کد خبر: ۹۵۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
تعداد بازدید: ۳۹۵
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ایران باید متناسب با شخصیت مردمانش بزرگ شود. ما سرمایه عظیم و تمام ناشدنی داریم و هدف ما تعالی انسانیت، عدالت، آزادی، اسلام، کرامت، رفاه، امنیت و آسایش است و ما به آرامش توام با امنیت می‌اندیشیم و برای پیشرفت باید پیش برویم.

سرلشکر سلامی: ما به آرامش توام با امنیت می‌اندیشیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین سمینار بین‌المللی‌سازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله الاعظم (عج) و حوزه سپاه که صبح امروز (چهارشنبه) در این دانشکده برگزار شد، گفت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که در این لحظات نورانی و آغازین روز‌های ماه ذی الحجه و سالروز شهادت شهید مصطفی چمران در این برنامه حصور پیدا کردم.

وی ادامه داد: شهید چمران تندیسی زنده از فضایل اخلاقی، عرفان، علم، معرفت، هنر، جهاد در راه خدا و یک اسوه است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به سایر ابعاد شخصیتی شهید مصطفی چمران تصریح کرد: شهید چمران انسانی سرشار از طراوت‌ها و لطافت‌های روحی و معارف درونی بود که با آن همه درخشش علمی در جنوب لبنان از فرزندان یتیم آن سرزمین مراقبت می‌کرد و به آن‌ها تعلیم آزادی و منش جهاد و روح عزت آموزش می‌داد و از یاران صدیق در صحنه‌های رزم بود و در میدان دفاع حریم از انقلاب اسلامی و استقلال این سرزمین عزیز در چنین روزی خدا را ملاقات کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بقیه الله مولود انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: امروز این دانشگاه، افتخار امت اسلامی و انقلاب اسلامی است؛ این دانشگاه محصول رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در سی و چند سال گذشته است که فراتر از مرزهای کشورمان می‌درخشد و پیام‌آور فرهنگ، ارزش‌ها، فنون و مهارت‌هایی است که برای حیات بخشیدن به زندگی انسان‌ها تاسیس شده است‌.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه فلسفه اصلی انقلاب اسلامی وراثت مستضعفان روی زمین است، تصریح کرد: در بخش امداد، یاری رساندن به امت اسلامی و جهان مستضعفان ما با دنیای بدون مرز روبرو هستیم.

وی ادامه داد: جهان غرب مفهوم جهانی‌سازی را مطرح می‌کند؛ اما چند تفاوت عمده بین نگرش دنیای غرب وجود دارد؛ منطق غرب این است که به تعبیر خودشان برای دموکراسی از منطق اشغال استفاده و دیکتاتورها را به‌نام دموکراسی حاکم کنند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: غربی‌ها اشغال سرزمین، ویران کردن ثروت‌های مادی و معنوی و آواره کردن مردم کشورها را زمینه‌ای برای بسط دموکراسی و آزادسازی ملت‌ها تلقی می‌کنند؛ در واقع غارت و چپاول هویت معنوی و ثروت مادی و کرامت انسانی و استدلال ملت‌ها را انجام می‌دهند و این به وضوح در کشورهای عراق، افعانستان، سوریه، یمن و در کشورمان پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور ما در بلاد اسلامی برای عظمت ملت‌ها و جلوگیری از غارت آن‌هاست، گفت: منطق انقلاب اسلامی که برای عزت این مردم از خود هزینه می‌کند و برای جلوگیری از بی‌حرمتی به نوامیس جوانان را فدا می‌کند و از هر مظلومی دفاع می‌کند و در مقابل سرزنش می‌شود، اما همان‌هایی که این ملامت‌ها در محدوده مرزهای جغرافیایی به نظام وارد می‌کنند، غربی‌ها را در تجاوزگری ستایش می‌کنند. غربی‌ها هر کجا رفتند ثمره‌اش ویرانی و اشغالی بود. آمریکایی‌ها ده‌ها میلیون کشته در سرزمین‌های مختلف بر زمین گذاشته‌اند. 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران از مظلومین و مستضعفین دفاع می‌کند، بیان داشت: قلمرو رسالت سپاه معادل قلمرو انقلاب اسلامی است. شعار انقلاب اسلامی کرامت انسان، آزادگی، شرافت، عزت، امنیت، آرمان و سلامت است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت یکی از ارمغان‌های بزرگ برای ملت ما و دیگران است، گفت: نظام ما در عرصه درمان و سلامت جزو کشورهای برتر جهان است. پزشکان ما در حوزه تخصص بی‌نظیر هستند. دستان پزشکان ما شفابخش است و رابطه شفابخش بین پزشک و بیمار برجسته است. کلام و نگاه و دستان الهی پزشکان ما شفابخش است. زیباترین جلوه روح بشر نجات انسان از مرگ و بازگرداندن آنها به زندگی است و پزشکان ما سرآمد و نابغه هستند و مراکز درمانی ما پیشرفته هستند و این یکی از بزگترین ثروت‌های ما است. 

سرلشکر سلامی تصریح کرد: پرستاران ما خادم، مهربان و سخت‌کوش هستند و احساس مسئولیت دارند و این ظرفیت برای فراتر از مرزهای ملی ما قابلیت گسترش است که همه این‌ها فرهنگ و سبک‌ زندگی ما را معرفی می‌کند. کمک به دیگران یک امر الهی و ارزشی است که ریشه در فرهنگ دینی اسلام دارد. در قرآن آیات متعددی ما را به نجات انسان‌ها ترغیب می‌کند.

وی گفت: کمک کردن به دیگران برای مردم ما زیباترین ایده‌آل است و در ایام کرونا آن را تجربه کردیم. درجه فداکاری پزشکان و پرستاران ما در ایام کرونا فراتر از تصور ما بود. ما یک ملت بزرگ هستیم و می‌خواهیم یک تمدن بسازیم. ما در یک جهان در هم تنیده زندگی می‌کنیم. وقتی یک لبنانی به فارسی سخن می‌گوید مشعوف می‌شوید و انتقال این فرهنگ درخشان است و ایران فرهنگی سیاسی و علمی بسیار وسیع‌تر از ایران جغرافیایی است.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: ایران باید متناسب با شخصیت مردمانش بزرگ شود. ما سرمایه عظیم و تمام ناشدنی داریم و هدف ما تعالی انسانیت، عدالت، آزادی، اسلام، کرامت، رفاه، امنیت و آسایش است و ما به آرامش توام با امنیت می‌اندیشیم و برای پیشرفت باید پیش برویم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: