کد خبر: ۹۲۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
تعداد بازدید: ۳۶۸
تا چه اندازه توافق برجام میان ایران و آمریکا در دسترس است؟ این سوال کلیدی گمانه زنی های بسیاری را برانگیخته است.

ایران باید بهانه را از آژانس بین المللی هسته ای بگیرد/ آژانس ادعای کشف اورانیوم کرده و امریکا و اسرائیل با همین ادعا بهانه جویی می کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه خراسان:تا چه اندازه توافق برجام میان ایران و آمریکا در دسترس است؟ این سوال کلیدی گمانه زنی های بسیاری را برانگیخته است.

طرف ایرانی به صورت روشن دنبال آن است که اگر توافق شود آمریکا بار دیگر به بهانه جدید تحریم ها را برنگرداند یعنی نوعی تضمین برای آینده توافق که آمریکا زیر بار نمی رود چون اصولا چنین تضمینی را امکان پذیر نمی داند.

نکته دوم ایران دنبال منافع روشن اقتصادی از برجام و معتقد است برجام نتوانسته منافع اقتصادی برای ایران داشته باشد زیرا سایه تحریم ها اعم از اولیه و ثانویه همچنان بر روند تحولات افکنده شده است پس آمریکا باید بپذیرد که حداقل تحریم هایی که ترامپ وضع کرده است لغو یا اجرای آن به حالت تعلیق درآید .آمریکا این بخش را محدود کرده به تحریم های مربوط به فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب برجام، آن هم حاضر به لغو آن نیست بلکه می خواهد طبق روال قبلی فقط اجرای آن تحریم ها با فرمان رئیس جمهور آمریکا هر ۱۸۰ روز تعلیق شود.

نکته بعدی بحث خروج سپاه از لیست تروریسم است که آمریکا آن را خارج از برجام می داند و مدعی است اگر قرار باشد در این باره بحث شود باید ایران هم بپذیرد که درباره توقف پیگیری محاکمه افراد دخیل در به شهادت رساندن سردار سلیمانی تعهد بدهد .

بحث بعدی درباره لغو تحریم ها علیه قرارگاه خاتم الانبیاست که آمریکا این را هم نپذیرفته است .

به نظر می رسد هر دو طرف مایل به توافق با شرایط خودشان هستند و بر اساس تحلیل شرایط موجود تصور می کنند می توانند با چانه زنی بیشتر امتیاز کمتر بدهند و در مقابل امتیاز بیشتری به دست آورند. این مسئله به نحو آشکاری تحت تاثیر جنگ روسیه در اوکراین قرار گرفته است زیرا جهان شاهد شکل گیری موازنه جدیدی در عرصه قدرت و نظم بین المللی است.

در این موقعیت ایران و آمریکا به عنوان دو طرف اصلی مذاکرات سعی دارند در عرصه افکار عمومی خود را اهل منطق و مذاکره نشان دهند و طرف مقابل را عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی کنند . در این مرحله آژانس بهانه ای مبنی بر پیدا شدن ذرات بسیار کم اورانیوم غنی شده زیر 5 درصد در 3 مرکز اعلام نشده پیدا کرده و موجب شده است که در عمل آمریکا و اسرائیل بتوانند از این سوژه برای فشار جدید روی ایران استفاده کنند . یعنی آمریکایی که به دلیل خروج از برجام در انزوای بین المللی قرار گرفت به طوری که دو بار در تصویب قطعنامه علیه ایران ناکام ماند و فقط دومینیکن از آمریکا حمایت کرد و ۹ کشور عضو شورای امنیت نزدیک به آمریکا رای ممتنع دادند، امروز متاسفانه بهانه پیدا شده در آژانس موجب می شود آمریکا و اتحادیه اروپا با هم بتوانند ۳۰ کشور از ۳۵ کشور شورای حکام را با خود همراه کنند .

در این شرایط است باید ایران به هر شکل ممکن این بهانه را از دست آژانس بگیرد همچنان که در سال ۱۳۸۶ توانست تحت مدالیته پرونده شش سوال مهم تر را ببندد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
وقتی که کسی در این مدت 9 سال درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد و توجهی نمی کند مشکل ایران با آمریکا از طریق مذاکره، توافق هسته ای، مذاکرات وین، قطر، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری حل نمی شود ولی متاسفانه باز هم به دنبال برجام و مذاکرات است و این یک اشتباه بزرگی است.

مردم ایران را توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین تحریم کرده است، نه آمریکا
اعتماد ایران به آمریکا و هم اروپا از سال 1392 تاکنون، حمایت از این جنایتکاران بوده است.

فرانسه جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار از سال 1394 تاکنون تعهدات خود را در برجام انجام نداده است و هر روز به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس در برجام و مذاکرات وغیره هم دخالت و مداخله می کند.

ادعای انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی ایران به مقصد یمن/ و این در حالی است که انگلیس جنایتکار خودش از سال 2015 تاکنون شریک جرم جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن بوده است. انگلیس جنایتکار از سال 2015 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ائتلاف متجاوز سعودی را تامین می کند.

آمریکا جنایتکار به همران انگلیس جنایتکار عامل طولانی شدن جنگ یمن است!
آمریکا، انگلیس و اسرائیل طراح اصلی جنگ یمن هستند
غربی‌ها جنایتکار از سال 1394 تاکنون با فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی در فاجعه یمن شریک هستند
که سعودی‌ها مسئول وضعیت موجود هستند، اما غربی‌ها با صادرات تسلیحات در این جنایت شریکند و تمامی مردم را قربانی می‌کنند.


۱۷ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۲۴
ایران ادعای بی اساس انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی به مقصد یمن را رد کرد
نیروهای تروریست انگلیسی از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
نیروهای تروریست انگلیسی از سال 2003 تاکنون در عراقچه غلطی می کنند؟
نیروهای تروریست انگلیسی از سال 2003 تاکنون در عراقچه غلطی می کنند؟
نیروهای تروریست انگلیسی از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟
نیروهای تروریست انگلیسی از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟

و این در حالی است که دولتمردان ایرانی 9 سال است که در مذاکره، جنایت های انگلیس و متحدانش در منطقه خاورمیانه سرپوش می گذارند.
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که انگلیس همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.



انگلیس به فروش سلاح به عربستان ادامه می‌دهد
انگلیس: فروش سلاح به عربستان سعودی نباید متوقف شود
سلاح‌های آمریکایی- انگلیسی عامل تداوم جنگ یمن هستند
انگلیس ۱۸ میلیارد پوند سلاح به عربستان فروخته است
عربستان جنایتکار جنگی است!
انگلیس ۱۸ میلیارد پوند سلاح به عربستان فروخته است
انگلیس ۱۸ میلیارد پوند سلاح به عربستان فروخته است

عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار از سال 1394 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر با انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل در یمن جنایت می کنند و آدم می کشند، انگلیس جنایتکار دبنال محکوم و متهم کردن ایران در یمن است شرم آور و تاسف بار است.

طولانی شدن برجام تاکنون به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است متاسفانه از سال 1394 تاکنون موضوع برجام برای مردم ایران مشخص و روشن نشده است.

اگر سازمان های بین المللی خیانتکار قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار، آلمان جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار، اسرائیل جنایتکار، عربستان جنایتکار ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.

آمریکا جنایتکار خواسته‌های اضافی خود را کنار بگذارد، نه ایران/ و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در سال 1397 با خروج غیر قانونی از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
ادعای آمریکا جنایتکار در باره برجام بی مورد، بی ارزش و بی اساس بوده است.
آمریکا جنایتکار بداند عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است پس دیگر حق حرف زدن در مورد برجام را ندارد.


آمریکا و تروئیکای اروپایی دشمنان آشکار ملت ایران وهم حکومت نظام جمهوری اسلامی هستند و تاکنون برای همه مردمن دنیا ثابت شده است.
زیر خارجه آمریکا و وزرای خارجه آلمان و فرانسه و معاون وزیر خارجه انگلیس اول بابت برجام، تحریم و تهدید، دخالت و مداخله باید از ایران عذرخواهی کنند.

سه کشور اروپایی جنایتکار از سال 1394 تاکنون مانند آمریکا جنایتکار تعهدات خود را در توافق هسته ای و هم برجام انجام نداده است.
سه کشور اروپایی جنایتکار اگر قادر به انجام تعهدانش نیست بهتر است مانند آمریکا جنایتکار از برجام خارج شود.

جنایات سه کشور اروپایی جنایتکار مانند آمریکا جنایتکار علیه ملت ایران سابقه 60 ساله دارد.
جنایات سه کشور اروپایی جنایتکار مانند آمریکا جنایتکار علیه نظام سابقه 44 ساله دارد.
سه کشور اروپایی جنایتکار که به رژیم صدام دیکتاتور انواع سلاح های ممنوعه و بمب ممنوعه و سلاح شیمیایی می داد حق ندارد در باره تسلیحات ما حرف بزند.

گفتگوهای آمریکا و تروئیکای اروپا درباره برجام بی مورد و بی ارزش بوده است و از سال 1394 تاکنون هم برای همه مردم دنیا شده است.

و این در حالی است که آمریکا و تروئیکای اروپا 100 درصد عامل اصلی طولانی شدن برجام بوده است.

اعتماد ایران به آمریکا، سه کشور اروپایی در این مدت 9 سال حمایت از این جنایتکاران بوده است.
آمریکا و سه کشور اروپایی سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی هستند.
آنهایی که به آمریکا جنایتکار دل بسته اند در جنایات او شریک هستند.
آنهایی که به اروپا جنایتکار دل بسته اند در جنایات او شریک هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
چگونه و چطور آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده اس. آمریکا جنایتکار با خروج غیر قانونی از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است که متاسفانه باز هم هر روز در برجام و مذاکرات وغیره دخالت و مداخله می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
آمریکا ذاتا نجابت ندارد، فقط زبان زور را می‌فهمد
آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است پس دیگر وزیر خارجه آمریکا جنایتکار حق صلاحیت حرف زدن در باره برجام و مذاکرت را ندارد.
بلینکن بداند آمریکا جنایتکار دیگر عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: