کد خبر: ۹۴۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
تعداد بازدید: ۱۸۴
امیرعبداللهیان از سفر هیأت آژانس به تهران خبر داد و گفت: در چارچوب جمع‌بندی مذاکرات مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آینده به تهران سفر خواهند کرد.

حامیرعبداللهیان: هیات آژانس به زودی به تهران سفر خواهد کرد / امیدواریم گروسی با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی با ما به توافق برسدسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از سفر هیأت آژانس به تهران خبر داد و گفت: در چارچوب جمع‌بندی مذاکرات مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آینده به تهران سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ، امیرعبداللهیان افزود: امیدواریم آقای رافائل گروسی مدیرکل آژانس با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل این موضوع با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمع بندی و توافق برسد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای و بمب اتمی نبوده و نخواهد بود و فتوای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای نیز بر این موضوع تأکید دارد.

وزیر خارجه ادامه داد: از نقش مثبت و سازنده عراق در تحولات منطقه‌ای همواره استقبال کرده‌ایم. ما از سیاست عراق در جهت گشایش و توسعه مناسبات با کشورهای منطقه، عربی و جهان اسلام استقبال کرده‌ایم و با نگاه مثبت به این مسئله مهم توجه داریم.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که عراق همواره در مسیر گفت‌وگو برای لغو تحریم‌ها، مذاکرات وین و جمع بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و طرف آمریکایی و سه کشور اروپایی اقدامات مثبت و سازنده‌ای را انجام داده است.ما آمادگی داریم بر مبنای مذاکرات قبلی و با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مسیر جمع بندی نهایی مذاکرات انجام شده در وین قدم برداربم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: بار دیگر از حسن استقبال و گفت‌وگوهای بسیار مهم و ارزشمندی که امروز با حضور مقامات عالیرتبه ایران و عراق در وزارت امور خارجه داشتیم، تشکر و ابراز خرسندی می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
0
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ۱۵:۳۰
مشکل اصلی ایران این است که متاسفانه هنوز هم از خیانت ها و جنایت های آمریکا و کشورهای اروپایی درس عبرت نگرفته است باز هم به دنبال مذاکره و همکاری با آمریکا و کشورهای اروپایی است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: