کد خبر: ۹۲۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
تعداد بازدید: ۱۴۸
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از جدا کردن یک فرزند ایرانی از والدینش از سوی دولت دانمارک، علیرغم مخالفت پدر و مادرش، انتقاد کرد و گفت: دانمارک هرچه سریع‌تر این کودک ایرانی را به خانواده‌اش بازگرداند.

غریب‌آبادی: دانمارک کودک ایرانی را به خانواده‌اش بازگرداندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با اشاره به تصمیم ناعادلانه دولت دانمارک در واگذاری داریوش حیدری، کودک ایرانی به یک خانواده دانمارکی، وارد کردن اتهام واهی کودک‌ربایی به والدین داریوش از سوی دادگاه دانمارکی و بازگرداندن آنان به ایران و جداکردن این کودک دارای اختلال طیف اوتیسم از خانواده اش، اقدامات دانمارک را نقض آشکار تعهدات این کشور در حوزه حقوق بشر بویژه حقوق کودک توصیف کرد.

غریب آبادی با قدردانی از تلاش ها و اقدامات وزارت امور خارجه کشورمان در سطوح مختلف برای حل معضل این خانواده و الحاق فرزند به والدینش، از عدم همکاری دولت دانمارک به بهانه این که هرگونه تصمیمی در مورد این کودک ایرانی صرفا از سوی دادگاه اتخاذ می‌گردد، انتقاد کرد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه، ادامه داد: سئوال اصلی این است حال که والدین این کودک در ایران به سر می‌برند و دیگر در دانمارک حضور ندارند، چرا دولت دانمارک از انجام تعهدات خود برای الحاق این کودک بیمار به والدین خود طفره می رود؟! اصولا گرفتار نمودن والدین این کودک در مسیر دادگاه های دانمارک (ولو با اعطای ویزا برای حضور و پیگیری حقوقی-قضایی موضوع در دانمارک)، اقدام صحیحی نیست و مغایر با تعهدات حقوق بشر دانمارک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
دستگاه دیپلماسی ناتوان و عاجز کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در سراسر جهان جنایت می کند و آدم می کشد و هم دست به اقدامات تروریستی می زند و همچنان نیز ادامه می دهد. و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
دادگاه آقای حمید نوری و دادن حکم حبس ابد به او در کشور سوئد یک رسوایی بزرگ حقوق بشری برای غرب است و رای دادگاه سوئد بیش از هرچیز از آن جهت شرم‌آور است که از قاتلان 18 هزار قربانی ایرانی یعنی گروهک منافقین تروریست حمایت می‌کنند.
آقای حمید نوری در یک محاکمه کاملا نمایشی و غیرعادلانه در دادگاه غربی‌ها به حبس ابد محکوم شد. به خانواده ایشان به خاطر این ایستادگی و مقاومت در برابر باطل درود می‌فرستم. مثل روز روشن است که حق پیروز می‌شود.
دادگاه سوئد یافتن پیام تبریک سال نو از سوی رئیس‌جمهور وقت ایران در تلفن همراه آقای حمید نوری را سندی دال بر ارتباط نزدیک او با مقام‌های ارشد ایران دانسته است.آیا چنین محکمه احمقانه‌ای با اصول اولیه مبانی حقوق و عدالت سازگاری دارد.؟در چنین دادگاهی از حفظ ظاهر هم خبری نبود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
0
0
عملکرد و رفتار و سیاست ایران از ابتدا مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در مورد صلح آمیز هسته ای غلط و اشتباه بوده است.
مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی و غیره از سال 1392 تاکنون برای مردم ایران و کشور ایران هیچ دستاورد نداشته ست.
مذاکره با آمریکا یا اروپا هیچ نتیجه ای ندارد و تاکنون هم نداشته است.
1 - آمریکا و کشورهای اروپایی حق صلاحیت در مورد مذاکره سلاح هسته ای را ندارند.
2 - آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند.
3 - آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند.
4 - آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
5 - آمریکا و متحدانش درجنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور حمایت می کردند.
6 - آمریکا و متحدانش از ابتدا از اغتشاش و اغتشاشگران در ایران حمایت می کردند.
7 - حمایت واشنگتن به همراه انگلیس، فرانسه، آلمان و برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین و به ویژه صهیونیست ها از اغتشاشات در ایران تاریخ 28 آبان ماه سال 1398
8 - آمریکا از ابتدا مردم ایران اعتبار ندارد.
9 - رژیم آمریکا باید به عنوان جنایتکار جنگی مجازات شود.
10 - آمریکا نمی گذارد جنگ در سوریه، عراق، لیبی، یمن و منطقه خاورمیانه تمام شود!
11 - با تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم.

که آمریکا جنایتکار از سال 1359 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در امور داخلی کشورهای عربی وغیره دخالت می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
مشکلات اقتصادی با شعار برطرف نمی شود.
چرا مشکلات اقتصادی دو دولت دوازدهم بیشتر شد؟
انتظار حل مشکلات با برجام یا مذاکرات اشتباه است.
اگر انتظار داریم برجام و مذاکرات وین مشکلات ما را حل کنند اشتباه می کنیم.
انتظار نداشته باشیم برجام یا مذاکرات مشکلات ما را حل کنند.
آمریکا، اروپا،هم هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن بودند و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا، اروپا،هم هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن بودند و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.



در پاسخ به سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
چرا دولت ناتوان با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
غربی‌ها جنایتکار اگر در ادعای حقوق بشر خود صداقت داشتند باید گروهک کوردل منافقین یعنی داعش‌های وطنی را که سابقه ترور 18 هزار ایرانی را در پرونده خود دارند در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دادند. نه اینکه امروز با آنان فالوده بخورند‌، شهروندان ایرانی را به خواست آنان به زندان بیندازند و به هرچه وجدان نام دارد پوزخند بزنند.
كاربر محترم نظر شما دريافت شد و تا ساعتی دیگر قابل مشاهده خواهد بود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: