کد خبر: ۹۴۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
تعداد بازدید: ۱۴۴
مدیرعامل شستا گفت: یکی از راهبردهای کلیدی که بیشتر روی آن تأکید داریم و حائز اهمیت است اصلاح نظام بنگاه‌داری و بهینه‌سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری است. بخش عمده شرکت‌های ما در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شرکت‌های اشتغال محور است. اگر بخواهیم بازده موجود را حداقل دوبرابر کنیم بایستی پرتفوی را اصلاح کنیم و به سمت پرتفویی که بازده قابل‌توجه دارد برویم.

تولید محصولات دانش‌بنیان و توسعه صادرات محصولات نهایی در دستور کار شستا قرار دارد/ بازسازی انقلابی و خردمندانه در همه عرصه‌های مدیریت کشور ضروری استبه گزارش خبرداغ به نقل از شستا رسانه ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در همایش سراسری مدیران این سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به شعار سال گفت: بیش از یک دهه شعار سال بر محور تلاش در تحرک و توجه حکمرانی کشور در حوزه اقتصاد معطوف شده و بایستی در کنار این استقامت، پایداری و پایبندی ملت بزرگ ایران در مواجه با جریان تهدید، تحریم و مشکلات فراوان، خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را در گام دوم انقلاب اسلامی در برنامه قرارداد.

وی افزود: ستون فقرات اقتصاد کشور تولید است. تولیدی که بایستی برنامه‌ریزی شود، رشد پیدا کند و بتواند جامعه را به یک خاطر امن، و امنیت خاطر برساند. امروز معیشت مردم نه‌تنها در حوزه‌های مختلف بلکه امید به زندگی و امید به آینده در پیرو ایجاد یک افق روشن از اقتصاد کشور است. اقتصاد کشور را افسران اقتصادی به تعبیر مقام معظم رهبری در دفاع مقدس اقتصادی، بایستی آرایش دهند، پرورش دهند تا به اهداف عالی برسند.

بازیان تشریح کرد: امروز بخشی از این پهنه عظیم اقتصاد کشور در اختیار سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های فعال در این عرصه است. مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی امروز بخشی از اقتصاد کشور را در حوزه تولید، صادرات، بازار سرمایه، خدمات و غیره، مدیریت می‌کند. شستایی که ما از آن همراه یا به امید یا به نگرانی یاد می‌کنیم امروز در دستان تأمین اجتماعی است و بایستی آن را به سمتی راهبری کند که همواره وضع مطلوب ایجاد شود.

وی افزود: مدیریت جهادی، کلیدواژه‌ای است که مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست محترم جمهور به آن اشاره داشتند. براین‌اساس یک برنامه و سند تحولی در شستا برنامه‌ریزی‌شده است که بر این کلیدواژه تأکید دارد. امروز بازسازی انقلابی، عقلانی و خردمندانه در همه عرصه‌های مدیریت کشور ضروری است. حرکت انقلابی یعنی حرکت بنیادی، خردمندانه، عاقلانه و برخاسته از اندیشه نه حرکت بی‌هوا و بی‌حساب. بایستی به‌طورجدی آسیب‌شناسی، برنامه‌ریزی و هدایت توأم با تلاش همه‌جانبه و بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در این عرصه همت گماشت. براین‌اساس ما در شستا برنامه تحولی ۵ساله را تهیه، تدوین و طراحی کردیم.

مدیرعامل شستا اظهارداشت: با اشاره به پویای مدیریت در شستا تصریح کرد: مأموریت‌ها را از طریق مدیریت پویا با رعایت اصول حاکمیت و تفکر راهبردی در بهره‌مندی از مزایای بازار سرمایه و فرصت‌های اقتصادی دنبال می‌کنیم. ارزش‌های محوری ملاک عمل شستا و مجموعه‌های اقتصادی خواهد بود. همچنین اهداف کلان در حوزه ارتقای هم‌افزایی، افزایش بازدهی، سودآوری، افزایش شفافیت و چابکی در تصمیم‌گیری، افزایش شایسته‌سالاری، جلوگیری از فساد، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، ازبین‌بردن فساد و تولید محصولات دانش‌بنیان و توسعه صادرات محصولات نهایی خواهیم داشت.

وی افزود: یکی از راهبردهای کلیدی که بیشتر روی آن تأکید داریم و حائز اهمیت است اصلاح نظام بنگاه‌داری و بهینه‌سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری است. بخش عمده شرکت‌های ما در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شرکت‌های اشتغال محور است. اگر بخواهیم بازده موجود را حداقل دوبرابر کنیم بایستی پرتفوی را اصلاح کنیم و به سمت پرتفویی که بازده قابل‌توجه دارد برویم.

وی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه فی‌مابین شستا و معاونت علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست‌جمهوری گفت: ما در شستا به این رسیده‌ایم که بایستی در افق سال آینده به حداقل 10 درصد سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت دانش‌بنیان ببریم. صنایع ما به‌شدت فرسوده است و بایستی نوسازی، بهسازی شوند. در این راستا در ساختار شستا معاونت نوآوری و اقتصاددانش بنیان تأسیس شده و موضوع دانش‌بنیانی در شستا به جد دنبال می‌شود.

بازیان تصریح کرد: در شستا بیش از 10 همت دارایی راکد داریم. با برنامه مولدسازی دارایی‌ها و مدیریت دارایی‌ها این موضوع را به‌عنوان یک راهبرد دنبال می‌کنیم و اعتقاد داریم می‌توانیم یک بهره‌وری جدی در شستا ایجاد کنیم .

وی افزود: در قالب دستاوردهای راهبرد صیانت بایستی به کاهش مطالبات از اشخاص ثالث برسیم. کاهش دوره وصول مطالبات، خلق ارزش پایدار، کاهش اختلافات ناشی از تضاد منافع و سایر بخش‌ها، راهبرد تعالی نیروی انسانی مبتنی بر تخصص یکی از مسائل جدی است. باید شستا را از باشگاه سیاسی بودن نجات دهیم. در یکسان اخیر در مقابل تهاجم سیاسی ایستادیم و در ادامه خواهیم ایستاد؛ زیرا شستا را باید تخصصی و حرفه‌ای اداره کنیم. شستا باشگاه سیاسی نیست؛ بلکه یک بنگاه اقتصادی حرفه‌ای است که بایستی مبتنی بر ظرفیت‌ها اداره و راهبری شود.

مدیرعامل شستا تاکید کرد: یکی از چالش‌های جدی در تأمین اجتماعی عدم سرمایه‌گذاری مناسب و متناسب با بنگاه‌ها است. اگر بخواهیم با زبان بازار سرمایه صحبت کنیم، این سرمایه‌داری نیست، سرمایه خواری است که صورت‌گرفته است. ما بایستی سرمایه‌گذاری کنیم. سرمایه‌گذاری نیاز به تأمین مالی دارد. امروز تأمین مالی در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در اولویت کارها قرار دارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: