کد خبر: ۹۳۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
تعداد بازدید: ۱۲۸
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم گفت: همایش گام دو انقلاب اسلامی در ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

همایش گام دو انقلاب ۲۳ بهمن امسال برگزار می‌شود/ ذوعلم: هیچ خط قرمزی را برای گفتگو درباره مسائل مهم جامعه نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب در نشست خبری همایش «بیانیه گام دوم انقلاب؛ فکرورزی و آزاداندیشی» گفت: اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جهت پیوند بین بیانیه گام دوم با عرصه فکر ورزی و آزاد اندیشی همایشی را با عنوان «بیانیه گام دوم؛ فکرورزی و آزاداندیشی» در 23 بهمن 1401 برگزار می کند.

وی افزود: این همایش همزمان با چهارمین سالروز انتشار بیانیه برگزار می‌شود و مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱ خواهد بود. فراخوان این همایش در پایگاه اطلاع رسانی دفتر نشر آثار رهبر معظم انقلاب نیز درج شده است.

حجت السلام و المسلمین ذو علم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان متنی اندیشه‌ای و جمع‌بندی از راهی که تاکنون طی کرده‌ایم، وضعیتی که در حال حاضر در کشور داریم و به ویژه راهی که باید طی کنیم تا پیشرفت و تعالی ما در پرتو گفتمان و اندیشه انقلاب اسللامی استمرار پیدا کند و تثبیت شود، نگارش شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به تعبیر شهید بهشتی یک انقلاب فرهنگی، فکری و عقلانی بوده و بر اساس اندیشه روشن شکل گرفته است.

رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: تنها راه سعادت بشر برای حیات دنیوی و اخروی اسلام ناب محمدی است. انقلاب اسلامی اندیشه جذاب متعالی و منطقی بوده و  برای پیشرفت انقلاب و کشور راهی نداریم جز اینکه بتوانیم فاصله های وضع وجود را با آرمان های انقلاب اسلامی کاهش دهیم  و این هم جز در پرتو ورود جوانان و نخبگان میسر نمی شود.

حجت السلام والمسلمین ذو علم گفت: محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند، جوانانی که هر دوره باید دیده و شنیده شوند. بیانیه گام دوم انقلاب نیز برای این بوده که راه و مسیر ما را روشن کند و این با درک عمیق از اندیشه انقلاب اسلامی میسر می شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: تنها راه برای رشد کشور همراهی مردم به  خصوص جوانان مبتنی بر بصیرت و آگاهی عمیق و مشارکت جدی است.

حجت السلام والمسلمین ذو علم گفت: پایداری انقلاب اسلامی در مقابل همه مخالفت‌ها و توطئه‌ها مولود حضور و بصیرت مردم و همراهی جوانان بوده است. بیانیه گام دوم انقلاب نیز بیانیه فکری و اندیشه‌ای است و ابلاغ و فرمان و سند نیست و باید نخبگان، جوانان و مسئولان با این بیانیه ارتباط فکری برقرار کنند.

رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: رواج کرسی‌های نقد و مناظره، کرسی نظریه پردازی، توسعه آزادی بیان با منطق و اخلاق امری ضروری و لازم است. ارزش‌های انقلاب اسلامی منظومه کاملی از ارزش‌هایی است که همه انسان‌ها به دنبال آن هستند چرا که این ارزش‌ها برخواسته از متن منابع اسلامی ما هستند و ما باید بتوانیم در فضای آموزش، حوزه علمیه، دانشگاه و فضای رسانه‌ای ارزش‌های اسلامی را تبیین کنیم.

وی در ادامه گفت: موضع اصلی انقلاب اسلامی که در نامه رهبر انقلاب و در 20 سال قبل صراحتا اعلام شده بود این است که آزادی بیان با اصل جوهره انقلاب اسلامی پیوند عمیقی دارد.

وی تاکید کرد: وقتی بحث جهاد تبیین مطرح می شود به این معناست که به جای طرد و تقابل غیر منطقی، با استدلال بتوانیم بازخوانی اساسی و مستندی از مبانی انقلاب داشته باشیم.

حجت السلام والمسلمین ذو علم  گفت: اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب زمینه را برای مباحثه و گفتگو فراهم کرده است و در این اندیشگاه هیچ خط قرمزی را برای بحث و گفتگو درباره مسائل مهم جامعه نداریم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: