کد خبر: ۹۲۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
تعداد بازدید: ۱۹۷
​مگر می شود در تبلیغی که فضایش محیط خانوادگی است، مادران و همسران و دختران را حذف کرد و با تعدادی مرد و پسر، محیط یک خانواده را ایجاد کرد؟!

ماجرای نامه کبری خزعلی و کلمه‌ای که از قلم افتادهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: امروز خبری منتشر شد که طبق آن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، حضور زنان در تبلیغات را ممنوع کرده است و بدین ترتیب، نگاه ها به سمت وزارت ارشاد چرخید که بر چه مبنایی این ممنوعیت را ابلاغ کرده است؟

 
 

اساسا مگر می شود زنان را از حضور سالم در تبلیغات منع کرد و مثلا در تبلیغات امور مربوط به مادری و خانه داری و نظایر این ها فقط از مردان استفاده کرد؟  یا مگر می شود در تبلیغی که فضایش محیط خانوادگی است، مادران و همسران و دختران را حذف کرد و با تعدادی مرد و پسر، محیط یک خانواده را ایجاد کرد؟!

 

ماجرای نامه کبری خزعلی و کلمه‌ای که از قلم افتاده

بررسی ها نشان می دهد که این ممنوعیت، نه از سوی وزرات ارشاد  که جدیدا از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده است.

قضیه از این قرار است که کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه خطاب به صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صمت و قوه قضائیه نوشته و  چنین ممنوعیتی را ابلاغ کرده است.

با توجه به قوانین و مقررات موجود، حضور زنان در تبلیغات ممنوعیتی ندارد و به نظر می رسد در این نامه که در آن آمده "هر گونه استفاده از زنان در تبلیغات ممنوع است"، کلمه "ابزاری" از قلم افتاده و همین امر هم مشکل آفرین شده است که امیدواریم سریعا اصلاح شود مگر آن که شورای عالی انقلاب فرهنگی واقعا چنین تصمیم عجیبی گرفته باشد که مقوله ای دیگر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: