کد خبر: ۹۳۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
تعداد بازدید: ۱۱۹
دبیر کل ناتو در سخنانی با تاکید بر اینکه هیچ مدرکی دال بر این که نشان دهد حمله موشکی به لهستان از طرف روسیه بوده وجود ندارد همچنین گفت هیچ نشانه ای مبنی بر آماده شدن مسکو برای حمله تهاجمی به ناتو دیده نمی شود.

دبیرکل ناتو: هیچ مدرکی دال بر حمله موشکی روسیه به لهستان وجود ندارد / این حادثه احتمالاً ناشی از یک موشک ضدهوایی اوکراینی استبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: دبیر کل ناتو در سخنانی با تاکید بر اینکه هیچ مدرکی دال بر این که نشان دهد حمله موشکی به لهستان از طرف روسیه بوده وجود ندارد همچنین گفت هیچ نشانه ای مبنی بر آماده شدن مسکو برای حمله تهاجمی به ناتو دیده نمی شود.

 

به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، ناتو هیچ مدرکی دال بر این نمی بیند که نشان دهد حمله موشکی روز سه شنبه در لهستان که منجر به کشته شدن دو نفر شد، نتیجه حمله هدفمند روسیه بوده است

"ینز استولتنبرگ" ، دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه پس از نشست اضطراری شورای آتلانتیک شمالی در بروکسل گفت: تحلیل اولیه ما نشان می‌دهد که این حادثه احتمالاً ناشی از یک موشک ضدهوایی اوکراینی است که برای دفاع از خاک اوکراین در برابر حملات موشکی کروز روسیه پرتاب شده است.

وی افزود همچنین هیچ مدرکی وجود ندارد که روسیه در حال آماده سازی اقدامات نظامی تهاجمی علیه ناتو است. بنابراین استولتنبرگ اظهارات آندری دودا، رئیس جمهور لهستان در این باره را تأیید کرد.

دبیرکل ناتو از اظهار نظر درباره جزئیات این حادثه خودداری کرد .

استولتنبرگ به تحقیقات در حال انجام اشاره کرد و چندین بار تاکید کرد که اوکراین مقصر نیست . وی گفت: اوکراین حق دارد این موشک ها را ساقط کند. در نهایت، مسئولیت چنین حوادثی بر عهده روسیه است که به اوکراین حمله کرد.

وی با اعلام اینکه روز سه شنبه از شنیدن خبرها از لهستان بسیار نگران شد در این باره گفت: ناتو آماده است تا با چنین موقعیت هایی قاطعانه، آرام و مصمم برخورد کند. کانال های ارتباطی با روسیه وجود دارد. او این مسئله را باز گذاشت که آیا و چگونه از آنها استفاده می شود.

استولتنبرگ تاکید کرد که ائتلاف ناتو دارای یک سیستم دفاع هوایی است که به صورت شبانه روزی آماده عملیات است. به گفته وی قابلیت ها در این زمینه با تقویت جناح شرقی گسترش یافته است. وی تاکید کرد: فرمانده کل اروپا (SACEUR) مجاز است در صورت لزوم سیستم های اضافی را مستقر کند . ژنرال جیمز کاولی که در تابستان این سمت را برعهده گرفت، پیش از این در یک نشست دو ساعت و نیم، یافته های خود را به سفرای 30 کشور عضو اعلام کرده بود و نمایندگان سرویس های اطلاعاتی نیز همین کار را انجام دادند.

عصر روز سه شنبه، لهستان در ابتدا با توجه به حمله موشکی به خاک خود تشکیل جلسه را بر اساس ماده 4 پیمان ناتو مد نظر قرار داد. بر این اساس، یک کشور عضو در صورتی که معتقد باشد یکپارچگی منطقه، استقلال سیاسی یا امنیت یکی از طرفین در خطر است می‌تواند متحدان را به رایزنی دعوت کند. با این حال، پس از تماس تلفنی رئیس جمهور لهستان با با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، ورشو از موضع خود عقب نشینی کرد. ماده 4 از زمان تشکیل ائتلاف شش بار فعال شده است که عمدتاً توسط ترکیه انجام شده است. اخیراً، آنکارا در فوریه 2020 پس از کشته شدن 33 سرباز ترکیه در حمله هوایی دولت روسیه به ادلب سوریه، جلسه ویژه ای تشکیل داد.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: