کد خبر: ۹۳۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
تعداد بازدید: ۲۰۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اصل ۲۹ قانون اساسی وظیفه حاکمیت را تضمین عدالت دانست و گفت: آینده کارگران باید تأمین و تضمین شود.

مرتضوی: آینده کارگران باید تأمین و تضمین شود/ دولت نخ تسبیح اتحاد و همدلی کارگران و کارفرمایان استبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «سیدصولت مرتضوی» در نشست صمیمانه با نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگان کشور اظهار کرد: ما امروز در خانواده کار و تولید کشور گردهم آمده‌ایم تا تبادل اندیشه و افکار داشته باشیم.
وی با اشاره به وحدت و انسجام کارگران در کشور افزود: نقش تشکل‌های کارگری در ایجاد اتحاد و مدیریت فضای کسب‌و‌کار کشور قابل تقدیر است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۳ آبان را پایان سیطره استکبار جهانی دانست و تأکید کرد: اصل اقتدار ایران اسلامی نشانه و هدف اغتشاشات اخیر است.
وی تصریح کرد: هدف نهایی دشمن تجزیه ایران اسلامی است.
مرتضوی، تأمین و تضمین امنیت شغلی و رفاه کارگران را یکی از رویکرد های اصلی دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: امنیت شغلی کارگران رابطه مستقیمی با آینده زندگی مردم دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اساس جمهوری اسلامی حفظ کرامت انسانی است، تصریح کرد: علاوه بر رسیدگی به دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی باید به اصل حفظ کرامت کارگران توجه ویژه شود.
رئیس شورای عالی کار با بیان این‌که دولت سیزدهم به اصل سه‌جانبه‌گرایی اعتقاد و اعتماد راسخ دارد، گفت: دولت سیزدهم نخ تسبیح اتحاد و همدلی کارگران و کارفرمایان است.
وی تأکید کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صاحب حق و ذی‌نفع خانواده کار و تولید کشور هستند.
مرتضوی، کاهش دخالت و تصدی‌گری دولت را یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: دولت در رابطه بین کارگر و کارفرما نقش تسهیل‌گر و تنظیم‌گر را ایفا می‌کند.
وزیر کار تکثر تشکل‌های کارگری را نعمتی بزرگ عنوان و تأکید کرد: برای تشکل‌های قانونی کارگری، خط قرمزهای فرضی تعریف نکنیم بلکه تنها خط قرمز کشور نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه است.
مرتضوی با بیان اینکه رشد اقتصادی ۸ درصدی در کشور، با تولید بهره‌ور و رقابت‌پذیر تحقق می‌یابد، گفت: پیشرفت و رشد تولید دانش‌بنیان با دستان توانمند کارگران ممکن می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: