کد خبر: ۹۴۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۱۶۸
مسؤول سیاسی اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با اشاره به حوادث اخیر گفت: مهم ترین ویژگی دیکتاتوری مدرن و نوین این است که با ادبیات دموکراتیک و مردم سالارانه دیکتاتوری می‌کنند و تک تک رفتار اغتشاشگران بر مبنای دیکتاتوری بود.

ثابتی: تمام رفتار اغتشاش‌گران بر مبنای دیکتاتوری بودبه گزارش خبرداغ ، مجتبی ثابتی مسؤول سیاسی اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: مهم‌ترین ویژگی دیکتاتوری مدرن و نوین این است که با ادبیات دموکراتیک و مردم سالارانه دیکتاتوری می‌کنند و نفاق سیاسی و گفتمانی دارند، در واقع کنش این افراد حتی رادیکال تر از دیکتاتورهای سنتی است.

وی افزود: از اوایل انقلاب با مفهوم دیکتاتوری مواجه بودیم و ریشه این اتفاق هم از اقدامات سازمان مجاهدین خلق ایجاد شد و کنش هایی که بعد از آن بنی صدر داشت.

ثابتی گفت: اخیرا با دیکتاتوری نرم و نوین در دانشگاه ها مواجه بودیم و اغتشاش‌گران به شعارهای دروغین خودشان مثل آزادی بیان و اندیشه هم رحم نکردند.

این فعال سابق دانشجویی ادامه داد: این افراد مخالفان عقیده و نظرشان را متهم به بی عقلی و دیکتاتوری می‌کردند در حالیکه تک تک رفتارهایشان بر مبنای دیکتاتوری بود.

وی افزود: شما پزشکی را می‌بینید که برخلاف سوگند خودش به یک شهروند عادی لگد و آسیب می زند و بعد ما بحث می کنیم این موضوع محاربه است یا نه، قطعا همین پزشکی که بر خلاف سوگندش عمل می کند اگر دستش به سلاح می رسید از دیکتاتورها بدتر هم عمل می کرد.

ثابتی تاکید کرد: متاسفانه با اساتید دانشگاهی هم مواجه هستیم که ادعای تحصیلات حقوقی و حوزوی دارند ولی با ابتدایی ترین ادبیات حقوقی چالش های غیر واقعی ایجاد می کنند و با ادبیات حقوقی ساده ترین قوانین را به سخره می گیرند.

وی ادامه داد: این افراد اگر قابلیت دیکتاتوری سنتی را دارا بودند قطعا از آن به بدترین شکل استفاده می کردند، همانطور که شاهد بودیم این اساتید حتی در نمره‌دهی به دانشجویان مخالف عقیده شان هم با قساوت قلب برخورد می کنند.  

این فعال سابق دانشجویی گفت: ما اساتیدی را مشاهده کردیم که در تجمعات حاضر می شدند و این افراد که باید دعوت به مدارا و کار تبیین را در دانشگاه ها انجام دهند، همراه فحش های رکیک در کف دانشگاه شدند.

ثابتی در پایان تاکید کرد: رسالت جریان های انقلابی این است که یک بار برای همیشه تکلیفشان را با این دست از جریانات مشخص کنند، این افراد نه تنها در بزنگاه‌ها ادای دین نمی‌کنند بلکه بر عکس دانشجویان را جری تر می کنند.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: