کد خبر: ۹۴۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
تعداد بازدید: ۱۴۹
رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در راس هیئتی بلندپایه و برای دیدار رسمی 3 روزه، عصر دوشنبه عازم پکن پایتخت چین خواهد شد.

رئیسی عصر فردا به چین می‌رودبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در راس هیئتی بلندپایه و برای دیدار رسمی 3 روزه، عصر دوشنبه عازم پکن پایتخت چین خواهد شد.

رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی همتای چینی، ابتدا دیداری خصوصی با «شی جین پینگ» خواهد داشت و سپس مذاکرات هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور و نیز مراسم امضای اسناد همکاری، در حضور روسای جمهور برگزار خواهد شد.

رئیسی در این سفر همچنین در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی دو کشور شرکت خواهد کرد و دیداری نیز با ایرانیان مقیم چین خواهد داشت.

نشست و گفت‌وگو با اندیشمندان و فرهیختگان برتر چینی از دیگر برنامه های رئیس‌جمهور در پکن خواهد بود.

جمعی از وزرا و اعضای کابینه رئیس جمهور را در سفر به این کشور همراهی می کنند.

رئیسی نخستین میهمان ارشد رئیس جمهور چین در سال نو چینی است.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: