کد خبر: ۹۳۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
تعداد بازدید: ۲۰۹
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آنها امروز با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی نطنز و فردو انجام شد.

اولین اقدامات ایران در پاسخ به قطعنامه آژانس اتمی در نطنز و فردو انجام شدبه گزارش خبرداغ ، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آنها امروز با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی نطنز و فردو انجام شد.

ناصر کنعانی روز یکشنبه درباره اقدامات کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ارائه قطعنامه به نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامی بود که با اهداف سیاسی و به منظور افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا و سه کشور اروپایی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور این قطعنامه در حالی صورت گرفت که ایران شفاف ترین برنامه صلح آمیز هسته ای در مقایسه با میزان تأسیسات تحت نظارت آژانس در جهان و بیشترین بازرسی ها و راستی آزمایی را داشته است.

کنعانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در خصوص پیامدهای این اقدام غیرمنطقی و مخرب به طرف‌های غربی هشدار داده بود، بیان کرد: متأسفانه استفاده ابزاری از سازمانهای بین المللی علیه ملتهای مستقل به هنجار سیاست خارجی غربی‌ها تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تسلیم فشار نمی‌شود، تصریح کرد: ایران برنامه صلح‌آمیز هسته ای خود را متناسب با نیازهای کشور و در انطباق با حقوق و تعهدات خود ذیل معاهدات بین المللی که طرف آنها است، ادامه خواهد داد.

وی افزود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آنها امروز با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی شهید احمدی روشن(نطنز) و دکتر علیمحمدی(فردو) انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده است در چارچوب حقوق مسلم خود، هر زمان که طرفهای غربی به تعهدات خود بازگشته، به آن پایبند بمانند و دست از اقدامات سیاسی بردارند، به اقدامات آنها واکنش مناسب نشان دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
0
0
۱۱:۲۵۳۰ آبان ۱۴۰۱
سوال اینجاست پس چرا گروه ۷ شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تاکنون در مورد تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی رژیم کودک کش صهیونیستی، امارات، عربستان سعودی و مزدورانشان هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
0
0
آمریکا جنایتکار بداند عضو برجام نیست
اروپایی‌ها جنایتکار از سال 1394 تاکنون به تعهداتشان در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین عمل نکردند
مسئولین هم دیگر نباید با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کنند.

رسانه‌های جبهه مقاومت جنایت‌های آمریکا در یکصد سال اخیر به ویژه حمله به عراق، سوریه، ‌لبنان، افغانستان و یمن و... و قتل‌عام صدها هزار انسان بی‌گناه در این کشورها به بهانه دروغین مبارزه با تروریسم را برای جهان تبیین کنند و نشان بدهند که آمریکا خود سردسته باند تروریست‌ها و جنایتکاران عالم است. این از دست‌پرورده‌های او در سوریه و عراق و افغانستان کاملاً هویداست. زندان‌های مخوف و وحشی‌گری‌های آنها در زندان گوانتانامو و ابوغریب و... نیز باید در مقابل دیدگان عالمیان قرار گیرد.

چرا سازمان‌های بین‌المللی در برابر غارت نفت یمن و سوریه توسط آمریکا هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند؟ گفته می‌شود تاکنون بیش از 20 میلیون بشکه نفت یمن را غارت کرده‌اند!

شبکه اینترنشنال سعودی در روزهای گذشته با 25 چهره تجزیه‌طلب بیش از 120 بار مصاحبه کرده است که ماهیت تروریستی این شبکه آل‌سعود خبیث را نشان می‌دهد.

نماینده ایران در سازمان ملل تصاویر جنایت‌های داعش در شاهچراغ را به حامیان این تروریست نشان دهد و از آنان بپرسد آیا ازحمایت خود از این تروریست‌های دست‌پرورده‌شان حیا نمی‌کنند؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: