کد خبر: ۹۳۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
تعداد بازدید: ۲۰۴
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکرات شفاهی خود به حوادث اخیر، برخورد قاطع با اغتشاشگران، افزایش حقوق کارکنان شورای حل اختلاف و... پرداختند.

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ با اغتشاشگران برخورد قاطع صورت بگیردبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 15 آبان در تذکرات شفاهی خود به حوادث اخیر، برخورد قاطع با اغتشاش‌گران، افزایش حقوق کارکنان شورای حل اختلاف و... پرداختند.

* تمهیدات لازم برای شنیدن اعتراضات اندیشیده شود

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر کشور گفت: مسئولیت امروز شما خطیر است باید از هرگونه ناامنی اغتشاش و خشونت و سوء استفاده دشمنان از کشور جلوگیری کنید و هم از طرف دیگر باید تمهیداتی اندیشید که نظر معترضان و مردم به طور رسمی و قانونی شنیده شود.


وی افزود: وزارت کشور باید با همکاری همه دستگاه ذی‌ربط راهکارهای منطقی و عملی را برای تحقق حقوق مردم فراهم کند تا زمینه هرگونه ناامنی و سوء استفاده برچیده شود.

نماینده مردم بستان آباد تصریح کرد: از وزیر صمت می‌خواهم از افزایش قیمت ها و افزایش تورم جلوگیری کند

نوری قزلجه ادامه داد: از وزیر اقتصاد می‌خواهم برای کنترل بازار ارز تمهیدات ویژه داشته باشد.

* با اغتشاشگران برخورد قاطع صورت بگیرد

مهدی سعادتی بیشه سری نماینده مردم بابل در مجلس هم در تذکر شفاهی اظهار کرد: تذکر اول به قوه قضائیه و سازمان برنامه بودجه برای حل مشکل کارکنان شورای حل اختلاف است که هر ماه حقوق آنها کم می‌شود و امروز حقوق آن ها به 4 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: تذکر بعدی برای برخورد قاطع و محکم با اغتشاش گران و صدور احکام و حمایت از همه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی است.

* هیات رئیسه مجلس درخواست استیضاح وزیر بهداشت را معطل نگه داشته است

سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی هم در تذکر شفاهی خود گفت: 6 گروه از نمایندگان درخواست استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را تقدیم هیأت رئیسه کردند که تاکنون معطل نگه داشته شده است بنابراین از هیأت رئیسه می‌خواهیم تا به این درخواست نمایندگان رسیدگی کند.

وی ادامه داد: قانون در ارتباط با شوراهای حل اختلاف به طور کامل نوشته شده و برای بحث مالی آن نیز لازم است هیأت رئیسه با قوه قضائیه و شورای نگهبان نشستی داشته تا این موضوع را حل کند، همچنین در مورد حقوق قضات نیز لایحه اخیر که به تصویب رسیده بود توسط شورای نگهبان تأیید شد و قضات در کنار هیأت‌های علمی در قوانین جاری دیده شدند بنابراین لازم است نسبت به اجرای آن اقدام شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس تصریح کرد: روسای قوای سه‌گانه باید در جهت تأمین حقوق صنفی مردم در جامعه برای جدا کردن صف مخالفان نظام از کسانی که دغدغه و گرفتاری دارند، تدبیر بیاندیشند.

دلخوش بیان داشت: در مورد حقوق پرسنل مجلس 3 سال است که رئیس جلسه‌ای برگزار نکرده است که جا دارد جلسه‌ای برگزار کرده و حرف آنها را بشنوند.

* مجلس محل دفاع از منافع ملت است

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس در تذکر شفاهی، گفت: از رئیس مجلس و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می خواهم که به این موضوع توجه کنند که وقتی قرار شد آزادسازی کالاها و نرخ ها انجام شود در آن جا الزام دولت به این بود که در مورد جز یک بند ص تبصره یک قانون بودجه 1401 موضوع کالابرگ الکترونیکی را موردتوجه قرار دهد.

وی تصریح کرد: اینجا مجلس محل دفاع از منافع ملت است، ما نهایت همکاری با دولت را داشتیم بنابراین از رئیس جمهور و مسئولان اجرایی که در خصوص صدور کالابرگ الکترونیکی کاری نکردند می خواهیم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد: تعدادی از نمایندگان درخواست اعمال ماده 234 را برای افرادی که در اجرای این مصوبه کم کاری و ترک فعل کرده اند را امضا کردند بنابراین از دولت می خواهیم که به مردم رسیدگی افزون تری کرده و کالابرگ الکترونیکی را صادر کنند چرا که مجلس در این زمینه پای کار ایستاده است.

* کمیسیون امور داخلی مجلس درباره محل تجمعات پیش بینی های لازم را به عمل آورد

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس در تذکر شفاهی با اشاره به مسائل جاری کشور به تشریح پیشنهاد سه گانه ای پرداخت و گفت: برای شعائر دینی و مذهبی و هنجارهایی که در هر کشوری وجود دارد، کمیسیون فرهنگی طرحی تدوین و پیگیری کند تا دستگاه های اجرایی و دستگاه هایی که به بیت المال مربوط هستند، برنامه ریزی های مشخص و معینی داشته باشند.

وی با اشاره به تجمعات و راهپیمایی ها ادامه داد: براساس اصل 27 قانون اساسی بر نظام و حکومت تکلیفی در این حوزه تعیین شده که کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس درباره محل تجمعات و سایر مقررات، پیش بینی های لازم را به عمل آورد.

نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین درباره اغتشاشات و نحوه برخورد با آن پیشنهاد داد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با هماهنگی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی درباره برخورد با اغتشاشات برنامه ریزی های مشخصی داشته باشند. با این سه گانه مسائل کشور به درستی مدیریت می شود.

* بازگشایی مرزها به معیشت مرزنشینان کمک کند

کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس در تذکر شفاهی خود به رئیس جمهور و وزیر کشور، گفت: در سفر استانی خود به آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه قول دادید برای تجارت مرزی و معیشت مرزنشینان اقدام کنید اما پس از گذشت ماه ها هنوز اقدامی نشده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه نرخ بیکاری بالا است و شاهد مهاجرت جوانان هستیم و این در حالی است که پیکر بی جانشان از کشورها بازمی‌گردد، این در حالی است که سرمایه گذاری در این مناطق صورت نمی گیرد و ایمیدرو و شستا نیز اقدامی نکرده اند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس وی فزود: باید با تصمیم منطقی مرزهایی مانند تمرچین و ... که بسته شده و به نوعی خودتحریمی هستند با آئین نامه ای مشخص باز کنیم تا علاوه بر اینکه به تولید آسیب نزند به معیشت مرزنشینان نیز کمک کند.

* قوه قضائیه با محاربینی که از سلاح علیه امنیت مردم استفاده می‌کنند برخورد جدی کند

زهره سادات لاجوردی در تذکر شفاهی خود گفت: با نگاهی به حوادث اخیر و حمله وحشیانه داعش‌گونه با مردم و نیروهای حافظ امنیت، قلب هر انسان آزاده‌ای به درد می آید که قوه قضائیه و دستگاه‌های مسئول باید با محاربین و افرادی که با سلاح گرم و سرد، امنیت مردم را هدف قرار داده‌اند، برخورد جدی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: قوه قضائیه منتظر است که این جنایتکاران دیگر چه جنایتی مرتکب شوند تا با آنها برخورد کند لذا برخورد و اقدام تأثیرگذار از سوی این قوه باید صورت گیرد تا شاهد بازگشت آرامش به جامعه باشیم.


پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: