کد خبر: ۹۴۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
تعداد بازدید: ۱۲۶
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در دوره پهلوی سرنوشت این کشور را آمریکایی‌ها و غربی‌ها تعریف می‌کردند که چه کسی نماینده، چه کسی صاحب‌اختیار و چه کسی مسئولیتی داشته باشد، و ما به برکت انقلاب شرافت، عزت و کرامت پیدا کردیم.

عضو مجلس خبرگان: ما به برکت انقلاب شرافت، عزت و کرامت پیدا کردیمبه گزارش خبرداغ ، حجت‌الاسلام امان‌لله علیمرادی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ارتباط آن با آیات قرآن اظهار کرد: تنها راه سعادت، شرافت، عزت و کرامت دنیا و آخرت ما اسلام است و هیچ جایگزینی ندارد و تنها راه حاکمیت اسلام، همین راه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام راحل (ره) نشان‌دهنده راه سعادت بود، افزود: بعد از اولیای الهی نمی‌توان اسلام‌شناس‌تر و مردم‌شناس‌تر و خدا باورتر از امام(ره)پیدا کرد؛ امام(ره) در روزگاری که کفر، پلیدی، گناه، ظلم و تعدی و تجاوز عالم گیر شده بود و هیچ امیدی به حاکمیت دین نبود، در این دوران پرتویی از بعثت نبوی را نشان داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی جریان عمومی کشور به سمت بی‌دینی، بی‌عفتی، پلیدی، زشتی، دریوزگی سوق پیدا کرده و همواره به دنبال بیگانه بود. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها یک آدم مزدور ضعیف‌النفس و ذلیل‌النفسی را بر این کشور مسلط و امام(ره) را از کشور تبعید کرده بودند، اما خداوند ورق را برگرداند و آن عبد صالح خدا آمد و آن ذلیل بیگانه از کشور فرار کرد. 

حجت‌الاسلام علیمرادی در تشریح برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: در دوره پهلوی سرنوشت این کشور را آمریکایی‌ها و غربی‌ها تعریف می‌کردند که چه کسی نماینده، چه کسی صاحب‌اختیار و چه کسی مسئولیتی داشته باشد، و ما به برکت انقلاب شرافت، عزت و کرامت پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه  آمریکایی‌ها در ارتش و ادارات ما نفوذ داشتند و همه کاره کشور بودند، تصریح کرد: شاه مملکت ما که فرد اول کشور بود، اختیاری از خود نداشت؛ خاندان پهلوی حتی بدون نظر آمریکایی‌ها نمی‌توانستند تصمیم بگیرند؛ اما امروز به برکت شهدا و امام(ره) و انقلاب و خانواده شهدا و همچنین مجاهدت شهدا هیچ کشوری در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند روی ما نفوذ کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با توجه به استقلالی که در امتداد انقلاب کسب کرد، تصمیم می‌گیرد و عزت و کرامتش در اختیار خودش است. امروز همه دنیا به غیر از چند کشور محدود علیه جمهوری اسلامی همکاری کردند تا این انقلاب را زمین بزنند و مردم را ذلیل کنند اما به برکت خون شهدا خداوند خاک ذلت و سرافکندگی را به روی دشمنان این کشور پاشاند.

علیمرادی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی منابع ایران در چنگ آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود، تصریح کرد: همه دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی و آنهایی که به منابع کشور چشم طمع دارند در صدد این هستند که اسلام، انقلاب و ولایت فیه را از ما بگیرند و رهبری را تضعیف کنند. 

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر نوک همه حمله ها، متوجه رهبر انقلاب بود؛ تاکید کرد: این نشان می‌دهد که نقطه عزت و اوج کرامت یک کشور و ملت، ولی فقیه است؛ در حقیقت آن سیبل مرکزی که مانع سلطه آمریکا و صهیونیزم جهانی بر این کشور است، ولی فقیه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری دشمنان و شیاطین می‌خواهند مردم را ناامید کنند و دل ملت را خالی کنند و بگویند نمی‌شود و باید به دنبال مستکبران و دشمنان دین خدا برویم؛ خیر، راه عزت و کرامت راه اسلام و راهی که امام و رهبری نشان دادند است. در این میان ستاره های درخشانی چون حاج قاسم مثل خورشید، راه عزت را نشان می‌دهند. رهبر انقلاب فرمودند حاج قاسم یک شخص نیست بلکه یک مکتب و یک منظومه معرفتی و معنوی است. ما باید از این مکتب و مکتب شهدا بهره ببریم.

علیمرادی افزود: اگر همه دانشگاه‌های عالم و همه مراکز علمی همه ظرفیت مادی و معنوی را روی هم بگذارند، آیا یک نفر مثل شهید سلیمانی را می‌توانند تحویل بشریت دهند؟ همه مراکز پژوهشی، علمی و فرهنگی باهم فراهم شوند نمی‌توانند شبیه یکی از شهدای ما را تحویل بشریت بدهند.

وی بیان کرد: شهدا بر ما حجت حقانیت راه انقلاب هستند که همه عالم می خواهند این کشور به مقصود نرسد و بلرزد و سرنگون شود اما نمی‌توانند. هر کشوری اگر غیر از ایران بود هزاران بار در امواج تهاجم‌ها شکسته و نابود شده بود اما جمهوری اسلامی ایران علی رغم همه تحریم ها، فشارها، تهدیدها و شیطنت ها به فضل پروردگار، جهتش همان جهتی است که امام در اوایل انقلاب پیش روی ما گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر اینکه  این کشور حافظ امنیت منطقه است، گفت: هیچ کس در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند با جمهوری اسلامی ایران تقابل نظامی داشته باشد کما اینکه اگر می توانستند صدها بار تهاجم کرده بودند؛ اینکه نکردند یعنی نمی‌توانند.

پیام پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: