کد خبر: ۹۳۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
تعداد بازدید: ۱۲۰
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مهمان‌ نوازی مردم عراق از زائران ایرانی بی‌نظیر بود، اظهار داشت: زائران ایرانی در ایام اربعین شاهد مهمان‌نوازی بسیار خوب مردم و دولت عراق بودند.

نماینده مجلس: شاهد مهمان‌نوازی بسیار خوب عراق در مراسم اربعین بودیمبه گزارش خبرداغ ، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گف‌وگو با  فارس، با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد شکاف بین کشورهای ایران و عراق در ایام برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین به عنوان یک رویداد جهانی و بین‌المللی امروز محل تمرکز بسیاری از عاشقان اهل‌بیت (ع) شده است.

وی افزود: این حرکت جهانی موجب پیوند ناگسستنی میان قلوب محبین اهل‌بیت (ع) شده است و از این جهت نقطه تمرکز دشمنان اسلام هم هست.

* روابط ایران و عراق به لحاظ تاریخی ناگسستنی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه روابط دیرینه ایران و عراق مربوط به امروز و دیروز نیست، تصریح کرد: پیوند این دو کشور به لحاظ تاریخی و مذهبی عمیق و ناگسستنی است که مشخصاً این روابط با شیطنت‌ها، توطئه‌افکنی و فضاسازی‌های دشمنان تار نخواهد شد.

الهیان با بیان اینکه مهمان‌ نوازی مردم عراق از زائران ایرانی بی‌نظیر بود، اظهار داشت: زائران ایرانی در ایام اربعین شاهد مهمان‌نوازی بسیار خوب مردم و دولت عراق بودند.

* دولت عراق همه امکانات خود را برای مراسم اربعین بسیج کرد

وی دلیل اصلی مشکلات بوجود آمده در ورود زائران به عراق را حجم بالای مراجعه زائران به مرزها و نبودن برخی زیرساخت‌های حمل و نقل در عراق دانست و افزود: مقامات عراقی همکاری لازم را با طرف ایرانی برای رفع این مشکلات داشتند و همه امکانات خود را جهت هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این مراسم معنوی بسیج کردند که جای تشکر دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نیاز است جهت افزایش رضایمندی زائران اربعین حسینی در سال‌های آتی تدابیر ویژه‌ای برای فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور عراق اتخاذ شود.

الهیان در پاسخ به این سوال که چرا تعمیق روابط ایران و عراق منجر به عصبانت دشمنان و ضدانقلاب می‌شود؟ گفت: کشور عراق با توجه به ظرفیتی که به لحاظ جغرافیای سیاسی و همچنین منابع نفتی دارد همواره مطمع نظر کشورهایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و به همین جهت ارتباط و تعامل ایران و عراق هیچ‌گاه مورد نظر دشمنان اسلام نبوده است.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به ظرفیت‌ها و منابع انرژی عراق چشم دارند که این ارتباط عمیق ایران و عراق مانع منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خواهد شد.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: