کد خبر: ۹۵۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: ۱۴۹
براساس گزارش مجله «فوربس»، ثروتمندترین افراد روسیه در سال گذشته ۱۵۲ میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرده‌اند که ناشی از قیمت بالای منابع طبیعی و جبران ضرر هنگفتی است که آنها درست بعد از شروع جنگ اوکراین تجربه کردند.
گزارش فوربس از رشد ثروت میلیاردرهای روسی بعد از جنگبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: براساس گزارش مجله «فوربس»، ثروتمندترین افراد روسیه در سال گذشته ۱۵۲ میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرده‌اند که ناشی از قیمت بالای منابع طبیعی و جبران ضرر هنگفتی است که آنها درست بعد از شروع جنگ اوکراین تجربه کردند.

 براساس نسخه روسی مجله فوربس، نام ۱۱۰ میلیاردر روسیه در این فهرست است که ۲۲ میلیاردر نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد و مجموع ثروت آنها از ۳۵۳ میلیارد دلار در زمان اعلام فهرست ۲۰۲۲ به ۵۰۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است، اگر پنج میلیاردر روسی شهروندی خود را لغو نکرده بودند، این لیست طولانی‌تر هم می‌شد. براساس این گزارش، مجموع ثروت میلیاردرهای روسی در سال ۲۰۲۱، پیش از آغاز جنگ اوکراین ۶۰۶ میلیارد دلار بود. فوربس گزارش داد: نتایج رتبه‌بندی سال گذشته همچنین تحت تأثیر پیش‌بینی‌های آخرالزمانی در مورد اقتصاد روسیه بود.

به دنبال دستور حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی، غرب تحریم‌های شدیدی را علیه اقتصاد روسیه و برخی از ثروتمندان آن به راه انداخت تا پوتین را بابت این جنگ تنبیه کند. پوتین تاکید دارد که غرب در تلاش برای نابودی روسیه بوده و بارها از شکست تحریم‌های غرب برای نابودی اقتصاد روسیه و ناکام ماندن آنها در رسیدن کالاهای لوکس غربی به روسیه گفته است.

اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۲ تحت فشار تحریم‌های غرب ۲.۱ درصد کاهش یافت، اما توانست نفت، فلزات و سایر منابع طبیعی را به بازارهای جهانی، به ویژه به چین، هند و خاورمیانه بفروشد. قیمت نفت اورال که رگ حیات اقتصادی روسیه است، در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۷۶.۰۹ دلار در هر بشکه بود که نسبت به ۶۹ دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش داشت. قیمت کودها هم در سال گذشته بالا بود.

«آندری ملنیچنکو» که منبع درآمد اصلی‌اش از فروش کودها بود، در لیست فوربس با حدود ۲۵.۲ میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین فرد روسیه جای گرفت و این میزان دو برابر میزان ثروت پیش‌بینی‌ شده او در سال گذشته است.  

پس از او ولادیمیر پوتانین، رئیس و بزرگترین سهامدار نورنیکل، بزرگترین تولیدکننده پالادیوم و نیکل تصفیه شده در جهان، با ثروت ۲۳.۷ میلیارد دلار در رتبه دوم ثروتمندترین فرد روسیه قرار گرفت. ولادیمیر لیسین که کنترل فولادساز NLMK را در دست دارد و سال گذشته به عنوان ثروتمندترین مرد روسیه در رتبه‌بندی قرار گرفت، با ثروت ۲۲.۱ میلیارد دلار در جایگاه سوم فهرست فوربس روسیه قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: