کد خبر: ۹۴۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
تعداد بازدید: ۱۰۷
نفاق , مهمترین درد ما پس از انقلاب و مخصوصا پس از جنگ نفاق بود – ما چه طرحی برای مقابله با نفاق داشتیم؟ ... الان اگر می بینید مختصری مظاهر غربی رواج پیداکرده در کشور و نمی‌توانیم هم چشم به آن ببندیم یقین بدانید که علت گسترش نفاق است.

افروغ: ریاکارانی که به اسم انقلاب باعث «بی‌اعتمادی» شدند، «نفوذی» نیستند؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین ، عماد افروغ در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت : مانیاز به مردان و زنان فرهنگی داریم که زمین به راه رفتنشان افتخار کند ، کسانی که اهل حقیقت اند کسانی که اهل ادب اند کسانی که سیاست زده نیستند کسانی که ماکیاولیسی عمل نمی کنند کسانی که ریاکار نیستند.از این مردان مرد و زنان زن چقدر سراغ دارید؟

کسانی که مدبدب نیستند کسانی که دایم موضع عوض نمی کنند کسانی که مبنای عقلانی و دلالت عقلانی نظام رو میشناسند فقط کاسبکارانه عمل نمی کنند – اینها را ما نیاز داریم. مخصوصا در دولت مردانمان این اشخاص رو نیاز داریم.

به میزانی که دولت مرد باسیاست به معنای ماکیاولی اش باشد ما از فرهنگ دوریم به میزانی که سیاست در این مملکت تعیین کننده است بدانید که جامعه هم موثر می شود و ما رو دور می کند (الناس علی دین ملوکهم - الناس علی عمل ملوکهم ) خودمان خواستیم این اتفاق بیفتد و این اتفاق دارد رخ می دهد مظلومیت فرهنگ یک موردش تنها این است که نگاه پولی و مادی فقط به آن بشود

ببینید مساله ی نفوذ را هم باید مورد بحث قرار دهیم گاهی میگویی کسی به اسم لیبرالیسم نئورئالیسم نفوذ کرده به اسم سرمایه داری نفوذ کرده است به هرحال رو ، مشخص است به اسم سکولاریسم یا تفکر لائیک نفوذ کرده است در این مورد می توان فهمید و سالهاست که عده ای با آن مقابله می کنند اما آنهایی که ریاکارانه آمدند و به اسم انقلاب باعث بی اعتمادی شدند آنها را شما نفوذ نمی گویید؟

درد اینجاست – آنها اگر می توانند جلو بیایند اگر مکاتب بیگانه با فرهنگ ما تاریخ ما وبا انقلاب ما نگاه های یک سویه به حق که ما نگاه جامع می خواهیم به حق – فقط حق فردی نیست حقه جامعه حق گروه حق اخلاق /آنهایی که میان وتقلیلگرایانه برخورد می کنند آنها رو هستند و چرا تاکنون موفق نبودند؟ وکی و در چه فرازی موفق نبودند؟

 

افروغ: ریاکارانی که به اسم انقلاب باعث «بی‌اعتمادی» شدند، «نفوذی» نیستند؟نمایی از گفت و گوی تلویزیونی افروغ

 

در آن فرازهایی که درواقع ما با انقلاب بازی نمی کردیم ،ما واقعا و از صمیم قلب با انقلاب بودیم و آنها ( بیگانگان) هیچ موفقیتی هم نداشتند ،ما چه زمانی باید از نفوذ بترسیم ؟زمانی که عده ای ملتزم نیستند بطور سوری ملتزم هستند ،نفاق , مهمترین درد ما پس از انقلاب و مخصوصا پس از جنگ نفاق بود – ما چه طرحی برای مقابله با نفاق داشتیم؟

این ها بستر رو فراهم می کنند اگر نفاق نباشد که دیگر مساله ای نیست . الان اگر می بینید مختصری مظاهر غربی رواج پیداکرده در کشور و نمی‌توانیم هم چشم به آن ببندیم یقین بدانید که علت گسترش نفاق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: