کد خبر: ۹۵۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
تعداد بازدید: ۱۸۴
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه توجه خوبی به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در حوزه تولید دارو دارد.

پاک‌مهر: لایحه برنامه هفتم توجه خوبی به حوزه تامین دارو و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان داردبه گزارش خبرداغ، سید محمد پاک‌مهر، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه به فعالیت دانش بنیان‌ها به ویژه در حوزه تولید دارو توجه دارند.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل مورد توجه در لایحه برنامه هفتم توسعه در حوزه بهداشت و درمان توجه به پزشک ارجاع است که به ویژه در مناطق محروم ما نیازمند تاکید و توجه به این حوزه هستند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: یکی از مسائلی که در لایحه برنامه هفتم به آن توجه لازم صورت نگرفته، محصولات تراریخته و به‌طور کل ایمنی غذایی است.

پاک‌مهر خاطرنشان کرد: ما در حوزه مواد غذایی یک امنیت غذایی داریم و یک ایمنی غذایی که در لایحه برنامه هفتم توسعه به ایمنی غذایی توجهات لازم صورت نگرفته است.

وی افزود: ما باید مواد پروتئینی و محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم به گندم را تامین کنیم، اما در حوزه ایمنی غذایی نیز باید دقت لازم را داشته باشیم که این مواد غذایی آلوده به سموم نباشد و مسائل این چنینی باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ما در برنامه ششم توسعه شاهد تحقق ۳۰ تا ۴۰ درصدی برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان بودیم که این میزان بسیار کم است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حوزه بهداشت و درمان در کشور عدالت در توزیع امکانات درمانی و برخورداری بخش‌ها و مناطق مختلف از پزشک است.

پاک‌مهر خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ما امروز در شهرهای بزرگ همچون تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و... شاهد تراکم بسیار زیاد پزشکان هستیم، اما هموطنان ما در بسیاری از شهرهای کوچک دسترسی دائم به پزشک ندارند و از امکانات لازم در این حوزه برخوردار نیستند.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: