کد خبر: ۹۴۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
تعداد بازدید: ۱۲۸
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هم‌اکنون وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیش از شش هزار و ۵۰۰ شرکت سازنده در ارتباط است که حدود هزار و ۴۰۰ شرکت آن را شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌دهند.

سردار فرحی: وزارت دفاع با بیش از 6 هزار و ۵۰۰ شرکت سازنده همکاری داردبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ایران ژئو در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، در این نمایشگاه گفت: امروز جهان به سمت فناوری‌های نوین و پیشرفته و راهبردی در حال حرکت است و چشم‌انداز ما این است که بتوانیم از این فناوری‌های نوین به شکل مطلوبی استفاده کنیم.

سردار فرحی در خصوص پیشرفت‌های ایران اسلامی در این حوزه گفت: کشور ما با همت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان متخصص امروز در حوزه فناوری‌های راهبردی گام‌های مؤثری برداشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به حوزه ژئوماتیک اشاره کرد.

وی افزود: امروز حوزه ژئوماتیک یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اصلی فناوری‌های فضایی است که در عرصه بین‌المللی روی این موضوع کار ویژه صورت می‌گیرد. اطلاعات ژئو و داده‌های مکانی در شرایط کنونی کاربرد‌های متعددی دارند و شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، امروز از تجهیزات و زیرساخت‌های مطلوب و دانش قابل توجهی در این حوزه برخوردارند و قطعاً با کمک و حمایت سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح رونق قابل توجهی را برای این شرکت‌ها در آینده شاهد خواهیم بود.

جانشین وزیر دفاع درخصوص دستاورد‌های سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در حوزه ژئوماتیک گفت: این سازمان طی چندین سال گذشته در این رابطه روند رو به رشد و صعودی داشته است و توانسته قابلیت‌های مطلوبی را ایجاد کند که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به پشتیبانی و حمایت از برگزاری نمایشگاه ایران ژئو اشاره کرد.

سردار فرحی ادامه داد: به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک بتوانیم ارتباطات مؤثری را بین سازمان‌های هوافضا، صاایران و سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح جهت تشکیل یک چرخه کاملی از فناوری‌های فضایی ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون وزارت دفاع با بیش از شش هزار و ۵۰۰ شرکت سازنده در ارتباط است که حدود ۱۴۰۰ شرکت آن را شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌دهند و البته قسمتی از آن‌ها شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که در حوزه ژئوماتیک کار می‌کنند و در این نمایشگاه نیز حضور دارند.

جانشین وزیر دفاع اضافه کرد: این بخش از شرکت‌های دانش‌بنیان با سازمان جغرافیای نیرو‌های مسلح در ارتباط هستند و حمایت‌های همه‌جانبه‌ای را در حوزه توسعه تجهیزات و توسعه فناوری دریافت می‌کنند و البته بهره‌برداری از خدمات این شرکت‌ها نیز صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: