کد خبر: ۹۵۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
تعداد بازدید: ۴۲۷
جلسه هم اندیشی انتقال فناوری به روستاها با حضور دستگاه های دست اندرکار حمایت از مجموعه های دانش بنیان فعال در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، تمجیدی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر در این باره گفت: در صندوق کارآفرینی امید برنامه های مختلفی برای اشتغال به ویژه اشتغال روستاییان دنبال می شود که یکی از طرح های صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از اشتغال روستایی، طرح ”روستای نوفن” است.

او با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: استفاده از محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و ترکیب فناوری با طرح های اشتغال روستایی برای تولید مناسب تر و درآمدزایی بیشتر در بخش روستایی از اهداف طرح روستای نوفن است که رونق اشتغال در روستاها را به دنبال خواهد داشت.

 

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر افزایش بهره وری و ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی را از مهم ترین اهداف راهبردی صندوق کارآفرینی امید در حمایت از شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در طرح روستای " نوفن" به دنبال انتقال این فناوری و دانش به بخش آبزی پروری روستایی بوشهر هستیم تا با این روش به ارتقا بهره وری در تولیدات روستایی برسیم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در این جلسه با قدردانی از عزم و اراده صندوق در همکاری با مجموعه شیلات در سال گذشته و اجرای طرح روستای نوفن، با اشاره به اهمیت اشتغال و تولید محصولات روستایی در تامین امنیت غذایی کشور گفت: اجرای طرح روستای نوفن موجب افزایش تولید آبزیان خواهد شد.

عقیل امینی عنوان کرد: در موضوع شیلات، فناوری‌های نوینی وجود دارد که می‌تواند تولید در هکتار را افزایش دهد؛ به همین دلیل باید از تجربه شرکت های دانش بنیان در این زمینه استفاده کرد تا بتوانیم تولید این محصولات و کسب و کارها را رونق دهیم.

او در ادامه با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای خُرد در کشور بویژه در سطح روستاها گفت: عموم طرح های اشتغالزا، کسب و کارهای خرد هستند که برهمین اساس این کسب و کارها را به شرکت های دانش بنیان وصل می کنیم تا از روش های نوین آبزی پروری همراه با تکنونولوژی روز دنیا استفاده تا در مسیر تولید مناسب و بهینه گام بردارند.

امینی اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد بیکار روستایی را از دیگر مزایای مهم اجرای طرح روستای نوفن عنوان کرد و بیان داشت: از دیگر مزایای این طرح افزایش بهره وری و تولید در روستاهای کشور است.

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، در این نشست روستاهای هدف در طرح روستای نوفن مشخص شد که روستای تمبک در شهرستان کنگان و روستای کبگان در شهرستان دشتی بنام روستای هدف معرفی شدند و روستاهای دیگر بخش ساحلی نیز مستعد برای اجرای طرح در حوزه آبزی پروری معرفی شدند.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: