کد خبر: ۹۲۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
تعداد بازدید: ۱۸۷
با توجه به جمیع شرایط مهدی تاج بهترین گزینه نشستن بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال است.

چرا مهدی تاج گزینه اصلح ریاست فدراسیون فوتبال است؟به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، روز گذشته فرصت ثبت نام برای نامزدی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به پایان رسید و شش نامزد اصلی در صورت تایید صلاحیت از سوی کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال که تا پایان تیر ماه اعلام می‌شود، در مجمع هشتم شهریور ماه به رقابت خواهند پرداخت و یکی از آنها رئیس فدراسیون فوتبال در چهارسال آینده خواهد شد.

این شش نفر مهدی تاج، عزیزالله محمدی، علیرضا اسدی، امیررضا واعظ آشتیانی، محمد آخوندی و میرشاد ماجدی هستند و با بررسی وضعیت کاندیداها می‌توان به این نتیجه رسید که گزینه اصلح در این بین و با توجه به شرایط حال حاضر فوتبال ایران مهدی تاج است و دلایل آن را بررسی می‌کنیم.

 

تجربه مدیریت ورزشی و فدراسیون فوتبال

مهدی تاج تنها گزینه حال حاضر انتخابات ریاست فدراسیون است که سابقه حضور بر این مسند را در کارنامه دارد و سال‌ها خودش رئیس فدراسیون فوتبال بوده و تجربه بالایی در این زمینه دارد که ارزشمند است. ضمن اینکه علاوه بر این، سایر سوابق مدیریت ورزشی تاج هم به دیگر گزینه‌ها می‌چربد و اگر به دنبال رئیسی برای فدراسیون هستیم که هم فوتبالی و ورزشی است و هم تجربه مدیریتی دارد گزینه‌ای بهتر از تاج در دسترس نیست.

 

سیاسی نیست

در بین گزینه‌های نامزد شده چهره‌هایی وجود دارد که رزومه سیاسی آنها به سوابق ورزشی‌شان می‌چربد و یا اینکه ورود آنها به عرصه ورزش از دریچه جایگاه سیاسی‌شان بوده است. مهدی تاج در بین این گزینه‌ها شاید بیشترین فاصله را با جناح‌های سیاسی را مهدی تاج دارد که در دولت‌های اصلاح‌طلب، اصولگرا و معتدل کار کرده است و در سوابق او هم وابستگی جناحی دیده نمی‌شود.

 

اقتصادی است

پررنگترین بخش رزومه مدیریت مهدی تاج در فوتبال ایران فعالیت های اقتصادی اوست. تاج رزومه مدیریت اقتصادی قدرتمندی دارد و قائم مقامی و مسئولیت اداره کل بازرگانی استان اصفهان، معاونت فروش و صادرات شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان و معاونت فروش و عضو هیئت مدیره مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بخشی از رزومه اقتصادی وی پیش از ورود به فوتبال محسوب می‌شود که این قطعاً در کار مدیریت فدراسیون فوتبال به کارش می‌آید. کما اینکه در دوران ریاست فدراسیون فوتبال این فدراسیون هم مشکلات مالی کمتری نسبت به دوره‌های دیگر داشته است.

 

بین المللی است

تاج موفق شده در دوران حضورش در فوتبال ارتباط خوبی با مراجع بین المللی از جمله فیفا و AFC برقرار کند و این در مقاطعی به کمک فوتبال ایران آمده است و در حال حاضر هم کرسی نایب رئیسی AFC جایگاه مهمی برای او محسوب می‌شود که برای فوتبال ایران هم ثمرات زیادی می‌تواند به همراه داشته باشد. این جایگاه خوب و روابط حسنه با توجه به موقعیت حساسی که کشور و فوتبال ما در آن قرار دارد می‌تواند در خیلی از مسائل از جمله وصول پول‌های بلوکه شده به کمک فوتبال ایران بیاید.

 

اختلافات را حل و فصل می‌کند

فوتبال ایران در دوره اخیر به دلیل سو مدیریت ها دچار چند دستگی و اختلاف شده است و این موضوع در دوره مهدی تاج خیلی کمتر از حال حاضر بوده و خیلی از موارد در دوره ریاست او به خوبی مدیریت و کنترل شده است و در حال حاضر که اهالی فوتبال، مخاطبان فوتبال و حتی بازیکنان تیم ملی دچار انشقاق و دو دستگی شدند تجربه خوب مهدی تاج در این زمینه می‌تواند یکدلی را دوباره به فوتبال ایران و تیم ملی برگرداند و در آستانه جام جهانی این فاکتور مهمی است.

 

بازگشت ریاست فدراسیون فوتبال به جایگاه واقعی

فدراسیون فوتبال ایران در دوره اخیر به شدت دچار تنزل جایگاه شده است و مهدی تاج به واسطه اینکه هیچ سو پیشینه و رفتارهای غیر اخلاقی و به دور از شأن ریاست فدراسیون فوتبال در رزومه خودش ندارد می‌تواند این اعتبار را به جایگاه ریاست فدراسیون فوتبال ایران برگرداند.

 

روحیه جمعی و استفاده از ظرفیت حداکثری

سابق بر این شاهد بودیم مهدی تاج حتی از رقبای انتخاباتی خود و ظرفیت آنها در بدنه مدیریت ورزش استفاده کرده است و روحیه رقابتی ندارد و همیشه از ظرفیت های موجود استفاده حداکثری برده است و بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود که در صورت انتخاب از تجربه سایر گزینه‌ها هم به نحو احسن استفاده کند.

 

بستن پرونده‌های سنگین

فوتبال ایران در حال حاضر درگیر پرونده های مختلفی است که ممکن است موجب تعلیق فدراسیون هم شوند و یکی از بزرگترین‌هایش شاید پرونده مارک ویلموتس باشد که این روزها خود تاج را به واسطه امضای قرارداد او مورد هجمه قرار داده اند. اینکه تاج حاضر شده در این شرایط وارد عرصه شود یعنی خودش راهکار برون رفت از این شرایط را می‌داند و چرا وقتی خودش آماده پذیرش مسئولیت قراردادی که امضا کرده و دردسرساز شده است را دارد به او فرصت این کار را ندهیم؟

 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: