کد خبر: ۹۲۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
تعداد بازدید: ۲۱۳
اوکراین می‌گوید نبرد سنگین در تقریبا تمام منطقه خرسون ادامه دارد. اوکراین دیروز عملیاتی تهاجمی را که مدتی بود انتظارش می‌رفت در خرسون آغاز کرد و به گفته ارتش این کشور در خطوط مقدم دفاعی روسیه شکاف ایجاد کرده است.

جنگ در اوکراین؛ «نبرد شدید» در خرسون ادامه دارد / کی یف می‌گوید در صفوف نظامی روسیه شکاف ایجاد کردهبه گزارش خبرداغ به نقل از بی بی سی: اوکراین می‌گوید نبرد سنگین در تقریبا تمام منطقه خرسون ادامه دارد.

اوکراین دیروز عملیاتی تهاجمی را که مدتی بود انتظارش می‌رفت در خرسون آغاز کرد و به گفته ارتش این کشور در خطوط مقدم دفاعی روسیه شکاف ایجاد کرده است.

دفتر ریاست‎‌جمهوری اوکراین می‌گوید «انفجارهای شدید» دوشنبه شب و سه‌شنبه صبح شنیده شده‌اند و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور به نیروهای روسیه در منطقه هشدار داده اگر می‌خواهند زنده بماند هر چه زودتر بگریزند.

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند ستون‌های بزرگ دود را بر فراز شهر خرسون نشان می‌دهند.

ارتش روسیه اما می‌گوید این عملیات ناموفق بوده و «ضایعات سنگینی» به نیروهای اوکراین وارد کرده است.


در همین حال، وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) در پراگ پایتخت جمهوری چک دیدار می‌کنند. یکی از موضوع‌های نشست آموزش سربازان اوکراین در اتحادیه اروپاست.

نیروهای اوکراین اکنون در فرانسه، لهستان و جمهوری چک آموزش می‌بینند و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی آن را تایید کرده اما ممکن است تمام کشورهای عضو با تصویب این آموزش‌ها به عنوان سیاست اتحادیه اروپا موافقت کنند.

روسیه از زمان شروع حمله ۲۴ فوریه به اوکراین بخش‌های وسیعی از منطقه خرسون را اشغال کرده است.

گروه عملیاتی کاخوفکا در جنوب، اوایل روز دوشنبه گفت که یک هنگ نیروهای مورد حمایت روسیه مواضع خود در منطقه خرسون را ترک کرده. این گروه افزود که چتربازان روس که وظیفه آنها ارائه پشتیبانی بود از میدان نبرد گریخته‌اند.

اولکسی آرستوویچ، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، بعدا گفت که نیروهای مسلح اوکراین «در چند جا خطوط مقدم را شکسته‌اند.»

در همین حال شاهدان عینی از شنیده شدن صدای انفجارهای بیشتری در شهرهای خرسون و نووا کاخوفکا در حدود ۵۵ کیلیومتری شمال شرقی مرکز خرسون خبر دادند.

خبرگزاری دولتی ریا نووستی روسیه گزارش داد که برق و آب نووا کاخوفکا در طول شب قطع شد.

آقای زلنسکی در نطق ویدئویی شبانه خود به تندی به نیروهای روسیه هشدار داد: «سربازان روس اگر می‌خواهند زنده بمانند، باید الان فرار کنند. به کشورتان برگردید.»

در همین حال ناتالیا هومِنیوک سخنگوی ارتش اوکراین گفت که «لازمه هرگونه عملیات نظامی مراعات یک دوره 'سکوت' است» و مردم اوکراین را ترغیب کرد صبور باشند.

او گفت: «برنامه اصلی ما بر نابودی پایگاه‌های ذخیره مهمات دشمن متمرکز بوده. بیش از ده پایگاه از این نوع در یک هفته اخیر منهدم شده است.»

اما خانم هومنیوک از دادن هر گونه جرئیاتی خودداری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: