کد خبر: ۹۲۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
تعداد بازدید: ۱۳۲
وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای مصری خود اعلام کرد که دو کشور بر سر بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی توافق عمده دارند.

لاوروف: مصر و روسیه بر سر بسیاری از مسائل منطقه و جهان اتفاق نظر دارندبه گزارش خبرداغ ، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه که در حال حاضر در چارچوب تور ۵ روزه خود به قاره آفریقا در قاهره به سر می‌برد، با همتای مصری خود دیدار و نشست خبری برگزار کرد.

لاوروف در این نشست خبری مشترک گفت که قاهره و مسکو درباره بسیاری از مسائل مختلف منطقه و جهان توافق عمده دارند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه به بحران اوکراین پرداخت و افزود: اوکراین باید در بنادر خود مین‌روبی کند.

وی تأکید کرد که غرب سعی در صادرات گندم اوکراین دارد و در عین حال نسبت به گندم روسیه بی‌اعتناست.

لاوروف خاطرنشان کرد: کشورهای غربی از ورود کشتی‌های روسی به بنادر خارجی جلوگیری می‌کنند و این امر در وجود بحران غذایی نقش دارد.

وی تأکید کرد که گذرگاه‌های آبی در دریای سیاه حمل و نقل غلات را تضمین می‌کند، اما کی‌یف باید مین‌ها را از بنادر پاکسازی کند.

سرگئی لاوروف تصریح کرد: با سامح شکری، وضعیت لیبی و ضرورت حمایت از نماینده سازمان ملل در امور لیبی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ام.

سامح شکری وزیر خارجه مصر هم در این باره گفت که در مذاکرات صورت گرفته، به موضوع فلسطین و اهمیت راهکار تشکیل دو کشور هم پرداخته شد.

شکری تاکید کرد که در دیدار با لاوروف همچنین روابط دوجانبه بین روسیه و مصر عمیقا مورد بحث قرار گرفت.

وزیر خارجه مصر گفت که قاهره بر اهمیت دستیابی به حل دیپلماتیک بحران اوکراین تأکید دارد.

وزیر امور خارجه روسیه دیشب در تور ۵ روزه خود به کشورهای آفریقایی وارد قاهره شد و سپس قرار است به کشورهای اتیوپی، اوگاندا و جمهوری کنگو سفر کند.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: