کد خبر: ۹۵۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۲۲۲
رئیس جمهور با بیان اینکه باید از مدل آزمون و خطا در نظام آموزشی عبور کنیم، گفت: کسانی که آمادگی تحول در آموزش و پرورش را ندارند از مسیر تحول کنار بروند.

رئیسی: کسانی‌که آمادگی تحول در آموزش و پرورش را ندارند، کنار بروند/ از مدل آزمون و خطا در نظام آموزشی عبور کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، آیت الله رئیسی رئیس جمهور در آیین بزرگداشت مقام معلم در جمعی از معلمان کشور گفت: از رهنمودهای رهبرانقلاب اسلامی در روز معلم همه ما بهره بردیم و بهترین و برترین و جامع ترین سخنان در رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی وجود داشت و سخنان جامعی بود و همه شما و بنده و بقیه مسئولان حضور داشتند و بهره جستند.

وی افزود: همه بخش های دولت باید همت کنند برای تحقق این منویات به کمک همه جامعه فرهنگیان کشور و بدون تردید در انجام این تحول که یعنی وضع وجود را خوب شناختن و ضعف ها و کاستی ها را پوشاندن و نقاط قوت را تقویت کردن باید همه و همه دست به دست هم دهند و انجام این تحول یک اتاق اندیشه ورزی می خواهد.

رئیسی خاطرنشان کرد: سند تحول باید نه در سخن بلکه در عمل جای خودش را پیدا بکند و این نگاه رهبر انقلاب و نگاه بسیاری از عزیزانی که صاحب تجربه هستند است که باید تحول را در مدرسه دنبال کرد حرف بسیار درست و حکیمانه ای است.

رییس جمهور گفت: من تاکید دارم که حتما از نگاه ها و از نظرات اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که آینده سازان کشور هستند استفاده بشود.

وی افزود: این طور نشود که یک طرحی بیاید و از مجریان و کسانی که خودشان از متولیان این طرح هستند چه در حال و چه در آینده استفاده نشود.

رییسی خاطرنشان کرد: ما به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی تجربیات و اندوخته های بسیاری در حوزه های مختلف به ویژه آموزش و پرورش کسب کرده ایم.

وی افزود: دوره آزمون و خطا گذشته باید تصمیمات باید متناسب باشد لذا تجربیات و اندوخته پیشینیان چراغ راهی است که می تواند مسیر آینده را روشن کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بنابراین مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش همین عمل کردن به منویات رهبر معظم انقلاب است و پیگیری این که چرا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چرا اجرایی نشده است.

رئیس جمهور گفت: مدیر مدرسه باید نگاه تحولی داشته باشد. در یک بخش، استان و شهر هم همینطور است و همه سطوح باید نگاه تحولی داشته باشند تا تحول اتفاق بیافتد و کانون این تحول دانشگاه فرهنگیان است و اگر این کانون به وظیفه خود در کانون و مرکز سقل بودن عمل نکند، تحول اتفاق نخواهد افتاد و نقش دانشگاه فرهنگیان به عنوان کانون تحول، باید به عنوان نقش اول شناخته شود.

وی افزود : نگاه پیشرفت باید با نگاه تحول، نگاه مهارت آموزی، مهارت افزایی و تحول همراه باشد. ما نیازمند خلاقیت هستیم و این نگاه میان معلمان و متعلمان کم نیست. نقش ارزشمند معلم تربیت نفوس مستعد است.

رئیسی خاطرنشان کرد: به یاد دارم در دوره نوجوانی در جلسه‌ای مطرح شد که احیای تمایلات عالی نفسانی معنای تربیت است. این ویژگی در متعلم، دانش آموز و دانشجو تقویت امور تربیتی در جامعه و احیای آن را می‌طلبد. 

رئیس جمهور گفت: ارتقای علم در کشور دارای اهمیت و اولویت است و هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و نباید نگران هزینه کردن بود.

وی افزود: اگر افزایش بهره وری صورت گیرد مصون سازی بچه‌هایمان از گردش اطلاعات و دانش و شبیخون فرهنگی نخواهیم بود. زمانه با تو نسازد، تو زمانه را بساز. شهدای ما زمانه ساز بودند. شهید سلیمانی زمانه ساز و تاریخ ساز شد و این را امام و شهدایی مانند شهید مطهری به ما آموختند و این زمانه سازی به دست معلمان ساخته می‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: راهکار مصون سازی جوانان ما در برابر شبیخون فرهنگی آموزش و تعلیم و تربیت و کانون آن دانشگاه فرهنگیان است. دانشگاه فرهنگیان باید جذب نخبگانی داشته باشد و بهترین جذب‌ها باید در دانشگاه فرهنگیان باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: