کد خبر: ۹۳۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
تعداد بازدید: ۲۰۲
محمد پیکانپور مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین داروی اوسلتامیویر برای بیماران آنفلوانزا، از رفع مشکلات تولید اسپری تنفسی "سالبوتامول" خبر داد.

بسازمان غذا و دارو: مشکلات تولید اسپری تنفسی «سالبوتامول» رفع شد / داروی اوسلتامیویر برای بیماران آنفلوانزا تأمین شده گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین داروی اوسلتامیویر برای بیماران آنفلوانزا، از رفع مشکلات تولید اسپری تنفسی "سالبوتامول" خبر داد.

محمد پیکانپور درباره توزیع دارو‌های موردنیاز برای آنفلوانزا اظهار کرد: باتوجه به شیوع آنفلوآنزا در کشور، پیش بینی‌های لازم برای تامین داروی "اوسلتامیویر" صورت گرفته است.

وی افزود: داروی اوسلتامیویر به قدر کافی تولید و وارد شده و به وفور در بین مراکز درمانی کشور توزیع شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر تأمین اسپری تنفسی "سالبوتامول" بیان کرد: مشکل تولید این دارو، گاز HFA داخل اسپری بوده که با همراهی شرکت‌های تولیدی تامین شده و تولید و توزیع این دارو در حال انجام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: