کد خبر: ۹۲۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
تعداد بازدید: ۱۵۵
وزنه بردار طلایی ایران در مسابقات کشورهای اسلامی با وجود کسب 3 مدال طلا، بابت اینکه به دلیل مصدومیت نتوانسته رکورد جهانی را جابه جا کند، از مردم عذرخواهی کرد.

معتمدی: با وجود مصدومیت 3طلا گرفتم/ شرمنده‌ام که رکورد جهانی را نشکستمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی های کشورهای اسلامی رسول معتمدی با مهار وزنه‌های ۱۷۷ در یکضرب و ۲۲۳ در دوضرب موفق به کسب مدال طلا شد. او توانست 3 مدال طلای یک ضرب، دو ضرب و مجموع را کسب کند اما از اینکه نتوانسته رکورد جهانی را تغییر بدهد، خیلی خوشحال نیست. در همین رابطه رسول معتمدی خبرنگار ایلنا به صحبت پرداخت:

*کسب سه مدال طلا قطعاً برای هر ورزشکاری خیلی خوشحال کننده است. اینطور نیست؟

مسابقات کشورهای اسلامی با خاطره‌ای خوب برایم تمام شد و توانستم 3 مدال طلا را به دست بیاورم. این اولین مسابقه بین المللی بود که توانستم هم یک ضرب، دو ضرب هم مجموع طلایی باشم. با توجه به اینکه سطح مسابقات خیلی بالا بود این مدال ارزشمند است. در دسته 102 کیلوگرم همه شاهد بودند که حتی مقدار وزنه‌های انتخابی وزنه برداران از قهرمانی جهان سال گذشته بیشتر بود. حتی رقبای قهرمانی جهان با من رقابت و در این مسابقه حضور داشتند. حریف آذربایجانی، وزنه‌بردار ازبکستانی و... از جمله این رقبا بودند.

*پیش از مسابقات کشورهای اسلامی، حواشی زیادی در فدراسیون وزنه‌برداری وجود داشت که در نهایت با حضور انوشیروانی وضعیت تغییرات زیادی کرد.

خداراشکر با وجود افت و خیز این تغییراتی که در فدراسیون وزنه‌برداری ایجاد شد، نتیجه خوشایند بود. با اتفاقات ناخوشایند و حواشی که به وجود آمد اما توانستیم در مسیر قهرمانی حرکت کنیم. در حال حاضر آرامش افزایش یافته است و ما باید رفته رفته به مسابقات گزینشی المپیک فکر کنیم. اولین مسیر ممکن برای صعود به مسابقات المپیک، مسابقات قهرمانی جهان در شهر بوگوتا است. امیدواریم همین قدم اول را محکم برداریم و حضور قدرتمندانه‌ای داشته باشیم.

*بعد از کسب 3 مدال طلا بازخوردم هواداران چیست؟

مردم به بنده خیلی لطف داشتند و شرایط طوری است که در هر مسابقه‌ای از بنده توقع مدال طلا یا مدال ارزشمند دارند. باید از مردم تشکر کنم که فرزند کوچک خودشان را لایق این مسئله می دانند. من هم تمام تلاشم را می‌کنم تا دل آنها را شاد کنم.

*ظاهرا در جریان مسابقات کشورهای اسلامی مصدوم شدید؟

حین مسابقات یک ضرب این دوره دستم دچار آسیب دیدگی و پوست کف دستم متاسفانه با پارگی روبرو که خون از دستانم سرازیر شد. با توجه به اینکه هنوز حرکت آخرمیک ضربم انجام نشده بود، کمی استرس داشتم ولی خدارا شکر توانستم مدال طلا بگیریم. با اینکه از نظر مدالی از از عملکردم راضی هستم؛ اما از نظر میزان وزنه در حرکت یک ضرب و دو ضرب راضی نیستم. این صحبت‌ها را به پای غرور یا بزرگنمایی نگذارید شخصاً چون می دانم توانایی‌ام بیشتر از این حرف هاست و توانایی بدنی خودم بالاست. بابت اینکه نتوانستم رکورد جهانی را ارتقا بدهم و رکورد شکنی کنم ناراضی هستم.

*چرا در حرکت دو ضرب کمی با مشکل روبرو شدید؟

برای شروع حرکت دو ضرب یک مقدار دیر روی تخته آمدم. حرکت اولم حرکت آخر مسابقه در بخش دو ضرب بود. هر چقدر هم گرم کردم دچار سردی بدن شدم و مصدومیت پارگی دست حین گرفتن میله اذیتم می کرد. با این شرایط تایم زمانی هم از دست رفت و وزنه برایم سبک بود، نمی‌خواستم کوتاه بیایم و در لحظات آخر سریعاً زیر وزنه قرار گرفتم. تمام تلاشم را در آن شرایط انجام دادم و نشد.

*سخن پایانی؟

در پایان باید از فدراسیون وزنه برداری، مردم و هواداران ورزش کشور که به بنده لطف داشتند و پیام‌های محبت‌آمیز ارسال کردند، قدردانی کنم. انشاالله در مسابقات بعدی بهتر ظاهر شویم. زما تمرینات در خدمت مردم کیش بودم و مهمان آنه بودم. از مردم استان اصفهان هم باید قدردانی کنم.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: