کد خبر: ۹۲۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۶۹۵
وزیر امور خارجه در نشست خبری با همتای قطری گفت که ایران هیچگونه مطالبه زیاده خواهانه و فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداشته است.

امیرعبداللهیان: در دوحه بر موضوع تضمین موثر از سوی آمریکا در حوزه هر آن چیزی که نفع اقتصادی ایران در برجام را تحت تاثیر قرار دهد، مذاکره کردیمبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه) ۱۵ تیر ماه میزبان «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در تهران بود، پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای قطری در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

وزیر امور خاجه ضمن خیرمقدم به همتای خود گفت:گفت‌وگوهای سازنده‌ای را در خصوص برخی موضوعات دوجانبه داشتیم. مراتب قدردانی را از وزیر خارجه قطر به خاطر هماهنگی‌های خوب روز گذشته بین مقامات ورزشی ایران و مقامات ذیربط جام جهانی فوتبال اعلام کردم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود:در گفت‌وگوهای امروز از زبان وزیر خارجه قطر این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که مشکلی برای اقامت طولانی مدت تجار ایرانی در قطر نخواهد بود. در زمینه تسهیل حمل و نقل و رفع مشکلات شرایط کرونایی که برخی لنج داران ایرانی با آن مواجه بودند گفت‌وگو کردیم و امیدواریم در این زمینه این مشکلات رفع شود.

وی گفت: در خصوص لزوم تقویت سازوکارهای منطقه‌ای گفت‌وگوهای مثبتی داشتیم. قطر نقش مثبتی در این زمینه ایفا کرده و در خصوص تقویت گفت‌وگوهای منطقه گام‌های مثبتی را برداشته است.

امیرعبداللهیان افزود: از حسن میزبانی دولت قطر برای گفت‌وگوهای ایران و نماینده اتحادیه اروپا و گفت‌وگوهای سه جانبه غیرمستقیم هفته گذشته در دوحه قدردانی می‌کنم. هماهنگی‌های خوب و نقش سازنده و تلاش‌های امیر قطر و وزیر خارجه این کشور برای اینکه این گفت‌وگوها را تسهیل کنند که گفت‌وگوها پیشرفت داشته باشد و در مسیر بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان گام‌ها مثبت و سازنده‌ای از دوستان قطر شاهدیم

وی گفت: برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم برخلاف برخی ادعاهای آمریکایی‌ها ما هیچگونه مطالبه زیاده خواهانه و فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم. مطالبات ما کاملا در چارچوب توافق سال ۲۰۱۵ است. اگر در حوزه‌ای طرف آمریکایی احساس می‌کند موضوعی فرابرجامی است ما در درورن گفتگوها به آمریا تاکید کردیم براساس آنچه در ماه‌های گذشته در مذاکرات وین رخ داد و بارها طرف‌ّای غربی اعلام کردند هر آنچه مانع نفع اقتصادی ایران از برجام شود ر ا از میان برخواهند داشت. در گفت‌وگوهای دوحه یک موضوع اساسی که برآن تمرکز کردیم تضمین موثر از سوی آمریکا در حوزه هر آن چیزی است که نفع کامل اقتصادی ایران از براچام را بخواند تحت تاثیر قرار دهد. مطالبه و خواسته ما زیاده خواهانه نیست ولی در مسیر اخذ تضمین‌ها آمریکا باید متعهد باشد که ایران از مزایای کامل توافق سال ۲۰۱۵ برخوردار خواهد بود. این چیزی است که تاکنون طرف آمریکایی نتوانسته ما را نسبت به تحقق آن مطمئن کند. حسن نیت داریم اهل مذاکره منطقی هستیم و در این مسیر جدی هستیم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
آمریکا نفت سوریه را به عراق قاچاق می کند/ ایران هم در منطقه متهم می شود چرا؟ به ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس!
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتماد نکنید
رافائل گروسی برای اسرائیل جاسوسی کرده است.
اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.
اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را کنار گذارید.
زمان خلع سلاح اتمی آمریکا، اروپا و اسرائیل هم فرا رسیده است.

نه تنها رژیم صهیونیستی جنایتکار، بلکه آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود
کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد
توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

اروپا جنایتکار حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند اروپایی که به همراه آمریکا جنایتکار در جنگ تحمیلی 8 ساله به رژیم صدام دیکتاتور انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و سلاح شیمیایی می داد حق ندارد در باره تسلیحات ما حرف بزند.
کشورهای جنایتکار به اصطلاح اسلامی متاسفانه جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل را رها کردند دنبال محکوم و متهم کردن ایران هستند شرم آور و تاسف بار است.

آمریکا جنایتکار با غنی سازی ایران مشکل دارد، اما با زیر دریایی اتمی استرالیا نه آمریکا جنایتکار غنی سازی ایران را نمی خواهد، اما زیر دریایی اتمی به کشورهای اروپایی جنایتکار می شروشد شرم آور است. اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی همچنان هیچ غلطی نمی تواند بکند. اگر سلاح هسته ای بد است، اسرائیل جنایتکار هم آن را کنار بگذارد. زمان خلع سلاح اتمی اسرائیل جنایتکار فرا رسیده است.


توافق هسته ای در سال 1394 برای همه مردم دنیا مشخص و روشن شده است به پایان رسیده است ولی متاسفانه آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار عمل و اجرا کردند پس آمریکا و اروپا هر دو مقصر اصلی مشکل توافق هسته ای و برجام هستند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
آمریکا جنایتکار خودش به همراه اروپا جنایتکار 100 درصد عامل اصلی مشکل برنامه‌ی هسته‌ای ایران بوده است چون به خاطر توافق هسته ای و برجام را عمل و اجرا نکرده است.

تاریخ نشان داده است که آمریکا جنایتکار قابل اعتماد نیست و تاکنون هم نبوده است.
مذاکره و همکاری با آمریکا غلط و اشتباه است.
مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در باره صلح آمیز هسته ای به خاطر سیاست های نادرست غلط و اشتباه و اهانت و خیانت دولت حسن روحانی بوده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
دستیابی به توافق نیازمند اقدام است نه لفاظی‌های غیرسازنده!
آمریکا که تمام قواعد برجام و قطعنامه 2231 را نقض و با خروج از برجام میلیاردها دلار به ایران خسارت وارد نموده، اکنون به‌جای جبران خطاهای گذشته مدعی است که همه باید با اعتماد به اظهار شفاهی این کشور مبنی بر اینکه قصد دارد به برجام برگردد و در آن باقی بماند، عمل کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
دشمني آمريكا مربوط به مسائل هسته اي ايران نمي شود
دشمني آمريكا پس از شكل گيري انقلاب اسلامي ايران به وجود آمده و داراي سابقه 44 ساله است و مربوط به مسائل هسته اي نمي شود.
پشتيبان ايران خداوند متعال است و دشمني آمريكا نسبت به ايران 44 سال است كه وجود دارد و همچنان ادامه خواهد داشت.
براي رفع اين دشمني آمريكا فقط 2 راه حل وجود دارد كه يا از اهداف و دستاوردهاي انقلاب دست برداريم و يا آمريكا در مقابل ايران كوتاه بيايد، در حاليكه ايرانيان هميشه پشتيبان انقلاب بوده و هستند، آمريكا بايد در برابر اين ايران اسلامي كوتاه بيايد.
در اين روز آمريكا كودتايي را عليه ايران در پادگان نوژه برنامه ريزي كرد كه خوشبختانه نقشه آن خنثي شد.
اين كودتا با عنايت خداوند متعال همچون حادثه طبس توسط خلباني آمريكايي برملا و خنثي شد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، آمریکا نفت سوریه را به عراق قاچاق می کند
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد/ آمریکا نفت سوریه را به عراق قاچاق می کند
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد، باز هم هیچ غلطی نمی تواند بکند تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد، باز هم هیچ غلطی نمی تواند بکند تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
اعتماد ایران به آمریکا و هم اروپا از سال 1392 تاکنون، حمایت از این جنایتکاران بوده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد/ بهترین گزینه و پاسخ در برابر مقابله تحریم های آمریکا لفو برجام و ساخت بمب اتمی است و هم واجب است.
نتجیه مذاکره ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی وغیره از سال 1392 تاکنون صفر!
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
تحریم‌های جدید آمریکا علیه نفت ایران/ آمریکا نفت سوریه را به عراق قاچاق می کند
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به استان قنیطره سوریه / آمریکا تحریم‌های ضد ایرانی جدیدی اعمال کرد
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
رب گران خواهد شد
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به سازمان حمایت با افزایش قیمت رب به ۴۵ هزار تومان موافقت کرد/ آیا باز هم تقصیر ترامپ است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و غیره در باره صلح آمیز هسته ای در این مدت 9 سال بی مورد و بی ارزش بوده است و هم به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
دستگیری معاون سفیر انگلیس توسط سازمان اطلاعات سپاه
جاسوسی دیپلمات انگلیس از محل برگزاری رزمایش موشکی سپاه + فیلم
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران/ به خاطر نتیجه اعتماد ایران در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و قطر به آمریکا جنایتکار بوده است.
دستگیری معاون سفیر انگلیس توسط سازمان اطلاعات سپاه
جاسوسی دیپلمات انگلیس از محل برگزاری رزمایش موشکی سپاه + فیلم
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
نامزد ریاست ستاد کل ارتش اسرائیل : باید فرماندهان سپاه را ترور کنیم/ و ما هم از صهیونیست ها انتقام می گیریم
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
خیز شرکت انگلیسی مشارکت‌کننده در ترور سردار سلیمانی برای بازگشت به عراق!


تلاش‌ها برای تمدید قرارداد بغداد با شرکت انگلیسی «سیرکو» که به همکاری با واشنگتن در ترور فرماندهان پیروزی برداعش متهم است، با واکنش‌ شدیداللحن چهره‌های سیاسی این کشور همراه شده است.
انتشار اخبار از تلاش‌ها و فشارها برای فعالیت مجدد شرکت انگلیسی «سیرکو» در حریم هوایی عراق به بهانه ارائه مشاوره به بغداد، با واکنش‌های تند چهره‌های سیاسی همراه شده و چارچوب هماهنگی بر غیرقانونی بودن تمدید هر قراردادی با این شرکت از سوی دولت پیشبرد امور تاکید دارد.
شرکت سیرکو در زمینه خدمات‌دهی گسترده امنیتی، نظامی، ترابری، لجستیکی، نیروی انسانی و... فعالیت می‌کند. حریم هوایی عراق از سال ۲۰۱۱ میلادی تحت سیطره و کنترل این شرکت است. پس از ترور سردار بزرگ و محبوب«حاج قاسم سلیمانی»
فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس‌محبوب سازمان حشدالشعبی در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، سیرکو به واگذاری حریم هوایی عراق به آمریکا برای ترور متهم شد!
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
14 تیر‌اندازی در نیویورک با 3 کشته و 21 زخمی /واشنگتن: خشونت در آمریکا همه‌گیر شده است


در ادامه موج خشونت‌های مسلحانه در آمریکا رسانه‌های این کشور از وقوع 14تیراندازی جداگانه در شهر نیویورک طی 2 روز و کشته شدن دست کم
3 نفر و زخمی شدن 21 نفر خبر داده‌اند. در یک تیراندازی مرگبار هم در «ایندیانا» با 3 کشته و
7 زخمی روی داده است.
خشونت‌های مسلحانه در آمریکا به یک بلای خانمان سوز
در این کشور تبدیل شده طوری که تنها طی 3روز گذشته ده‌ها نفر در شهرهای مختلف این کشور کشته یا زخمی شده‌اند. روز دوشنبه بود که همزمان با جشن‌های سالروز استقلال آمریکا یک خواننده رپ، در منطقه «هایلند پارک» واقع در حومه شهر «شیکاگو» در ایالت«ایلینوی» مردم حاضر در این جشن را به رگبار بست 6 نفر را کشت و 31 نفر را مجروح کرد. در 14 تیراندازی جداگانه در شهر «نیویورک» آمریکا نیز از صبح دوشنبه تا سه شنبه 3نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند. شهر «گری» در ایالت «ایندیانا» نیز سه شنبه شب به وقت تهران شاهد تیراندازی و کشته و مجروح شدن شماری از شهروندان آمریکایی بود. در این تیراندازی دست کم 3نفر کشته و 7نفر زخمی شدند. پلیس این شهر از اعزام نیرو به محل حادثه بعد از این ماجرا خبر داده و اعلام کرده که مجروحان با خودروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافته‌اند.
بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است. همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.
همه گیری خشونت
همزمان با تشدید خشونت‌های مسلحانه در آمریکا وزیر امنیت داخلی این کشور از تعبیر «همه‌گیری» برای گسترش خشونت‌های مسلحانه در سراسر آمریکا استفاده کرد و خواستار مشارکت همگانی برای پیشگیری از این بحران شد. به گزارش ایرنا، «الخاندرو مایورکاس» طی بیانیه‌ای که توسط پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر شده ضمن تاکید بر اینکه این وزارتخانه تلاش‌ها برای جلوگیری از خشونت در آمریکا را دوبرابر خواهد کرد، خواستار مشارکت همگانی برای پیشگیری از همه‌گیری خشونت مسلحانه شد و گفت که: «مقام‌های پلیس فدرال پیش از برگزاری مراسم سالروز استقلال آمریکا درباره متشنج بودن فضای اجتماعی ناشی از گسترش افراط‌گرایی و تغییرات اقتصادی-اجتماعی هشدار داده بودند.»
بی اعتمادی عجیب و بی‌سابقه
خبر دیگر از آمریکا این که شمار آمریکایی‌هایی که معتقدند کشورشان در مسیر نادرست قرار دارد به یک رکورد بی‌سابقه رسیده است. به گزارش فارس، نظرسنجی دانشگاه «مانموث» در آمریکا نشان می‌دهد که ۸۸ درصد آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که کشورشان به سمت مسیر نادرستی در حال حرکت است.به نوشته وبگاه «هیل»، طبق نظرسنجی این موسسه معتبر آمریکایی که روز سه شنبه منتشر شد، تقریبا ۹ نفر از هر ۱۰ آمریکایی اعتقاد دارند که کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد.طبق نتیجه این نظرسنجی، تنها ۱۰ درصد از آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که کشورشان در مسیر درستی قرار دارد. از سال ۲۰۱۳ که دانشگاه مانموث شروع به انجام نظرسنجی کرده است، این میزان باور به مسیر نادرست آمریکا، «بی‌سابقه» بوده است.بنا بر گزارش وبگاه هیل، در قیلس با نظرسنجی قبلی این دانشگاه که در ماه می(اردیبهشت) انجام شد، ۹ درصد به تعداد آمریکایی‌هایی که باور دارند کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد، افزوده شده است.تنها ۶ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی جدید اعلام کردند که کشورشان در مسیر درستی قرار دارد و ۱۸ درصد از دموکرات‌ها هم همین نظر را اعلام کردند. بر اساس این نظرسنجی ۹۲ درصد از جمهوری‌خواهان، ۹۱ درصد از احزاب مستقل و ۸۰ درصد از دموکرات‌ها اعلام کردند که آمریکا در مسیر اشتباهی قرار گرفته است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
بازی خطرناک ناتو این بار در شمال اروپا(نگاه)

سید محمد امین‌آبادی
شاید هیچ نظریه‌ای در روابط بین‌الملل نتواند مثل «نئورئالیسم» چرایی بروز جنگ اوکراین و وضعیت امنیتی کنونی شرق اروپا و همچنین تله امنیتی که کشورهایی مثل اوکراین، فنلاند و سوئد در آن گیر افتاده‌اند را توضیح بدهد. نظریه‌پردازان «نئورئالیسم» بر این باورند که رابطه مستقیمی بین امنیت، قدرت و ترس در نظام بین‌الملل وجود دارد. به گفته آنها ساختار آنارشیک نظام بین‌الملل‌، همه دولت‌ها را مجبور می‌کند که در محیط بین‌المللی به شکل یکسانی عمل کنند یعنی همه دولت‌ها در نظام بین‌الملل آنارشیک به دنبال بیشینه‌‌سازی قدرت و افزایش ضریب امنیتی خود هستند. از کلیدی‌ترین مفاهیم نئورئالیسم مفهوم معمای امنیت است. این مفهوم به وضعیتی اشاره دارد که در آن دولت الف برای تضمین بقا و افزایش قدرت و ضریب امنیتی خود دست به اقداماتی می‌زند که همین اقدامات با واکنش دولت ب مواجه شده و و این دولت برای بر هم نخوردن موازنه، اقداماتی را در جهت مقابله با دولت الف انجام می‌دهد و این اقدامات امنیت دولت الف را بیشتر به خطر می‌اندازد و این چرخه، ترس و ناامنی دولت الف را بیشتر تشدید می‌کند.
با این مقدمه می‌توان تصویر روشنی از چرایی جنگ اوکراین و آینده وضعیت امنیتی شرق اروپا و همچنین تبعات پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو ارائه کرد. «مرشایمر» نظریه‌پرداز برجسته نئورئالیسم تهاجمی در همان اوایل جنگ در تحلیلی که نشریه انگلیسی «اکونومیست» آن را منتشر کرده بود در بیان چرایی وقوع جنگ اوکراین می‌نویسد: «دیدگاه غالب در غرب این است که پوتین یک متجاوز غیرمنطقی و نامطلع است که به دنبال ایجاد روسیه بزرگ در قالب اتحاد جماهیر شوروی سابق است؛ بنابراین، به تنهایی مسئولیت کامل بحران اوکراین را برعهده ‌دارد. اما این داستان اشتباه است. غرب و به ویژه آمریکا، مسئول اصلی بحرانی است که در فوریه ۲۰۱۴ آغاز شد و اکنون به جنگی تبدیل شده که نه تنها اوکراین را تهدید به ویرانی می‌کند، بلکه این پتانسیل را دارد که به یک جنگ اتمی بین روسیه و ناتو تبدیل شود» به باور این دانشمند آمریکایی، «مشکل بر سر اوکراین در واقع در نشست بخارست ناتو در ‌آوریل ۲۰۰۸ آغاز شد، زمانی که دولت جورج دابلیو بوش‌، ناتو را تحت فشار قرار داد تا اعلام کند که اوکراین و گرجستان عضو آن خواهند شد.» به گفته مرشایمر جنگ 2014 و جنگ کنونی که از 24 فوریه 2022(5 اسفند 1400)
شروع شد دقیقاً به همین دلیل بود که خطوط قرمز یک قدرت بزرگ (روسیه) در خارج نزدیک این کشور جدی گرفته نشد.
براساس مفهوم «معمای امنیت» تحلیل جنگ اوکراین این‌گونه خواهد بود که اوکراین برای افزایش ضریب امنیتی خود دست به اقداماتی زد (تلاش برای عضویت در ناتو) که این اقدامات حساسیت قدرت بزرگ همسایه این کشور را تحریک و نتیجه آن از بین رفتن امنیت اوکراین بود. اوکراین قربانی این تحلیل اشتباه شد که در جدال بین آمریکا و روسیه باید وضعیت بی‌طرفی خود را کنار گذاشته و جانب آمریکا را بگیرد و نتیجه این تحلیل اشتباه نیز جنگ کنونی بود. عدم توجه به آموزه‌های رئالیسم و تبدیل شدن به زمین بازی قدرت‌های بزرگ از سوی اوکراین نتیجه مصیبت‌بار کنونی را رقم زد. جنگ تاکنون هزاران کشته، میلیون‌ها آواره و کشوری ویران را که به گفته مقامات کیف برای باز‌سازی آن بیش از 700 میلیارد دلار نیاز هست رقم زده است.
به نظر می‌رسد بازی خطرناک ناتو در شرق اروپا که به جنگ کنونی دامن‌زده در شمال اروپا نیز در حال تکرار می‌باشد. «سوئد» و «فنلاند» پس از سابقه طولانی بی‌طرفی هفته جاری یک قدم بزرگ برای پیوستن به ناتو برداشتند.۳۰ کشور عضو ناتو روز سه‌شنبه (۱۴ تیر) با امضای پروتکل‌های الحاق، روند تصویب پیوستن این دو کشور به پیمان آتلانتیک شمالی را آغاز کردند. الحاق باید به تصویب پارلمان‌های همه کشورهای عضو برسد. تخمین زده می‌شود که این کار ظرف شش تا هشت ماه تکمیل شود. فنلاند و سوئد ۱۸ می ‌(۲۸ اردیبهشت) تقاضای عضویت در ناتو را رسما به «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو ارائه کرده بودند.«ینس استولتنبرگ»، پس از امضای پروتکل‌های الحاق فنلاند و سوئد گفته است: «این واقعا لحظه‌ای تاریخی برای فنلاند و سوئد و روزی خوب برای ناتو است. با ۳۲ کشور دور میز‌، ما قوی‌تر خواهیم بود و شهروندانمان در فضای امن‌تری زندگی خواهند کرد».
دبیرکل ناتو اشتباه می‌کند. پیوستن به ناتو امنیت فنلاند و سوئد را تضمین نخواهد کرد. آنها نیز در تله امنیتی گیر خواهند کرد که پیش از آنها اوکراین در آن فرو رفته است. فنلاند بیش از 1200 کیلومتر با روسیه مرز مشترک دارد و در صورت الحاق این کشور به ناتو، این ائتلاف نظامی در شمال اروپا با روسیه هم‌مرز خواهد شد و این یعنی تسری تنش‌های امنیتی از شرق اروپا به شمال اروپا. پوتین قطعاً به این مسئله واکنش نشان خواهد داد. روسیه پیش‌تر گفته بود در صورتی که فنلاند و سوئد در شمال اروپا به ناتو ملحق شوند؛ مسکو تسلیحات اتمی را در مرزهای اروپایی خود مستقر خواهد کرد. فنلاند و سوئد به لحاظ جبر جغرافیایی در همسایگی روسیه قرار دارند. کشور‌ها نمی‌توانند همسایگان خود را تغییر دهند. در جنگل کنونی نظام بین‌الملل که هیچ قاعده و قانونی جز آنارشی در آن به لحاظ ساختاری حاکم نیست‌، اهالی ضعیف این جنگل وقتی نمی‌توانند خانه خود را در این جنگل تغییر دهند؛ باید به شدت محتاط بوده و از تحریک همسایه قدرتمند خویش خودداری کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
جولان مجدد کرونا در فرانسه 206هزار نفر در یک روز مبتلا شدند
با شروع موج هفتم کرونا در فرانسه رسانه‌های این کشور از ابتلای بیش از 200 هزار نفر به کرونا تنها در یک روز خبر می‌دهند.

در حالی که گمان می‌رفت کرونا نفس‌های آخر خود را می‌کشد و جهان خود را برای دوران پس از کرونا آماده می‌کند اخبار و گزارش‌ها از بازگشت دوباره این ویروس نحس و افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها حکایت دارد. در اروپا موج جدید کرونا که از زیرسویه‌های اٌمیکرون است به سرعت در حال انتشار است. در فرانسه نیز رسانه‌های این کشور از افزایش شدید تعداد مبتلایان خبر می‌دهند. بر اساس گزارش‌ها روز سه شنبه ۲۰۶ هزار و ۵۵۴ مورد مبتلا در این کشور ثبت شد که این آمار از ماه‌آوریل (فروردین) بی‌سابقه بوده است. به گزارش ایرنا به نقل نشریه فرانسوی «ابزرواتور»، «فرانسوآ براون »
وزیر بهداشت فرانسه عصر سه شنبه با تایید آمار اعلام شده، موج هفتم کرونا را در کشورش تایید کرد.
وی در صحن علنی مجلس در اظهاراتی در آغاز رسیدگی به طرح «نظارت و امنیت سلامت» اعلام کرد: فرانسه با افزایش روزانه تعداد مبتلایان وارد هفتمین موج همه‌گیری شده و هر روز به‌طور متوسط
۱۲۰ هزار مورد بیمار جدید ثبت می‌شود که این رقم روز سه‌شنبه به بیش از ۲۰۰ هزار مورد خواهد رسید. «براون» یک روز پس از انتخابش به عنوان وزیر بهداشت در کابینه نخست‌وزیر، از ضرورت محافظت از مردم در برابر ویروسی که «بیشتر و سریع‌تر در حال گردش است و نظارت بر روند بهبود نظام درمانی» سخن گفت. وی در عین حال با تایید افزایش پذیرش بیماران بیشتر در بخش‌های عادی و کمتر در بخش مراقبت‌های ویژه، شدت موج هفتم را کمتر از اوج‌گیری ماه ژانویه (دی) و غیرقابل مقایسه با «وسعت و شدت» موج‌های قبلی کرونا دانست.
وزیر بهداشت جدید فرانسه که خود با ماسک در مجلس حاضر شده بود، علاوه‌بر توصیه به ادامه استفاده از ماسک «در مکان‌های شلوغ، مانند مجلس و نیز در هنگام استفاده از حمل‌ونقل عمومی» بر یادآوری واکسیناسیون برای افراد آسیب‌پذیر تاکید کرد.
براون با بیان اینکه «واکسیناسیون علیه انواع شدید کرونا جان‌های بسیاری را نجات می‌دهد»، اضافه کرد: «به عنوان پزشک اورژانس شاهد مرگ‌ومیرهای قابل اجتناب بسیاری بوده ام.» وی تعداد فرانسویانی را که دو دُز واکسن دریافت کرده‌اند، «خوب اما ناکافی» خواند. برآوردها از میزان واکسیناسیون در فرانسه نشان می‌دهد که ۷۹.۸ درصد از جمعیت این کشور دُز نخست واکسن و ۵۹.۷ درصد دُز یادآور دوم را دریافت کرده‌اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
سونامی استعفا در کابینه بوریس جانسون /17 وزیر و مقام سیاسی انگلیس استعفا کردند
در پی رسوایی‌های مکرر دولت محافظه‌کار «بوریس جانسون»، موجی از استعفا از این دولت به راه افتاده است. وزرای بهداشت، دارایی (خزانه‌داری)، امور کودکان و خانواده، مدارس، خدمات مالی، صنعت، دادگستری، کار و 9 مقام سیاسی دیگر از سمت‌های خود استعفا و نخست‌وزیر این کشور را وارد یک بحران سیاسی تمام عیار کردند.

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر محافظه‌کار و پر حاشیه انگلیس بعد از رسوایی «مهمانی»- دولت جانسون متهم شد به این‌که در اوج قرنطینه کرونا مهمانی ترتیب داده است و انتشار عکس‌های این مهمانی خشم عمومی را در پی داشت- که توش و توان دولت را برای مدت‌ها به هدر داد حالا چند هفته‌ای است که به یک رسوایی بزرگ‌تر گرفتار شده است: رسوایی «پینچر».
ماجرا از این قرار است که دولت پرحاشیه آقای «جانسون» به دلیل رفتارش در ماجرای استعفای «کریس پینچر»، معاون رئیس‌حزب محافظه‌کار و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه‌کار در پارلمان آماج انتقادات قرار گرفت. پینچر بعد از افشاگری‌ها درباره تجاوز جنسی به دو میهمان زن مجبور شد تا از سمتش کنار رود. او در نامه‌ای به جانسون گفته بود که در شب میهمانی بیش از حد مشروب خورده بوده و «خودش و دیگران را» شرمسار کرده است! پینچر که سال ۲۰۱۹ هم به سوءرفتار جنسی متهم شده بود، جانسون مدعی شد که از اتهامات وی با خبر نبوده است! اما حالا روزنامه گاردین گزارش داده که ادعای جانسون در این مورد «دروغ محض» بوده و او ضمن اطلاع از این اتهام‌ها، مقام پینچر را ارتقا هم داده بود!
با انتشار این گزارش بود که موج استعفاها آغاز شد. «ساجد جاوید» و «ریشی سوناک»، به ترتیب وزیران بهداشت و دارایی (خزانه‌داری) انگلیس از سمت خود استعفا دادند. سوناک در نامه‌ای به بوریس جانسون نوشت: «ترک پست وزارتی در هر زمانی امری جدی است. برای من کناره‌گیری از سمت وزارت دارایی در حالی که جهان از پیامدهای اقتصادی همه‌گیری، جنگ در اوکراین و سایر چالش‌های جدی رنج می‌برد، تصمیمی است که به سادگی نگرفتم. با این حال، عموم مردم به درستی انتظار دارند که دولت به درستی، شایسته و جدی اداره شود...می‌دانم که این ممکن است آخرین شغل وزارتی من باشد، اما معتقدم که پایبندی به استانداردها ارزش مبارزه دارند و به همین دلیل استعفا می‌دهم.» ساجد جاوید هم در نامه‌اش به نخست‌وزیر این طور نوشته که «دیگر نمی‌توانم با وجدان راحت به خدمت در دولت ادامه دهم.» وی به زیر پا گذاشتن ارزش‌های حزبی توسط نخست‌وزیر اشاره کرد و افزود: «برای من روشن است که این وضعیت تحت رهبری شما تغییر نخواهد کرد و شما نیز اعتماد من را از دست داده‌اید.»
لحظاتی پس از استعفای این دو وزیر «بیم افولامی»، نایب‌رئیس‌حزب محافظه‌کار نیز از سمتش استعفا کرد. وی در این باره گفت که جانسون دیگر از مقبولیت مردمی برخوردار نیست. افولامی در ادامه افزود: «جانسون باید از نخست‌وزیری استعفا دهد و من تحت رهبری او نمی‌توانم کار کنم.» همچنین ۴ دستیار پارلمانی وزیر، 2 نماینده تجاری، معاون رئیس‌حزب محافظه‌کار در امور جوانان و معاون دادستان کل نیز استعفا کردند.
در پی آن وزیر امور کودکان و خانواده انگلیس نیز روز چهارشنبه از سمتش کناره‌گیری کرد و به دولت جانسون تاخت. «ویل کوئینس» پس از آن از دولت جانسون کناره‌گیری کرد که او را برای دفاع از جانسون بر سر رسوایی کریس پینچر راهی مصاحبه‌ای در تلویزیون کردند تا بگوید جانسون از این رسوایی خبر نداشته است. کوئینس گفت، از آنجایی که مشخص شده اطلاعاتی که به او داده شد، نادرست بوده او چاره‌ای جز استعفا ندارد. در استعفانامه ویل کوئینس که خودش در توئیتر منتشر کرد، آمده: «با نهایت تاسف، امروز استعفای خودم را تقدیم نخست‌وزیر کردم. روز دوشنبه من صحبت‌هایی را در رسانه‌ها مطرح کردم که الان مشخص شده نادرست بوده‌اند.»
اندکی بعد همچنین «رابین واکر»، وزیر امور مدارس انگلیس، در نامه استعفای خود نوشت: «متأسفانه وقایع روزهای اخیر برایم روشن ساخت که حزب بزرگ ما که تمام عمرم برایش تبلیغ کرده‌ام از مأموریت اصلی خود منحرف شده است.» همچنین بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت تهران نیز «جان گلن» وزیر خدمات مالی و «فلیسیتی بوچان» دستیار پارلمانی وزیر تجارت کناره‌گیری از مقام خود را اعلام کردند. همچنین «لی رولی» وزیر صنعت و «کیمی بادینوک» وزیر دادگستری انگلیس و «میمس دیویس»، وزیر کار و امور بازنشستگی هم استعفا کردند. برخی از خبرگزاری‌ها تعداد استعفاها را تا 27 تن گزارش کرده‌اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
14 تیر‌اندازی در نیویورک با 3 کشته و 21 زخمی /واشنگتن: خشونت در آمریکا همه‌گیر شده است


در ادامه موج خشونت‌های مسلحانه در آمریکا رسانه‌های این کشور از وقوع 14تیراندازی جداگانه در شهر نیویورک طی 2 روز و کشته شدن دست کم
3 نفر و زخمی شدن 21 نفر خبر داده‌اند. در یک تیراندازی مرگبار هم در «ایندیانا» با 3 کشته و
7 زخمی روی داده است.
خشونت‌های مسلحانه در آمریکا به یک بلای خانمان سوز
در این کشور تبدیل شده طوری که تنها طی 3روز گذشته ده‌ها نفر در شهرهای مختلف این کشور کشته یا زخمی شده‌اند. روز دوشنبه بود که همزمان با جشن‌های سالروز استقلال آمریکا یک خواننده رپ، در منطقه «هایلند پارک» واقع در حومه شهر «شیکاگو» در ایالت«ایلینوی» مردم حاضر در این جشن را به رگبار بست 6 نفر را کشت و 31 نفر را مجروح کرد. در 14 تیراندازی جداگانه در شهر «نیویورک» آمریکا نیز از صبح دوشنبه تا سه شنبه 3نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند. شهر «گری» در ایالت «ایندیانا» نیز سه شنبه شب به وقت تهران شاهد تیراندازی و کشته و مجروح شدن شماری از شهروندان آمریکایی بود. در این تیراندازی دست کم 3نفر کشته و 7نفر زخمی شدند. پلیس این شهر از اعزام نیرو به محل حادثه بعد از این ماجرا خبر داده و اعلام کرده که مجروحان با خودروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافته‌اند.
بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است. همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.
همه گیری خشونت
همزمان با تشدید خشونت‌های مسلحانه در آمریکا وزیر امنیت داخلی این کشور از تعبیر «همه‌گیری» برای گسترش خشونت‌های مسلحانه در سراسر آمریکا استفاده کرد و خواستار مشارکت همگانی برای پیشگیری از این بحران شد. به گزارش ایرنا، «الخاندرو مایورکاس» طی بیانیه‌ای که توسط پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر شده ضمن تاکید بر اینکه این وزارتخانه تلاش‌ها برای جلوگیری از خشونت در آمریکا را دوبرابر خواهد کرد، خواستار مشارکت همگانی برای پیشگیری از همه‌گیری خشونت مسلحانه شد و گفت که: «مقام‌های پلیس فدرال پیش از برگزاری مراسم سالروز استقلال آمریکا درباره متشنج بودن فضای اجتماعی ناشی از گسترش افراط‌گرایی و تغییرات اقتصادی-اجتماعی هشدار داده بودند.»
بی اعتمادی عجیب و بی‌سابقه
خبر دیگر از آمریکا این که شمار آمریکایی‌هایی که معتقدند کشورشان در مسیر نادرست قرار دارد به یک رکورد بی‌سابقه رسیده است. به گزارش فارس، نظرسنجی دانشگاه «مانموث» در آمریکا نشان می‌دهد که ۸۸ درصد آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که کشورشان به سمت مسیر نادرستی در حال حرکت است.به نوشته وبگاه «هیل»، طبق نظرسنجی این موسسه معتبر آمریکایی که روز سه شنبه منتشر شد، تقریبا ۹ نفر از هر ۱۰ آمریکایی اعتقاد دارند که کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد.طبق نتیجه این نظرسنجی، تنها ۱۰ درصد از آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که کشورشان در مسیر درستی قرار دارد. از سال ۲۰۱۳ که دانشگاه مانموث شروع به انجام نظرسنجی کرده است، این میزان باور به مسیر نادرست آمریکا، «بی‌سابقه» بوده است.بنا بر گزارش وبگاه هیل، در قیلس با نظرسنجی قبلی این دانشگاه که در ماه می(اردیبهشت) انجام شد، ۹ درصد به تعداد آمریکایی‌هایی که باور دارند کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد، افزوده شده است.تنها ۶ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی جدید اعلام کردند که کشورشان در مسیر درستی قرار دارد و ۱۸ درصد از دموکرات‌ها هم همین نظر را اعلام کردند. بر اساس این نظرسنجی ۹۲ درصد از جمهوری‌خواهان، ۹۱ درصد از احزاب مستقل و ۸۰ درصد از دموکرات‌ها اعلام کردند که آمریکا در مسیر اشتباهی قرار گرفته است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
گزارش خبری کیهان از پس‌لرزه‌های جنگ اوکراین
طوفان اقتصادی در راه اروپا/ رئیس ‌کمیسیون اروپا زنگ خطر را به صدا درآورد
«اورسلا فون در لاین» رئیس‌کمیسیون اروپا زنگ خطر را درباره بروز طوفان اقتصادی در این اتحادیه به دلیل خطر «قطع کامل گاز روسیه» به صدا درآورد و هشدار داده اتحادیه اروپا به طرح‌های اضطراری برای آمادگی جهت قطع کامل گاز روسیه نیاز دارد. هشدارهای بی‌سابقه رئیس‌بانک مرکزی انگلیس در حوزه گرانی مواد غذایی و انرژی مردم را به شدت نگران کرده است.



غول‌های بزرگ اقتصاد در حوزه یورو این روزها کمرشان زیر بار بحران اقتصادی ناشی از تبعات جنگ اوکراین در حال خم شدن است. کافی است به صفحات روزنامه‌ها و سایت‌هایشان سری بزنید؛ مملو از هشدار و اعلام خطر و ابراز ناامیدی از آینده. مثلا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به بحران اقتصادی و افزایش قیمت انرژی در اروپا گفته «بحران انرژی که توسط اتحادیه اروپا احساس می‌شود بهایی است که این اتحادیه باید برای دفاع از دموکراسی و پایان نفوذ روسیه بر تصمیم‌‌سازی‌های سیاسی بروکسل پرداخت کند.» در اروپا خطر بیش از همه آلمان، قدرتمندترین اقتصاد حوزه یورو را تهدید می‌کند چرا که این کشور در حوزه انرژی بیش از دیگران وابسته است. روز دوشنبه رهبران سیاسی و تجاری آلمان در نشستی که «شولتس» صدر اعظم این کشور نیز در آن حاضر بود هشدار دادند که کشور با «بزرگ‌ترین بحران اقتصادی در طول چند دهه گذشته» مواجه است.
شولتز: چالش تاریخی است
«اولاف شولتس» هشدار داد که کشورش با «چالشی تاریخی» مواجه است و این بحران چند ماهه نخواهد بود، زیرا جنگ اوکراین «همه چیز را تغییر داده است و زنجیره‌های عرضه کالاها هنوز هم به دلیل همه‌گیری کرونا دچار اختلال هستند.» «رینر دالگر» رئیس‌فدراسیون انجمن‌های کارفرمایان در آلمان هم گفته، آلمان با دشوارترین بحران اجتماعی و اقتصادی از زمان اتحاد دوباره مواجه است و «به نظر می‌رسد سال‌های دشواری پیش رو داریم.» پیش‌بینی شرکت خدمات مالی «ای. ان.جی» نیز نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم امسال کاهش یابد. «کارستن برزسکی»، رئیس‌تحقیقات کلان این شرکت گفته احتمال زیادی وجود دارد که آلمان و بقیه کشورهای منطقه یورو امسال وارد رکود اقتصادی شوند «.رابرت‌هابک»، وزیر اقتصاد آلمان نیز در جدیدترین موضع‌گیری‌اش در این زمینه گفته ‌به دلیل قیمت بالای انرژی، کاهش تقاضای داخلی، کاهش تمایل شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری و ازهم گسستگی بیشتر وضعیت اجتماعی، خطر کاهش قدرت خرید در چند ماه آینده وجود دارد.
رئیس‌کمیسیون اروپا: طوفان اقتصادی کامل در راه است
اما در حالی که مقامات اتحادیه اروپا درباره خطر ورود حوزه یورو به یک رکود اقتصادی جدی هشدار می‌دهند، «اورسلا فون در لاین» رئیس‌کمیسیون اروپا زنگ خطر را درباره بروز طوفان اقتصادی کامل در این اتحادیه به صدا درآورده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر، نوشته: اتحادیه اروپا تاکنون تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده که شامل برخی منابع انرژی می‌شود اما فون در لاین گفت لازم است اتحادیه اروپا برای شوک ناشی از اختلال در واردات گاز از مسکو آماده‌باشد.«فون در لاین» طی سخنانی در پارلمان اروپا مستقر در شهر استراسبورگ فرانسه، گفت:« ما امروز نیاز داریم برای اختلال بیشتر در عرضه گاز و حتی قطع کامل عرضه گاز روسیه آماده‌باشیم.»
جایگزینی گاز روسیه، شاید 3 سال دیگر
مدیرعامل یکی از 3شرکت بزرگ وارد‌کننده گاز روسیه نیز با بیان اینکه اروپا در موضوع انرژی، امنیت عرضه را نادیده گرفته است، تاکید کرد اروپا برای جایگزینی گاز مسکو به 3 تا 4 سال زمان نیاز دارد. «اوانجلوس مایتیلینئوس» مدیرعامل شرکت یونانی «مایتیلینئوس»، یکی از3 واردکننده بزرگ گاز طبیعی روسیه، گفت که اروپا برای گذار به گاز طبیعی مایع (LNG) و دستیابی به منابع انرژی جایگزین سه یا چهار سال زمان نیاز دارد. به گزارش ایرنا وی که این اظهارات را در بیست و ششمین میزگرد سالانه دولت اقتصادی بر زبان می‌آورد، افزود: «ما بیش از حد توان، اقتصاد و جوامع را به سمت بحث پایداری سوق داده‌ایم، اما امنیت عرضه را کاملا نادیده گرفته‌ایم. معنی انرژی امنیت عرضه و بهای آن است. اما در حال حاضر امنیت عرضه وجود ندارد.» «مایتیلینئوس» در عین حال تاکید کرد که «اروپا در خطر واقعی امنیت عرضه قرار دارد... بانک‌های مرکزی اروپا اکنون در وضعیت وخیمی قرار دارند و مجبور شده‌اند در شرایط رکود اقتصادی نرخ بهره را افزایش دهند...من نمی‌دانم اقتصاد و خانواده‌های اروپایی چگونه با ترکیب تورم بالا، نرخ‌ بهره بالا و افزایش قیمت‌ها کنار می‌آیند».همزمان «پیتر زیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان نیز روز سه‌شنبه در اظهاراتی تاکید کرد که پیدا کردن جایگزین برای منابع انرژی روسیه «غیرممکن» است.
بانک مرکزی انگلیس: خانوارها تحت فشار خواهند ماند
اوضاع اقتصادی انگلیس نیز این روزها بحرانی گزارش می‌شود. بانک مرکزی این کشور روز سه شنبه هشدار داده که چشم‌انداز اقتصادی این کشور از ابتدای سال جاری بدتر شده و از وام‌دهندگان این کشور خواست تا سرمایه بیشتری را برای جذب شوک در بازارها کنار بگذارند. این بانک در گزارش خود موسوم به «ثبات مالی» نوشته: «چشم‌انداز اقتصادی برای انگلیس و جهان به طور قابل توجهی بدتر شده است.... قیمت کالاهای ضروری مانند غذا و انرژی در انگلیس و در سطح جهان به شدت افزایش یافته و چشم‌انداز رشد بدتر شده است.
بر اساس این بیانیه، افزایش قیمت‌ها، رشد اقتصادی ضعیف‌تر و سخت شدن شرایط تامین مالی، بازپرداخت بدهی‌ها را برای خانوارها و مشاغل سخت‌تر خواهد کرده است....با توجه به این موضوع، ما انتظار داریم که خانوارها و مشاغل در ماه‌های آینده بیشتر تحت فشار قرار گیرند. آنها همچنین در برابر شوک‌های بیشتر آسیب پذیرتر خواهند بود. علی‌رغم بدتر شدن بحران هزینه زندگی، با دو رقمی شدن نرخ تورم، این سازمان نظارتی ابراز اطمینان کردکه بانک‌ها در برابر آسیب پذیری بدهی در میان خانوارها و کسب و کارها مقاوم هستند. اقتصاددانان هشدار می‌دهند که انتظار می‌رود نرخ تورم در انگلیس در اواخر سال جاری میلادی به 11 درصد برسد و نرخ بهره پایه بانک مرکزی تا پایان سال 2023 به 3 درصد افزایش یابد.
بیایید انقلاب کنیم!
«کولن برازیر» مجری مشهور شبکه «جی‌بی‌ان» انگلیس هم با توجه به تشدید بحران اقتصادی در این کشور خواستار یک انقلاب در انگلیس شود:«این روزها ما شاهد اعتراضات فراوان مردم هستیم؛ اگر برای بریتانیا تجربه جلیقه زردهای فرانسه تکرار شود چه اتفاقی می‌افتد؟ بریتانیا نیاز به یک انقلاب دارد.» «برازیر» در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی مردم انگلیس، در برنامه زنده خود گفت: «دولت برای حل مشکلات اقتصادی، هیچ پولی نداشته و از این رو مالیات‌های سنگینی را از مردم ضعیف جامعه می‌گیرد، پرداخت 45 پوند برای بنزین یا گازوئیل، مردم خفته را بیدار کرده و به خیابان‌ها می‌ریزد. ثروتمندان از سیستم مالیاتی سوءاستفاده کرده و مالیات پرداخت نمی‌کنند، بی‌عدالتی در جامعه انگلیس زیاد است و حقوق مردم از جمله بیماران به دست فراموشی سپرده شده است»
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
جوان 25 ساله سیاه‌پوست چه جرمی مرتکب شده بود که آماج بیش از 60 تا 80 تیر پلیس نژادپرست آمریکا قرار گرفت؟! کجایند مدعیان حقوق بشر و کسانی که غرب قبله آمال و آرزوهایشان است؟ چرا هیچ صدایی از سلبریتی‌ها و غرب‌پرستان شنیده نمی‌شود؟ اگر یک هزارم چنین کاری توسط پلیس ما انجام می‌شد حقیقتا چگونه برخورد می‌کردند؟!

یکی از محققین آمریکایی در اظهارنظری گفته نتیجه 2 سال تحقیقات من نشان می‌دهد ویروس کرونا از سوی آزمایشگاه‌های آمریکا تولید و منتشر شده و منشأ طبیعی نداشته است! این هم بر سیاهه انبوه جنایت‌های ضد بشری این شیطان‌ اضافه کنید!

یک رسانه برون‌مرزی آلمان درگزارشی به مناسبت 8 تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت توسط صدام مدعی کم‌کاری جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به مصدومان شده است. جالب ماجرا این است که بمب‌های شیمیایی را خود آلمانی‌ها در اختیار صدام قرار داده بودند. در پررویی و گستاخی غربی‌ها همین بس که خودشان می‌کشند سپس سر قبر کسی که کشته‌اند‌گریه می‌کنند.

متاسفانه هیچ تحولی در صادرات به سوریه دیده نمی‌شود. چرا ترکیه که هنوز در تخاصم با سوریه است به صورت غیررسمی 13 برابر ایران به سوریه صادرات داشته باشد و تغییری در مبادلات اقتصادی ما و سوریه ایجاد نشود؟

اگر دولت آقای روحانی به جای اعتماد به آمریکا دو راهبرد بازار‌سازی برای صادرات فرآورده‌های نفتی و رهایی از خام‌فروشی را انتخاب می‌کرد الان تحریم‌ها بی‌اثر شده بود و روزانه 150 میلیون دلار درآمد نفتی داشتیم.

یک آفتابه ایرانی بیش از 2600 سال قدمت دارد و آمریکا تنها 200 سال‌، که بنایش بر ظلم و قتل و غارت و برده‌داری گذاشته شده است. آیا پذیرش کدخدایی آمریکا بر جهان ننگ نیست؟!

تورم ترکیه به حدود 95 درصد رسیده که طی 24 سال گذشته بالاترین تورم در این کشور است. این درحالی است که ترکیه رابطه خوبی با آمریکا دارد و تحریم هم نیست.

آمریکای جنایتکار با ادعای خیرخواهی جز شر نمی‌خواهد و همه ادعاهای دموکراسی این کشور دروغ محض است. سربازان آمریکایی در عراق می‌گفتند دموکراسی آورده‌ایم. آنها در منازل عراقی‌ها را می‌زدند و اما وقتی در خانه‌ها باز می‌شد به زنان تجاوز می‌کردند و می‌گفتند این آزادی است! و تجاوز به زنان یک روش عملیاتی استاندارد ارتش آمریکاست. حال‌، عده‌ای را که عاشق چشم و ابروی این جانوران درنده می‌شوند چگونه می‌توان انسانیت‌شان را قبول کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
وزارت خزانه‌داری آمریکا جنایتکار شریک جرم اسرائیل و متحدانش در سراسر منطقه خاورمیانه است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و صهیونیست ها سرپوش بگذارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
1400/07/10 - 20:27

در پاسخ به ژان ایو لودریان بی ادب وزیر خارجه فرانسه جنایتکار
و این در حالی است که فرانسه جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی از سال 2015 تاکنون در نقض توافق هسته ای کنار آمریکا جنایتکار بوده است.
و این در حالی است که فرانسه جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی از سال 2017 تاکنون در نقض برجام کنار آمریکا جنایتکار بوده است.
فرانسه جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرده است که نوکر آمریکا جنایتکار در جهان بوده است.
فرانسه جنایتکار به همراه کشورهای غربی و کشورهای عربی منطقه از سال 1980 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین در عراق و کشورهای اروپایی ضد علیه ملت ایران و ضد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
به مناسبت ۱۲ تیر ؛ روز افشای حقوق بشر امریکایی :
ظالم ترین ناقض حقوق بشر مدعی حقوق بشر
ظالم ترین ناقض حقوق بشر مدعی حقوق بشر
حملات نظامی؛ ورود مستقیم نظامیان امریکایی به کشورها؛ دخالت های امریکایی ها در امور داخلی کشورهای مختلف و اقدامات ضد انسانی امریکا در دنیا فهرست وار بیان شده است.

فاش نیوز- در این نوشتار حملات نظامی؛ ورود مستقیم نظامیان امریکایی به کشورها؛ دخالت های امریکایی ها در امور داخلی کشورهای مختلف و اقدامات ضد انسانی امریکا در دنیا فهرست وار بیان شده است. سپس ظلم ها و جنایات امریکا در داخل کشور خویش ذکر شده است؛ آن گاه پرونده سنگین جنایات و ظلمهای امریکا بر ملت مسلمان ایران در طول 70 ساله اخیر و همچنین همسو سازی برخی از ایرانی ها برای اهداف سلطه توسط امریکایی ها بیان شده است در انتها ریشه و ماهیت استکباری امریکا ذکر شده است و در نهایت رسالت مسلمانان در برابر این شیطان پلید تبیین شده است

بشریت همواره دچار جنگ و نزاع بوده. بشردر گذشته دور از حکام مستبد محلی و از ظلم امپراطوری ها در ستم و رنج قرارداشته است.و در سه قرن اخیر کشورهای سلطه گر غربی و در راس ان شیطان بزرگ عامل ظلم و جنایت و مانع برقراری صلح و ارامش جهان بوده اند. و ملت مسلمان ایران نیز بعلت ماهیت اسلامی ضد ظلم و ستم، از کشورهای سلطه گر زخم های زیادی دیده و بخصوص در 70 سال اخیر؛ زخم های مستقیم از ایالات متحده امریکا را برپیکر خویش دارد.

شیطان بزرگ، بزرگترین ضد حقوق بشر: ده ها جنگ در سراسر دنیا، کودتا، تعداد زیاد زندان های تروریست پرور، کشتار، نفوذ در دولت ها و استعمار نوین، ترویج فساد، بردگی دنیا با دلار و نظام های خودساخته بین المللی، تحمیل برنامه هایشان به کشورها وتحمیل سبک زندگی منحط غربی و تلاش درجهت همسو سازی دولت ها و ملت ها با خود می باشد. و مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند: "در این سه قرن، در همان حالی که غربی‌ها در عمل این جور مشغول جنایت بودند، روشنفکرانشان و متفکّرانشان برای دنیا قانون حقوق بشر کشف می کردند و وضع می کردند! یعنی این تناقض در عمل و قول، این ریاکاری غربی‌ها [مشهود است]. در عمل آن جور، در زبان این جور؛ کشورهای اروپایی، بعد هم آمریکا به معنای واقعی کلمه در سرتاسر دنیا انواع و اقسام جنایت ها را انجام دادند. خب اینها شاهکارهای تمدّن غرب است! " و بعبارتی اینها اسناد جنایات و ظلم های غرب و در راس آن امریکاست.

الف ) امریکا و غرب مبدع استعمار گسترده : بعد از قدم نحس 530 سال پیش آقای کریستف کلمب؛ آمریکا کشف نشد!، بلکه امریکا به اشغال نیروهای وارد شونده به این قاره در آمد؛ و کشتار وسیع سرخ پوستان و غارت از بومیان رخ داد. و دامنه استعمارگری از غرب آمریکای لاتین تا شرق آسیا صورت گرفت وکشورهای زیادی را مستعمره خویش کردند و تجارتِ برده با قریب به 12.5 میلیون برده ی آفریقایی نخستین سوغات امریکاییان وحشی بوده است. که البته امروزه نیز کشورهایی مانند ژاپن؛ آلمان وکره جنوبی با حضور چند ده هزار نفراز تفنگداران آمریکایی دراین کشورها؛که بارها دست به جنایاتی مثل تجاوز و تعرض به دختران زده اند؛ نمونه هایی از مستعمره مدرن می باشد.

ب ) حملات نظامی به کشورها و ظلمهای وارده به کشورها : حمله نظامی به کشورهای پاناما، مکزیک، هندوراس، گواتمالا، هائیتی، نیکاراگوا، السالوادور، یونان، فیلیپین، کوریا، هندوراس، سودان، کیوبا، ویتنام، حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی قذافی، پورتریکوخ، گرینادا و همچنین اشغال کشورهای نیکاراگوئه، هائیتی، دومینکن، اشغال کیوبا.، پاناما، کاستاریکا، اشغال چین در 90 سال پیش، لائوس، اکوادور، عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس)، اشغال سومالی، حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده که بعدها ثابت شد القاعده را خود امریکایی ها تجهیز کرده اند!!! و جرائم جنگی آمریکا در افغانستان طی ۲۰ سال، حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل حمله خودسرانه به سوریه وکشتارغیرنظامیان در نتیجه هزاران حمله هوایی آمریکا سوغات امریکاییها بوده است.

ج) ورود مستقیم نظامیان امریکایی به کشورهای مختلف : ورود نظامی امریکا به کشور کلمبیا، ورود به کوریا و مغرب، ورود به هندوراس علیه انقلاب این کشور، ورود به دومینیکن، ورود به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رییس جمهور منتخب میگل داویا و بمباران کشورهای لیبی، لائوس، به راه انداختن جنگ توسط ناتو دریوگسلاوی و بعد 78 روز بمباران وبعد فروپاشی، درحالیکه جنگ جهانی تمام شده بود!! بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی و کشتار ۲۲۰٬۰۰۰ نفر از شهروندان و مشارکت در جنگ و جنایت و اشتراک در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه، جنگ جهانی اول، حمایت نظامی از اندونزی علیه فیلیپین بوده است.

د) دخالت های امریکایی ها در کشورها : امریکایی ها در انتخابات کشورهای پاناما، چین، مداخله 100 سال پیش در روسیه، ترکیه در 90 سال پیش، لبنان و.... مداخله داشته اند و مانع از اجرای دمکراسی و تحمیل فرد دست نشانده خود را داشته اند. و همچنین حمایت از گروههای ترویستی داشته اند؛ حمایت امریکا از گروههای مسلح علیه کارلوس، برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه، سرکوب قیام ضد امریکایی در فیلیپین، حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه نمونه هایی از تروریسم دولتی امریکایی ها می باشد. و نیز حمایت از حکومت های دیکتاتور مانندحمایت از رژیم بحرین در سرکوب قیام مردمی، اعلام پشتیبانی رسمی از آل سعود در جنگ این کشور علیه یمن نمونه هایی از اقدامات ضد بشری امریکایی هاست.

ه)سایر اقدامات ضد انسانی امریکا: حمایت همه جانبه و تمام قد از رژیم صهیونیستی، طراحی تجزیه کشورهای اسلامی؛ مانند تکه شدن ها از ایران؛ دو بخش شدن سودان؛ قره باغ از آذربایجان، کشمیر از بدنه پاکستان و هندوستان،کردستان عراق و سوریه؛ یمن ( دولت رییس جمهور فراری یمن و حوثی ها)؛ همچنین زورگویی در سازمان ملل و نهادهای بین المللی؛ پیمان شکنی‌های بین‌المللی؛ محکومیت کشورهای غیرتابع نظام سلطه؛ تورهای جذب مهاجران و بهره کشی استعماری واستکباری؛سلطه دلار بر اقتصاد دنیا و مصیبت برای کشورها؛ اسلام ستیزی؛ اسلام هراسی و مبارزه با اسلام ناب و ترویج اسلام امریکایی و نهایتا می توان گفت که امریکایی ها منشا هر نوع فساد و تباهی وذلت ملل دیگرند. حقوق بشر واژه‌ای که کشورهای غربی به ویژه آمریکا خود را پرچمدار آن به جهان معرفی می‌کند.

و) ظلم ها و جنایات امریکا در داخل کشور خویش : وجود دموکراسی ظاهری، مشارکت سیاسی بسیار پایین، بحران مشرعیت داخلی، اشغال کاخ سیاه،ظلم وتجاوز، تبعیض نژادی کشتار سرخ‌پوستان بومی، برخوردهای خشن و غیرانسانی نیروهای پلیس با مردم وکشته شدن سالانه هزار نفر مردم؛ آمار رو به رشد عدم سلامت کودکان؛ پایمال شدن حقوق زنان با نا برابری‌های جنسیتی؛عدم وجود آزادی بیان مطبوعات؛ دارای فرسوده ترین زیرساخت ها (جاده‌ها، پل‌ها، سد‌ها، شبکه آب و برق‌ )؛ بدهی‌های مالی سنگین بیشتر آمریکایی‌ها ( با پیش خرکردن اقلام مورد نیاز خویش توسط کارت های اعتباری )؛ گران‌ترین هزینه‌های درمانی در جهان (سیستم درمانی کابوس‌وار)؛ بالاترین آمار زندانی در جهان ( از هر 100 هزار نفر، 724 نفر در زندان به سر می‌برند)؛بی تفاوتی درخصوص محرومین زیاد،، امار بالای بی خانمان ها؛ ناامن ترین امنیت داخلی (قتل گروهی در مدارس)؛ فروپاشی نهاد خانواده (خانواده تک والدی)، نسل اکثرا حرامزاده،؛ انسانیت مسخ شده، تلذذ حیوانی، بی عاری و بی عاطفگی، ماشین کنترل از راه دور بودن رییس جمهور امریکا می باشد. وبه همین دلایل نیزاکثریت آمریکایی‌ها ( 58 %) خواستار آن هستند که دولت به جای پرداختن به خارج از کشور، روی حل مشکلات در داخل تمرکز کند. که به این نظراکثریت نیز بی توجهند. براساس نشریه گلوبال تایمز در مقاله سال پیش «مو لئو»انبوه مشکلات و شکاف های درونی در ایالات متحده وجود داشته و لذا فروپاشی از درون را نوید می دهد.

ز) پرونده سنگین جنایات و ظلم های امریکا بر ملت مسلمان ایران در پیش از انقلاب: اشغال ایران بی‌طرف درجنگ جهانی دوم توسط متفقین که یکی از اعضای آن امریکا بوده؛ کودتای 28 مرداد 1332 بازگرداندن شاه ظالم به ایران و حمایت مستمر از او؛ شهادت دانشجویان ما در 16 اذر 1332، دولت‌های آمریکا و انگلیس طرحی وسیاست انکار؛آماده کرده بودند که در صورت دستیابی شوروی به منابع نفتی خاورمیانه؛ آمریکا و بریتانیا، ایران و عربستان را بمباران هسته‌ای کنند. حضور ۳۵هزار مستشار آمریکایی در ایران؛ که حقوق از ایران گرفته و به دخالت در کلیه امور کشاورزی و صنعت و.... ایران داشتند؛ سفارت امریکا مرکز طرحهای استعماری و فتنه علیه مبارزان بوده؛ ایجاد ساواک و تشدید اختناق در کشور؛ حمایت از شاه و اموزش نظام شاهنشاهی برای شکنجه و سرکوب مردم مسلمان؛ تحمیل کاپبتولاسیون وتحقیر ملت ایران؛مشارکت مستقیم در جنایت خونین 17 شهریور؛طراحی برقراری حکومت نظامی در ایران برای سرکوب انقلاب اسلامی؛ تلاش های زیاد آمریکا مانع شدن بر سر راه پیروزی انقلاب بوده است.

ح) جنایات و ظلمهای امریکا در بعد از انقلاب : مصادره اموال ایران؛ تجاوز نظامی به ایران که با شنهای ابایبل طبس شکست خورده و فرارکردند؛ طرحزی کودتای نوژه؛ حمایت از گروه های تروریستی و تجزیه طلب؛ تحریک عراق به تجاوز به ایران وحمایت تسلیحاتی و... در طول هشت سال جنگ تحمیلی؛ حمله به سکوهای نفتی ایران؛ حمله به هواپیمای ایران با ۲۹1 نفر مسافر و خدمه در 12 تیر ۱۳۶۷ توسط ناو جنگی آمریکا با 2 موشک هواپیما را ساقط و همه را تکه تکه کردند. وبجای عذر خواهی، مدال مبارزه دریافت کردند. حصر اقتصادی و اجرای تحریم‌های گسترده ضد ایرانی؛ ورود مستقیم آمریکا به جنگ ایران و عراق در خلیج فارس؛ هدایت و پشتیبانی نیروهای ضد انقلاب؛ طرح ادعاهای بی‌اساس علیه ایران وتهمت زنی مستمر؛ تحریک ارضی و نفتی همسایگان؛ اهانت به ایران ومحور شرارت ویاغی خواندن؛ حامی دزدان دریایی علیه نفتکشهای ایرانی؛ شبیخون فرهنگی؛ حمایت در فتنه های 78 و 88 و 82 و 86؛ اختصاص بودجه برای براندازی ایران؛ ترور دانشمندان هسته ای و موشکی؛ به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی؛ تحمیل متن برجام؛ و تحمیل خسارات محض به صنعت هسته ای؛ بدعهدی با خروج از برجام بعد از دوشیدن برجامی، تصویر‌سازی منفی از ایران، ایران هراسی، اختلاف با کشورها، تفرقه داخلی؛اشاعه تروریسم القاعده وداعش برای فروپاشی ایران، پناه دادن اختلاس گران و فراریان خاین به کشور و....؛ گروه ترویستی خواندن سپاه پاسدارن انقلاب و استفاده از سیاست چماق و هویج بوده است.

ط) همسو سازی برخی از ایرانی ها برای اهداف سلطه توسط امریکا: بی انصاف است وعادل نیست کسی که قلبش برای امریکا بتبد و با اطلاع از جنایات و تجاوزات امریکایی ها؛ بخواهد از حتی از ظواهر امریکا تجمید کند. ولی متاسفانه برخی ایرانیان بنحویی یار ویاور دشمن شدند. در ماجرای مک فارلین، همراهی در قطع نامه 598، دیدار خاتمی با جورسورس طراح انقلابات مخملین، تحصن برخی نمایندگان مفسد در مجلس ششم، ارسال نامه به بایدن دشمن برای تحریم بیشتر مردم، قدم زدن دولت نامردان بی تدبیر و امید با سران امریکا و تحمیل برجام، گرای خزانه خالی، اتهام نقض حقوق بشر به جمهوری اسلام مظلوم، ترورهای منافقین و حمایت های امریکا؛ ماموریت انفجار و ترور فیزیکی توسط نفوذی ها و بعد فرار و پناهنده شدن ها؛ ماموریت ترورارکان نظام؛ همدستی با سازمان دیدەبان حقوق بشر که ابزار امریکایی ها برای فشار بر علیه کشورهاست.

ریشه و ماهیت استکباری امریکا : ریشه این اقدامات تجاوز کار نه آمریکا در سیاست‌های راهبردی امریکا؛ مانند سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که در 2020 منتشر شد این کشور را در چند سال آینده روشن می سازد. نمود دارد و تأکید بر نقش رهبری آمریکا در مسائل جهانی و امنیت و نظم بین الملل ( امنیت ملی بر منابع ملی نامشروع در سراسر جهان دارد ) ماهیت استکباری و عامل دخالت ها و ناارامی های در سراسر دنیا و فعالیت های ضد حقوق بشری امریکا؛ وجود بیش از 800 پایگاه نظامی در سرتاسر جهان و حدود 220 هزار نظامی و غیر نظامی آمریکایی که در بیش از 150 کشور جهان حضور رسمی دارند می باشد.

رسالت مسلمانان در برابر امریکا : قران کریم و سنت ائمه تاکید بر دشمن شناسی و مبارزه است؛ چرا که دشمنان به چیزی به جز نابودی اسلام و مسلمین راضی نمی شوند؛ نگاهی بر بیش از چهار دهه پلیدی و شرارت و همچنین بدعهدی آمریکا در برجام پرخسارت نشانگر اینست که آمریکا هیچ‌گاه در هیچ‌یک از نهادهای بین‌المللی برای جرائم جنگی خود محاکمه نشده ‌است و کشتار مردم بی‌گناه توسط این مدعی حقوق بشر بی‌وقفه ادامه دارد. و امریکا ذاتا هیچ گاه خیرخواه مردم جهان و ایران نبوده و نخواهد بود. متمدن های شیک وحشی بر متمدن های با اصالت اسلامی جایگاهی ندارند.

سخن پایانی: مشکلات داخلی ایران و تحریم های ظالمانه امریکا با اتکا به دانش و توان بومی توسط دولت انقلابی رفع خواهد شد و به فرمایش رهبرانقلاب در بیانه گام دوم انقلاب؛ "در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت." افول امریکا نزدیک بوده و ملت انقلابی ایران همانند تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران؛ دستگیری تفنگ داران امریکایی در خلیج فارس، شکار پهپاد امریکا در آسمان، موشکباران پایگاه امریکایی ها در عین الاسد و..... همانند مددرسانی الهی در اعزام شنهای ابابیل طبس؛ این ابر جنایتکار جنگی براساس حقوق بشر اسلامی محاکمه و به زیر کشیده شده و زمینه ساز ظهور مهدوی خواهد شد. امریکا که کابوس ابرقدرتی ایران اسلامی خواب را از چشمانش ربوده، زوال ادعای حقوق بشر امریکایی خویش را خواهند دید و ان شالله حقوق بشر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب جهانی خواهد شد. و هرکس تشنه فرج مهدوی (عج) می باشد؛ مکلف است برای زمینه سازی و رفع موانع ظهور حضرت در تلاش باشد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
وزیر خارجه آمریکا : ایران برای بازگشت به برجام، ناتوان بوده است
در پاسخ به وزیر خارجه آمریکا جنایتکار دسگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی
و ایران در حالی است که آمریکا جنایتکار برای بازگشت به برجام، ناتوان و عاجز بوده است، نه ایران
چون به خاطر که آمریکا جنایتکار در سال 1397 به درخواست رژیم صهیونیستی به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است، نه ایران
آمریکا جنایتکار در سال 1397 با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است ولی متاسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار از سال 1397 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند، نمی فهمند و هنوز هم توجهی نمی کنند چرا؟

آمریکا جنایتکار هر موقع در برابر مقابله ایران شکست می خورد به سراغ تحریم می رود.
مذاکرات باز هم نتیجه‌ای نخواهد داشت.
آمریکای جنایتکار با ادعای خیرخواهی جز شر نمی‌خواهد و همه ادعاهای دموکراسی این کشور دروغ محض است. سربازان آمریکایی در عراق می‌گفتند دموکراسی آورده‌ایم. آنها در منازل عراقی‌ها را می‌زدند و اما وقتی در خانه‌ها باز می‌شد به زنان تجاوز می‌کردند و می‌گفتند این آزادی است! و تجاوز به زنان یک روش عملیاتی استاندارد ارتش آمریکاست. حال‌، عده‌ای را که عاشق چشم و ابروی این جانوران درنده می‌شوند چگونه می‌توان انسانیت‌شان را قبول کرد.

تورم ترکیه به حدود 95 درصد رسیده که طی 24 سال گذشته بالاترین تورم در این کشور است. این درحالی است که ترکیه رابطه خوبی با آمریکا دارد و تحریم هم نیست.

یک آفتابه ایرانی بیش از 2600 سال قدمت دارد و آمریکا تنها 200 سال‌، که بنایش بر ظلم و قتل و غارت و برده‌داری گذاشته شده است. آیا پذیرش کدخدایی آمریکا بر جهان ننگ نیست؟!

از برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی شدید برجام سؤال می‌شود؛ برجام که تمام مشکلات فعلی کشور ریشه در آن دارد و حتی مسئولین وقت در دولت قبل هم آن را با دستاورد هیچ می‌دانستند و طرف غربی صراحتاً می‌گوید برای اجرای بخش مربوط به منافع ایران تضمین نمی‌دهد و تحریم‌ها را لغو نمی‌کند این روزنامه‌ها خود را علاف چه کرده‌اند؟ حقیقتا اینها ‌ طرفدار ملت و کشورند یا طرفدار دشمنان تابلودار کشور؟!

اگر دولت آقای روحانی به جای اعتماد به آمریکا دو راهبرد بازار‌سازی برای صادرات فرآورده‌های نفتی و رهایی از خام‌فروشی را انتخاب می‌کرد الان تحریم‌ها بی‌اثر شده بود و روزانه 150 میلیون دلار درآمد نفتی داشتیم.

وزیر خارجه آمریکا: بدون توافق، تحریم‌ها علیه ایران را ادامه می‌دهیم/ و باز هم آمریکایی ها جنایتکار هیچ غلطی نمی توانند بکنند و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
زمان خلع سلاح اتمی آمریکا جنایتکار فرا رسیده است.
زمان خلع سلاح اتمی انگلیس جنایتکار فرا رسیده است
زمان خلع سلاح اتمی فرانسه جنایتکار فرا رسیده است.
زمان خلع سلاح اتمی آلمان جنایتکار فرا رسیده است.
زمان خلع سلاح اتمی اسرائیل جنایتکار فرا رسیده است.
ایران هم متاسفانه از سال 1392 تاکنون در مذاکره در مورد سلاح هسته ای آمریکا و متحدانش کوتاهی کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
در پاسخ به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
زمان خلع سلاح اتمی آمریکا جنایتکار فرا رسیده است.
زمان خلع سلاح اتمی انگلیس جنایتکار فرا رسیده است
زمان خلع سلاح اتمی فرانسه جنایتکار فرا رسیده است.
زمان خلع سلاح اتمی آلمان جنایتکار فرا رسیده است.
زمان خلع سلاح اتمی اسرائیل جنایتکار فرا رسیده است.
ایران هم متاسفانه از سال 1392 تاکنون در مذاکره در مورد سلاح هسته ای آمریکا و متحدانش کوتاهی کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
آمریکا جنایتکار از سال 1397 تاکنون ثابت کرد که برای بازگشت به برجام، ناتوان بوده است و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار قابل اعتماد نیست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
آمریکا قابل اعتماد نیست
دوستی امریکا با ملتها مثل دوستی گرگ و میش است
دولتمردان آمریکا بارها و بارها نشان داده اند که قابل اعتماد نیستند و هرجا که نیاز باشد دوستان خود را قربانی می کنند مثل کشور عراق و سوریه که به بهانه های واهی به آنها حمله کرد .
برجام و مذاکراتی که مسوولان سیاسی ایران با مسوولان سیاسی آمریکا داشتند نشان داد آمریکا نه تنها قابل اعتماد نیست بلکه هیچ منطقی هم ندارد .
ترامپ چند روز قبل اعلام کرد میخواهد با داعش مبارزه کند اما حالا به بهانه اینکه این کشور از بمب شیمایی استفاده کرد به سوریه حمله نظامی کرده است .
ینکه ایران کشوری مستقل است که با جنایتکاران جهانی هیچ گونه ارتباطی ندارد
ه حول و قوه الهی فرزندان و نسل بعدی ما نیز زیر سلطه آمریکا و کشورهای جنایتکار نمی روند .
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
بلینکن برای ایران خط و نشان کشید/ و بلینکن باز هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.
بلینکن برای ایران خط و نشان کشید/ و ما هم از آمریکایی ها در سراسر منطقه خاورمیانه انتقام می گیریم.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۲۱:۵۱
برجام احیا نشود به نفع مردم و کشور است چون به خاطر که آمریکا و متحدانش دیگر نمی توانند هر روز در امور داخلی دخالت و مداخله کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا جنایتکار شریک جرم اسرائیل و متحدانش در سراسر منطقه خاورمیانه است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا جنایت دیگر نمی تواند تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و صهیونیست ها سرپوش بگذارد.
کاخ سفید: آماده مذاکره با ایران درباره برجام هستیم
ولی ما با قاتل شهید سردار سلیمانی مذاکره و همکاری نمی کنیم
بایدن به وعده‌های خود درباره ایران عمل نکرده است.

چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۲۲:۲۹:۳۰
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
عتماد ایران به آمریکا و هم اروپا از سال 1392 تاکنون، حمایت از این جنایتکاران بوده است.
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد، باز هم هیچ غلطی نمی تواند بکند تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
چرا بایدن تاکنون از بازگشت به توافق خودداری کرده است؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
آمریکا همچنان هیچ غلطی نمی تواند بکند از سال 1357 تاکنون هم برای مردم دنیا ثابت شده است.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسرائیل دشمنان آشکار نظام جمهوری اسلامی هستند و از سال 1357 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هم متاسفانه در توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وغیره همان سیاست های نادرست غلط و اشتباه ظریف و عراقچی دنبال و تکرار می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
وقتی که کسی در این مدت 9 سال درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد و توجهی نمی کند مشکل ایران با آمریکا از طریق مذاکره، توافق هسته ای، مذاکرات وین، قطر، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری حل نمی شود ولی متاسفانه باز هم به دنبال برجام و مذاکرات است و این یک اشتباه بزرگی است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۶:۲۰:۲۴
آمریکا در برجام و مذاکرات برای ایران هیچ کاری نمی کند مذاکرات وین و قطر هم اشتباه از سوی ایران بوده است.
مذاکره با آمریکا از ابتدا غلط بود.
مشکل برجام و مذاکرات و تحریم توسط دشمن و شیطان حل وفصل نمی شود و تاکنون هم برای مردم دنیا ثابت شده است.
عملکرد ایران از ابتدا در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات غلط و اشتباه بوده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
فرانسه جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار از سال 1394 تاکنون تعهدات خود را در برجام انجام نداده است و متاسفانه هر روز به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس در برجام و مذاکرات وغیره هم دخالت و مداخله می کند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: