کد خبر: ۹۴۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
تعداد بازدید: ۱۵۲
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: رها شدن ساماندهی و تحکیم خانواده، بزرگترین ترک معروفات است.

دبیر ستاد امر به معروف: رها شدن ساماندهی و تحکیم خانواده، بزرگترین ترک معروفات است / تا وقتی مسائل خانواده حل نشود این مملکت در معضلات اجتماعی گرفتار خواهد بودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: رها شدن ساماندهی و تحکیم خانواده، بزرگترین ترک معروفات است.

سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی، شامگاه بیست و هشتم آذرماه، در نشست دوره ملی بینش معروف با بیان اینکه خانواده رکن و زیرساخت تمدن سازی است، اظهار کرد: حتی اگر دستگاه‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی، رسانه و فضای مجازی نتوانند و یا آسیب‌زا باشند خانواده می‌تواند این نقیصه را جبران و مدیریت کند.

وی رها شدن ساماندهی و تحکیم خانواده را از بزرگترین ترک معروفات برشمرد و افزود: خانواده هویت مستقلی است و اصالت دارد و فقط جمع جبری چند نفر کنار هم نیست بلکه هم اجتماع‌ساز است و هم تربیت افراد، در خانواده شکل می‌گیرد و مهم‌ترین نهاد اجتماعی است که اساس و زیرساخت واحدهای بزرگ‌تر به شمار می‌رود.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه هویت جوانان و نوجوانان به عنوان مهم‌ترین قشر آینده‌ساز در جامعه باید در درون خانواده تعریف شود نه خارج از آن، تصریح کرد: جوان را بیرون خانواده صرفا با وزارتخانه‌ای ورزشی تعریف کردن خطا و آسیب زا است و تضعیف خانواده، پیامدهای آسیب‌زای اجتماعی همچون اعتیاد، فحشا، فرار از خانه، طلاق، خشونت، جایگزینی نگهداری حیوانان به جای فرزندآوری و... را به دنبال دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: فرزندان خانواده‌های ناسالم و بی‌تفاوت، به راحتی تسلیم شرایط محیطی شده و شخصیت شکننده‌ای خواهند داشت و در هیجانات به پرخاشگری و رفتارهای خشن دست می‌زنند.

وی با بیان اینکه تا وقتی مسائل خانواده حل نشود این مملکت در معضلات اجتماعی و بحران‌ها گرفتار خواهد بود، گفت: وقتی صحبت از خانواده مطرح می‌شود هجمه دشمن شکل می‌گیرد، چون می‌داند نقش خانواده در تحکیم جامعه ایرانی خیلی مهم است و یک عده ساده لوح یا غرب زده داخلی هم همنوا با دشمن دست به تحرکات رسانه‌ای بی حاصل می‌زنند و این همان خط نفوذی است که به دنبال تحمیل سند استعماری ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ است.

هاشمی گلپایگانی تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر بخش عمده‌ای از نقش پدران و مادران را در خانواده، فضای مجازی اشغال کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کانون خانواده در مملکت ما فاقد مسئولی پاسخگوست، تصریح کرد: متولیان متکثری مسئولیت‌هایی در حوزه خانواده و آسیب‌های اجتماعی برعهده دارند، ولی هرجا وجود نهادی مسئولیت پذیر و پاسخگو مانند وزارت خانواده و جوانی جمعیت نباشد، کار به سامان نمی‌رسد و نباید انتظار رشد از رهنمودهای کلی داشت.

وی تأکید کرد: لازم است رویکردی اتخاذ شود تا از پرداختن به اعضای خانواده بیرون از چهارچوب هویت بخش خانواده با تشکیل وزارت خانواده و جوانی جمعیت جلوگیری شود و جایگاه آزادی زن، مرد، سالمند، جوان، نوجوان و کودک به نسبت خانواده تعریف و هر اقدامی سبب تقویت بنیاد این نهاد مقدس شود.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه بودجه‌های کلان دستگاه‌های مختلف برای ساماندهی امور زنان، جوانان و آسیب‌های اجتماعی اگر در شکل گیری هویت مستقل بنیان خانواده سالم صرف نشود اسراف است و نتیجه‌ای هم ندارد، افزود: اختصاص بودجه برای مسائل جوانان و نوجوانان با تعریف و تفکیک جایگاه دختر، پسر و زن و مرد جدای از خانواده آسیب زا و مضر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: