کد خبر: ۹۴۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
تعداد بازدید: ۸۱۱
علی احمدی: اخذ گواهینامه به معنای پایان کار نیست، بلکه شروعی است برای بهبود فرآیندهای شرکت از طریق کاهش ریسک ها، هزینه ها و تورش ها در عملیات جاری شرکت درجهت ارزش آفرینی بیشینه برای سهامداران محترم که همانا بازنشستگان مظلوم صنعت فولاد هستند.

گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد(دالاهو) موفق به اخذ گواهینامه مدیریت ریسک(iso 31000) از موسسه TUV WISSEN آلمان گردیدسرپرست گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد(دالاهو)، ضمن عرض تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و فرارسیدن ایام ا… دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران و قدردانی از تلاش های شرکت TUV WISSEN به عنوان ممیز و همکاری کلیه همکاران شرکت، دریافت گواهینامه مدیریت ریسک ISO 31000 را آغازی برای بهبود فرآیندهای آتی شرکت توصیف کرد و گفت: دریافت گواهینامه به معنای پایان کار نیست، بلکه شروعی است برای بهبود فرآیندهای شرکت از طریق کاهش ریسک ها، هزینه ها و تورش ها در عملیات جاری شرکت درجهت ارزش آفرینی بیشینه برای سهامداران محترم که همانا بازنشستگان مظلوم صنعت فولاد هستند.


به گزارش سرویس اقتصادی خبرداغ به نقل از روابط عمومی گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد، اخذ گواهینامه ISO 31000 از آنجا اهمیت می یابد که پیشاده سازی و اجرای دقیق دستورالعمل و انطباق فرآیندها با آن شرکت را به سمت شناسایی ریسک های احتمالی که می تواند دستیابی به اهداف مهم را به خطر بیندازد راهنمایی می کند. این استاندارد کمک می کند تا ریسک های ضروری برای دستیابی به اهداف اصلی قبل از تأثیرگذاری بر کسب و کار شناسایی شوند، در حالی که سایر ریسک ها بطور مؤثر تحت کنترل باشند.


علاوه بر این، گواهینامه ISO 31000 ثابت می کند که شرکت تحت آموزش های حرفه ای مناسب قرار گرفته است؛ همچنین موجب ارتقاء مهارت های مدیریت ریسک و شناسایی ریسک می شود. ضمن این که در تدوین و اجرای صحیح استراتژی ها و راه حل ها برای بهبود و حمایت از نیازهای سازمان کمک می کند.


اجرای ISO 31000 بهره وری عملیاتی، حاکمیت و اعتماد ذینفعان را در شرکت بهبود می بخشد، ضمن اینکه ضرر و زیان ها را به حداقل می رساند و ظرفیت های ارزیابی و تجزیه و تحلیل ریسک را افزایش می دهد. این امر به یکپارچه سازی تصمیم گیری مبتنی بر ریسک در فرهنگ سازمان کمک می کند. علاوه بر این، یکپارچه سازی چارچوب ISO 31000 در شرکت، ثبات و اثربخشی مدیریت را در کلیه حوزه های آن از جملهIT ، منابع انسانی، انطباق، کیفیت، بهداشت و ایمنی، کسب و کار و غیره تضمین می کند. این نکته قابل توجه است که دستورالعمل های ISO 31000 در مورد هر فعالیت شرکت قابل استفاده است.


از جمله مزایای استاندارد ISO 31000 عبارت است از:


به دست آوردن برتری رقابتی – مدیریت ریسک پیشرفته از دستیابی به اهداف خرد و کلان پشتیبانی می کند.
کاهش هزینه ها از طریق مدیریت ریسک مناسب
واکنش مؤثر به تغییرات و یافتن راه حل های مناسب
ایجاد و حفظ ارزش
افزایش احتمال دستیابی به اهداف
شناسایی مؤثرتر فرصت ها و تهدید ها
شناسایی و کاهش ریسک ها در کل سازمان
به دست آوردن اطمینان و اعتماد ذینفعان
ایجاد پایه و اساس ثابت برای تصمیم گیری و برنامه ریزی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: