کد خبر: ۹۳۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
تعداد بازدید: ۲۴۱
با حضور رئیس کل بانک مرکزی ج.ا.ایران، وزرای اقتصاد و صمت، دکتر مرادی، رئیس هیأت‌مدیره و سرپرست بانک آینده، دکتر بنائیان معاون بانکداری الکترونیکی و جمع دیگری از مدیران نظام بانکی کشور، از خدمت نوین «چک الکترونیک» در بانک مرکزی ج.ا.ایران رونمایی شد.

خدمات نوین چک الکترونیک بانک آینده  رونمایی شدبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک آینده ، با حضور رئیس کل بانک مرکزی ج.ا.ایران، وزرای اقتصاد و صمت، دکتر مرادی، رئیس هیأت‌مدیره و سرپرست بانک آینده، دکتر بنائیان معاون بانکداری الکترونیکی و جمع دیگری از مدیران نظام بانکی کشور، از خدمت نوین «چک الکترونیک» در بانک مرکزی ج.ا.ایران رونمایی شد.
چک الکترونیکی آخرین مرحله از اجرای اصلاح قانون چک است و با پیاده‌سازی و اجرای سامانه چکاد، امکان صدور چک الکترونیکی نیز فراهم خواهد شد. در چک دیجیتال، کاغذ از موجودیت چک، حذف خواهد شد و داده‌های چک در سامانه مرکزی چکاد نگه‌داری و با استفاده از امضای دیجیتال، معتبر و مستند می‌شود.
این طرح در سه بانک اجرا خواهد شد و به‌تدریج بانک‌های کشور از جمله بانک آینده به‌عنوان بانک پیش‌رو در بانکداری الکترونیکی به‌آن متصل می‌شوند.
چک الکترونیک نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیش‌تری در عملکرد و نقد شوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجرا است و با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌‌کند.
به‌همین منظور، سامانه چکاد با هدف ایجاد بستری برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده است که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.
پیش از این، بانک‎آینده، به‌عنوان یکی از نخستین بانک‌های ارائه‌دهنده خدمت نوین از «برات و سفته الکترونیکی»، رونمایی کرده بود. در حال حاضر، بانک آینده همراه و هم‌گام با راه‌اندازی سامانه سفته و برات الکترونیکی در سطح کشور، با فعال‌سازی و عملیاتی نمودن چک الکترونیکی در بستر چکاد با هدف فراهم آوردن ابزار لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی سریع و دقیق به عموم هم‌وطنان عزیز در عرصه بانکی کشور، این خدمت نوین را ارائه می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: