کد خبر: ۹۴۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
تعداد بازدید: ۲۵۷
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:مفاد فصل مربوط به سیاست خارجی قانون اساسی جمهوری اسلامی و روح این قانون، رعایت موازنه در روابط بین‌الملل است.
روزنامه جمهوری اسلامی:روسیه و چین و امریکا و اروپا همگی از یک جنس اند؛ چرا بعضی را محرم و بعضی را نامحرم دانستیم؟به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی:مفاد فصل مربوط به سیاست خارجی قانون اساسی جمهوری اسلامی و روح این قانون، رعایت موازنه در روابط بین‌الملل است.

مفهوم سیاست «نه شرقی – نه غربی» نیز اینست که با دولت‌ها اعم از شرقی و غربی تعامل داشته باشیم بدون آنکه زیر سلطه آنها برویم و یا درصدد سلطه ‌طلبی باشیم. ما برخلاف این دستورالعمل اعتدالی، چین و روسیه را محرم و اروپا و آمریکا را نامحرم دانستیم در حالی که همه‌ی آنها از یک جنس هستند و در غیر قابل اعتماد بودن هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند.

در روابط بین‌الملل، هر کشوری باید درصدد حفاظت از منافع خود باشد و تقسیم کشورها به محرم و نامحرم از منطق قابل قبولی برخوردار نیست. دیدیم که چین چگونه در حمایت از ادعاهای واهی عربستان و امارات به ما لگد زد و روسیه نیز چگونه ما را با خود به باتلاق اوکراین کشاند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: