کد خبر: ۹۲۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
تعداد بازدید: ۱۷۷
صبح امروز (سه شنبه ۲۱ تیر ماه سال جاری) پنجمین جلسه محاکمه "جمشید شارمهد" سرکرده گروهک تروریستی تندر در شعبه ۱۵ انقلاب و به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. جانباز «شیروانی» با درخواست قاضی در جایگاه حاضر شد و گفت: سرم ترکش خورده و زانوهایم آسیب دیده است. از دادگاه اشد مجازات را برای این فرد خواستارم.

درخواست اشد مجازات برای جمشید شارمهد در پنجمین جلسه دادگاهبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: صبح امروز (سه شنبه ۲۱ تیر ماه سال جاری) پنجمین جلسه محاکمه "جمشید شارمهد" سرکرده گروهک تروریستی تندر در شعبه ۱۵ انقلاب و به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سه جانباز حادثه تروریستی حسینه شیراز و چند مادر، پدر و برادر شهید این حادثه در جایگاه شاکیان این پرونده ایستاده و خواستار اشد مجازات برای سرکرده گروهک تروریستی تندر شدند.

علیرضا بنیانی جانباز حادثه تروریستی حسینیه شیراز در جلسه دادگاه گفت: من در جریان این اقدام تروریستی از دست و پا مجروح شدم و پای سمت چپم فلج شد. از دادگاه انتظار دارم بر اساس شرع مقدس و قانون درباره این فرد اقدام کند.

در ادامه قاضی صلواتی از این جانباز خواست که توضیحاتی درباره صحنه حادثه دهد.

روز بمب گذاری در حسینیه شیراز چه گذشت؟

بنیانی در ادامه گفت: ۸ صبح بود که به حسینیه شیراز وارد شدم و نزدیک محل بمب گذاری بودم. در ادامه مناجات و سینه زنی در حسینیه شروع شد و مشغول به عزاداری بودم که انفجار شدیدی رخ داد.

وی تاکید کرد: همان روز به بیمارستان منتقل شدم البته شرایط به نحوی بود که ۱۴ اتاق عمل بیمارستان پر شده از مجروحان بود . سه روز در کما بودم و بعد از سپری کردن کما ۲۸ روز در بیمارستان بستری شدم. همچنین در ۴ ماه اخیر ۳ بار به اتاق عمل رفتم و سه بار در بیمارستان بستری شده ام . متاسفانه به دلیل این انفجار امثال من و بسیاری از خانواده‌ها مجروح شدند و ۱۴نفر نیز شهید شدند.

اشد مجازات در محل حادثه(شیراز) را می خواهیم

جانباز «شیروانی» با درخواست قاضی در جایگاه حاضر شد و گفت: سرم ترکش خورده و زانوهایم آسیب دیده است. از دادگاه اشد مجازات را برای این فرد خواستارم.

در ادامه این جلسه قاضی صلواتی از جانباز «زحمتکشان» خواست که در جایگاه قرار گیرد.

زحمتکشان گفت: پشت صحنه این جنایت قطعاً دولت آمریکا قرار دارد و قطعا ایادی و دست‌نشانده های این دولت این اعمال را انجام می‌دهند. از دادگاه اشد مجازات را خواستاریم.

در ادامه این جلسه به دستور قاضی صلواتی کلیپ انفجار حسینیه شیراز پخش شد. در ادامه این جلسه مادر شهید کشاورز در جایگاه قرار گرفت.

دختر من نخبه بود

مادر شهید کشاورز در رابطه با شهادت فرزند دختر خود گفت: دختر من یک نخبه بود. از اهداف زندگی دختر من این بود که به مردم جامعه کمک کند. از همینجا خدا را شکر می‌کنم که خدا دختری همچون راضیه که پاکدامن بود به من عطا کرد. همچنین خدا را شکر می‌کنم دخترم در بهترین و ناب ترین لحظات معنوی و در حسینی شیراز به دست بدترین افراد زمان شهید شد.

مادر شهید کشاورز در ادامه گفت: نمی‌توانیم اسم این فرد را انسان بگذاریم؛ این فرد ابلیس است. این فرد یک وطن فروش و خائن است. علیرضا، عرفان ،راضیه، علی نوروزی ۱۸ ساله و شهید مهدوی ۲۰ ساله از جمله دانش آموزان و دانشجویان بودند که می‌توانستند پاک زندگی کنند.

در ادامه این جلسه قاضی صلواتی خواست تا احد پاریابی، نماینده حسینیه شیراز به عنوان شاهد عینی در این جلسه بیان اظهارات خود بپردازد.

وی گفت: جرم ما مشخص است، جرم ما مسلمان بودن است. بزرگترین جرم آقای انتظامی این است که فرزند خود را از کودکی به حسینیه آورده است لذا تمام این افراد عاشقانه حسین (ع) هستند.

وی تاکید کرد: مادر و پدر شهید یاقوتی امروز در دنیا نیستند و هر دو دق مرگ شده اند. ما عشق علی و اولاد علی را در سینه داریم. این موارد در آرمان این افراد جرم است. این فرد نمی تواند این موارد را منکر شود.

نماینده حسینیه شیراز تاکید کرد: در حال حاضر جانباز بنیانی بعد از ۱۵ سال هر سه ماه یکبار عمل جراحی انجام می‌دهد، بنابراین جرم این افراد مسلمان بودن است. ما کشته شدیم و باز هم کشته می‌شویم و خون این عزیزان همیشه جوشش خواهد داشت.

پاریابی در ادامه ضمن درخواست اشد مجازات برای سرکرده گروهک تروریستی تندر بیان کرد: درخواست اشد مجازات حداقل کار است. این فرد لیدر، طراح و راهبر بوده است. ما اینجا شاکی دولت آمریکا هستیم ،این دولت مادر همه تروریست هاست. ما اینجا شاکی رژیم صهیونیستی هستیم.‌ ما شاکی دولت آلمان هستیم که به این فرد پناهندگی داده است.

وی تأکید کرد: با امثال این افراد نباید به عنوان یک مجرم عادی برخورد کرد لذا از دادگاه تقاضا داریم حکم این فرد در شیراز و در ملا عام و روبروی حسینیه شیراز انجام شود.

در ادامه این جلسه مادر شهید محمد مهدوی در جایگاه قرار گرفت و گفت: پسر من تنها بیست سال داشت و در آن مقطع در سه رشته مهندسی نفت، مدیریت بازرگانی و تفسیر قرآن در حال تدریس بود و همزمان به کودکان یتیم تدریس می کرد. او به دنبال این بود که در آینده فقرای کشور خود را نجات دهد.

مادر شهید مهدوی با اشاره به اینکه پسرم چند بچه یتیم را تحت تکلف داشت، اظهار کرد: گناه پسر من چه بود که در این سن به شهادت رسید؟ او یک شهروند عادی بود و به هیچ نهادی متصل نبود، تنها به دنبال این بود به اعتقادات مذهبی خود پایبند باشد.

وی افزود: پسر من به حسینه آمد تا به همراه خودم به خانه برگردیم اما او در همان حسینیه در آغوش پدرش به شهادت رسید. پسر من یک مهندس و یک مدیر موفق برای آینده جامعه بود، چرا او را از من گرفتند؟ هدف آنها از به شهادت رساندن این افراد بیگناه چه بود؟

این مادر شهید با اشاره به اینکه بانیان ترور حسینیه شیراز به دنبال دور کردن ما از اهل بیت و قرآن بودند، اظهار کرد: آنها کور خواندند ما از اهل بیت و قرآن دست نخواهیم کشید و فرزند من فدای دین خدا شده است.

وی ادامه داد:‌ آن کسانی که این جنایت را کردند و تن فروش بودند و ۱۵ سال روز خوش را از ما گرفتند اما امروز محمد الگویی برای جوانان شیراز شده است و هزاران پسر هم سن او با خواندن زندگینامه و وصیت نامه محمد من او را شناختند و مسیر او را دنبال می کند.

مادر شهید مهدوی خاطر نشان کرد: امروز تروریستهای این جنایت ذلیل هستند و اما خواستار اشد مجازات برای آنها هستیم، نه تنها شارمهد بلکه کسانی که او را حمایت کردند نیز باید محاکمه شوند و ما شاهد آن محاکمه باشیم تا دیگر همچنین حوادث تلخی را در جامعه تجربه نکنیم.

در ادامه این جلسه دادگاه دختر شهید علی نصیری در جایگاه حاضر شد و گفت: ۱۴ سال و تو ماه و ۲۷ روز است که صدای پدرم را نشنیدم و در شادی ها و غم را کنار خود نداشتم.

وی ادامه داد: پدر من تنها کارمند شهرداری بود که برای خدمت به مردم کار می کرد، شادمهر در یکی از مصاحبه های خود اظهار کرد که افرادی که در این بمب گذاری جان خود را از دست دادند، «بسیجیان مزدور» بودند این در حالی است که مزدور شما هستید که وطن خود را به خاک و خون کشید و افرادی که در یک مراسم مردمی و خودجوش شرکت کرده بودند را به شهادت رسانید

به چه جرمی از داشتن پدر محروم شدم؟

نصیری خطاب شارمهد بیان کرد: پس از این همه تلاش و پول‌هایی که گرفتید، امروز حامیان شما کجا هستند؟ ما هیچ وقت شما را نخواهیم بخشید، دختر شارمهد می‌گوید که بدون حضور پدرش سال میلادی را می کند، او باید تمام عمر را بدون پدر خود بگذارند. اما بدانید که او هم شما را خواهد فروخت همانند خودتان که وطنت را فروختی، شما که مدعیان حقوق بشر هستید نمی دانید که هر فرزند نیاز به حمایت پدر و مادر خود دارد اما شما پدرم را از من گرفتید و خانواده ام پس از شهادت پدرم سختی های زیادی را متحمل شد زیرا که او ستون خانواده بود. من به چه جرمی از داشتن پدر محروم شدم؟

این دختر شهید با اشاره به اینکه من رفیقی را از دست دادم که دیگر هیچ وقت نمی توانم او را داشته باشند بیان کرد ۱۴ خانواده ای که در این مراسم حضور دارم و در آن بمب گذاری شهید دادند چه جرمی را مرتکب شده بودند؟

وی در پایان خواستار اشد مجازات برای شارمهد شد و گفت: آنها ما را تروریست می خوانند اما ما مورد حمله تروریستی قرار گرفتیم و ما همان هایی هستیم که همانند ققنوس دوباره جان خواهیم گرفت و به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

در ادامه این جلسه دادگاه پدر شهید جوکار در جایگاه حاضر شد و بیان کرد: ۱۵ سال است که زجر میکشم آنها با خود فروشی در حسینیه بمب گذاشتند. ما ملت امام حسین هستیم و راه ایشان و شهدا را ادامه خواهیم داد. این تروریست ها در روز بمب گذاری شادی و پایکوبی می کردند، ما این افراد را به خدا واگذار کردیم انشالله که در دنیا و آخرت ذلیل بمانند.

این پدر شهید خاطرنشان کرد: در روزهایی که ما بعد می کشیدیم این آقایان شادی می کردند، انشالله به زودی مجازات خواهند شد. پسر من تنها بیست سال داشت که تازه مشغول مکانیکی شده بود.

در کجای دنیا مادرپشت سر قاتل پسر خود می نشیند و تحمل کند؟

در ادامه این جلسه دادگاه به دستور قاضی صلواتی کلیپی از مصاحبه با خانواده ای انتظامی که دو فرزند خردسال خود را در این بمب گذاری از دست داده بودند، پخش شد، در این حین، مادر یکی از شهدا گفت: ما ملت مظلومی هستیم در کجای دنیا دیده بودید که مادری پشت سر قاتل پسر خود می نشیند و تحمل کند؟

وی گفت: جمشید شارمهد انگار فیلم سینمایی میبیند، چگونه می تواند به راحتی به مانیتور نگاه کند.

جرم ما چه بود؟

در ادامه جلسه دادگاه احد فارابی یکی از شاهدان عینی انفجار گفت: از دادگاه تقاضا دارم که به شارمهد اجازه صحبت دهد ما به دنبال پاسخگویی هستیم تا بدانیم جرم ما چه بود؟ این تقاضای تمامی خانواده شهدا است.

وی با اشاره به گروهک تندر گفت: از دیدگاه این گروهک جرم ما مسلمان بودنمان است. آقای انتظامی تنها دو فرزند خود را از دست نداده است، بلکه پس از چند سال فرزند سوم خود را نیز از دست داد. همچنین پدر و مادر شهید محمد یاقوتی نیز هر دو دق کردند جرم این خانواده ها چه بوده است.

این شاهد عینی ادامه داد: ما درخواست اشد مجازات برای او داریم این حداقل مجازاتی است که او متحمل میشود.

وی با بیان اینکه شارمهد خود لیدر و راهبر است، گفت: ما از دولت ایالت متحده آمریکا که مادر تمامی ترور ها است، از رژیم صهیونیست و از آلمان که به شارمهد پناهندگی داده است، شکایت داریم.

شارمهد مجسمه ابلیس است

این شاهد عینی با بیان اینکه ما به این انقلاب ۱۷ هزار شهید تقدیم کرده ایم، اظهار کرد:‌ مادر یکی از شهدا به خوبی گفت که حتی سرباز آمریکایی که از نگاه ما یک مرد در مجرم است به کشور خود خیانت نمی کند. شارمهد مجسمه ابلیس است و ما تقاضا داریم که حکم او در محل وقوع بمب گذاری در شیراز و در ملا عام اجرا شود.

 

یکی دیگر از شاهدان عینی در جایگاه حاضر شد و گفت: بسیاری از خانواده های داغدیده در این حادثه در این جلسه دادگاه حضور ندارند، تمامی افراد حاضر و غایب در این دادگاه افراد ارزشمندی هستند که بغض آنها مانع حرف زدن شان می شود. سکوت و نجابت این افراد در 40 روز نخست این حادثه منجر شد که ماهیت این بمبگذاری برای جامعه روشن شود.

وی افزود: این افراد با اتوبوس در این گرمای هوا به تهران آمده اند که در این دادگاه حاضر شوند در حالی که اگر این اتفاق در دیگر کشورها رخ می داد آنها به حکومت خود معترض می شدند امیدواریم قدر این نجابت را بدانیم.

کرامت نفس خانواده های شهدا و جانبازان

این شاهد عینی بیان کرد: امروز یکی از پیام هایی که باید در این دادگاه مخابره شود کرامت نفس خانواده های جانبازان و شهدای حادثه بمب گذاری در شیراز است. بغض این خانواده ها را نمی توان بیان کرد.

در محل وقوع ترورها "یادمان" ساخته شود

اکبر بانشی یکی دیگر از شاهدان عینی این حادثه بمب گذاری در جایگاه حاضر شد و خواستار ایجاد یادمانی در محل وقوع این بمب گذاری شد و گفت: نه تنها در وقوع این حادثه بلکه در دیگر محل ترور هایی که در شیراز شده است باید یادمان هایی ساخته شود، باید به هویت و میراث فرهنگی توجه بیشتری شود.

بیش از 200 نفر جانباز شدند

شایسته ادلو یکی دیگر از شاهدان عینی در جایگاه حاضر شد و گفت: در زمان بمب گذاری رب و وحشت زیادی مردم را در بر گرفته بود و آنها با وحشت از حسینیه خارج می شدند. در این حادثه بیش از ۲۰۰ نفر جانباز شدند.

وی با بیان اینکه در این حادثه بمب گذاری ما روحیه شهادت پروری را یاد گرفته ایم، خاطرنشان کرد: پس از این حادثه جوانان شیراز مشتاق تر از گذشته در مراسم های امام حسین شرکت می‌کنند ما خواستار مجازات هر چه زودتر این تروریست هستیم.

سه شهید اربا اربا شدند

مریم اتابکی یکی دیگر از شاهدان عینی اظهار کرد: شارمهد حتی جرات نمی‌کند که به صورت خانواده‌های شهدا نگاه کند در این حادثه سه نفر از شهدا بدون غسل کفن شدن زیرا آنها همانند ارباب خود اربا اربا شدند.

وی افزود: من به نمایندگی از خانواده‌های مجروحین میگویم که آنها نیز همپای عزیز خود زجر کشیدند و اعدام برای شارمهد حداقل مجازات است. دختر یکی از جانبازان در جلسه گذشته به خوبی گفت که پدر من زنده زنده سوخت و بعد از یک پروسه دردناک به شهادت رسید، شارمهد نیز باید همانند او زجر بکشد.

اتابکی با بیان اینکه در بین شهدای بمب گذاری این حسینیه، از اتباع نیز هستند، تصریح کرد:‌ عشق به امام حسین(ع) ما را زیر یک پرچم جمع کرده است.

وی با اشاره به 21 تیرماه روز عفاف و حجاب بیان کرد: نجمه قاسم‌پور یکی از شهدای این حادثه است که در آن شرایط نیز دست از حجاب و چادر خود نکشید، زیرا حجاب تاج بندگی ما است و دشمنان این را بدانند با تبلیغات نمی‌توانند حیا و عفاف را از ما بگیرند.

در پایان این جلسه صلواتی قاضی این پرونده بیان کرد: بر اساس قانون کیفری در این جلسه تنها شهادت شهود را خواهیم شنید و در جلسه بعدی تفهیم اتهام صورت می‌گیرد و متهم از خود دفاع خواهد کرد.

وی افزود: در جلسه بعدی دادگاه در خصوص تفهیم اتهام به متهم و استماع دفاعیات متهم است. زمان برگزاری این جلسه اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: