کد خبر: ۹۴۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
تعداد بازدید: ۱۳۹
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مواد 22 و 109 آئین‌نامه‌داخلی مجلس گفت: وقتی نماینده ای خارج از دستور صحبت می کند، باید مانع آن شد و در صورت عدم توجه به تذکر هیات رئیسه مجلس، میکروفون او را قطع کرد.

واکنش مالک شریعتی به اظهارات خارج دستور نماینده تربت جام در مجلسبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس امروز دوشنبه 10 بهمن ماه در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی طی تذکری آئین نامه ای با اشاره به اظهارات رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در مجلس درباره رسیدگی به مشکلات مردم به جای اصلاح این قانون گفت: بر اساس مواد 22 و 109 آیین نامه داخلی مجلس وقتی نماینده ای خارج از دستور صحبت می کند، باید مانع آن شد و در صورت عدم توجه به تذکر هیات رئیسه مجلس، میکروفون او را قطع کرد. متاسفانه آقای رحیمی جهان آبادی خارج از موضوع صحبت کرد و در واقع نطق انتخاباتی کردند.

وی ادامه داد: در گذشته نیز در مجلس تذکرهایی را در این رابطه دادیم و اگر اجازه دهیم نمایندگان در زمان خود اخطار و تذکر دهند، نیازی نیست کسی در این گونه مواقع با دو دو کردن مخالفت خود را اعلام و علت این موضوع این است که در زمان مشخص به نماینده اجازه تذکر داده نمی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: شأن مجلس باید رعایت شود، آقای رحیمی جهان آبادی نسبت به تمامی همکاران ما اتهام وارد کردند که به فکر مردم نیستند، در حالی که مجموع مصوبات اقتصادی به ویژه عدالت محور مجلس یازدهم از مجموع 3 مجلس گذشته بالاتر است و دستور قبلی نیز در مورد طرح مالیات بر سوداگری بود و مباحث اقتصادی در کمیسیون های مربوطه در حال پیگیری است و هر کدام از کمیسیون ها سهمی دارند و نمی توانند به تمامی موضوعات بپردازند.

شریعتی ادامه داد: اگر همکار محترم دنبال مطالبات مردم بود، بهتر بود به دولت قبل و در مورد مشکلاتی که در رابطه ما با کشور ترکمنستان اتفاق افتاد و امروز اثر آن را در تربت جام حوزه انتخابیه ایشان می بینیم و مردم در رابطه با گاز به مشکل مواجه شده اند، تذکر داده و پیگیری می کردند و باید در آن زمان به وزیر امور خارجه وقت تذکر می دادند که امروز شاهد درد و رنج مردم حوزه انتخابیه شان نباشند، البته اگر به دنبال نظر مردم هستند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: چرا دولت قبل نسبت به ساخت پالایشگاه و نیروگاه اقدام نکرد؟ و چرا مسکن و طرح های اقتصادی را دنبال نکرد؟ آیا به دولت دوازدهم تذکر داده شد که امروز در مورد مباحث اقتصادی تذکر می دهند؟ تمامی تصمیمات دولت قبل که این نماینده مدافع آن بود، خلاف تدبیر و امید بود و شاخص امید در پایان دولت گذشته به زیر 10 درصد رسید و ما تمام اقدامات را از زیر صفر شروع کردیم و اگر دولت نجابت می کند و حرفی نمی زند، باید حواسمان باشد که چه اتفاقاتی را رقم می زنیم؛ اگر می خواهیم سیاسی صحبت کنیم بهتر است در زمان مناسب نطق انتخاباتی داشته باشیم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: