کد خبر: ۹۵۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۲۷۳
در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ خبری با عنوان « لبنیات فله‌ای چه بلایی سر ما می‌آورد؟ » منتشر شد.

توضیحات صنف فروشندگان لبنیات تهران درباره انتشار یک خبربه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ خبری با عنوان « لبنیات فله‌ای چه بلایی سر ما می‌آورد؟ » منتشر شد.

به دنبال انتشار این خبر اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران جوابیه‌ای را ارسال کرده است که متن آن در ادامه آمده است.

الف) ادارات دامپزشکی و بهداشت در قالب بازدید مشترک به صورت دورهای (زمانبندی و غیرمترقبه) کلیة مراکز تولید و عرضة فرآوردههای لبنی سنتی را از چهار بعدِ بهداشت فردی، مواد غذایی، ابزار و تجهیزات و ساختمان برابر دستورالعمل فنی و بهداشتی واحدهای تولید، عرضه و توزیع فرآوردههای لبنی صنفی به شمارة ۱۸۰۳۹۲۲۱ مورد بازدید و بازرسی دقیق و همه جانبه قرار میدهند. در این بازرسیها از لبنیات موجود در مراکز تولید و توزیع، از جمله شیر، دوغ، پنیر، خامه، ماست، کشک، سرشیر و کره، مطابق با استاندارد ملی ایران به شمارة ۳۲۶ ، استاندارد سازمان استاندارد ایران به شمارة ۱۶۴، دستورالعمل اجرایی بازرسی بهداشت محیط و دستورالعمل خودکنترلی و خوداظهاری به شمارة ۱۸۰۳۹۲۰۲ نمونه برداری شده و در آزمایشگاههای مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جهاتی از قبیل، اسیدیتة شیرخام بر حسب اسید لاکتیک، وجود بروسلوز(ویروس تب مالت)، بار میکروبی و پروتئین تحت آزمایش قرار میگیرند.

ب) با توجه به جوشاندن شیرخام با درجة حرارت بالای ۷۲ درجه سانتیگراد عملاً وجود بروسلوز(ویروس تب مالت) منتفی میباشد. از طرفی مراکز توزیع نیز علاوه بر رعایت بهداشت فردی و ساختمان از سردخانة استاندارد نگهداری شیر استفاده مینمایند که نقش بسزایی در سلامت فرآوردههای لبنی ایفا میکند.

ج) علاوه بر بازرسیهای صورت گرفته توسط تیمهای ادارات دامپزشکی و بهداشت، سازمان تعزیرات حکومتی نیز بهداشت محیط و مواد عرضه شدة لبنی را مورد بازرسی مداوم قرار داده و در موارد تخلف برابر «قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب ۲۳/۱۱/۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام» ( خاصّه مادة (۳۷)) برخورد مینمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: