کد خبر: ۹۴۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۱۸۷
رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی گفت: توافق ایران و عربستان هژمومی آمریکا در خاورمیانه را به چالش جدی کشاند و موجب خشم صهیونیست‌ها شد.

خشم صهیونیست‌ها از توافق ایران و عربستانبه گزارش خبرداغ ، حسین نوش آبادی خاطرنشان کرد: لابی صهیونیست‌ها در آمریکا، توافق ایران و عربستان را ضربه جدی به بایدن و دولت آمریکا دانستند و هشدار دادند، خطرناک‌ترین دشمن آمریکا (چین) موفق شد، میان یک متحد آمریکا (عربستان) و دشمن آمریکا ( ایران) میانجی‌گری و این دو کشور را به هم‌نزدیک کند.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکایی‌ها برخورد انفعالی و ریاکارانه با توافق ایران و عربستان داشتند و اعلام کردند از احیاء روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان آگاه هستند و عربستان آنها را در جریان مذاکرات قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سرگیری روابط دیپلماتیک بعد از هفت سال قطع رابطه، پیامدهای مثبتی را در روابط دوجانبه و حل و فصل اختلافات از مجاری دیپلماتیک و مذاکرات خواهد داشت و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تقویت خواهد کرد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصول متعدد خود، خطوط کلی سیاست خارجی را ترسیم کرده و همکاری و توسعه مناسبات و گسترش روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی را اولویت نخست در روابط خارجی، دانسته است.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: توافق ایران و عربستان ، تلاش‌های چندین ساله رژیم صهیونیستی را در عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه، محدود خواهد کرد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سرگیری روابط میان ایران و عربستان موجب احیا و اجرای توافقات راهبردی سال‌های گذشته بین دو کشور در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های فنی، علمی، فرهنگی و ورزشی و حتی دفاعی خواهد شد.

نوش آبادی در پایان سخنان خود اظهار کرد: این توافق، باعث افول آمریکا در غرب آسیا و آغاز نظم نوین در منطقه و سطح بین‌المللی خواهد شد.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: