کد خبر: ۹۴۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۱۹۶
درآمد‌های حاصل از صادرات نفت عراق در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ جهش قابل توجه ۵۳ درصدی (معادل ۴۰ میلیارد دلار) را تجربه کرد. بر اساس داده‌های مشاهده شده توسط پلت فرم تخصصی انرژی، بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار از بودجه عراق در سال گذشته (۲۰۲۲) حاصل از درآمد‌های نفتی بود، در حالی که در سال ۲۰۲۱ این رقم حدود ۷۵.۵ میلیارد دلار بوده است.

فرصتی که ایران از دست داد / جهش ۵۳ درصدی درآمدهای نفتی عراق در سال ۲۰۲۲الطاقة سایت تخصصی حوزه انرژی نوشت: درآمدهای حاصل از صادرات نفت عراق در سال 2022 در مقایسه با سال 2021 جهش قابل توجه 53 درصدی (معادل 40 میلیارد دلار) را تجربه کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ؛ در ادامه این مطلب آمده است: بر اساس داده های مشاهده شده توسط پلت فرم تخصصی انرژی، بیش از 115 میلیارد دلار از بودجه عراق در سال گذشته (2022) حاصل از درآمدهای نفتی بود، در حالی که در سال 2021 این رقم حدود 75.5 میلیارد دلار بوده است.

حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق گفت: بر اساس آمار اولیه، مجموع درآمد حاصل از صادرات نفت خام در سال 2022 بیش از 115 میلیارد دلار بوده است. وزیر نفت عراق در بیانیه ای میزان صادرات نفت خام را بیش از 1 میلیارد و 209 میلیون بشکه با میانگین صادرات حدود 3.32 میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

حیان عبدالغنی توضیح داد که صادرات بر اساس مطالعات بازار نفت به شرکت های کشورهای مختلف از جمله چین، هند، کره جنوبی، ترکیه، یونان، آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، هلند و نیز برخی شرکت های کشورهای عربی، انجام شده است.

بخشی از افزایش درآمد نفتی عراق ناشی از افزایش قیمت نفت خام در پی جنگ روسیه و اوکراین بود. نفت برنت در سال 2022، حدود 10.4 درصد رشد داشت و قیمت هر بشکه نفت در سطح جهان در ماه مارس افزایش یافت و به 139.13 دلار در هر بشکه که بالاترین قیمت از سال 2008 تا کنون است، رسید و این موضوع نگرانی هایی را در مورد تامین و امنیت انرژی ایجاد کرد.

علیرغم کاهش قیمت نفت در ماه‌های پایانی سال، عراقی ها با حمایت از اقدامات ائتلاف اوپک پلاس تعادل را حفظ کردند. جدیدترین تصمیم اوپک پلاس، کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید نفت از نوامبر 2022 بود که از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد.

شایان ذکر است که درآمد صادرات نفت عراق در ماه دسامبر حدود 652 میلیون دلار در مقایسه با نوامبر کاهش یافته است. عراق در نوامبر 2022 حدود 7.606 میلیارد دلار درآمد نفتی کسب کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: