کد خبر: ۹۳۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
تعداد بازدید: ۱۲۱
دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) شکایت‌های ارائه شده علیه توافق ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی را رد کرد و بدین ترتیب راه برای تایید نهایی آن هموار شد.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی توافق دریایی با لبنان را تایید کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) چهار شکایت ارائه شده علیه توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و این رژیم را رد کرد؛ اقدامی که می‌تواند مسیر را برای امضای قریب‌الوقوع توافقی با میانجیگری آمریکا هموار کند.

قرار است آموس هوکشتاین، میانجیگر آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی سه‌شنبه یا چهارشنبه وارد بیروت شود و طی چند روز آینده توافق به صورت رسمی امضا شود.

مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف اکتبر سال ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل آغاز شد، اما این مذاکرات پس از پنج دوره در مه ۲۰۲۱ به دلیل اختلاف‌نظر دو طرف بر سر مساحت منطقه مورد مناقشه متوقف ماند و طی چند ماه اخیر بار دیگر با میانجیگری آمریکا روند مذاکرات از سر گرفته و به صورت جدی‌تر از سوی هر دو طرف دنبال شده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا ،در این راستا بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حکم دادگاه عالی این رژیم به اسرائیل اجازه می‌دهد تا این توافق مهم را پیش ببرند. وی گفت: توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان توافق خوبی است و پیامدهای امنیتی، سیاسی و اقتصادی مثبتی برای تمام منطقه دارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: