کد خبر: ۹۴۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید: ۱۴۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد بیمه‌پردازان به مستمری‌بگیران در صندوق‌های مختلف کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری سیر شدید نزولی را طی می‌کند.

صولت‌مرتضوی: تعداد بیمه‌پردازان به مستمری‌بگیران سیر شدید نزولی را طی می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲۰ دی ماه مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد و گفت: عزم دولت برای ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی با همراهی مجلس شورای اسلامی بسیار جدی است.

وی افزود: بنای ادامه کار ما در ساماندهی صندوق‌ها توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین اجتماعی است. اساس بر تامین نظام اجتماعی جامعه و یکپارچه است. 

وزیر کار با اشاره به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد ارزیابی ابعاد چالشی صندو‌ق‌های بازنشستگی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی مربوط که در جلسه امروز مجلس قرائت شد، ادامه داد: مشکلاتی که در گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس بود، ناشی از ناترازی‌ها است. یکی از ناترازی‌ها نسبت به پشتیبانی است، نسبت تعداد بیمه پردازان به مستمری بگیران در صندوق‌های مختلف کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی خصوصاً در تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری سیر شدید نزولی را طی می‌کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برخی از قوانین موجب شده که مصارف و منابع ما در صندوق های کشوری تناسب نداشته باشد. متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق کشوری و سازمان تأمین اجتماعی، برخی از دلایل این عدم تناسب بوده‌اند.

وزیر کار با بیان اینکهصندوق های 18 گانه کشور را به دو دوسته تقسیم می‌کنم، تشریح کرد: صندوق های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر صندوق های تخصصی و صنفی، تشکیل دهنده این دو دسته هستند. تقریبا 94 درصد جامعه هدف مشمول دریافتی از سوی سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق روستاییان و عشایر هستند و حدود 6 درصد از مابقی جمعیت جامعه هدف از سایر صندوق‌ها تامین منابع می‌شوند.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: