کد خبر: ۹۲۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۱۰۵۸
ارائه درخواست بازنشستگی و بررسی پرونده و سوابق بیمه‌ای متقاضیان بازنشستگی عادی، مستلزم چندین نوبت مراجعه حضوری بیمه‌شده بود.

خبری مهم برای کارمندان / امکان درخواست بازنشستگی بدون مراجعه حضوری + لینک مراجعه اینترنتیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، ثبت درخواست صدور حکم و برقراری مستمری بازنشستگی عادی برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، بدون نیاز به حضور در شعب و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی امکانپذیر است و بیمه‌شدگان واجد شرایط بازنشستگی، می‌توانند درخواست صدور حکم و برقراری مستمری را در این سامانه ثبت کرده و همه مراحل مربوطه را به صورت غیرحضوری پیگیری کنند.

با هدف افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان، شفاف‌سازی امور اجرایی، یکسان‌سازی رویه‌ها و بهینه‌سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات، امکان برقراری مستمری بازنشستگی عادی به‌صورت غیرحضوری فراهم شده است.

براساس این گزارش، دستور اداری صدور حکم برقراری مستمری بازنشستگی عادی به‌صورت غیرحضوری به تمامی ادارات‌کل و واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شده است و بیمه‌شدگان می‌توانند برای ثبت درخواست بازنشستگی عادی به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب، مراحل ثبت درخواست را انجام دهند.

امکان درخواست بازنشستگی و حکم برقراری مستمری بازنشستگی بدون مراجعه حضوری+لینک مراجعه اینترنتی

واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی موظفند درخواست‌های بازنشستگی را که قبل از اتمام وقت اداری در سامانه خدمات غیرحضوری ثبت می‌شوند، تا پایان همان روز و درخواست‌هایی را که خارج از وقت اداری یا در ایام تعطیل توسط بیمه‌شدگان ارسال می‌شوند، در اولین روز اداری تعیین تکلیف کنند و با توجه به اینکه در زمان ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری توسط بیمه‌شده، احراز هویت از طریق ارسال کد رمز (OTP) به تلفن همراه وی صورت پذیرفته، نیازی به اخذ امضا یا اثرانگشت بیمه‌شده ذیل درخواست بازنشستگی نیست.

مراحل اداری بررسی سوابق و اخذ تاییدیه‌ها در این سامانه به صورت غیرحضوری انجام شده و بیمه‌شده می‌تواند در همین سامانه از مراحل اجرای فرآیند مذکور مطلع شود. پس از صدور حکم برقراری مستمری بازنشستگی عادی و همزمان با تخصیص شماره مستمری نیز نسخه‌ای از آن در منوی «صندوق شخصی من» در سامانه خدمات غیرحضوری قرار خواهد گرفت و بیمه‌شده از طریق منوی «اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری‌بگیران» می‌تواند شماره حساب بانکی خود را جهت واریز مستمری اعلام کند.

گفتنی است پیش از این مراحل ارائه درخواست بازنشستگی و بررسی پرونده و سوابق بیمه‌ای متقاضیان بازنشستگی عادی، مستلزم چندین نوبت مراجعه حضوری بیمه‌شده و از نظر زمانی نیز بسیار طولانی بود که با توسعه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، این فرآیند به‌صورت غیرحضوری و در مدت زمان بسیار کوتاه‌تر انجام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اعتراض
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۱۳:۵۵

مدیرعامل بانک رفاه کارگران:
پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در اسرع وقت انجام می‌شود
مدیرعامل بانک رفاه کارگران در روزهای پایانی سال از برخی شعب در تهران بازدید و ضمن گفت‌وگو با تعدادی از مشتریان، بر پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در اسرع وقت تأکید کرد.

۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۱۳:۵۵

بسمه تعالی درپاسخ به رئیس جمهور درپاسخ به وزیر امور اقتصاد و دارایی درپاسخ به رئیس کل بانک مرکزی با اینکه از 10 بهمن ماه 1400 تاکنون هر روز چندین بار در باره وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن در رسانه ها علیه بانک ها شکایت و اعتراض می کنیم ولی متاسفانه هیچ کس هم هیچ اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟


با اینکه رئیس جمهور در تاریخ 27 دی ماه 1400 پرداخت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن اعلام کرده است ولی متاسفانه در عمل خبری از پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان تامین تامین اجتماعی نیست چرا؟ و مسئولان و نمایندگان مجلس هم هیچ اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟ قرار بود با دستور رئیس جمهور بانک ها به بازنشستگان تامین تامین اجتماعی وام 50 تا 100 میلیون تومانی به دهد ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟ نهم بهمن امسال وزیر اقتصاد دستور پرداخت وام بدون ضامن تا سقف صد میلیون تومان را صادر کرد ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی نیست چرا؟

۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۱۷:۰۴ قرار بود با دستور رئیس جمهور بانک ها به بازنشستگان تامین تامین اجتماعی وام 50 تا 100 میلیون تومانی به دهد ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟

و این در حالی است که متاسفانه تاکنون هیچ بازنشسته‌ای تامین اجتماعی موفق به دریافت وام مبلغ 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک رفاه کارگران وغیره نشده است


از رئیس محترم سازمان تامین اجتماعی تقاضا داریم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بانک ها رفاه کارگران به بانک ها دیگر انتقال دهد چون به خاطر که بانک ها رفاه کارگران متاسفانه هیچ تسهیلات وام های ضروری و وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن را به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند.
کارگر بازنشسته حداقل بگیر تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
0
0
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
بازنشستگان حداقل بگیر چگونه زندگی را بگذرانند؟
به گفته رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور حداقل هزینه معیشت یک خانوار براساس نرخ تورم به ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است، حال آنکه میانگین دستمزد کارگران شاغل و بازنشسته کمتر از ۷ میلیون تومان در ماه است که باید پرسید بازنشستگان حداقل بگیر و کارگرانی که حقوق‌های اندکی دارند، چگونه می‌توانند روزگار بگذرانند و شرمنده خانواده‌هایشان نشوند؟
کارگر بازنشسته حداقل بگیر تأمین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
0
اعتراضات نتیجه نادیده گرفتن مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور توسط دولتمردان، مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است
پرداخت مابه التفاوت از مهر آغاز می‌شود ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری از پرداخت مابه التفاوت نیست چرا؟. حقوق شهریور بازنشستگان پرداخت شد، اما بدون افزایش امروز یکشنبه 1 آبان ماه سال 1401 هست معوقات 5 ماهه بازنشستگان کارگری هنوز هم واریز نشده است چرا؟ بازنشسته تأمین اجتماعی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
امروز سه شنبه 3 آبان ماه سال 1401 است بن خواربار بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه سال 1400 تاکنون پرداخت نشده ؟ تا کی باید منتظر بمانیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهلت یک ماهه کمیسیون اصل 90 مجلس به شرکت مخابرات در مورد پرداخت رفاهیات بازنشستگان که به پایان میرسد ؟
جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
0
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
رفاه کارگران و بازنشستگان از اولویت‌های اصلی دولت است
و این در حالی است که امروز چهار شنبه 4 آبان ماه سال 1401 است بن خواربار بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه سال 1400 تاکنون پرداخت نشده ؟ تا کی باید منتظر بمانیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهلت یک ماهه کمیسیون اصل 90 مجلس به شرکت مخابرات در مورد پرداخت رفاهیات بازنشستگان که به پایان میرسد ؟
جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
0
دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود
دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند
دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند.
بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است.
دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند.
اعتراضات نتیجه نادیده گرفتن مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور توسط دولتمردان، مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است
پرداخت مابه التفاوت از مهر آغاز می‌شود ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری از پرداخت مابه التفاوت نیست چرا؟. حقوق شهریور بازنشستگان پرداخت شد، اما بدون افزایش امروز شنبه 7 آبان ماه سال 1401هست معوقات 5 ماهه بازنشستگان کارگری هنوز هم واریز نشده است چرا؟ بازنشسته تأمین اجتماعی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: