کد خبر: ۹۳۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۹۶
بسیج اساتید دانشگاه آزاد در بیانیه‌ای تاکید کرد: معتقدیم تبیین آینده‌نگرانه رویارویی «انقلاب اسلامی» و «نظام سلطه گر امریکا» می تواند تفکر و رویای بازگشت نفوذ و سلطه امریکا را باطل و محو سازد.

بسیج اساتید دانشگاه آزاد: تبیین حقایق می‌تواند رویای بازگشت نفوذ و سلطه امریکا را باطل کندبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت فراررسیدن چهارم آبان سالروز افشاگری امام (ره) در مورد کاپیتولاسیون بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

چهارم آبان تجلی اراده بزرگمردی است که در مقابل ذلت و تحقیر شدن ملتش سر اطاعت فرود نیاورد و زمانی که مشاهده کرد وکلای مجلس دست‌نشانده آمریکا با بی تدبیری رای بر تصویب‌نامه‌ی ننگین‌ و موهن کاپیتولاسیون را به عنوان سند بردگی ملت ایران برملت خود تحمیل کردند ،اعتراض و افشاگری خود را با صدایی رسا و قاطع بیان داشت و فرمود:"عزت ما پای کوب شد،عظمت ایران از بین رفت.

قانونی به مجلس بردند و الحاق کردند که تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانواده هایشان با خدمه و هرکس که به آنها بستگی دارد، از هر جنایتی که در ایران انجام دهد مصون هستند و با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفداری کردند" و از ملت ایران پرسید: ما با این مصیبت چه کنیم؟ و سپس به آحاد ملت ایران اعلام خطر نمود.

امام (ره) آن روز فرمودند : تمام گرفتاری ها از آمریکا و از اسرائیل است و از دست نشانده های آمریکا است.

رهبر انقلاب اسلامی ایران در چهارم آبان ماه سال1343 با این روش و بیان خود غرور استکبار جهانی را در هم کوبید و با وجود فشار تبلیغات گسترده وسایل ارتباطی منحصر به دولت دست نشانده آمریکا،سرانجام مانع ار تصویب این قانون در مجلس شد و جلوه قدرت تبیین آگاهانه و به هنگام رهبری و متابعت و همراهی مردم از آن را در تاریخ کشورمان جاودانه ساختند.

امروز نیز 'زنده ماندن' و فراگیری شعار 'مرگ برامریکا' درفضای ملی منطقه‌ای وحتی جهانی را مدیون پویایی ندای ابراهیمی"خمینی بت شکن" در روند حرکت ملت‌های حق طلب و استکبارستیز می باشیم و تبیین و تحلیل واقع‌بینانه و آینده‌نگرانه رویارویی «انقلاب اسلامی» و «نظام سلطه گر امریکا» و تبیین پیام 'ماندگاری انقلاب اسلامی' و 'زنده بودن روح انقلابی‌گری' در آحاد مردم و مسئولان کشور به ویژه شعار" مرگ بر نیرنگ و تفرقه افکنی امریکا" به عنوان تبلور این حقیقت را ضروری می دانیم ومعتقدیم با توجه به حساسیت ویژه دوره تاریخی حاضر، می تواند تفکر و رویای بازگشت 'نفوذ' و 'سلطه' امریکا به ایران اسلامی را باطل و محو سازد.

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت یادمان این روز سرنوشت ساز در تاریخ استقلال و آزادی سرزمین ایران با الگوبرداری از روش امام (ره) خود را در مسیر جهاد تبیین متعهد و پیرو فرمان رهبر فرزانه خود حضرت آیت الله خامنه ای دانسته ضمن اعلام وفاداری به آرمان های امام راحل، تبعیت کامل از فرامین رهبر معظم انقلاب را از آحاد ملت حماسه ساز و اسکتبار ستیز ، و به ویژه جامعه دانشگاهیان خواستار است.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: