کد خبر: ۹۴۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: ۱۵۳
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی «LCI» اعلام کرد که در حال بررسی امکان تجهیز اوکراین به سامانه گنبد آهنین است، اما در عین حال پیامدهای سیاسی و نظامی احتمالی این اقدام را نیز بررسی می‌کند؛ چراکه وی می‌خواهد استحکام روابط رژیم اسرائیل و روسیه را حفظ کند.

نتانیاهو: تجهیز اوکراین به «گنبد آهنین» را بررسی می‌کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که امکان تجهیز اوکراین به سامانه های پدافند هوایی موسوم به «گنبد آهنین» را بررسی خواهد کرد.

 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی «LCI» اعلام کرد که در حال بررسی امکان تجهیز اوکراین به سامانه گنبد آهنین است، اما در عین حال پیامدهای سیاسی و نظامی احتمالی این اقدام را نیز بررسی می‌کند؛ چراکه وی می‌خواهد استحکام روابط رژیم اسرائیل و روسیه را حفظ کند.

نتانیاهو در این مصاحبه گفت که کمی پس از تشکیل کابینه خود، میزان اهمیت ارائه گنبد آهنین به اوکراین را بررسی کرده است و رژیم صهیونیستی در حال اصلاح سیاست‌های خود است و پس از آن، پیامدهای سیاسی این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.

رسانه "آکسیوس" آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو در سیاست رژیم اسرائیل در قبال اوکراین بازنگری می‌کند و امکان این وجود دارد که تل آویو دولت کی‌یف را به سیستم‌های دفاعی تجهیز کند.

الی کوهن وزیر امور خارجه جدید رژیم صهیونیستی نیز ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) به اوکراین تضمین داد که عرضه کمک‌های انسانی را ادامه می‌دهد. با این حال، به طور کلی تل آویو همچنان مواضع محتاطانه‌ای دارد و عرضه سلاح به اوکراین را رد می‌کند.

به تازگی رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواسته تا برخی از جنگ افزارهای مستقر در سرزمین‌های اشغالی از جمله سامانه موشکی «هاوک» به اوکراین منتقل شوند.

مواضع رژیم صهیونیستی در قبال جنگ بین روسیه و اوکراین و حمایتش از کی‌یف در برهه‌ای، تنش‌ها در روابط تل‌آویو- مسکو را به اوج خود رسانده بود تا جایی که کاخ کرملین در نیمه تیر ماه دستور تعلیق فعالیت آژانس یهود در مسکو را صادر کرد.

به دنبال آن، یائیر لاپید نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی خواستار تهیه بسته اقدامات متقابل علیه روسیه شد که تنش بی سابقه‌ای را بین دو طرف شکل داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: