کد خبر: ۹۴۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
تعداد بازدید: ۱۴۳
مسؤولانی که در آن کنگره شرکت کردند، از زنان اثرگذاری بودند که با تلاش بسیار به آن منصب رسیده‌اند و با توجه به شاخص‌های چندجانبه‌گرایی، زن تأثیرگذار همان خانمی است که به سختی توانسته آن منصب را کسب کرده و برای ارزش‌گذاری بر توانمندی‌هایش، جنگیده است. این‌ها زنانی هستند که باید حضورشان را قدر دانست.

انسیه خزعلی: شرکت کنندگان «کنگره زنان تأثیرگذار» با تلاش بسیار به منصب رسیده‌اندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به برخی حواشی پیرامون کنگره زنان تأثیرگذار گفت: مسؤولانی که در آن کنگره شرکت کردند، از زنان اثرگذاری بودند که با تلاش بسیار به آن منصب رسیده‌اند و با توجه به شاخص‌های چندجانبه‌گرایی، زن تأثیرگذار همان خانمی است که به سختی توانسته آن منصب را کسب کرده و برای ارزش‌گذاری بر توانمندی‌هایش، جنگیده است. این‌ها زنانی هستند که باید حضورشان را قدر دانست.

 نشست تخصصی «جایگاه و نقش زنان در چندجانبه‌گرایی» به همت کمیسیون ملی یونسکو- ایران و با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران، دانشگاه تهران و مؤسسه صیانت از حقوق زنان در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن تبریک به‌مناسبت ایام ماه رجب، افزود: ضمن تبریک به‌مناسبت ایام ماه رجب، افزود: سال گذشته در کمیسیون مقام زن در نیویورک جلسه‌ای با مدیر اجرایی بخش زنان سازمان ملل داشتم که در آن نشست با بیان اهمیت تفاوت‌های فرهنگی و تنوع آداب و رسوم به مقوله بی‌توجهی مفادها و اسناد بین‌المللی در این خصوص اشاره کردم و از ایشان پرسیدم: آیا یک پزشک برای همه یک نسخه می‌نویسد و آیا تفسیر برخی‌ها از مساوات و این‌که زن و مرد را یکسان ببینند، با شرایط ویژه زن در خلفت سازگار است؟.

او تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به چندجانبه‌گرایی معتقد است اما وقتی ما متفاوت هستیم، چرا مساوی به ما نگاه می‌شود؟ ما متفاوت هستیم و باید متفاوت دیده شویم. این رویکرد به نفع زن است و از تحمیل جلوگیری می‌کند و ارزش‌گذاری بر تقدس مقام مادری و همسری است.

او با اشاره به برخی حواشی پیرامون کنگره زنان تأثیرگذار گفت: مسؤولانی که در آن کنگره شرکت کردند، از زنان اثرگذاری بودند که با تلاش بسیار به آن منصب رسیده‌اند و با توجه به شاخص‌های چندجانبه‌گرایی، زن تأثیرگذار همان خانمی است که به سختی توانسته آن منصب را کسب کرده و برای ارزش‌گذاری بر توانمندی‌هایش، جنگیده است. این‌ها زنانی هستند که باید حضورشان را قدر دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: