کد خبر: ۹۲۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
تعداد بازدید: ۱۴۱
همزمان با هفته دولت، فاز دوم افتتاح و کلنگ‌زنی 71 پروژه سرمایه گذاری صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، چهارشنبه (9 شهریورماه) به صورت همزمان و با فرمان رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز خواهد شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 71 پروژه صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همزمان با هفته دولتبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در خرداد ماه سال جاری شاهد اجرای بیش از 61 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و افتتاح 82 پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بودند و حالا به مناسبت هفته دولت برای دومین بار افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان 71 پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی و عمرانی در این مناطق انجام می‌شود.

در فاز دوم افتتاح پروژه ها در دولت سیزدهم، 4 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی (کیش، ارس، انزلی و اروند) و 5 منطقه ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان، ارگ جدید بم، پتروشیمی و لرستان) با مجموع سرمایه گذاری یک میلیون و 180 هزار میلیارد ریال به صورت همزمان افتتاح یا کلنگ زنی می شوند.

بهره‌برداری از 51 پروژه با ارزش بیش از 63 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 17 هزار و 741 نفر است که از این تعداد برای پنج هزار و 743 نفر به صورت مستقیم و 11 هزار و 998 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

همچنین از مجموع 20 پروژه ای که در مناطق آزاد (ارس و انزلی) و مناطق ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان و لرستان) کلنگ زنی می شود، برای 2 هزار و 806 نفر به صورت مستقیم و برای 2 هزار و 489 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: