کد خبر: ۹۲۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
تعداد بازدید: ۲۴۹
مذاکره کننده ارشد آمریکا: «اتحادیه اروپا بعنوان هماهنگ کننده مذاکرات خواهان یک تلاش دیگر (برای ازسرگیری مذاکرات) بود و از هر دو هیأت (ایران و آمریکا) برای برگزاری نشست در دوحه دعوت کرد به این امید که طرف ایرانی تمایل داشته باشد چیزی را به ما عرضه کند و نشان دهد اما متأسفانه در این دور نتوانست پاسخی به ما بدهد و به نوعی این دور از مذاکرات اتلاف وقت بود».

رابرت مالی: مذاکرات دوحه اتلاف وقت بود / طرف ایرانی نتوانست پاسخی به ما بدهد / اگر هیات تهران اماده توافق نیستند، معلوم نیست چرا حاضر شدند به دوحه بیایند / ایران درخواست‌هایی روی میز گذاشت که به برجام ربطی ندارد / باید مذاکراتی بین ایران و خودش اتفاق بیافتد که در نهایت به نتیجه برسند آماده‌ی توافق هستند یا نهرابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران می گوید مذاکرات دوحه اتلاف وقت بوده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ؛ مالی در مصاحبه با «رادیو ملی آمریکا» با اشاره به مذاکرات احیای برجام اظهار داشت: اتحادیه اروپا می خواست حداقل بار دیگر تلاش کند؛ برای همین دو هیات ایران و امریکا را به دوحه دعوت کردند با این امید که هیات ایران چیزی نشان دهد، تمایلی نشان دهند.

وی افزود: اما هیات ایران در این مقطع، قادر نبودند که پاسخی ارائه کنند؛ بیشتر یک اتلاف وقت بود.

مذاکره کننده ارشد آمریکا با اشاره به مذاکرات دوحه گفت: بیایید گامی به عقب برداریم و ببینم کجا هستیم؛ اتحادیه اروپا نقشه راهی روی میز گذاشت که بنابر نظر آن ها، به یک نتیجه عادلانه برسیم؛ ما گفته ایم که اماده ایم که آن توافق را بپذیریم، هیاتی که قبول نکرده و «بله» نگفته، ایران است.

وی اضافه کرد: بنابراین برای وقتی ایران می گوید امریکا با مواضع قبلی به دوحه آمده، برای ما قابل فهم نیست؛ ما با مواضعی امدیم که با بازگشت به برجام سازگار است.

مالی تاکید کرد: بله، هیاتی که باید پاسخ بدهد، ایران است، اگر هیات ایران اماده نیستند، معلوم نیست چرا حاضر شدند که به دوحه بیایند.

وی تصریح کرد: ایران در دوحه درخواست هایی روی میز گذاشت که به برجام ربطی ندارد، چیزهایی که قبلا هم میخواستند؛ و اروپایی ها و ما گفته بودیم که این بخشی از مذاکرات فعلی نیست.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خاطرنشان کرد: مذاکراتی بین ایران و خودش باید اتفاق بیافتد که در نهایت به نتیجه برسند که اماده ی توافق هستند یا نه.

وی در پاسخ به این سئوال که ایا به نظر می رسد ایران دیگر توافق را نمی خواهد، گفت: نمیخواهم درمورد انگیزه های آنان صحبت کنم، ارزیابی ما این است که تصمیم اساسی را نگرفنه اند که علاقمند به توافق هستند یا نه.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۸:۰۲:۰۱
در پاسخ به رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
و این درحالی است که دخالت و مداخله آمریکا جنایتکار در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین وقطر هیچ ارتباطی و ربطی موضوع صلح آمیز هسته ای ندارد و تاکنون هم نداشته است و دخالت و مداخله خارج از توافق هسته ای و برجام بوده است و برنامه موشکی و منطقه وغیره از ابتدا هیچ ارتباطی و ربطی به توافق هسته ای و برجام و مذاکرات ندارد.

سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۸:۰۲:۰۱
در پاسخ به رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
و این درحالی است که دخالت و مداخله آمریکا جنایتکار در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین وقطر هیچ ارتباطی و ربطی موضوع صلح آمیز هسته ای ندارد و تاکنون هم نداشته است و دخالت و مداخله خارج از توافق هسته ای و برجام بوده است و برنامه موشکی و منطقه وغیره از ابتدا هیچ ارتباطی و ربطی به توافق هسته ای و برجام و مذاکرات ندارد.

ادعاهای بی‌اساس رابرت مالی درباره موضع ایران در مذاکرات دوحه
آمریکا: هنوز برای بازگشت به برجام زمان وجود دارد
بازگشت آمریکا جنایتکار به برجام دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم و کشور ندارد و مشکل ایران هم با آمریکا از طریق برجام حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1394 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است.

مذاکرات دوحه اتلاف وقت بود / ایران در دوحه درخواست هایی روی میز گذاشت که به برجام ربطی ندارد
در پاسخ به رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
موضوع مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و غیره از ابتدا 100 درصد فقط لغو تحریم های آمریکا و غرب بود ولی متاسفانه آمریکا جنایتکار نه تنها تحریم ها لغو نکرده است100 برابر هم بیشتر است.
و این در حالی است آمریکا در سال 1397 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و هم توافق هسته ای و برجام را نقض کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
مذاکره ایران با آمریکا و هم اروپا از ابتدا غلط بود چون به خاطر که آمریکا و هم اروپا قابل اعتماد نیستند.
آمریکا، اروپا، هر دو دشمن درجه یک ملت ایران هستند و از مرداد ماه سال 1332 تاکنون برای مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است.
آمریکا جنایتکار از سال 1332 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس مذاکره ایران با آمریکا و غرب از ابتدا غلط بود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
احیای کدام برجام؟ همان که تحریم‌ها را 2 برابر کرد؟!(خبر ویژه)
روزنامه حامی برجام و توجیه کننده خسارت‌های آن می‌گوید برای احیای برجام، تیم مذاکره کننده تغییر کند(!)
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نباید فرصت را از دست داد. ایران، در اوائل ریاست جمهوری «بایدن» و حاکمیت کنونی دموکرات‌ها بر آمریکا، فرصت مناسبی برای احیاء برجام به دست آورده بود و دولت قبلی اعلام کرده بود که می‌تواند کار را تمام کند ولی اجازه نیافت و ادامه کار به بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ موکول شد و به دست گروه جدید مذاکره‌کننده افتاد.
اکنون دو فرصت در اختیار است؛ یکی همان حاکمیت دموکرات‌ها بر آمریکا که لااقل در اصل بازگشت به برجام با جمهوریخواهان تفاوت نظر و ادعای بازگشت دارند. فرصت دیگر پادرمیانی بعضی کشورهای جنوب خلیج‌فارس ازجمله قطر است که درصدد هستند کاری کنند که مذاکرات به نتیجه برسد و توافق حاصل شود. از این فرصت‌ها فقط در صورتی می‌توان استفاده کرد که مذاکره‌کنندگان واقعاً به احیاء برجام اعتقاد داشته باشند و بخواهند بن‌بست‌ها را بردارند و کار را به نتیجه نهائی برسانند. انتظار مردم ایران این نیست که توافق به هر قیمتی حاصل شود ولی در این هم تردیدی نیست که اکثریت مردم طرفدار رسیدن به توافق و احیاء برجام هستند.
مردم این واقعیت را می‌دانند که بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی کشور نتیجه تحریم‌هاست و با احیاء برجام و لغو تحریم‌ها این مشکلات برطرف خواهند شد. بنابراین، مسئولان باید به نظر اکثریت مردم احترام بگذارند و برای به نتیجه رساندن مذاکرات تلاش جدی کنند. علاوه‌بر نظر مردم، اصولاً واقعیت هم همین است که تحریم‌ها ایجاد مشکل کرده‌اند و باید برداشته شوند. دولت‌ها نمی‌توانند به واقعیت‌هائی که مصالح مردم و جامعه را دربردارند، بی‌اعتنا باشند.
این را هم همه می‌دانند که بر دولت آمریکا نیز از درون و بیرون فشارهای زیادی وارد می‌شود تا به طرف احیاء برجام نرود و همان سیاست ضدبرجامی دولت ترامپ و جمهوریخواهان را ادامه بدهد. از درون، حزب جمهوریخواه و از بیرون، صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی به دولت بایدن فشار می‌آورند تا مانع بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها شوند. خود بایدن و دولت او هم ضعیفند و اراده‌ای که بتواند با فشارها مقابله جدی کند ندارند. ما می‌توانیم با ابتکارهای دیپلماسی و با استفاده از فرصت‌های موجود، مذاکرات را به سوی احیاء برجام به پیش ببریم و حتی از ضعف دولت بایدن نیز به نفع خودمان استفاده کنیم. بکار بستن چنین تدبیر و ابتکاری فقط از کسانی برمی‌آید که به اصل برجام اعتقاد داشته باشند و به این نتیجه هم رسیده باشند که باید به نظر اکثریت مردم که خواهان رسیدن به توافق‌ برجامی هستند احترام گذاشت. کسانی که به اصل برجام اعتقاد ندارند و یا نمی‌خواهند به این واقعیت تن بدهند که احیاء برجام و رفع تحریم‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند، نمی‌توانند مذاکرات برجامی را به نتیجه برسانند.نتیجه کار آنها حداکثر این می‌شود که مطالبه درست ایران درمورد لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا توسط اروپا مطالبه‌ای غیرواقعی دانسته می‌شود و موضوع فعالیت‌های موشکی کشورمان به شورای امنیت سازمان ملل کشانده می‌شود. راه درست اینست که مسئولیت مذاکرات برجامی برعهده کسانی باشد که به اصل برجام اعتقاد دارند، و این واقعیت را درک کرده باشند که با احیاء برجام و لغو تحریم‌ها بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.
نویسنده این متن اگر مغرض نباشد، قطعاً فاقد دانش لازم برای تحلیل موضوع برجام و تحریم‌هاست. چه این که تمام تحریم‌های پیشابرجامی و پسابرجامی، با اتفاق‌نظر دموکرات‌ها در کنگره و دولت به تصویب رسیده و به اجرا گذاشته شده است و تفکیک میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها نوعی از خودفریبی است که ریشه در نفوذ و تبلیغات خارجی دارد. همان‌گونه که تحریم‌های فلج کننده میراث دولت اوباماست، تحریم‌های پسابرجامی مانند ویزا، سیسادا، آیسا و کاتسا هم با تأیید و همراهی دموکرات‌های کنگره تصویب شده است. در همین حال دولت بایدن با وجود اعتراف به شکست فشار حداکثری، نه حاضر است تحریم‌های اصلی (پسابرجامی) را لغو کند و نه حاضر است تضمین بدهد که کلاهبرداری و عهدشکنی گذشته را تکرار نمی‌کند. با وجود این واقعیت، معلوم نیست امثال نویسنده این متن، از احیای کدام توافق و با کدام آورده و فایده مستندی حرف می‌زنند؟
نویسنده گویا تصور می‌کند برجام به خودی خودمقدس است و باید به هر قیمت احیا شود اما نمی‌گوید که تکلیف تحریم‌های دو برابر شده با برجام و همه نوع لگدمال شدگی آن توسط آمریکا چه می‌شود؟ اگر آمریکا امروز اجازه یافت به برجام برگردد و مجدداً عضو قطعی آن شود و فردا تحریم‌ها را احیا کند، تکلیف چیست؟ در آن صورت نابغه‌هایی مانند نویسنده سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی، چه پاسخی برای دسترسی آمریکا به مکانیسم ماشه یا کارشکنی‌های تحریمی جدید دارند؟ آیا به سیاق پادوهای غرب، در آن صورت پیشنهاد نمی‌دهند که ایران دیگر توانمندی‌های خود در زمینه اقتدار بازدارنده نظامی و نفوذ منطقه‌ای را هم واگذار کند تا برجام (به مفهوم آمریکایی آن!) برقرار بماند!! باید تأکید کرد که برجام به خودی خود هیچ موضوعیتی ندارد که کسی بخواهد به خود آن معتقد باشد یا نباشد. برجام قرار بود تحریم‌ها را بالمره و یکجا و غیرقابل بازگشت «لغو» کند و آمریکا هم نتواند زیر تعهداتش بزند، اما در عمل برعکس وعده‌های دولت «برجام و دیگر هیچ» اتفاق افتاد. این روند مایه شرمندگی بانیان آن است و نه افتخار. اما حتی درباره آنها هم دولت بایدن لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین معتبر را نپذیرفت.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
عملکرد و رفتار و سیاست ایران از ابتدا مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در مورد صلح آمیز هسته ای غلط و اشتباه بوده است.
مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی و غیره از سال 1392 تاکنون برای مردم ایران و کشور ایران هیچ دستاورد نداشته ست.
مذاکره با آمریکا یا اروپا هیچ نتیجه ای ندارد و تاکنون هم نداشته است.
1 - آمریکا و کشورهای اروپایی حق صلاحیت در مورد مذاکره سلاح هسته ای را ندارند.
2 - آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند.
3 - آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند.
4 - آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
5 - آمریکا و متحدانش درجنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور حمایت می کردند.
6 - آمریکا و متحدانش از ابتدا از اغتشاش و اغتشاشگران در ایران حمایت می کردند.
7 - حمایت واشنگتن به همراه انگلیس، فرانسه، آلمان و برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین و به ویژه صهیونیست ها از اغتشاشات در ایران تاریخ 28 آبان ماه سال 1398
8 - آمریکا از ابتدا مردم ایران اعتبار ندارد.
9 - رژیم آمریکا باید به عنوان جنایتکار جنگی مجازات شود.
10 - آمریکا نمی گذارد جنگ در سوریه، عراق، لیبی، یمن و منطقه خاورمیانه تمام شود!
11 - با تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم.

که آمریکا جنایتکار از سال 1359 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در امور داخلی کشورهای عربی وغیره دخالت می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
مشکلات اقتصادی با شعار برطرف نمی شود.
چرا مشکلات اقتصادی دو دولت دوازدهم بیشتر شد؟
انتظار حل مشکلات با برجام یا مذاکرات اشتباه است.
اگر انتظار داریم برجام و مذاکرات وین مشکلات ما را حل کنند اشتباه می کنیم.
انتظار نداشته باشیم برجام یا مذاکرات مشکلات ما را حل کنند.
آمریکا، اروپا،هم هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن بودند و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا، اروپا،هم هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن بودند و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
1401/03/28 - 11:02
مایک پامپئو بی ادب، وزیر امور خارجه سابق آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و صهیونیست ها سرپوش بگذارد.
دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به درخواست بنیامین نتانیاهو، سردار سلیمانی را در تاریخ 13 دی ماه سال 1398درفرودگاه بین المللی بغداد ترور کرده است.
ترامپ به همراه نتانیاهو، پنتاگون و پامپئو به علت جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در فرودگاه بین المللی بغداد باید دادگاه کفیری بین المللی مخاکمه شود.
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.

1401/03/30 - 13:27
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1332 تاکنون بزرگترین تهدید برای ملت ایران بوده است.
رئیس بی ادب مجمع عمومی سازمان ملل متحد خیانتکار از رفتار آمریکا و متحدانش چشم پوشی می کند و ضد علیه ایران قطعنامه صادر می کند.
تاکنون هزاران شکایت ها و اعتراض های در مورد تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش توسط کشورها مختلف درمنطقه خاورمیانه و جهان به سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل متحد، شورای حقوق بی بشر سازمان ملل متحد و دادستان کل دیوان کیفری بین المللی ارسال شده است ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری بررسی، پیگیری و رسیدگی نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟

آمریکا: برنامه‌های هسته‌ای ایران تهدیدی علیه صلح بین‌المللی است/ و این در حالی است که آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون و درسایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

شرم آور و تاسف بار است که شبکه اینترنشنال با کمک مالی عربستان و متحدانش هر روز به نظام جمهوری اسلامی ایران اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت می کند.
اینترنشنال دیگر نمی تواند تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و صهیونیست ها سرپوش بگذارد.


و این در حالی است که فرانسه جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی از سال 2015 تاکنون در نقض توافق هسته ای کنار آمریکا جنایتکار بوده است.
و این در حالی است که فرانسه جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی از سال 2017 تاکنون در نقض برجام کنار آمریکا جنایتکار بوده است.
فرانسه جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرده است که نوکر آمریکا جنایتکار در جهان بوده است.
فرانسه جنایتکار به همراه کشورهای غربی و کشورهای عربی منطقه از سال 1980 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین در عراق و کشورهای اروپایی ضد علیه ملت ایران و ضد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان می دانند مشکل ایران با آمریکا و متحدانش از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین حل نخواهد شد و حل نمی شود اما متاسفانه ایران باز هم به دنبال مذاکره با آمریکا و متحدانش است چرا؟

چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

آمریکایی ها جنایتکار از شهریور ماه سال 1359 تاکنون به همراه کشورهای اروپایی و کشورهای عربی منطقه مسئول ایجاد ناامنی در منطقه هستند.
مذاکره ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی و... متاسفانه 100 درصد فقط دولت حسن روحانی مقصر بوده است.
ایران هم نباید با آژانس همکاری کند متاسفانه دولت حسن روحانی متاسفانه در این مدت 8 سال به همراه ظریف، عراقچی و مسئولان همه جانبه با آژانس و... همکاری کرده است ولی اما آژانس متاسفانه تاکنون ایران را در توافق هسته ای، برجام و... متهم می کند شرم آور و تاسف بار است.

متاسفانه ایران از سال 1392 تاکنون در برابر زیاده‌­خواهی آژانس و غرب کوتاهی کرده است.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

دخالت و مداخله آمریکا را به همراه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در امور داخلی ایران را بدون پاسخ نمی گذاریم

گروسی: آژانس خواهان دسترسی کامل به سایت‌های هسته‌ای ایران است/ آژانس حق صلاحیت دخالت و مداخله در سایت‌های هسته‌ای ایران را ندارد و تاکنون هم نداشته است.

ازسال 1394 تاکنون برجام نشان داد که نباید با آمریکا و سه کشور اروپایی مذاکره کرد
مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... در باره صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بوده است و مقصر اصلی دولت حسن روحانی به همراه ظریف و عراقچی بوده است چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن درجه یک هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن درجه یک هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.


1401/03/28 - 10:54
عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نیروهای تروریست آمریکایی در عراق گران تمام می شود.

بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد.
آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم.
اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه پیشین آمریکا جنایتکار در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات، وخشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل بوده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
آمریکا جنایتکار از سال 1394 تاکنون ثابت کرد که به دنبال اجرا برجام نیست و تاکنون هم نبوده است و فقط به دنبال بهانه، دخالت و مداخله است ادامه مذاکرات وین و قطر هم ایران مقصر اصلی است.
و این در حالی است که آمریکا در سال 1397 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است پس حضور ایران در مذاکرات وین و قطر غلط و اشتباه است.
و این در حالی است که آمریکا از سال 1394 تاکنون تعهدات خود را در توافق هسته ای و هم برجام انجام نداده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
انگلیس و آمریکا حق ندارند درباره تسلیحات ما در مذاکرات وین وغیره چیزی بگویند
آمریکایی‌ها گروه‌هایی مانند القاعده و داعش تربیت کردند تا با سلاح و تربیت آن‌ها اهدافشان را در غرب آسیا دنبال کنند.
آن‌ها از ائتلاف سعودی که روزانه یمن را بمباران می‌کرد، دفاع کردند لذا نمی‌توانند داعیه دار حقوق بشر باشند.
جواب ملت ایران در مقابل زورگویی نه خواهد بود
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
مذاکره با آمریکا و هم اروپا از ابتدا اشتباه از طرف ایران بوده است.
مشکل ایران با آمریکا و هم اروپا از مذاکره حل نخواهد شد و حل نمی شود
آمریکا، اروپا، هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا، اروپا، هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل 200 کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
و این در حالی است که ایران درخواست‌هایی روی میز گذاشت که به برجام ربطی دارد ولی عملکرد و رفتار آمریکا جنایتکار سال 1394 تاکنون هیچ ارتباطی و ربطی به برجام ندارد و تاکنون هم تاکنون نداشته است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
و این در حالی است که ایران درخواست‌هایی روی میز گذاشت که به برجام ربطی دارد ولی عملکرد و رفتار آمریکا جنایتکار سال 1394 تاکنون هیچ ارتباطی و ربطی به برجام ندارد و تاکنون هم تاکنون نداشته است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
و این در حالی است که آمریکا در توافق هسته ای و برجام مقصر اصلی بوده است، نه مدعی
آمریکا جنایتکار در سال 1397 به درخواست رژیم صهیونیستی به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای برجام خارج شده است.
دیگر هیچ گونه حق صلاحیت دخالت و مداخله وحرف ردن در مورد توافق هسته ای و برجام و مذاکرات را ندارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
آمریکا در جنایات جنگی یمن شریک است.
انگلیس در جنایات جنگی یمن شریک است.
فرانسه در جنایات جنگی یمن شریک است.
آلمان در جنایات جنگی یمن شریک است.
امارات در جنایات جنگی یمن شریک است.
مصر در جنایات جنگی یمن شریک است.
بحرین در جنایات جنگی یمن شریک است.
اسرائیل در جنایات جنگی یمن شریک است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
فهرست اقدامات تروریستی ۱۰۰ سال اخیر آمریکا
تولید، حمایت، همزیستی و مدیریت تروریسم براساس اسناد تاریخی یکی از وجوهات ممیزه سیاست خارجی آمریکا در روابط با ملل و دُوَل خارجی است. آنچه تاریخ در خود ثبت و مقامات آمریکایی به آن اذعان دارند مشخص می کند که منبع و مصدر تروریسم جایی غیر از منطقه خاورمیانه است.
همزمان با سالگرد هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو جنگی آمریکا در آبهای خلیج فارس، دولت ین کشور در قالب سند راهبرد نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۵، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم در جهان متهم کرد. مسئله ای که گرچه موجب تمسخر بسیاری از کارشناسان شد اما در کشاکش مذاکرات هسته ای پنج بعلاوه یک با ایران نشان داد آمریکایی ها به هیچ وجه بنای دوستی با هیچ دولت و ملتی جز از زاویه نگاه ارباب رعیتی ندارند و اساسا خوی استعماریشان اصلاح شدنی نیست.
انتشار این سند و ادعای جدید واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه تروریسم موجب شد، کند و کاوی در تاریخ یکصد ساله روابط بین الملل و رفتارهای آمریکا در خصوص کشورهای دور و نزدیک این کشور داشته باشیم. کاوشی که نشان داد واشنگتن ید طولایی در بخش تولید ، صدور و مدیریت تروریسم سازمان یافته درجهان دارد.
با نگاهی به عملکرد دولت آمریکا حداقل از یک قرن پیش تا کنون شاهد آن هستیم که هر زمان اقدامات تروریستی دولت این کشور در سطح جهان افزایش بیشتری می یابد به همان میزان هم فعالیت سازمان ها و موسسات رسمی و وابسته آن (نظامی- سیاسی) برای متهم کردن کشورهای دیگر به حمایت از تروریسم گسترش می یابد.
جهان طی نیم قرن گذشته به دریافت نصیحت های دلسوزانه وایضا پدرانه! وسمت وسو دادن های آمریکا در زمینه های مربوط به دمکراسی و حقوق بشر عادت کرده بود که طی چند سال گذشته مبارزه با تروریسم هم به آن اضافه شده است.
به هر شکل از دیدگاه سیاستگذاران کاخ سفید، واشنگتن پیشروی کشورهای جهان در این چنین مسایلی محسوب می شود در حالیکه به اعتراف بسیاری از تحلیلگران بزرگ اگر آمریکا بخواهد خود را در یک مسئله در صف اول و پیشقراول تمامی کشورهای جهان بداند باید آنرا در سردمداری تروریسم جهانی جستجو کند.
این توصیف جمله ای شعاری یا نشات گرفته از یک رویکرد واکنشی نیست بلکه تحلیلی است که نوام چامسکی تحلیلگر برجسته آمریکایی روز ۲۱ اکتبر سال گذشته در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی “انفرمیشن کلیرنگ هاوس” منتشر شد، اعلام نمود.
چامسکی در این مقاله خود به بخش های از تحقیق سازمان اطلاعات روسیه در رابطه با عاملان پشت پرده عملیات تروریستی بزرگ انجام گرفته در جهان که در روزنامه پراودا منتشر شده بود، استناد کرد. تحقیقی که نشان می داد اکثر این اقدامات تروریستی به نحوی به عواملی از آمریکا منتهی می شوند زیرا برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور نیز جای سئوال داشت که این حجم بزرگ از عملیات تروریستی توسط چه سازمان یا طرفی ساماندهی وهدایت می شوند که سازمان اطلاعات روسیه نیز به آن پاسخ داد.
شاید به این مسئله نیز به دید موضع گیریهای شرق وغرب ورسوبات باقی مانده از جنگ سرد و تلاش روسیه برای بازگشت به جایگاه قدرت جهانی تفسیر شود اما اگر شماره ۱۴ اکتبر سال گذشته روزنامه نیویورک تایمز را مطالعه کنید به طور حتم خواهید دید که تیتر اول آن به گزارشی اختصاص یافته بود که عملیات تروریستی (موفق وناموفق) سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بنا به درخواست کاخ سفید را لیست کرده است.
از نکات جالب در این گزاش آن است که در مقدمه آن تاکید شده است این گزارش بنا به درخواست باراک اوباما رئیس جمهور برای مشخص شدن تعداد عملیاتی که با هزینه دولت در کشورهای خارجی انجام گرفته و بررسی دلایل شکست عملیات های ناکام صورت پذیرفته است تا به پویایی چنین اقداماتی در آینده کمک شود!
به هر شکل در هر دوره ای تعدادی از کشورهای یاغی وجود دارند که دولت آمریکا بر خود واجب! می داند تا به جنگ با آنها بپردازد وآنها را مورد سرکوب قرار دهد.
با بررسی اقدامات دولت آمریکا از سومالی درآفریقا تا نیکاراگوئه درآمریکای لاتین واقدامات این کشور در کوبا تا عملیات صورت گرفته در خاورمیانه از افغانستان گرفته تا عراق ، سوریه ، لبنان و در صدر آن عملیات تروریستی انجام گرفته در جمهوری اسلامی ایران چنان حجم بزرگی از اقدامات را به خود اختصاص می دهد که حتی لیست کردن مشخصات این عملیات وتاریخ انجام آن نیز حجم زیادی از زمان را خواهد گرفت.
اما بی تردید تجاوز ناکام به جمهوری اسلامی ایران وزمین گیر شدن متجاوزین درطبس ، حمله تروریستی ۳ جولای ۱۹۸۸ به هواپیمای مسافربری ایرانی که منجر به شهادت ۲۹۰ شهروند غیر نظامی از جمله ۶۶ کودک ونوزاد ، حملات هوایی پهبادهای آمریکایی به تجمع مردم افغانستان ویمن به ویژه به خاک وخون کشیدن عروسی های آنها که بارها ومتعمدانه تکرار شده است واز آن مهمتر جوخه های مرگی که در سال ۱۹۸۱ در کشورهای آمریکای لاتین تاسیس واز سال ۲۰۰۵ در منطقه خاور میانه نیز کلید زده شد وامروز شاهد اوج جنایات آن در عراق وسوریه هستیم ، اقداماتی است که هرگز از اذهان عمومی پاک نخواهد شد.
در اینجا این پرسش مطرح می شود برای کشوری که تنها ۲۳۹ سال از تاریخ حیاتش می گذرد و ۹۳ درصد از این عمر خود یعنی ۲۲۲ سال آنرا در جنگ وتجاوز به کشورهای مختلف در سرتاسر جهان سپری کرده ودوست ودشمن از اقدامات تروریستی اش آگاهی دارند دیگر جایی برای متهم کردن دیگران باقی مانده است؟
در ذیل به طور تیتر وار به شماری از اقدامات تروریستی و به عبارت دیگر تروریسم دولتی آمریکا در یک قرن اخیر که در برگ های تاریخ به ثبت رسیده جهت تنویر اذهان مخاطبان گرامی و یاداوری آنچه شاید کمتر به گوش نسل حاضر رسیده است را مرور می کنیم. بدیهی است که ممکن است برخی از اقدامات آمریکا در قالب اقدام تروریستی مستقیم یا غیر مستقیم به دلایل مختلف در این فهرست از قلم افتاده باشد.
۱۹۰۱ — ورود مستقیم نیروهای آمریکایی به کلمبیا
۱۹۰۲ — حمله به پاناما
۱۹۰۴ — ورود نیروهیا آمریکایی به کره و مغرب
۱۹۰۵ — ورود نیروهای آمریکایی به هندوراس علیه انقلاب این کشور
۱۹۰۵ — حمله به مکزیک (در کمک به دیکتاتور وقت بورویریو دمازبرای سرکوب قیام مردمی این کشور)
۱۹۰۷ — حمله به نیکاراگوا
۱۹۰۷ — ورود نیروهای آمریکایی به دومینیکن برای سرکوب انقلاب این جمهوری
۱۹۰۷ — نیروهای آمریکایی در جنگ میان هندوراس و نیکارگوا مشارکت کردند
۱۹۰۸ — نیروهای آمریکایی در خلال انتخابات پاناما در این کمشور مداخله کردند
۱۹۱۰ — آمریکا نظامیان خود را برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوا به این کشور گسیل داشت
۱۹۱۱ — ورود نظامیان آمریکایی به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رئیس جمهور منتخب میگل داویا
۱۹۱۱ — سرکوب قیام ضد آمریکایی در فیلیپین
۱۹۱۱ — مداخله در چین
۱۹۱۲ — حمله و اشغال کوبا
۱۹۱۲ — حمله به پاناما
۱۹۱۲ — حمله به هندوراس
۱۹۱۲ — ۱۹۳۳ — اشغال نیکاراگوا . از این زمان نیکاراگوا به مستعمره ای برای احتکار شرکت های آمریکایی تبدیل شد. در سال ۱۹۱۴ عهدنامه ای در واشنگتن به امضا رسید که براساس ان ایالات متحده آمریکا اجازه می یافت کانالی را میان دو اقیانوس از طریق خاک نیکاراگوا احداث کند و براساس همین عهدنامه چامرور به عنوان رئیس جمهور نیکارگوا نیز تعیین می شد. علاوه براین عهد نامه موافقت نامه های دیگری هم به امضا رسید که هرچه بیشتر دولت و ملت نیکاگوا را به سوی بردگی بیشتر برای آمریکا هدایت می کرد.
۱۹۱۴ — ۱۹۳۴ — هائیتی. نیروهای آمریکایی پس از وقوع چندین انقلاب در هائیتی وارد این کشور کرد و به مدت ۱۹ سال هائیتی تحت اشغال آمریکا در آمد
۱۹۱۶ — ۱۹۲۴- اشغال جمهوری دومینکن به مدت ۸ سال
۱۹۱۷ — ۱۹۳۳ — اشغال کوبا.
۱۹۱۷ — ۱۹۱۸ — مشارکت در جنگ جهانی اول
۱۹۱۸ — ۱۹۲۲ — مداخله در روسیه
۱۹۱۸ — ۱۹۲۰ — ورود نظامیان آمریکایی به پاناما
۱۹۱۹ — ورود نظامیان آمریکایی به کاستاریکا
۱۹۱۹ — حمله به هندوراس
۱۹۲۰ — حمله به گواتمالا
۱۹۲۱ — حمایت آمریکا از گروههای مسلحی که برای براندازی کارلوس گیریرو تلاش می کردند
۱۹۲۲ — مداخله در ترکیه
۱۹۲۲ — ۱۹۲۷ — ورود نظامیان آمریکایی به چین
۱۹۲۴ — ۱۹۲۵ — حمله به هندوراس
۱۹۲۵ — حمله به پاناما
۱۹۲۶ — حمله به نیکاراگوا
۱۹۲۷ — ۱۹۳۴ — آمریکا چین را به اشغال در آورد
۱۹۳۲ — حمله به السالوادور
۱۹۳۷ — حمله به نیکاراگوا
۱۹۴۷ — ۱۹۴۹ — حمله به یونان
۱۹۴۸ — ۱۹۵۳ — حمله به فیلیپین
۱۹۵۰ — حمله به پورتریکو
۱۹۵۰ — ۱۹۵۳ — حمله به کره
۱۹۵۸ — لبنان
۱۹۵۸ — جنگ با پاناما
۱۹۵۹ — نظامیان آمریکایی وارد لائوس شدند
۱۹۵۹ — حمله به هائیتی
۱۹۶۰ — عملیات نظامی آمریکا در اکوادور
۱۹۶۰ — حمله به پاناما
۱۹۶۵ — ۱۹۷۳ — تجاوز خونین به ویتنام
۱۹۶۶ — حمله به گواتمالا
۱۹۶۶ — حمایت نظامی از اندونزی علیه فیلیپین
۱۹۷۱ — ۱۹۷۳ — بمباران لائوس
۱۹۷۲ — حمله به نیکاراگوا
۱۹۸۰ — عملیات نظامی علیه ایران در طبس موسوم به پنجه عقاب که باشکست مواجه شد
۱۹۸۳ — دخالت نظامی در گرینادا
۱۹۸۶ — حمله به لیبی و بمباران طرابلس و بنغازی
۱۹۸۸ — حمله آمریکا به هندوراس
۱۹۸۸ — حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی و قتل عام تمامی ۲۹۰ نفر سرنشین این هواپیما
۱۹۸۹ — نظامیان آمریکایی ناآرامی ها در جزایر ویرجین را سرکوب کردند
۱۹۹۱ — عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس)
۱۹۹۲ — ۱۹۹۴ — اشغال سومالی و انجام خشونت بسیار مفرط علیه شهروندان این کشور
۱۹۹۸ — حمله به سودان . هواپیماهای آمریکایی به بهانه تولید گاز اعصاب یکی از کارخهانه های ساخت دارو را بمباران کردند
۱۹۹۹ — آمریکا با پوشش ناتو جنگی را علیه یوگسلاوی براه انداخت. بمباران این کشور ۷۸ روز به طول انجامید و یوگسلاوی از هم فروپاشید
۲۰۰۱ — حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده
۲۰۰۳ — حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل
۲۰۱۱ — حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی دیکتاتور قذافی
۲۰۱۱ — حمایت از گروههای مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه
۲۰۱۱ — اعلام حمایت از رژیم آل خلیفه درسرکوب قیام مردمی این کشور
۲۰۱۵ — اعلام پشتیبانی از آل سعود در جنگ این کشور علیه انقلاب ملت یمن
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
ناتوانی، کوتاهی، سکوت و خیانت های روحانی و ظریف دربرابرمقابل جنایت های، خیانت های، دخالت های، مذاخله گری و تجاوزهای امارات ومتحدانش دریمن ومنطقه شرم آوراست
امارات جنایتکار باید از مردم ایران عذرخواهی کند.
امارات جنایتکار تاکنون اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم درمنطقه نداشته است.
نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت امارات جنایتکاردرسازمان ملل باید رفتارش را اصلاح کند.
امارات جنایتکار 5 سال است با بمباران، قتل عام و نسل کشی بزرگ ترین جنایات را انجام می دهد وهمچنان نیزادامه دارد.
دلارنجس کشورهای عربی دهان سازمان های بین المللی خیانتکار را دوخته است.
امارات ازبزرگ ترین حامیان داعش است.
امارات به عنوان یکی ازبزرگترین حامیان گروه های تروریستی است.
امارات را باید به عنوان بزرگترین دشمن اسلام معرفی کرد.
امارات ازتروریسم درمنطقه حمایت می کند.
امارات از القاعده درمنطقه حمایت می کند.
امارات ازداعش درمنطقه حمایت می کند.
امارات ازتروریست های داعش درسوریه، لبنان، عراق، مصر، لیبی، یمن ومنطقه حمایت می کند.
امارات عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
امارات عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
امارات عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
عربستان سعودی به همدستی خود با امارات درتجاوز به یمن اذعان کرد.
اعتراف عربستان به مشارکت علنی امارات درجنگ یمن.
عربستان سعودی جنایتکارو امارات وجنایتکار 5 سال است دریمن آدم می کشند، نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت امارات جنایتکاردرسازمان ملل دنبال محکوم کردن ایران است.
نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت امارات جنایتکاردرسازمان ملل پایش را از گلیمش درازترکرده است.
امارات ومتحدان باید بدانند که خون یمنی ها بی ارزش نیست و امارات ومتحدانش باید تاوان تجاوزگری خود را بپردازد.
امارات جنایتکارشریک جنایات عربستان سعودی دریمن است.
امارات جنایتکارحامی مالی تروریست ها است.
امارات جنایتکارحامی گروه های تروریستی درمنطقه است.
نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت امارات جنایتکاردرسازمان ملل درک نمی کند، تاکنون نمی فهمد و اشتباه می کند چون ما درحال نبر با تروریسم هستیم.
امارات جنایتکارمدت ها منبع تامین مالی تروریسم بوده است.
امارات جنایتکارهرچه زودترحمایت ازتروریسم را تمام کند.
امارات جنایتکار حامی مالی تروریسم است.
امارات جنایتکار درحمایت ازتروریسم تاریخ طولانی دارد.
دشمن شماره یک همه ما امارات جنایتکاراست.
سازمان ملل خیانتکاربرجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارد.
اقدام امارات جنایتکار به همراه چند کشورجنایتکاردیگر دربمباران یمن با حمایت آمریکا جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشرم آوراست.
شرم آوراست که دولت نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت امارات 5 سال است به همراه چند کشور جنایتکاردیگر با حمایت آمریکا جنایتکار مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن را درسایه سکوت سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار بمباران کند.
کشورهای جهان و به ویژه مردم دنیا نگران نفش عربستان سعودی، امارات و بحرین درتامین مالی تروریسم هستند.
آمریکا جنایتکارازمداخله گری وفروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم تروریسم دست بردارد.
امارات عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
امارات عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
امارات عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
امارات فرقی با داعش ندارد.
امارات فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
امارات شریک جرم جنایات سعودی ها دریمن است.
تجاوز امارات به یمن جنایت جنگی وجنایت علیه بشریت است.


درپاسخ به عبدالله بن زاید نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر امور خارجه امارات جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکارشماره یک، رژیم کودک کش سعودی و رژیم کودک صهیونیستی درمنطقه و یمن
رزمنده ایرانی، امارات را به حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، رژیم کودک کش صهیونیستی، رژیم کودک کش سعودی و دیگرگروه های تروریستی متهم کرد
999 هزارتروریست درمدت 8 سال با کمک های مالی کشورهای عربی، کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی به رهبری آمریکا با هماهنگی، همدستی و همکاری سران بی ادب ترکیه درسایه سکوت سازمان های بین المللی ازمرز ترکیه وارد سوریه وعراق شدند وهمچنان نیزادامه دارد.
و این درحالی است که سازمان های بین المللی خیانتکارتاکنون هیچ اعتراضی به این موضوع نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی عاملان اصلی جنگ، بی ثباتی وناامنی درسوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه هستند.
آقای خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل در پایان ماموریت خود تابلوفرشی را که عکس رئیس فعلی سازمان ملل روی آن نقش بسته به ایشان هدیه داده است. همین رئیس سازمان ملل شاهد انواع جنایت آمریکا و عربستان و امارات و بحرین و اسرائیل در سرزمین‌های اسلامی مثل سوریه و یمن است ولی اعتراض نمی‌کند.

عربستان‌ جنایتکار، امارات‌ جنایتکار، بحرین جنایتکار، آمریکا جنایتکار‌ واسرائیل جنایتکار دریمن آدم می کشند، نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت عربستان سعودی درسازمان ملل متحد دنبال محکوم کردن ایران است.
عربستان جنایتکار همراه با چند کشورجنایتکاردیگرازششم فروردین سال 94 تاکنون غیرنظامیان را با بمب های ساخت آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی، اسرائیل جنایتکار، کانادا جنایتکار می کشد.
27 کشور عضو اتحادیه اروپا به سرکردگی آمریکا ازسال 2001 تاکنون ازتروریسم درافغانستان وخاورمیانه همه جانیه کمک، حمایت وپشتیبانی می کنند وهمچنان نیزادامه دارد.

27 کشور عضو اتحادیه اروپا به سرکردگی آمریکا ازسال 2011 تاکنون ازداعش درسوریه، عراق وخاورمیانه همه جانیه کمک، حمایت وپشتیبانی می کنند وهمچنان نیزادامه دارد.

27 کشور عضو اتحادیه اروپا به سرکردگی آمریکا ازسال 2011 تاکنون ازگروه های تروریستی درسوریه، عراق وخاورمیانه همه جانیه کمک، حمایت وپشتیبانی می کنند وهمچنان نیزادامه دارد.

27 کشور عضو اتحادیه اروپا به سرکردگی آمریکا ازسال ازششم فروردین سال 94 تاکنون ازائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن همه جانیه کمک، حمایت وپشتیبانی می کنند وهمچنان نیزادامه دارد.

تاریخ انتشار: ۰۱:۰۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷

شبکه خبری آلمانی گزارش داد
غربی‌ها با فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی در فاجعه یمن شریک هستند
یک شبکه خبری آلمانی در گزارشی به شرایط وخیم مردم یمن پرداخت و نوشت که سعودی‌ها مسئول وضعیت موجود هستند، اما غربی‌ها با صادرات تسلیحات در این جنایت شریکند و تمامی مردم را قربانی می‌کنند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه تلویزیونی آلمانیN-Tv موضوع قحطی و فراگیر شدن بیماری وبا در یمن را زمینه‌ای برای پرداختن به رنج‌های مردم یمن قرار داده است. «جودیت گروس» در این گزارش نوشته است که با گذشت چهار سال از جنگ در یمن، از هر دو نفر از مردم این کشور، یکی گرسنه است و این در حالی است که همزمان بیماری وبا هم در این کشور اپیدمی شده است. قطعا عربستان سعودی مسئول چنین وضعیتی است اما غربی ها هم که مراتب خشم خود را از اقدامات سعودی‌ها ابراز کرده اند دست از معامله تسلیحاتی با ریاض بر نمی‌دارند.
در این گزارش آمده است که رنج و ناراحتی در یمن در همه جا دیده می‌شود و از مدتی پیش هم آلام مردم یمن نامی جدید پیدا کرده است؛ «امل حسین» دختربچه یمنی که اوایل ماه نوامبر در کلینیکی در شهر «حجه» جان باخت. تصویر این کودک که از گرسنگی پوست و استخوان شده بود در سراسر جهان پخش شد، چشم‌انداز جدیدی از بحران در تحولات یمن برای مردم جهان ارائه داد. بحران در یمن، موضوعی است که آلمان در مورد آن چندان وجهه جالبی ندارد. اگرچه آلمان صادرات تسلیحاتی خود به عربستان سعودی را قطع کرده است اما دلیل چنین تصمیم‌گیری فاجعه انسانی در یمن نیست بلکه قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این رژیم در استانبول بود. همه اینها در شرایطی است که درباره توقف همیشگی صادرات تسلیحات آلمانی به ریاض نظر قطعی داده نشده و «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان در مورد چنین چیزی ابراز تردید کرده است.
آلتمایر اواخر اکتبر گفت که بود که این اقدام در شرایطی که همزمان دیگر کشورها خلاء ناشی از کمبود صادرات را پر می‌کنند، پیامد مثبتی نخواهد داشت. با این حال به نظر نمی رسد که کشورهای اروپایی در زمینه توقف صادرات اتفاق‌نظر داشته باشند. از جمله این کشورها فرانسه است که با توقف صادرات مخالفت کرده است و این یکی از موارد متعددی است از اینکه در کشورهای غربی خطوط قرمز چطور نقض می‌شوند. عربستان سعودی از آغاز جنگ در یمن با محاصره دریایی و نابود کردن سیستماتیک زیرساختهای یمن، شرایط زندگی و زندگی حدود 27 میلیون را متزلزل کرده است.
در ادامه این گزارش آمده است با این حال نه گرسنگی مردم و نه حملات هوایی علیه غیرنظامیان مانند حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز که در سال 2016 رخ داد، از جانب جامعه جهانی واکنش قاطعی به دنبال نداشت. نتیجه این شد که ریاض در اقدامات افراط‌گرایانه خود به پشتوانه آمریکا جسور شود.از طرفی، ترامپ برای اینکه اقتصاد داخلی را رونق ببخشد ماه می از کنگره خواست تا صادرات 120 هزار کیت مهمات را به عربستان سعودی و امارات متحده عربی موافقت کند. این در حالی است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین ارسال این تجهیزات در اواخر سال 2016 پس از اینکه هزاران نفر از غیرنظامیان در جریان حملات هوایی کشته شده بودند را تعلیق کرده بود. ترامپ این مانع را برداشت. او در این بین ایران را و نه حوثی‌ها را متهم می‌کند و می‌گوید که تسلیحاتی که در دست آنهاست از ایران می‌آید و این جنگی است که غیرنظامیان را هدف قرار داده است. همچنین «منصور عبدربه» رئیس‌جمهور فراری یمن همچنان بر قدرت هوایی عربستان سعودی متکی است و این موضوع برای وی به معنای موجودیت سیاسی است. چرا که او بدون برخورداری از شریکی قدرتمند، به سختی می‌تواند از خود دفاع کند.

نه تنها برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) اعلام کرده است که کمک‌های غذایی خود را به مردم نیازمند در یمن به دوبرابر افزایش داده است بلکه حتی سعودی‌ها و امارات به عنوان هم‌پیمان آنها هم ماه آوریل در جریان کنفرانسی از سازمان ملل، 500 میلیون دلار برای کمک به یمن اختصاص دادند البته این کار را در شرایطی انجام دادند که با بستن بندر «الحدیده» مانع از رسیدن کمک‌ها به دست مردم یمن می‌شوند و احتمالا این اقدامات را به کمک قایق‌های گشتی‌ ساخت آلمان انجام می‌دهند. گزارش رسانه‌ها حاکی از این است که دو فروند قایق آلمانی ساخت شرکت «لورسن» تحویل عربستان سعودی شدند و این اقدام آگوست گذشته یعنی زمانی که یک کشتی باری کمک‌های امدادی در حال اعزام به یمن بود، صورت گرفت.
آیا کشتی‌های آلمانی در محاصره بندر نقش دارد؟
هنوز مشخص نیست که آیا از این دو قایق گشتی از حرکت کشتی امداد رسانی جلوگیری کرده است یا خیر اما در آلمان احتمال چنین اقدامی مطرح شده است. این موضوع از جنبه دیگر مهم است و آن این است، قانونی که حزب سبز در زمینه توقف صادرات تسلیحات پیگیر آن است، همچنان بی تاثیر مانده‌ است. از جهتی بخش تولید کالاهای دفاعی در آلمان هم در این زمینه دولت فدرال را تحت فشار قرار نمی دهد. آنها که با کاهش صادرات دچار مشکل می‌شوند،معتقدند که مسایل سیاسی نباید تحت تاثیر سیاست باشند.

براساس این گزارش، اختلاف در زمینه صادرات تسلیحاتی در ائتلاف حاکم آلمان هم وجود دارد. اگر چه احزاب دموکرات‌مسیحی، سوسیال‌مسیحی و سوسیال‌دموکرات توافق کرده‌اند که به کشورهایی که درگیر جنگ یمن هستند، سلاح صادر نشود اما در سپتامبر گذشته دولت با فروش تسلیحات به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن موافقت کرد که این نشان از شکاف در میان احزاب دولتی است. با این حال «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان همواره تاکید دارد که این توافق میان احزاب همچنان برقرار است.


در پایان این گزارش آمده است که حتی اگر دولت آلمان در نهایت صادرات تسلیحاتی به عربستان و دیگر کشورهای عربی حاضر در ائتلاف نظامی را ممنوع اعلام کند هم دیگر برای مردم یمن دیر است.با گذشت چهار سال از جنگ داخلی این کشور در لبه پرتگاه قرار دارد. سالها، حدود 90 درصد از مواد غذایی موردنیاز یمن، به این کشور وارد می‌شد و اکنون در شرایطی که زیرساخت‌های یمن نابود شده‌اند این کشور چه آینده‌ای خواهد داشت؟ بر طبق اطلاعاتی که موسه غیردولتیSave the Children به دست آورده است، با وجودی که بند الحدیده فعلا باز است اما در مقایسه با آغاز جنگ کمک‌های کمتری وارد می‌شود. به عبارتی اگر غرب نتواند طرفین درگیر را در زمینه تحقق آتش‌بس متقاعد کند در این صورت تصوری مانند امل حسین در یمن عادی خواهند شد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
آگوست سال 1945 آمریکا بر سر شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن بمب اتمی انداخت. اکنون 75 الی 76 سال از آن ماجرا می‌گذرد، اما هنوز هم هیچ‌کس اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر نمی کند، خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده است.
ومجامع حقوق بشری ازسال 1945 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
به بهانه سفر اوباما به هیروشیما؛

ژاپن هنوز هم در آتش بمب اتمی آمریکا می‌سوزد

خبرگزاری مشرق , 9 خرداد 1395 09:12

اسلام تایمز: ترومن جنایت آمریکا را اینگونه اعلام کرد: «اندکی پیش، یک هواپیمای آمریکایی یک بمب بر سر هیروشیما انداخت و مفید بودن این شهر برای دشمن را از بین برد. آن‌چه انجام شده است، بزرگ‌ترین دستاورد علمِ مدیریت‌شده در تاریخ است.»

آگوست سال 1945 آمریکا بر سر شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن بمب اتمی انداخت. اکنون 71 سال از آن ماجرا می‌گذرد، اما هنوز هم هیچ‌کس نمی‌داند دلایل واقعی پشت این تصمیم آمریکایی‌ها چه بوده است. با این حال، اسنادی که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده نشان می‌دهد که این حمله هسته‌ای ممکن است، نه از روی ضرورت نظامی، بلکه برای ارعاب اتحاد جماهیر شوروی انجام شده باشد. در این گزارش قرار است به شهرهای هیروشیما و ناگازاکی سفر و با خانواده‌هایی ملاقات کنیم که هنوز هم خاطرات آن روز وحشتناک، آن‌ها را آرام نمی‌گذارد.

اولین بار در تاریخ بشر که یک بمب اتمی در جنگ مورد استفاده قرار گرفت، 6 آگوست 1945 بود، زمانی که یک بمب اتمی با نام رمزی "پسربچه" (Little Boy) بر سر شهر هیروشیما فرود آمد. بیش از 100 هزار انسان در دم کشته شدند. بسیاری از این افراد که در مرکز انفجار بودند، در یک لحظه تبدیل به خاکستر شدند و شمار زیادی هم بر اثر موج انفجار یا میزان بالای تشعشعات جان خود را از دست دادند.

اکنون در هیروشیما، بیش از 50 هزار نفر زندگی می‌کنند که آن حادثه را به خاطر دارند. هر کدام از این افراد می‌توانند داستان خود را از آن روز برایتان تعریف کنند. یکی از این بازمانده‌ها زنی است به نام "کوابارا" که با معرفی شوهرش می‌گوید: "او هم یکی از افرادی است که حادثه انفجار بمب را به خاطر دارد. در همان حادثه، مادر و دو خواهرش را از دست داد." کوابارا آن زمان، یک دختربچه 13 ساله بود، اما می‌گوید حتی پس از گذشت 71 سال، هنوز هم خاطرات آن روز برایش قابل هضم نیست.

کوابارا توضیح می‌دهد: "هیچ هشدار بمبارانی اعلام نشد، من هم فکر کردم حتماً هواپیماهای ژاپنی هستند. آن زمان بچه بودیم. همین‌طور ایستادیم و به هواپیما نگاه کردیم. ناگهان دیدیم که بمب سقوط کرد. همه جا پر از جسد شده بود. مادرهایی را می‌دیدم که دنبال فرزندان خود می‌گردند. بچه‌هایی را می‌دیدم که مادرهایشان را صدا می‌زدند. اما آن زمان حتی اگر مادری فرزندش را می‌دید، باز هم او را نمی‌شناخت. بچه‌ها بودند که می‌توانستند مادرهایشان را بشناسند. یک مادر را دیدم که شاخه‌ای کوچک را برداشته بود و با آن، کرم‌ها و حشرات را از روی بدن بچه‌اش برمی‌داشت. بچه هم فریاد می‌زد: "درد دارد." اما مادر ادامه می‌داد، چون می‌دانست اگر این کار را نکند، کرم‌ها بدن بچه‌اش را می‌خورند. اما آن بچه زنده نماند." کوابارا می‌گوید به خاطر خاطراتی مانند این، هرگز نمی‌تواند باور کند که جنگ پایان یافته است.


"تئودور ون کرک" مسئول وقت موقعیت‌یابی در نیروی هوایی ارتش آمریکا که مسئول بمباران هیروشیما نیز بوده، سال 2012 در این مورد می‌گوید: "من آن زمان یک سرباز راضی از کارم بودم. ما مدت‌ها بود درگیر جنگ بودیم. ژاپنی‌ها به ما حمله کرده بودند. آن زمان، ژاپنی‌ها مردم خوبی نبودند. سیاست آمریکا در آن زمان این بود که ملت ژاپن را تسلیم کند. من هم حاضر بودم هر کاری که از دستم برمی‌آید برای رسیدن به این هدف انجام بدهم."

"هری ترومن" رئیس‌جمهور وقت آمریکا بود که تصمیم گرفت از بمب اتم علیه ژاپن استفاده کند. کم‌تر از 4 ماه بود که رئیس‌جمهور شده بود. وی خبر استفاده از بمب اتمی علیه هیروشیما را این‌گونه به مردم دنیا اعلام می‌کند: "اندکی پیش، یک هواپیمای آمریکایی یک بمب بر سر هیروشیما انداخت و مفید بودن این شهر برای دشمن را از بین برد. ما با این بمب، افزایشی جدید و انقلابی به قدرت تخریب خود اضافه کرده‌ایم. آن‌چه انجام شده است، بزرگ‌ترین دستاورد علمِ مدیریت‌شده در تاریخ است."

"کلیفتون ترومن دانیل" نوه هری ترومن فردی است که ماه آگوست، خیلی‌ها دنبال او می‌گردند تا با او درباره میراثی که پدربزرگش برای او به جا گذاشته، صحبت کنند. او می‌گوید: "من هم مانند بسیاری از آمریکایی‌های دیگر که آن سال‌ها زندگی می‌کردند، به صحبت‌های پدربزرگم گوش دادم. دلایل او را پذیرفتم و قبول کردم که برای حفظ جان شمار زیادی از آمریکایی‌ها، باید هیروشیما و ناگازاکی بمباران می‌شدند. اما بعدها بزرگ‌تر شدم و این واقعیت را درک کردم که آن روزها، جان انسان‌های بی‌شماری گرفته شد، آن هم به روشی وحشتناک."

پیش از حوادث ژاپن، نیروهای متفقین که پیروزی خود را قریب‌الوقوع می‌دیدند، طی کنفرانس "پوتسدام" (Potsdam) در تاریخ 18 ژوئن 1945 دور هم جمع شدند و دنیای پس از جنگ جهانی را ترسیم کردند. روابط روسیه و آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری روزولت در آمریکا، نسبتاً خوب بود، اما ترومن در نظر استالین، فردی ناشناخته بود و همین کنفرانس هم نقطه عطفی در روابط دو متحد ایجاد کرد.

"گرگ هرکن" تاریخدان و نویسنده آمریکایی کتاب "اخوت بمب" (Brotherhood of the Bomb) درباره این نشست می‌گوید: "ترومن آن‌جا به استالین گفت که ما سلاح جدیدی داریم، البته نگفت که چه نوع سلاحی. فکر می‌کرد که استالین نمی‌داند. استالین هم پاسخ سرد و بی‌تفاوتی داد: "امیدوارم از این سلاح، به خوبی علیه دشمن استفاده کنید." این در حالی است که الآن از طریق منابع مختلف و به خصوص منابع شوروی می‌دانیم که استالین با اطلاعاتی که از آژانس‌های جاسوسی دریافت کرده بود، در همان زمان هم به خوبی می‌دانست که ترومن درباره چه چیزی دارد صحبت می‌کند."

"میخائیل میاگکف" استاد دانشگاه علوم نظامی روسیه توضیح می‌دهد: "استالین می‌دانست که مسئله، بمب اتمی است. آمریکا آن زمان در این‌باره به شوروی چیزی نگفته بود. مشهور است که ترومن دائماً این را می‌گفته که اگر یک بمب اتمی منفجر شود، چوبی برای من می‌شود تا قدرتم را به روس‌ها نشان دهم.


"سومیترو تانیگوچی" مشغول رساندن نامه‌های مردم به درِ خانه آن‌ها بود که دومین بمب اتمی که یک بمب پلوتونیومی با نام "مرد چاق" (Fat Man)، این بار بر سر شهر ناگازاکی فرود آمد. تانیوگوچی درباره آن روز می‌گوید: "16 سالم بود. دو کیلومتر با محل انفجار بمب فاصله داشتم. داشتم راه می‌رفتم که موج انفجار، از پشت به من ضربه وارد کرد. بعد از آن انفجار، سه سال و هفت ماه در بیمارستان بودم. طی یک سال و هفت ماه اول، تنها می‌توانستم روی سینه‌ام بخوابم." حرارت انفجار هسته‌ای باعث شد تا پوست کمر و دست چپ تانیگوچی آب شود. تصاویر سوختگی وی در تمام دنیا مشهور شده و تانیگوچی اکنون به نماد زجرهایی تبدیل شده است که حمله اتمی آمریکا به مردم ژاپن تحمیل کرد.

تانیگوچی که اکنون رئیس شورای قربانیان بمب اتم ناگازاکی خاطرات آن روز را این‌گونه به خاطر می‌آورد: "کمرم تا استخوان سوخته بود. بعضی جاهای بدنم، از سوختگی سِفت شده بود. استخوان‌های قفسه سینه‌ام به قلبم و شش‌هایم رسیده بود. همین الآن هم هنوز، درد دارم... سال 1959 سازمانی برای بازماندگان حمله اتمی تأسیس کردیم و جنبشی علیه سلاح‌های هسته‌ای به راه انداختیم. من هم در این‌باره سخنرانی می‌کردم."

ناگازاکی هدف دومین بمب اتمی آمریکا بود. "مرد چاق" قرار بود بر سر شهر "کوکرا" فرود بیاید، اما به خاطر شرایط آب و هوایی، جنگنده "باک‌اسکار" آمریکا مسیر خود را تغییر داد و شهر ناگازاکی را هدف گرفت. این اتفاق سه روز بعد از حمله به هیروشیما، یعنی در تاریخ 9 آگوست رخ داد. قدرت تخریبی این بمب، معادل 21 هزار تن تی‌ان‌تی بود و بیش از 70 هزار نفر از مردم ناگازاکی را کشت.


کمپین بمباران ژاپن که قبل از توسل به بمب‌های اتمی شکل گرفته بود، این کشور را به یک مخروبه تبدیل کرده بود و آمریکا هم این کشور را بلوکه کرده بود و اجازه رسیدن غذا و سوخت به ژاپن را نمی‌داد. گرگ هرکن می‌گوید: "نتایج بررسی بمباران استراتژیک آمریکا که بعد از پایان جنگ انجام شد، نشان می‌داد که ژاپن حتی در صورت عدم بمباران آمریکا هم تا پیش از آغاز عملیات المپیک (حمله همه‌جانبه متفقین به ژاپن) تسلیم می‌شد."

"پیتر کازنیک" مدیر مؤسسه مطالعات هسته‌ای در دانشگاه آمریکا در پاسخ به این سؤال که چرا آمریکا با بمب اتم به ژاپن حمله کرد، می‌گوید: "من فکر می‌کنم هری ترومن امیدوار بود یک سیاست دوگانه را پیاده کند: اولاً این‌که ژاپن پیش از آن‌که پای روسیه به ماجرا باز شود، تسلیم گردد و بنابراین آمریکا مجبور نشود امتیازهایی که قولش را به روسیه داده بود، به این کشور بدهد. دوماً (که اگر از مورد اول مهم‌تر نباشد، کم‌اهمیت‌تر نیست) این‌که آمریکا می‌خواست به روسیه پیام بدهد [و قدرت‌نمایی کند]."

پس از جنگ جهانی و با تلاش‌های دو کشور برای افزایش حوزه نفوذ خود، روابط میان شرق و غرب به سرعت کاهش یافت. آمریکا فهمید که قدرت هسته‌ای به معنای قدرت سیاسی در صحنه بین‌المللی است. اسنادی که برخی از آن‌ها حتی به سال 1945 برمی‌گردد، نشان می‌دهد که متفقین هم در میان خود دچار اختلاف و درگیری شده بودند. "هرکن" تصریح می‌کند: "طبق برنامه آمریکا در اکتبر 1945، 20 هدف در روسیه انتخاب شده بود: مسکو و لنینگراد از جمله این اهداف بودند. بعد از مشورت با نظریه‌پردازان و طراحان جنگ، این تصمیم گرفته شد که خود کاخ کرملین یا یک نیروگاه در نزدیکی آن باید نقطه هدف باشد. بمب‌ها که بزرگ‌تر می‌شدند، چینش اهداف هم به گونه‌ای انتخاب می‌شد که بیش‌ترین اهداف با هر بمب، از بین برود."


کازنیک با نشان دادن یک کپی از "سری کمیته مشترک اطلاعات 250" توضیح می‌دهد: "این‌جا نوشته که شوروی تضعیف شده و ممکن است به دنبال اتخاذ سیاستی هجومی علیه آمریکا باشد. بنابراین باید برنامه‌ای ریخته می‌شد تا این شرایط مورد محاسبه قرار گیرد. نهایتاً، تعداد شهرهای هدف بمباران در شوروی افزایش پیدا کرد. برنامه‌هایی با نام‌های "گازانبر" یا "ضربه اُفتان" تعریف شده بود. هم‌زمان با تشدید تنش‌های سیاسی میان شوروی و آمریکا، لیست شهرهای هدف هم بزرگ‌تر می‌شد."

"سنای ایکدا" یک بازمانده 82 ساله در ناگازاکاست. او و دخترش به مدارس مختلف در ژاپن می‌روند و درباره جنگ صحبت می‌کنند. ایکدا برای آن‌که بتواند تجربه خود را به کودکان منتقل کند، از نقاشی استفاده می‌نماید: "روزی که بمب منفجر در ناگازاکی انداخته شد، هوا مانند روزهای دیگر آن فصل، خوب بود. به محض آن‌که صدای هشدار بمباران را شنیدیم، بمب را دیدم که از هواپیمای آمریکایی رها شد. بمب با یک چتر داشت فرود می‌آمد. موج انفجار تمام پوست دست من را از جا کند و دستم شروع کرد به خون آمدن. مادرم 15 متر آن‌طرف‌تر پرت شد. او را پیدا کردم و با هم فرار کردیم. به کنار جاده که رسیدیم، فردی را دیدم که مانند ذغال شده بود، اما داشت راه می‌رفت. به ما گفت هر کس در ناگازاکی زندگی می‌کرد، کشته شده است."

وی ادامه می‌دهد: "مردم نمی‌دانستند چه کار کنند، یا کجا بروند. فقط می‌رفتند تا خودشان را در رودی که آن‌جا بود، خنک کنند. من جسد یک نفر را در آب دیدم و بلافاصله فهمیدم که خواهر کوچکم است. کاملاً سیاه شده بود و صورتی برایش باقی نمانده بود. او را از روی گل‌هایی شناختم که لای پارچه‌ای دور کمرش بود. من و پدرم چوب آوردیم و جسد خواهرم را روی آن گذاشتیم و در کنار خانه‌مان او را [به رسم ژاپنی‌ها] خاکستر کردیم. برادرها و خواهرهایم همه کشته شدند. فقط من و مادر و پدرم زنده ماندیم."


"ریچارد رودز" نویسنده و خبرنگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر برای کتاب "ساختن بمب هسته‌ای"، توضیح می‌دهد: "به عقیده من، آن زمان این تصور وجود داشت که استفاده از آن بمب‌های اتمی، ضرورت دارد. همان‌طور که "جورج مارشال" فرمانده وقت ستاد ارتش آمریکا، بعد از جنگ گفت، "ما نمی‌خواستیم مجبور شویم به ژاپن حمله کنیم." می‌دانستیم که بسیاری از ژاپنی‌ها در این جنگ کشته خواهند شد و بسیاری از آمریکایی‌ها هم جان خود را از دست می‌دهند."

توجیه ترومن برای حمله اتمی به ژاپن همین بود: حفظ جان نیم میلیون آمریکایی که اگر به ژاپن حمله می‌کردند، کشته می‌شدند. کازنیک درباره نظریات مختلف پیرامون حمله اتمی آمریکا به ژاپن می‌گوید: "اگر به آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا مراجعه کنید، اگر به اظهارات مقامات وقت آمریکا دقت کنید، متوجه اختلاف‌نظرهای عجیبی می‌شوید. 6 نفر از 7 ژنرال و دریاسالار پنج ستاره آمریکایی که ستاره پنجم خود را طی این جنگ دریافت کردند، اعلام کرده‌اند که بمب‌های اتمی نه از نظر نظامی، ضروری و نه از نظر اخلاقی، قابل دفاع بوده است. هیچ نتیجه دیگری نمی‌توان گرفت جز این‌که بمباران ژاپن غیرضروری بوده است و حمله شوروی می‌توانست جنگ را پایان دهد. حمله آمریکا قرار نبود تا قبل از 1 نوامبر صورت گیرد. وقتی قرار نیست تا سه ماه دیگر، حمله آغاز شود، چرا از بمب اتمی استفاده می‌شود؟ دلیلش این است که آمریکا "تمایل داشت" که از این بمب‌ها استفاده کند."

"ون کرک" مسئول موقعیت‌یابی ارتش آمریکا برای بمباران هیروشیما سال 2012 درباره این‌که آیا از کار خود پشیمان است یا نه می‌گوید: "من پشیمانم که مجبور شدیم آن کار را انجام بدهیم، اما معتقدم برای آن‌که جنگ را با کم‌ترین میزان کشته به پایان برسانیم، مجبور بودیم آن عملیات را انجام بدهیم. اگر همین شرایط دوباره تکرار می‌شد، دقیقاً مانند آن‌چه سال 1945 بود، من باز هم آن کار را انجام می‌دادم. "داوطلب می‌شدم" که آن کار را انجام بدهم. "می‌خواستم" آن عملیات را هدایت کنم."


ژاپن هنوز هم با پیامدها و هزینه‌های آن بمب‌های اتمی دست و پنجه نرم می‌کند. دولت این کشور ماهیانه مبلغی را به بازمانده‌های آن روزها می‌دهد تا بتوانند نه تنها با اثرات فیزیکی قرار گرفتن در معرض تشعشعات هسته‌ای مقابله کنند، بلکه بر اثرات روانی آن هم غلبه نمایند. دکتر "نانائو کامادا" رئیس آسایشگاه بازماندگان بمب‌های اتمی می‌گوید: "ما حدود 300 نفر مقیم این‌جا داریم که همه آن‌ها قربانیان بمب‌های اتمی هستند. دلیل اصلی بیماری آن‌ها تشعشع است، و البته سن بالای آن‌ها. اکثر آن‌ها دچار سرطان و مشکلات قلبی هستند. مشکلات دیگر هم شامل بیماری‌های روانی، مانند اختلال استرس پس از حادثه می‌شود. خاطراتی از روز انفجار دارند که گاهی مانند فلش‌بک به ذهنشان می‌آید و آن‌ها را آزار می‌دهد."

بعد از جنگ، آمریکایی‌ها قانون اساسی ژاپن را تغییر دادند. از جمله این‌که بند 9 این قانون، ژاپن را از داشتن ارتش منع می‌کند. ژاپن صرفاً می‌تواند نیروهای "دفاع از خود" داشته باشد که بخشی از آن هم در پایگاه دریایی آمریکا در شهر "یوکاساکا" مستقر است. هیچ کجا در ژاپن نیست که بتواند اثر هجوم آمریکایی‌ها را بهتر از خیابان "دوبوئیتا" نشان دهد. این خیابان فاصله چند متری از پایگاه نظامی آمریکا دارد. اگر می‌خواهید یک "همبرگر نیروی دریایی" بخورید یا از فروشگاه وسایل اضافی ارتش خرید کنید، باید به همین خیابان بیایید.

با این حال، پایگاهی که بیش‌ترین جنجال را در ژاپن ایجاد کرده است، پایگاه آمریکا در "اوکیناوا"ست، خانه 21 هزار پرسنل آمریکایی. بیش از یک سوم از سربازان آمریکایی در منطقه آسیا-اقیانوسیه در این پایگاه مستقر هستند و ساکنین این منطقه می‌خواهند آن‌ها را از کشورشان بیرون کنند. "کازوهیکو کیمورا" یکی از فعالان اجتماعی در این خصوص می‌گوید: "اوکیناوا را ارتش آمریکا برای پایگاه خود انتخاب کرد و این منطقه را به مستعمره خود تبدیل کرده است. زمینی را که مردم در آن زندگی و کشاورزی می‌کردند از ما گرفتند. بولدوزر آوردند و باغ‌های ما را نابود کردند و زمینش را برای نیازهای ارتش آمریکا استفاده کردند."


وی ادامه می‌دهد: "زمانی که اوکیناوا به ژاپن برگردانده شد، یک قانون اساسی جدید و مسالمت‌آمیز تصویب شد که حقوق مالکیت شخصی را تضمین می‌کرد. ما نمی‌خواستیم زمین‌هایمان برای جنگ مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین می‌خواهیم که پایگاه‌های آمریکایی تعطیل شوند و زمین‌شان به صاحبان اصلی برگردد."

ژاپن و آمریکا به‌رغم حوادث اتمی، امروزه رابطه گرم و نزدیکی با یک‌دیگر دارند. این در حالی است که اوباما به عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکایی در دوره ریاست‌جمهوری خود به هیروشیما سفر کرده اما عذرخواهی نکرده است. ژاپن هم هیچ‌گاه به خاطر حمله غافلگیرکننده به پایگاه آمریکایی "پرل هاربر" عذرخواهی نکرده است. ترومن در سن 88 سالگی فوت کرد و تا روز آخر هم از تصمیم خود در بمباران اتمی ژاپن دفاع کرد. نوه او توضیح می‌دهد: "من فکر نمی‌کنم عذرخواهی [از ژاپن] صورت بگیرد. شاید دو کشور زبانی پیدا کنند که آن‌ها را به هم نزدیک‌تر کند، مبنی بر این‌که ما اذعان می‌کنیم هر دو طرف متحمل خسارت‌های سنگینی شده‌اند. اما در شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد یک عذرخواهی رسمی از جانب آمریکا در دستور کار باشد، و از آن طرف هم بعید است ژاپن قصد عذرخواهی داشته باشد."

وقتی از کوابارا می‌پرسید اکنون درباره آمریکا چه حسی دارد، می‌گوید: "هر حرف یا کار خوبی هم که آمریکا انجام بدهد، ما باز هم فکر نمی‌کنیم که این‌ها صادقانه است. وقتی اوباما انتخاب شد، گفت تعداد سلاح‌های هسته‌ای را کاهش خواهد داد، اما نه تنها این تعداد را کم نکرده، بلکه بیش‌تر هم کرده است. او باید در قبال حرف‌هایی که می‌زند احساس مسئولیت کند. همچنین باید به هیروشیما و ناگازاکی بیاید و به مردم و قربانیان ادای احترام کند." بمباران‌های اتمی هیروشیما و ناگازاکی موجب مرگ بیش از 300 هزار ژاپنی شد. اگر برنامه آمریکا برای حمله به 20 شهر شوروی از جمله شهرهای پرجمعیت مسکو و لنینگراد، عملی می‌شد، قطعاً تعداد قربانیان به میلیون‌ها نفر می‌رسید. خوش‌بختانه آن برنامه هیچ‌گاه اجرایی نشد، اما آغاز دوره‌ای جدید به نام جنگ سرد بود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
درپاسخ به عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران
درپاسخ به نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه
درپاسخ به سخنگوی نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ائتلاف عربی به رهبری عربستان جنایتکارسگ هارآمریکا درمنطقه!
درپاسخ به اتهامات ائتلاف عربی علیه کشورمان
درپاسخ به حامیان اصلی گروه تکفیری داعش
4 کشور عربی مانند عربستان سعودی، امارات، قطر واردن 70 هزار خودرو برای داعش خریده اند
نتایج تحقیقات شرکت ژاپنی تویوتا حاکی از آن است که کشورهای عربی 70 هزار دستگاه خودروی تویوتا از این شرکت خریداری کرده و در اختیار گروه تروریستی داعش قرار داده اند.براساس گزارش شرکت تویوتا، چهار کشور عربی این خودروها را خریداری کرده و به داعش تحویل داده اند.این تحقیقات زمانی شروع شد که ارتش روسیه تصاویری از دهها خودرو تویوتای این شرکت را که در اختیار داعش بود و مورد استفاده این گروه تروریستی در سوریه قرار میگرفت در اختیار این شرکت ژاپنی قرار داد.براساس این گزارش، 22 هزار و 500 دستگاه تویوتا توسط عربستان سعودی، 32 هزار دستگاه توسط قطر، 11هزار و 650 دستگاه توسط امارات و 4500 دستگاه نیز توسط ارتش اردن به اعتبار بانکهای
عربستانی خریداری شده اند که همه این خودروها در اختیار گروه تروریستی داعش قرار گرفته اند.

رژیم جنایتکارآل سعود با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل و در سایه سکوت سازمان های بین المللی بیش از12 هزار نفر را درمنا قتل عام کرده است ولی متاسفانه ومجامع حقوق بشری تاکنون کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار، مدعیان حقوق بشرخیانتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیراسنانی سعودی ها جنایتکارنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
1 - حمله اخیر به جایگاه سوخت در تعز نقض آشکار قوانین بین المللی در زمینه حقوق بشر است.
2 - که اینگونه کشتارها و حوادث به معنای نقض همه قوانین بین المللی و حقوق بشری است.
3 - کشتار انسان‌های بی‌گناه در یمن همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد که شمار جان باختگان حقیقی بسیار بالاتر باشد.
4 - جنگنده‌های ائتلاف سعودی جمعه گذشته (سوم خرداد) با بمباران یک جایگاه سوخت در استان تعز یمن، 12 غیرنظامی از جمله چند کودک را کشته و شمار زیادی را زخمی کرد.
5 - پنج سال است که عربستان و امارات در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه 6 6 - منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
7 - مجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند کاری نمی کنند و سکوت کرده اند؟
8 - واین درحالی است که مدعیان حقوق بشرتاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف سعودی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت کرده اند؟
9 - واین درحالی است که سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف سعودی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت کرده اند؟
10 - واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکارشماره یک تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف سعودی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت کرده اند؟
11 - واین درحالی است که کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف سعودی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت کرده اند؟
12 - واین درحالی است که کشورهای عربی جنایتکارشماره یک تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف سعودی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت کرده اند؟
13 - مدعیان حقوق بشر به فجایع یمن چراغ سبزنشان می دهند.
14 - فاجعه کشتار بی رحمانه بیش از260 هزارنفر ازمردم یمن برای جامعه بین المللی شرم آوراست.
15 - مدعیان دروغین حقوق بشر درمقابل این کشتار نه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به آن چراغ سبز نیزنشان می دهند.
16 - جنایات مدعیان حقوق بشر/ مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
17 - ائتلاف سعودی درمدت پنج سال است درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک به جان ومال مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن حمله می نند و همچنان نیز ادامه می دهد.
18 - ائتلاف سعودی با بمباران و نسل کشی دریمن بزرگ ترین جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی را انجام می دهد.
19 - ائتلاف سعودی دریمن مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.
20 - سلاح های ائتلاف سعودی ساخت چه کشورهایی است؟ آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل!
21 - حمله ائتلاف سعودی به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
رژیم جنایتکارآل سعود با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل و در سایه سکوت سازمان های بین المللی بیش از12 هزار نفر را درمنا قتل عام کرده است ولی متاسفانه ومجامع حقوق بشری تاکنون کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار، مدعیان حقوق بشرخیانتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیراسنانی سعودی ها جنایتکارنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
بدترین پرونده حقوق بشری جهان متعلق به عربستان جنایتکار است، آمریکا، کشورهای اروپایی و سازمان های بین الملللی پشتیبانی ناقض حقوق بشر عربستان در سراسر جهان هستند.


مایه ننگ و شرم انسانیت! تصویر تکاندهنده از دخترک یمنی که چند روز پیش در روزنامه چاپ کرده بودید مایه ننگ و شرم انسانیت است. من به عنوان یک انسان خجالت کشیدم، رژیم آل سعود کی می خواهد دست از این حملات وحشیانه علیه مردم بی دفاع یمن بردارد؟ چرا سازمان های جهانی بر ضد این اعمال ددمنشانه موضع نمی گیرند؟ این کشور که مهد اسلام است آبروی چهرة رحمانی دین خدا را برده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
مایه ننگ و شرم انسانیت! تصویر تکاندهنده از دخترک یمنی که چند روز پیش در روزنامه چاپ کرده بودید مایه ننگ و شرم انسانیت است. من به عنوان یک انسان خجالت کشیدم، رژیم آل سعود کی می خواهد دست از این حملات وحشیانه علیه مردم بی دفاع یمن بردارد؟ چرا سازمان های جهانی بر ضد این اعمال ددمنشانه موضع نمی گیرند؟ این کشور که مهد اسلام است آبروی چهرة رحمانی دین خدا را برده است.



مایه ننگ و شرم انسانیت! تصویر تکاندهنده از دخترک یمنی که چند روز پیش در روزنامه چاپ کرده بودید مایه ننگ و شرم انسانیت است. من به عنوان یک انسان خجالت کشیدم، رژیم آل سعود کی می خواهد دست از این حملات وحشیانه علیه مردم بی دفاع یمن بردارد؟ چرا سازمان های جهانی بر ضد این اعمال ددمنشانه موضع نمی گیرند؟ این کشور که مهد اسلام است آبروی چهرة رحمانی دین خدا را برده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
مرکز پایش ستاد حقوق بشر گزارش میدهد
ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از فقر شدید در آمریکا
گزارشگر ویژه فقر سازمان ملل با سفر دو هفته ای به آمریکا وضعیت فقر در چند شهر و ایالت این کشور را بررسی و تشریح کرد.

تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه فقر سازمان ملل با سفر دو هفتهای به آمریکا از تاریخ یکم تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷، به بررسی وضعیت فقر در چند شهر و ایالت این کشور پرداخت.
سفر وی به دعوت دولت فدرال و با هدف بررسی وضعیت حقوق بشر در آمریکا با توجه به وجود فقر شدید در این کشور انجام شد.
وی گزارش اولیه سفر خود را در پایان این سفر در ۱۵ دسامبر منتشر و در آن نسبت به وضعیت شدید فقر در این کشور انتقاد کرد.
آلستون در این بازدید به بررسی مسئله فقر در آمریکا از زاویههای مختلف از جمله تبعیض جنسیتی و نژادی تا کودکانی که در فقر به دنیا میآیند و رنجهای مردمی که توانایی دسترسی به اساسیترین نیازهای خود را ندارند، پرداخته است.
در این بازدید دو هفته ای، از ایالتهای کالیفرنیا، آلباما، جورجیا، پورتوریکو، ویرجینیا و واشنگتن، با مقامات ارشد و مقامات دولت فدرال، کارشناسان، شهروندان گروههای مختلف و تعداد بسیاری از افراد بی خانمان و فقیر دیدار و صحبت شد.
این دیدارها، همزمان با تغییر سیاستهای آمریکا در رابطه با نابرابری و فقر شدید در این کشور همراه بود. طرح پیشنهادی مالیاتی آمریکا، این کشور را به یکی از جوامع با بالاترین میزان اختلاف طبقاتی تبدیل خواهد کرد و نابرابری مالی و درآمدی موجود در کشور بین ثروتمندان (۱%) و بی بضاعتان (۵۰%) را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.
کاهش شدید در ارائه خدمات رفاهی، که رئیس جمهور آن را پیش بینی و دولت شروع به اجرای آن کرده است، اساسا فضای امنیتی شهروندان را که از قبل نیز آسیب دیده بود، متزلزلتر میکند.
با وجود اینکه آمریکا یکی از ثروتمندترین، پیشرفتهترین و قدرتمندترین کشورهای جهان است، نه ثروت، نه قدرت و نه فناوری آن به بهبود وضعیت فقر در ۴۰ میلیون نفر از جمعیت مردم این کشور کمکی نمیکند.
در این بازدیدها، عده کثیری از مردم در خیابانهای لس آنجلس به سختی زندگی خود را میگذراندند و در سان فرانسیسکو نیز پلیس افراد بی خانمان و کارتن خواب در خیابانها را مجبور به ترک آن محل میکرد، در حالیکه جوابی برای این که این افراد کجا میتوانند ساکن شوند، نداشت.
هم چنین هزاران نفر از مردم فقیر، پیوسته اخطار تخلف و شکست قانون دریافت میکنند، که به نظر میرسد این اخطارها عمدا و به منظور جریمه و زندانی کردن آنها طراحی شده است.
مرگ و میر و بیماری به دلیل نبود امکانت بهداشتی و درمانی
در خصوص موضوع سلامت نیز در برخی مناطق که دولت موضوع بهداشت آن مناطق را از دایره وظایف خود خارج دانسته و از ارائه تجهیزات نظافت شهرداری برای آنها خودداری میکرد، حیاط منازل آلوده به فاضلاب شهری بوده و هیچگونه اقدامی از جانب دولت صورت نگرفته بود.
بسیاری از بزرگسالان بدلیل عدم وجود خدمات سلامت دهان و دندان برای افراد فقیر، همه دندانهای خود را از دست داده بودند. آمار بسیار بالای مرگ و میر و از بین رفتن بنیان خانوادهها و جامعه به دلیل تجویزهای نادرست و اعتیاد به انواع مواد مخدر، از دیگر موارد تاسف بار مشاهده شده در این بازدید بود.
همچنین افرادی در جنوب پورتوریکو در منطقهای در مجاورت با کوهی محافظت نشده از خاکستر ذغال سنگ که منجر به بروز بیماری و ناتوانی و یا حتی مرگ ساکنین آن منطقه میشد، زندگی میکردند.
در مکالمات بین گزارشگر ویژه و مردم در ایالتهای مختلف، از او مکررا در رابطه با قیاس آمریکا با سایر کشورها سوالاتی پرسیده میشد.
اگرچه این قیاسها هیچگاه خالی از عیب نیستند، ولی نکات ذیل تصویری نسبتا واضح از تضاد بین ثروت، ظرفیت نوآوری، آیینهای کاری آمریکا، و نتایج اجتماعی موجود نشان میدهد
اگرچه در زمینه هزینههای مراقبت بهداشتی در دولت آمریکا، این کشور از سایر کشورها جلوتر است، اما از نظر تعداد کادر پزشکی و تختهای موجود در بیمارستان ها، در جایگاهی پایینتر از میانگین آمار سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) قرار دارد.
نرخ مرگ و میر نوزادان در طول سال ۲۰۱۳ در آمریکا، بالاترین نرخ در بین کشورهای توسعه یافته گزارش شده است؛
میزان امید به زندگی و برخورداری از زندگی سالم در شهروندان آمریکایی در مقایسه با شهروندان سایر دموکراسیهای غنی مثل آمریکا، بسیار پایینتر بوده و فاصله بین سطح سلامت در آمریکا و کشورهای هم رده روز به روز افزایش مییابد.
سطح نابرابری در آمریکا بسیار بالاتر از کشورهای اروپایی است
میزان بیماریهای گرمسیری نادیده گرفته شده در آمریکا رو به افزایش است. به طور مثال، در حال حاضر تعداد ۱۲ میلیون آمریکایی مبتلا به عفونت انگلی تخمین زده شده اند.
در زمینه دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشت، آمریکا مقام ۳۶ در جهان را دارد.
آمریکا با نرخی ۵ برابر میانگین سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD)، بالاترین آمار زندانیان در جهان را داراست؛
آمار فقر در جوانان آمریکایی در OECD، بالاترین میزان است.
مرکز نابرابری و فقر استنفورد که ثروتمندترین کشورها را از نظر بازار کار، فقر، نابرابری مالی و پویایی اقتصادی رده بندی میکند، آمریکا را در رده دهم بین ۱۰ کشور برتر، و رده هجدهم بین ۲۱ کشور برتر قرار داده است.
در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD)، در بین ۳۷ کشور، آمریکا از نظر فقر و نابرابری در جایگاه ۳۵ قرار دارد؛
بر اساس اطلاعات به دست آمده از پایگاه دادههای نابرابری درآمد جهانی، آمریکا دارای بالاترین نرخ جینی (اندازه گیری نابرابری) در میان تمام کشورهای غربی است.

مرکز فقر و نابرابری استنفورد، آمریکا را به عنوان "عضوی شاخص در کشورهای دارای فقر کودکان" توصیف میکند. نرخ فقر کودکان آمریکا در میان شش کشور ثروتمند جهان (کانادا، انگلیس، ایرلند، سوئد و نروژ)، بالاترین است.
در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، حدود ۵۵.۷ درصد از واجدین شرایط در رای گیری شرکت کردند. در مقایسه با میانگین ۷۵ درصدی رای دهندگان در OECD، آمریکا رتبه ۲۸ را در این سازمان دارد.
توجه به ابعاد حقوق بشر در آمریکا
علیرغم انجام برخی اقدامات درخصوص تعدادی از معاهدات حقوق بشری مانند کنوانسیون رفع انواع تبعیض نژادی که آمریکا آن را تصویب کرده و اعلامیه جهانی حقوق بشر که این کشور مدتها بر ضرورت رعایت آن توسط همه کشورها تاکید کرده است، دولتهای پیاپی در آمریکا، شامل دولت کنونی، حقوق اقتصادی و اجتماعی مردم را جزء موارد حقوق بشر نمیدانند. این در شرایطی است که به گفته آلستون، انکار این موضوع، مسئولیت را از دوش دولت بر نمیدارد.
قوانین بین المللی حقوق بشر، حق تحصیلات، خدمات درمان و سلامت، حمایت اجتماعی از نیازمندان، و حق داشتن استانداردهای کافی زندگی را به رسمیت میشناسند.
این در حالی است که آمریکا، تنها کشور در میان همه کشورهای توسعه یافته است که علی رغم تاکید بر اهمیت ویژه حقوق بشر، آن را شامل حقوقی که از مردم در برابر گرسنگی، عدم دسترسی به مراقبتهای درمانی، و زندگی در محرومیت محض حمایت میکنند، نمیداند.
از آن جا که آمریکا تنها کشوری است که حقوق اقتصادی و اجتماعی را جزء حقوق بشر در نظر نمیگیرد، تاکید ویژه این گزارش بر روی آن دسته از حقوق شهروندی و سیاسی منعکس شده در لایحه حقوق بشر آمریکا و در میثاق بین المللی حقوق شهروندی و سیاسی مصوب آمریکا میباشد.
اقشار درگیر در فقر در آمریکا
حقیقت موجود در آمریکا این است که بسیاری از ثروتمندترین شهروندان، به اندازه دیگران مالیات نمیپردازند. آنها اکثر ثروت خود را در خارج از کشور سرمایه گذاری و ذخیره کرده و بیشتر از طریق زمین خواری و احتکار کسب درآمد میکنند. کلیشههای نژادپرستی در آمریکا چندان مخفی نیست، افراد فقیر اکثرا از نژادهای غیر سفیدپوست، نظیر مهاجران اسپانیایی و سیاه پوستان هستند.
برخی سیاستمدارانی که آلستون با آنها مصاحبه داشت، نمونهای از کلاهبردارانی هستند که با خیالی آسوده، بر صندلیهای خود نشسته و مشغول تماشای تلویزیون و غرق در گوشیهای هوشمند خود هستند.
براستی چند نفر از این سیاستمداران از مناطق محروم و فقیرنشین بازدید کرده اند؟ چه برسد به صحبت کردن با آنها. افرادی که آلستون با آنها صحبت کرده بود، تعداد زیادی بودند که در فقر متولد شده و رشد یافته بودند و یا کسانی بودند که بنابر دلایلی خارج از کنترل آن ها، نظیر ناتوانیهای جسمی و روانی، طلاق، فروپاشی بنیان خانواده، بیماری، کهولت سن، حقوق ناچیز، و یا تبعیض در بازار کار، دچار فقر شده بودند.
فقر در آمریکا منحصر به نژاد و یا سن خاصی نیست. در آمریکا علاوه بر سیاه پوستان و اسپانیایی ها، سفیدپوستان، آسیاییها و نژادهای دیگر نیز از فقر رنج میبرند. از سوی دیگر، اتوماسیون شدن بسیاری از سیستمها منجر به بیکاری بسیاری از نیروهای جوان، علی رغم اطمینان آنها از امنیت شغلی، شده است.
در اقتصاد قرن بیست و یکم، با توجه به شکستهای سنگین خارج از کنترل افراد، تنها عده محدودی میتوانند امنیت خود در برابر ابتلا به فقر را تضمین کنند. "رویای آمریکایی شدن" به سرعت در حال تبدیل به "توهم آمریکایی شدن" میباشد، چرا که در حال حاضر آمریکا کمترین میزان پویایی اقتصادی را در میان کشورهای ثروتمند دارد.
میزان فعلی فقر در آمریکا
مسئله شدت و میزان فقر در ایالات متحده بحث برانگیز و گسترده است، اما در این گزارش آمار ارائه شده عمدتا بر اساس آمار رسمی دولتی اعلام شده توسط اداره آمار ایالات متحده میباشد.
اداره آمار با استفاده از معیار معین آستانه فقر و یا سایر اقدامات رسمی در رابطه با فقر، به منظور تعریف مفهوم فقر و بررسی میزان آن در آمریکا، هر ساله اطلاعات به روز رسانی شده از آمار فقر در آمریکا را ارائه میدهد.
بر این اساس، در سپتامبر ۲۰۱۷ از هر ۸ آمریکایی یک نفر، معادل ۴۰ میلیون نفر (۱۲.۷ درصد) از جمعیت، در فقر زندگی میکردند. بیش از نیمی از این افراد در فقر شدید به سر میبردند که درآمد گزارش شده آن ها، از نصف آستانه فقر هم پایینتر بود.
مشکلات ناشی از سیاستهای موجود
هیچ معجزهای برای از بین بردن ناگهانی فقر وجود ندارد، بلکه هریک از اعضاء و بخشهای دولت باید این امر را از وظایف خود تلقی و در تصمیم گیریها قلمداد کنند.
این در حالیست که در کشور ثروتمندی، چون آمریکا، مسئله مزمن فقر، یک تصمیم سیاسی است که توسط قدرتمندان اتخاذ میشود و با اراده دولت از میان برداشته میشود.
سیاستهای طراحی شده برای از بین بردن فقر شامل مواردی، چون تصمیم گیریهای دموکراتیک، سیاستهای اشتغال کامل، حمایت اجتماعی برای افراد آسیب پذیر، یک سیستم عدالت منصفانه و تاثیرگذار، برابری جنسیتی و نژادی و رعایت کرامت انسانی میباشد که متاسفانه در حال حاضر، آمریکا هیچ یک از این موارد را رعایت نمیکند.
سنگ بنای جامعه آمریکا، دموکراسی است. اما این امر به طور پیوسته کمرنگتر میشود. قانون "هر فرد یک نظر" در حد یک نظریه بوده و در عمل دیده نمیشود. در دموکراسی، وظیفه دولت باید تسهیل مشارکت سیاسی باشد؛ با اطمینان از این موضوع که همه شهروندان بتوانند رای داده و رای هیچ کس بر دیگری برتری نداشته باشد.
در آمریکا قانون حبس سریع عده کثیری از بزهکاران وجود دارد، قانونی که اکثرا شهروندان سیاه پوست را تحت تاثیر قرار میدهد، چرا که آنها کسانی هستند که به دلیل نژادی که دارند، در صورت هرگونه عملکرد اشتباه از سوی آن ها، به صورت کاملا ناعادلانه، به طور خاص مورد محاکمه و مجازات قرار میگیرند.
علاوه بر این، در برخی موارد نیز افرادی که همه بدهکاریهای خود را پرداخت کرده اند، تا زمانی که همه جرایم خود را تمام و کمال پرداخت نکنند، باز هم حق رای ندارند.
همچنین، مجازاتهای مخفی، شامل دستکاری حوزههای انتخاباتی به نفع گروه خاصی از رای دهندگان، اجبار در ارائه کارت شناسایی رای دهندگان، دستکاری موقعیتهای پایگاههای رای گیری، و به طور کلی افزایش موانعی که افراد فقیر، اقلیت ها، و سایر گروههای طرد شده را از حق مسلم خود در خصوص رای دادن محروم میکند، وجود خواهد داشت.
یک توضیح کلی در این رابطه این است که صرف نظر از اینکه پس از برگزاری انتخابات در نهایت چه کسی برگزیده میشود، مردم در وضعیت زندگی و آسایش و رفاه خود هیچ گونه پپیشرفتی مشاهده نمیکنند؛ این موضوع در عدم مشارکت مردم در انتخابات بی تاثیر نیست.
این در حالیست که یکی از مقامات دولتی، این عدم مشارکت را به دلیل بی تفاوتی مردم دانست. وی اظهار داشت زمانی که مردم در فقر هستند، در انتخابات شرکت نمیکنند.
دولت با این این استدلال که قشر فقیر باید به بازار کار برگشته و تنها به امید خدمات رفاهی نباشد، درصدد قطع خدمات رفاهی اندکی است که در حال حاضر به مردم ارائه میشود.
این طرح پیشنهادی بر اساس این ادعاست که در حال حاضر موقعیتهای شغلی فراوانی برای همه افراد در جامعه، حتی با تحصیلات پایین، ناتوانی و سوء پیشینه، موجود میباشد.
دولت معتقد است با اشتغال افراد در این موقعیتهای شغلی، آنها از خدمات و کمکهای دولت بی نیاز خواهند شد. این در حالیست که مصاحبههای آلستون با کارگران، خلاف این امر را نشان داده و بیانگرشرایط سخت زندگی آنها با دستمزدهای بسیار پایین است.
در رابطه با بازار کار، واقعیت با آن چه که نشان داده میشود بسیار متفاوت است، مدت طولانی است که نرخ اشتغال به کار در آمریکا سیر نزولی دارد. به طور مثال، تا سال ۲۰۱۷ تنها ۸۹ درصد از مردان ۲۵ تا ۵۴ ساله مشغول به کار بودند.
کودکان فقیر
تعداد شگفت آوری از کودکان در آمریکا در فقر به سر میبرند. در سال ۲۰۱۶، ۱۸ درصد از کودکان، حدود ۱۳.۳ میلیون نفر، در فقر بودند؛ این آمار یعنی ۳۲.۶ درصد از کل جمعیت افراد فقیر کشور. از میان این افراد، ۳۱ درصد کودکان سفیدپوست، ۲۴ درصد سیاه پوست، ۳۶ درصد اسپانیایی، و ۱ درصد نیز کودکان بومی هستند.
در رابطه با نوزادان و کودکان نیز، ۴۲ درصد کودکان سیاه پوست، ۳۲ درصد کودکان اسپانیایی و ۱۴ درصد کودکان سفیدپوست میباشند. فقر در کودکان به شدت از بحران مسکن در آمریکا تاثیر میپذیرد. حدود ۲۱ درصد از افراد بی خانمان، کودک هستند.
اگرچه اکثر این کودکان بی خانمان در پناهگاه ساکن هستند، ولی بی ثباتی داخلی، اخراج از پناهگاه ها، و جابجاییهای زیاد، بر روی تحصیلات و سلامت جسمی و روانی این کودکان تاثیر منفی میگذارد.
پنهان کردن مشکل با روی آوردن به مجازات
در بسیاری از شهرها، افراد بی خانمان در واقع به خاطر وضعیت زندگی شان مجرم شناخته میشوند؛ کارتن خوابی، نشستن در اماکن عمومی، تکدی گری، و موارد متعدد دیگر، از عواملی هستند که آنها را مورد تهاجم قرار میدهد. بر اساس گزارشات، در اسکید رو، بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، تعداد ۶۶۹۶ نفر از افراد بی خانمان دستگیر شده اند.
در بسیاری از شهرها، سیستم عدالت کیفری، با کسب درآمد از طریق جریمهها و ذخیره برای سیستم عدالت و سایر برنامه ها، افراد فقیر را بیشتر در فقر فرو میبرد.
در واقع، استفاده از سیستم قانونی نه برای برقراری عدالت بلکه برای بالا بردن درآمد در سراسر کشور دیده میشود. این جریمهها تنها فقیرترین اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد. یکی دیگر از اقداماتی که قشر فقیر جامعه را با مشکل رو به رو میکند، وثیقههای سنگین برای متهمانی است که در انتظار محاکمه به سر میبرند.
در این میان، متهمان ثروتمند با گذاشتن وثیقه به راحتی آزادی خود را به دست میآورند، در حالی که افرادی که توانایی ارائه وثیقه را ندارند در حبس باقی مانده و با عواقبی نظیر از دست دادن شغل، مشکلات نگهداری از فرزندان و تعویق در پرداخت اجاره رو به رو خواهند شد که این موارد، خود باعث تشدید فقر در این افراد میشوند.
ماهیت جنسیتی فقر
آمار بسیار بالایی از زنانی که به خاطر فقر بار سنگینی از مسئولیتهای زندگی را به دوش میکشند، در دست است. این زنان در مقایسه با زنان معمولی، بیشتر تحت خطر خشونت، آزار و اذیت جنسی، تبعیض در بازار کار و ... قرار دارند.
تعداد کودکانی که تحت سرپرستی مادران خود و در فقر شدید هستند، از ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال ۱۹۹۵ به ۸۹۵۰۰۰ در سال ۲۰۱۱ و ۷۰۴۰۰۰ در سال ۲۰۱۲ افزایش داشته است.
قانونهای مرد محور، به ندرت به عواقب اقداماتی که در رابطه با قطع خدمات رفاهی از سوی دولت اعمال میشود، توجه میکنند.
در واقع، در رابطه با قشر فقیری که در آنها زنان سرپرست خانوار هستند، به کمترین مسئلهای که پرداخته میشود این است که سیاستهای ریاضت اقتصادی که خدمات ارائه شده توسط دولت را کاهش میدهند، بار بسیار سنگینی را بر دوش سرپرستان خانوار، بویژه زنان، قرار میدهد.
ملاحظات
۱. روزنامه گاردین با انتشار مقالهای در ۲۵ آذر ۹۶ نوشت: با وجود فقر گسترده در آمریکا، در حال حاضر دولت این کشور بخش زیادی از بودجه این کشور را صرف اهداف نظامی میکند.
در زمان جنگ ویتنام نسبت بودجه نظامی به بودجه برنامههای فقرزدایی ۲ به ۱ بود، اما حالا این نسب، ۴ به ۱ رسیده است. در این مقاله همچنین آمده است که مسیحیان انجیلی در آمریکا به شدت از فقر رنج میبرند که این موضوع همواره از سوی مسئولان و رسانههای این کشور نادیده گرفته میشود.
۲. نشریه اورشلیم پست نیز در آبان ۹۶ نوشت: از هر ۱۱ کودک آمریکایی، ۱ نفر یعنی در حدود ۶.۵ میلیون نفر در سطح کشور در فقر شدید زندگی میکنند.
یک پنجم افراد نوزاد تا مرحله پیش دبستانی که حدود ۴.۲ میلیون نفر هستند، با توجه به پیشرفتهای نوین این عصر، در معرض فقر هستند.



حقوق بشر آمريکايي؛
تصاویر بدرفتاری کارکنان یک مرکز آمریکایی علیه کودکان پناهجو
آژانس فدرال این ویدئو را غیرواضح کرده است تا حریم خصوصی این کودکان حفظ شود.
تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
یک روزنامه آمریکایی تصاویری از بدرفتاری کارکنان یک اردوگاه پناهجویان را منتشر کرده است.
به گزارش روزنامه آریزونا ریپابلیک، این روزنامه این ویدئو‌ها را از اداره سلامت آریزونا بدست آورده است. شرکت ساوث کی در اواسط سپتامبر حوادثی را به مقامات این ایالت (آریزونا) و مقامات فدرال و مجریان قانون گزارش داده بود که شامل سه کودک و چند نفر از کارکنان اردوگاه یانگ تاون می‌شد، اما این شرکت آن زمان از بیان جزییات به صورت علنی خودداری کرده بود. ساوث کی در نهایت این اقامتگاه موسوم به "هاسیندا دل سول را بست.
یکی از این ویدئو‌ها نشان می‌دهد که یکی از کارکنان یک کودک مهاجر را هل می‌دهد و به او سیلی می‌زنند. این کارمند مرکز سپس وقتی که کودک مهاجر به خاطر این رفتارش به سمتش حمله می‌کند، به او لگد می‌زند.
در ویدئو دوم کارمند زن است که یک کودک مهاجر را هل می‌دهد و سپس او را تا نزدیک اتاق بر روی زمین می‌کشد. کارمند دیگر هم یک کودک دیگری را به همان حالت بر روی زمین می‌کشد.
ویدئو سوم نشان می‌دهد که کلاس در نظرگرفته شده برای این کودکان به هم خورده است، اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است.
آژانس فدرال این ویدئو را غیرواضح کرده است تا حریم خصوصی این کودکان حفظ شود.
{$sepehr_media_3006592_400_300}
چرا صدای مدعیان حقوق بشر درنمی آید.

کشورهای غربی بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند
کشورهای غربی که به ظاهر دم از دموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتار در کشورهای دیگر بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند.
تاریخ خبر: 07/10/1397 - 14:13
کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی که ادعای طرفداری حقوق بشری دارند، با ایجاد گروه های تروریستی و حمایت از آنها حقوق بشر را بطور کامل نقض می کنند.
در نظر اینها افزایش قتل و کشتار و سرکوب اعترضات مردمی در کشورهای متبوع خود نقض حقوق بشر نیست اما اگر در کشورهای اسلامی یک مجرم محاکمه و به سزای اعمالش برسد، نقض حقوق بشر است.
در این کشورها زن و مرد با هم تفاوت های زیادی دارند، انها به زنان به چشم برده نگاه می کنند که از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیست.
در دین اسلام زن و مرد با هم برابرند و هیچ اختلاف و فرقی با هم ندارند و تنها تفاوت آنها در تقوای الهی است اما در کشورهای غربی زنان از جایگاه واقعی خود محروم هستند.
در سال های گذشته زنان حتی حق خواندن کتاب های تورات و انجیل را نداشتند و در نظر آنها زنان شریک شیطان هستند که نباید کتاب های دینی را مطالعه کنند.
کامل ترین دین اسلام است و سایر ادیان الهی بعد از آمدن دین مبین اسلام منسوخ شده و همه باید به این دین بزرگ الهی روی بیاورند.


جنایات مدعیان حقوق بشر!
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
آمریکا حق حرف زدن دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
اروپا حق حرف زدن دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
آمریکا حق حرف زدن مبارزه با تروریسم را ندارد/ آمریکا حق صلاحیت مبارزه با تروریسم را ندارد.
اروپا حق حرف زدن مبارزه با تروریسم را ندارد/ اروپا حق صلاحیت مبارزه با تروریسم را ندارد.
کشورهای غربی جنایتکاربزرگترین نقض کننده حقوق بشردرجهان هستند/ حق صلاحیت ندارند درباره حقوق بشرحرف بزنند.
کشورهای غربی جنایتکارکه ظاهردم ازدموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتاردرکشورهای دیگربزرگترین نقض کننده حقوق بشردرجهان هستند.
آمریکا و کشورهای اروپایی بعنوان بزرگترین ناقض حقوق بشردرسراسرجهان هستند وحق صلاحیت دفاع ازحقوق بشر را ندارند وهم حق ندارند درباره حقوق بشرحرف بزنند.
وقتی داعش مورد حمایت آمریکا ومتحدانش سوری ها، عراقی ها، لبنانی ها و... را می کشت شما کجا بودید؟
شکست داعش درموصل و دیگرشهرهای عراق، شکست آمریکا ومتحدانش درمنطقه وعراق است.
غربی ها جنایتکار حق دفاع ازحقوق بشر را ندارند.
غرب بزرگترین ناقض حقوق بشردردنیاست.
غرب بعنوان بزرگترین ناقض حقوق بشرحق ندارد درباره حقوق بشرحرف بزند.
وسازمان های بین المللی هم سکوت کرده اند.
ومجامع حقوق بشری حفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند.
آمریکا ومتحدان غربی غیرقابل اعتماد هستند.
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین، اردن، ترکیه واسرائیل حامی تروریست ها درمنطقه و سوریه ومسئول جنایت های آنان هستند.
آمریکا، عامل آوارگی مردم دنیاست.
بسیاری ازآوارگان درجهان، قربانی مداخله جویی های آمریکا هستند.
آمریکا و اسرائیل می خواهند یک اسرائیل دیگردرمنطقه درست کنند.
آل سعود، عربستان را به اسرائیل دوم تبدیل کرده است.
که سعودی ها جنایتکارهمراه با چند کشورجنایتکاردیگر بیش از999 میلیارد دلار به سرکردگی آمریکا جنایتکاردرسوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه هزینه کردند اما درقبال این هزینه ها چه چیزی به دست آوردند؟ عربستان جنایتکارعامل ناامنی درمنطقه و یمن است. حمایت ازیمنی ها واجب شرعی است. عربستان درمنطقه و یمن حامی حامی القاعده و داعش است. آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات به شکل مستقیم درمنطقه، سوریه، عراق، لبنان و یمن مداخله می کنند.


دیکتاتورها کشورهای غربی جنایتکارشریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آل سعود و سعودی ها جنایتکتاردریمن هستند.
دولت های دیکتاتوری عامل اصلی قتل عام، بمباران ونسل کشی درجنگ یمن هستند.
دلارآل سعود دهان سازمان های بین المللی را دوخته است.
دلارآل سعود دهان سازمان مجامع حقوق بشری را دوخته است.
حمله عربستان همراه با چند کشور دیگر به یمن تحت حمایت آمریکا انجام شده است.
حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بود.
آمریکا ازحملات رژیم سعودی دریمن حمایت حمایت کرد.
رزمنده ایرانی آمریکا را به دخالت درامور یمن متهم کرد.
که این یک اقدام خطرناک و دخالت درامور داخلی یمن است.

که سعودی ها جنایتکارهمراه با چند کشورجنایتکاردیگر بیش از999 میلیارد دلار به سرکردگی آمریکا جنایتکاردرسوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه هزینه کردند اما درقبال این هزینه ها چه چیزی به دست آوردند؟ عربستان جنایتکارعامل ناامنی درمنطقه و یمن است. حمایت ازیمنی ها واجب شرعی است. عربستان درمنطقه و یمن حامی حامی القاعده و داعش است. آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات به شکل مستقیم درمنطقه، سوریه، عراق، لبنان و یمن مداخله می کنند.

آمریکا جنایتکارهمراه با کشورجنایتکاردیگردرسایه سکوت سازمان های بین المللی ازسال 2001 تاکنون ازتروریسم برای تغییرحکومت ها استفاده می کند.
آمریکا جنایتکارهمراه با کشورجنایتکاردیگردرسایه سکوت سازمان های بین المللی ازسال 2011 تاکنون ازداعش برای تغییرحکومت ها استفاده می کند.
آمریکا بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد.
آمریکا بیشترین حمایت را ازداعش کرد.
آمریکا به دنبال جنگ با تروریسم نیست وفقط به دنبال منافع خودش است.
آمریکا به دنبال جنگ با داعش نیست وفقط به دنبال منافع خودش است.
آمریکا داعش را نابود نمی کند، پرورش می دهد.
حضور آمریکا در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، و منطقه ناامنی ایجاد می کند.
دولتمردان آمریکایی درسال 2003 با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند.
آمریکایی ها جنایتکاردرسوریه و یمن مرتکب جنایات جنگی شده اند.
آمریکا مقصراصلی طولانی شدن جنگ درسوریه، عراق، افغانستان، لیبی، یمن ومنطقه است.
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون مدعی مبارزه با تروریسم است ولی درحقیقت ازتروریسم حمایت می کند.
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون مدعی مبارزه با القاعده است ولی درحقیقت ازالقاعده حمایت می کند.
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون مدعی مبارزه با طالبان است ولی درحقیقت ازطالبان حمایت می کند.
آمریکا جنایتکار ازسال 2011 تاکنون مدعی مبارزه با داعش است ولی درحقیقت ازداعش حمایت می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
مرکز پایش ستاد حقوق بشر گزارش میدهد
ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از فقر شدید در آمریکا
گزارشگر ویژه فقر سازمان ملل با سفر دو هفته ای به آمریکا وضعیت فقر در چند شهر و ایالت این کشور را بررسی و تشریح کرد.

تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه فقر سازمان ملل با سفر دو هفتهای به آمریکا از تاریخ یکم تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷، به بررسی وضعیت فقر در چند شهر و ایالت این کشور پرداخت.
سفر وی به دعوت دولت فدرال و با هدف بررسی وضعیت حقوق بشر در آمریکا با توجه به وجود فقر شدید در این کشور انجام شد.
وی گزارش اولیه سفر خود را در پایان این سفر در ۱۵ دسامبر منتشر و در آن نسبت به وضعیت شدید فقر در این کشور انتقاد کرد.
آلستون در این بازدید به بررسی مسئله فقر در آمریکا از زاویههای مختلف از جمله تبعیض جنسیتی و نژادی تا کودکانی که در فقر به دنیا میآیند و رنجهای مردمی که توانایی دسترسی به اساسیترین نیازهای خود را ندارند، پرداخته است.
در این بازدید دو هفته ای، از ایالتهای کالیفرنیا، آلباما، جورجیا، پورتوریکو، ویرجینیا و واشنگتن، با مقامات ارشد و مقامات دولت فدرال، کارشناسان، شهروندان گروههای مختلف و تعداد بسیاری از افراد بی خانمان و فقیر دیدار و صحبت شد.
این دیدارها، همزمان با تغییر سیاستهای آمریکا در رابطه با نابرابری و فقر شدید در این کشور همراه بود. طرح پیشنهادی مالیاتی آمریکا، این کشور را به یکی از جوامع با بالاترین میزان اختلاف طبقاتی تبدیل خواهد کرد و نابرابری مالی و درآمدی موجود در کشور بین ثروتمندان (۱%) و بی بضاعتان (۵۰%) را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.
کاهش شدید در ارائه خدمات رفاهی، که رئیس جمهور آن را پیش بینی و دولت شروع به اجرای آن کرده است، اساسا فضای امنیتی شهروندان را که از قبل نیز آسیب دیده بود، متزلزلتر میکند.
با وجود اینکه آمریکا یکی از ثروتمندترین، پیشرفتهترین و قدرتمندترین کشورهای جهان است، نه ثروت، نه قدرت و نه فناوری آن به بهبود وضعیت فقر در ۴۰ میلیون نفر از جمعیت مردم این کشور کمکی نمیکند.
در این بازدیدها، عده کثیری از مردم در خیابانهای لس آنجلس به سختی زندگی خود را میگذراندند و در سان فرانسیسکو نیز پلیس افراد بی خانمان و کارتن خواب در خیابانها را مجبور به ترک آن محل میکرد، در حالیکه جوابی برای این که این افراد کجا میتوانند ساکن شوند، نداشت.
هم چنین هزاران نفر از مردم فقیر، پیوسته اخطار تخلف و شکست قانون دریافت میکنند، که به نظر میرسد این اخطارها عمدا و به منظور جریمه و زندانی کردن آنها طراحی شده است.
مرگ و میر و بیماری به دلیل نبود امکانت بهداشتی و درمانی
در خصوص موضوع سلامت نیز در برخی مناطق که دولت موضوع بهداشت آن مناطق را از دایره وظایف خود خارج دانسته و از ارائه تجهیزات نظافت شهرداری برای آنها خودداری میکرد، حیاط منازل آلوده به فاضلاب شهری بوده و هیچگونه اقدامی از جانب دولت صورت نگرفته بود.
بسیاری از بزرگسالان بدلیل عدم وجود خدمات سلامت دهان و دندان برای افراد فقیر، همه دندانهای خود را از دست داده بودند. آمار بسیار بالای مرگ و میر و از بین رفتن بنیان خانوادهها و جامعه به دلیل تجویزهای نادرست و اعتیاد به انواع مواد مخدر، از دیگر موارد تاسف بار مشاهده شده در این بازدید بود.
همچنین افرادی در جنوب پورتوریکو در منطقهای در مجاورت با کوهی محافظت نشده از خاکستر ذغال سنگ که منجر به بروز بیماری و ناتوانی و یا حتی مرگ ساکنین آن منطقه میشد، زندگی میکردند.
در مکالمات بین گزارشگر ویژه و مردم در ایالتهای مختلف، از او مکررا در رابطه با قیاس آمریکا با سایر کشورها سوالاتی پرسیده میشد.
اگرچه این قیاسها هیچگاه خالی از عیب نیستند، ولی نکات ذیل تصویری نسبتا واضح از تضاد بین ثروت، ظرفیت نوآوری، آیینهای کاری آمریکا، و نتایج اجتماعی موجود نشان میدهد
اگرچه در زمینه هزینههای مراقبت بهداشتی در دولت آمریکا، این کشور از سایر کشورها جلوتر است، اما از نظر تعداد کادر پزشکی و تختهای موجود در بیمارستان ها، در جایگاهی پایینتر از میانگین آمار سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) قرار دارد.
نرخ مرگ و میر نوزادان در طول سال ۲۰۱۳ در آمریکا، بالاترین نرخ در بین کشورهای توسعه یافته گزارش شده است؛
میزان امید به زندگی و برخورداری از زندگی سالم در شهروندان آمریکایی در مقایسه با شهروندان سایر دموکراسیهای غنی مثل آمریکا، بسیار پایینتر بوده و فاصله بین سطح سلامت در آمریکا و کشورهای هم رده روز به روز افزایش مییابد.
سطح نابرابری در آمریکا بسیار بالاتر از کشورهای اروپایی است
میزان بیماریهای گرمسیری نادیده گرفته شده در آمریکا رو به افزایش است. به طور مثال، در حال حاضر تعداد ۱۲ میلیون آمریکایی مبتلا به عفونت انگلی تخمین زده شده اند.
در زمینه دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشت، آمریکا مقام ۳۶ در جهان را دارد.
آمریکا با نرخی ۵ برابر میانگین سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD)، بالاترین آمار زندانیان در جهان را داراست؛
آمار فقر در جوانان آمریکایی در OECD، بالاترین میزان است.
مرکز نابرابری و فقر استنفورد که ثروتمندترین کشورها را از نظر بازار کار، فقر، نابرابری مالی و پویایی اقتصادی رده بندی میکند، آمریکا را در رده دهم بین ۱۰ کشور برتر، و رده هجدهم بین ۲۱ کشور برتر قرار داده است.
در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD)، در بین ۳۷ کشور، آمریکا از نظر فقر و نابرابری در جایگاه ۳۵ قرار دارد؛
بر اساس اطلاعات به دست آمده از پایگاه دادههای نابرابری درآمد جهانی، آمریکا دارای بالاترین نرخ جینی (اندازه گیری نابرابری) در میان تمام کشورهای غربی است.

مرکز فقر و نابرابری استنفورد، آمریکا را به عنوان "عضوی شاخص در کشورهای دارای فقر کودکان" توصیف میکند. نرخ فقر کودکان آمریکا در میان شش کشور ثروتمند جهان (کانادا، انگلیس، ایرلند، سوئد و نروژ)، بالاترین است.
در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، حدود ۵۵.۷ درصد از واجدین شرایط در رای گیری شرکت کردند. در مقایسه با میانگین ۷۵ درصدی رای دهندگان در OECD، آمریکا رتبه ۲۸ را در این سازمان دارد.
توجه به ابعاد حقوق بشر در آمریکا
علیرغم انجام برخی اقدامات درخصوص تعدادی از معاهدات حقوق بشری مانند کنوانسیون رفع انواع تبعیض نژادی که آمریکا آن را تصویب کرده و اعلامیه جهانی حقوق بشر که این کشور مدتها بر ضرورت رعایت آن توسط همه کشورها تاکید کرده است، دولتهای پیاپی در آمریکا، شامل دولت کنونی، حقوق اقتصادی و اجتماعی مردم را جزء موارد حقوق بشر نمیدانند. این در شرایطی است که به گفته آلستون، انکار این موضوع، مسئولیت را از دوش دولت بر نمیدارد.
قوانین بین المللی حقوق بشر، حق تحصیلات، خدمات درمان و سلامت، حمایت اجتماعی از نیازمندان، و حق داشتن استانداردهای کافی زندگی را به رسمیت میشناسند.
این در حالی است که آمریکا، تنها کشور در میان همه کشورهای توسعه یافته است که علی رغم تاکید بر اهمیت ویژه حقوق بشر، آن را شامل حقوقی که از مردم در برابر گرسنگی، عدم دسترسی به مراقبتهای درمانی، و زندگی در محرومیت محض حمایت میکنند، نمیداند.
از آن جا که آمریکا تنها کشوری است که حقوق اقتصادی و اجتماعی را جزء حقوق بشر در نظر نمیگیرد، تاکید ویژه این گزارش بر روی آن دسته از حقوق شهروندی و سیاسی منعکس شده در لایحه حقوق بشر آمریکا و در میثاق بین المللی حقوق شهروندی و سیاسی مصوب آمریکا میباشد.
اقشار درگیر در فقر در آمریکا
حقیقت موجود در آمریکا این است که بسیاری از ثروتمندترین شهروندان، به اندازه دیگران مالیات نمیپردازند. آنها اکثر ثروت خود را در خارج از کشور سرمایه گذاری و ذخیره کرده و بیشتر از طریق زمین خواری و احتکار کسب درآمد میکنند. کلیشههای نژادپرستی در آمریکا چندان مخفی نیست، افراد فقیر اکثرا از نژادهای غیر سفیدپوست، نظیر مهاجران اسپانیایی و سیاه پوستان هستند.
برخی سیاستمدارانی که آلستون با آنها مصاحبه داشت، نمونهای از کلاهبردارانی هستند که با خیالی آسوده، بر صندلیهای خود نشسته و مشغول تماشای تلویزیون و غرق در گوشیهای هوشمند خود هستند.
براستی چند نفر از این سیاستمداران از مناطق محروم و فقیرنشین بازدید کرده اند؟ چه برسد به صحبت کردن با آنها. افرادی که آلستون با آنها صحبت کرده بود، تعداد زیادی بودند که در فقر متولد شده و رشد یافته بودند و یا کسانی بودند که بنابر دلایلی خارج از کنترل آن ها، نظیر ناتوانیهای جسمی و روانی، طلاق، فروپاشی بنیان خانواده، بیماری، کهولت سن، حقوق ناچیز، و یا تبعیض در بازار کار، دچار فقر شده بودند.
فقر در آمریکا منحصر به نژاد و یا سن خاصی نیست. در آمریکا علاوه بر سیاه پوستان و اسپانیایی ها، سفیدپوستان، آسیاییها و نژادهای دیگر نیز از فقر رنج میبرند. از سوی دیگر، اتوماسیون شدن بسیاری از سیستمها منجر به بیکاری بسیاری از نیروهای جوان، علی رغم اطمینان آنها از امنیت شغلی، شده است.
در اقتصاد قرن بیست و یکم، با توجه به شکستهای سنگین خارج از کنترل افراد، تنها عده محدودی میتوانند امنیت خود در برابر ابتلا به فقر را تضمین کنند. "رویای آمریکایی شدن" به سرعت در حال تبدیل به "توهم آمریکایی شدن" میباشد، چرا که در حال حاضر آمریکا کمترین میزان پویایی اقتصادی را در میان کشورهای ثروتمند دارد.
میزان فعلی فقر در آمریکا
مسئله شدت و میزان فقر در ایالات متحده بحث برانگیز و گسترده است، اما در این گزارش آمار ارائه شده عمدتا بر اساس آمار رسمی دولتی اعلام شده توسط اداره آمار ایالات متحده میباشد.
اداره آمار با استفاده از معیار معین آستانه فقر و یا سایر اقدامات رسمی در رابطه با فقر، به منظور تعریف مفهوم فقر و بررسی میزان آن در آمریکا، هر ساله اطلاعات به روز رسانی شده از آمار فقر در آمریکا را ارائه میدهد.
بر این اساس، در سپتامبر ۲۰۱۷ از هر ۸ آمریکایی یک نفر، معادل ۴۰ میلیون نفر (۱۲.۷ درصد) از جمعیت، در فقر زندگی میکردند. بیش از نیمی از این افراد در فقر شدید به سر میبردند که درآمد گزارش شده آن ها، از نصف آستانه فقر هم پایینتر بود.
مشکلات ناشی از سیاستهای موجود
هیچ معجزهای برای از بین بردن ناگهانی فقر وجود ندارد، بلکه هریک از اعضاء و بخشهای دولت باید این امر را از وظایف خود تلقی و در تصمیم گیریها قلمداد کنند.
این در حالیست که در کشور ثروتمندی، چون آمریکا، مسئله مزمن فقر، یک تصمیم سیاسی است که توسط قدرتمندان اتخاذ میشود و با اراده دولت از میان برداشته میشود.
سیاستهای طراحی شده برای از بین بردن فقر شامل مواردی، چون تصمیم گیریهای دموکراتیک، سیاستهای اشتغال کامل، حمایت اجتماعی برای افراد آسیب پذیر، یک سیستم عدالت منصفانه و تاثیرگذار، برابری جنسیتی و نژادی و رعایت کرامت انسانی میباشد که متاسفانه در حال حاضر، آمریکا هیچ یک از این موارد را رعایت نمیکند.
سنگ بنای جامعه آمریکا، دموکراسی است. اما این امر به طور پیوسته کمرنگتر میشود. قانون "هر فرد یک نظر" در حد یک نظریه بوده و در عمل دیده نمیشود. در دموکراسی، وظیفه دولت باید تسهیل مشارکت سیاسی باشد؛ با اطمینان از این موضوع که همه شهروندان بتوانند رای داده و رای هیچ کس بر دیگری برتری نداشته باشد.
در آمریکا قانون حبس سریع عده کثیری از بزهکاران وجود دارد، قانونی که اکثرا شهروندان سیاه پوست را تحت تاثیر قرار میدهد، چرا که آنها کسانی هستند که به دلیل نژادی که دارند، در صورت هرگونه عملکرد اشتباه از سوی آن ها، به صورت کاملا ناعادلانه، به طور خاص مورد محاکمه و مجازات قرار میگیرند.
علاوه بر این، در برخی موارد نیز افرادی که همه بدهکاریهای خود را پرداخت کرده اند، تا زمانی که همه جرایم خود را تمام و کمال پرداخت نکنند، باز هم حق رای ندارند.
همچنین، مجازاتهای مخفی، شامل دستکاری حوزههای انتخاباتی به نفع گروه خاصی از رای دهندگان، اجبار در ارائه کارت شناسایی رای دهندگان، دستکاری موقعیتهای پایگاههای رای گیری، و به طور کلی افزایش موانعی که افراد فقیر، اقلیت ها، و سایر گروههای طرد شده را از حق مسلم خود در خصوص رای دادن محروم میکند، وجود خواهد داشت.
یک توضیح کلی در این رابطه این است که صرف نظر از اینکه پس از برگزاری انتخابات در نهایت چه کسی برگزیده میشود، مردم در وضعیت زندگی و آسایش و رفاه خود هیچ گونه پپیشرفتی مشاهده نمیکنند؛ این موضوع در عدم مشارکت مردم در انتخابات بی تاثیر نیست.
این در حالیست که یکی از مقامات دولتی، این عدم مشارکت را به دلیل بی تفاوتی مردم دانست. وی اظهار داشت زمانی که مردم در فقر هستند، در انتخابات شرکت نمیکنند.
دولت با این این استدلال که قشر فقیر باید به بازار کار برگشته و تنها به امید خدمات رفاهی نباشد، درصدد قطع خدمات رفاهی اندکی است که در حال حاضر به مردم ارائه میشود.
این طرح پیشنهادی بر اساس این ادعاست که در حال حاضر موقعیتهای شغلی فراوانی برای همه افراد در جامعه، حتی با تحصیلات پایین، ناتوانی و سوء پیشینه، موجود میباشد.
دولت معتقد است با اشتغال افراد در این موقعیتهای شغلی، آنها از خدمات و کمکهای دولت بی نیاز خواهند شد. این در حالیست که مصاحبههای آلستون با کارگران، خلاف این امر را نشان داده و بیانگرشرایط سخت زندگی آنها با دستمزدهای بسیار پایین است.
در رابطه با بازار کار، واقعیت با آن چه که نشان داده میشود بسیار متفاوت است، مدت طولانی است که نرخ اشتغال به کار در آمریکا سیر نزولی دارد. به طور مثال، تا سال ۲۰۱۷ تنها ۸۹ درصد از مردان ۲۵ تا ۵۴ ساله مشغول به کار بودند.
کودکان فقیر
تعداد شگفت آوری از کودکان در آمریکا در فقر به سر میبرند. در سال ۲۰۱۶، ۱۸ درصد از کودکان، حدود ۱۳.۳ میلیون نفر، در فقر بودند؛ این آمار یعنی ۳۲.۶ درصد از کل جمعیت افراد فقیر کشور. از میان این افراد، ۳۱ درصد کودکان سفیدپوست، ۲۴ درصد سیاه پوست، ۳۶ درصد اسپانیایی، و ۱ درصد نیز کودکان بومی هستند.
در رابطه با نوزادان و کودکان نیز، ۴۲ درصد کودکان سیاه پوست، ۳۲ درصد کودکان اسپانیایی و ۱۴ درصد کودکان سفیدپوست میباشند. فقر در کودکان به شدت از بحران مسکن در آمریکا تاثیر میپذیرد. حدود ۲۱ درصد از افراد بی خانمان، کودک هستند.
اگرچه اکثر این کودکان بی خانمان در پناهگاه ساکن هستند، ولی بی ثباتی داخلی، اخراج از پناهگاه ها، و جابجاییهای زیاد، بر روی تحصیلات و سلامت جسمی و روانی این کودکان تاثیر منفی میگذارد.
پنهان کردن مشکل با روی آوردن به مجازات
در بسیاری از شهرها، افراد بی خانمان در واقع به خاطر وضعیت زندگی شان مجرم شناخته میشوند؛ کارتن خوابی، نشستن در اماکن عمومی، تکدی گری، و موارد متعدد دیگر، از عواملی هستند که آنها را مورد تهاجم قرار میدهد. بر اساس گزارشات، در اسکید رو، بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، تعداد ۶۶۹۶ نفر از افراد بی خانمان دستگیر شده اند.
در بسیاری از شهرها، سیستم عدالت کیفری، با کسب درآمد از طریق جریمهها و ذخیره برای سیستم عدالت و سایر برنامه ها، افراد فقیر را بیشتر در فقر فرو میبرد.
در واقع، استفاده از سیستم قانونی نه برای برقراری عدالت بلکه برای بالا بردن درآمد در سراسر کشور دیده میشود. این جریمهها تنها فقیرترین اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد. یکی دیگر از اقداماتی که قشر فقیر جامعه را با مشکل رو به رو میکند، وثیقههای سنگین برای متهمانی است که در انتظار محاکمه به سر میبرند.
در این میان، متهمان ثروتمند با گذاشتن وثیقه به راحتی آزادی خود را به دست میآورند، در حالی که افرادی که توانایی ارائه وثیقه را ندارند در حبس باقی مانده و با عواقبی نظیر از دست دادن شغل، مشکلات نگهداری از فرزندان و تعویق در پرداخت اجاره رو به رو خواهند شد که این موارد، خود باعث تشدید فقر در این افراد میشوند.
ماهیت جنسیتی فقر
آمار بسیار بالایی از زنانی که به خاطر فقر بار سنگینی از مسئولیتهای زندگی را به دوش میکشند، در دست است. این زنان در مقایسه با زنان معمولی، بیشتر تحت خطر خشونت، آزار و اذیت جنسی، تبعیض در بازار کار و ... قرار دارند.
تعداد کودکانی که تحت سرپرستی مادران خود و در فقر شدید هستند، از ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال ۱۹۹۵ به ۸۹۵۰۰۰ در سال ۲۰۱۱ و ۷۰۴۰۰۰ در سال ۲۰۱۲ افزایش داشته است.
قانونهای مرد محور، به ندرت به عواقب اقداماتی که در رابطه با قطع خدمات رفاهی از سوی دولت اعمال میشود، توجه میکنند.
در واقع، در رابطه با قشر فقیری که در آنها زنان سرپرست خانوار هستند، به کمترین مسئلهای که پرداخته میشود این است که سیاستهای ریاضت اقتصادی که خدمات ارائه شده توسط دولت را کاهش میدهند، بار بسیار سنگینی را بر دوش سرپرستان خانوار، بویژه زنان، قرار میدهد.
ملاحظات
۱. روزنامه گاردین با انتشار مقالهای در ۲۵ آذر ۹۶ نوشت: با وجود فقر گسترده در آمریکا، در حال حاضر دولت این کشور بخش زیادی از بودجه این کشور را صرف اهداف نظامی میکند.
در زمان جنگ ویتنام نسبت بودجه نظامی به بودجه برنامههای فقرزدایی ۲ به ۱ بود، اما حالا این نسب، ۴ به ۱ رسیده است. در این مقاله همچنین آمده است که مسیحیان انجیلی در آمریکا به شدت از فقر رنج میبرند که این موضوع همواره از سوی مسئولان و رسانههای این کشور نادیده گرفته میشود.
۲. نشریه اورشلیم پست نیز در آبان ۹۶ نوشت: از هر ۱۱ کودک آمریکایی، ۱ نفر یعنی در حدود ۶.۵ میلیون نفر در سطح کشور در فقر شدید زندگی میکنند.
یک پنجم افراد نوزاد تا مرحله پیش دبستانی که حدود ۴.۲ میلیون نفر هستند، با توجه به پیشرفتهای نوین این عصر، در معرض فقر هستند.



حقوق بشر آمريکايي؛
تصاویر بدرفتاری کارکنان یک مرکز آمریکایی علیه کودکان پناهجو
آژانس فدرال این ویدئو را غیرواضح کرده است تا حریم خصوصی این کودکان حفظ شود.
تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
یک روزنامه آمریکایی تصاویری از بدرفتاری کارکنان یک اردوگاه پناهجویان را منتشر کرده است.
به گزارش روزنامه آریزونا ریپابلیک، این روزنامه این ویدئو‌ها را از اداره سلامت آریزونا بدست آورده است. شرکت ساوث کی در اواسط سپتامبر حوادثی را به مقامات این ایالت (آریزونا) و مقامات فدرال و مجریان قانون گزارش داده بود که شامل سه کودک و چند نفر از کارکنان اردوگاه یانگ تاون می‌شد، اما این شرکت آن زمان از بیان جزییات به صورت علنی خودداری کرده بود. ساوث کی در نهایت این اقامتگاه موسوم به "هاسیندا دل سول را بست.
یکی از این ویدئو‌ها نشان می‌دهد که یکی از کارکنان یک کودک مهاجر را هل می‌دهد و به او سیلی می‌زنند. این کارمند مرکز سپس وقتی که کودک مهاجر به خاطر این رفتارش به سمتش حمله می‌کند، به او لگد می‌زند.
در ویدئو دوم کارمند زن است که یک کودک مهاجر را هل می‌دهد و سپس او را تا نزدیک اتاق بر روی زمین می‌کشد. کارمند دیگر هم یک کودک دیگری را به همان حالت بر روی زمین می‌کشد.
ویدئو سوم نشان می‌دهد که کلاس در نظرگرفته شده برای این کودکان به هم خورده است، اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است.
آژانس فدرال این ویدئو را غیرواضح کرده است تا حریم خصوصی این کودکان حفظ شود.
{$sepehr_media_3006592_400_300}
چرا صدای مدعیان حقوق بشر درنمی آید.

کشورهای غربی بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند
کشورهای غربی که به ظاهر دم از دموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتار در کشورهای دیگر بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند.
تاریخ خبر: 07/10/1397 - 14:13
کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی که ادعای طرفداری حقوق بشری دارند، با ایجاد گروه های تروریستی و حمایت از آنها حقوق بشر را بطور کامل نقض می کنند.
در نظر اینها افزایش قتل و کشتار و سرکوب اعترضات مردمی در کشورهای متبوع خود نقض حقوق بشر نیست اما اگر در کشورهای اسلامی یک مجرم محاکمه و به سزای اعمالش برسد، نقض حقوق بشر است.
در این کشورها زن و مرد با هم تفاوت های زیادی دارند، انها به زنان به چشم برده نگاه می کنند که از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیست.
در دین اسلام زن و مرد با هم برابرند و هیچ اختلاف و فرقی با هم ندارند و تنها تفاوت آنها در تقوای الهی است اما در کشورهای غربی زنان از جایگاه واقعی خود محروم هستند.
در سال های گذشته زنان حتی حق خواندن کتاب های تورات و انجیل را نداشتند و در نظر آنها زنان شریک شیطان هستند که نباید کتاب های دینی را مطالعه کنند.
کامل ترین دین اسلام است و سایر ادیان الهی بعد از آمدن دین مبین اسلام منسوخ شده و همه باید به این دین بزرگ الهی روی بیاورند.


جنایات مدعیان حقوق بشر!
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
آمریکا حق حرف زدن دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
اروپا حق حرف زدن دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
آمریکا حق حرف زدن مبارزه با تروریسم را ندارد/ آمریکا حق صلاحیت مبارزه با تروریسم را ندارد.
اروپا حق حرف زدن مبارزه با تروریسم را ندارد/ اروپا حق صلاحیت مبارزه با تروریسم را ندارد.
کشورهای غربی جنایتکاربزرگترین نقض کننده حقوق بشردرجهان هستند/ حق صلاحیت ندارند درباره حقوق بشرحرف بزنند.
کشورهای غربی جنایتکارکه ظاهردم ازدموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتاردرکشورهای دیگربزرگترین نقض کننده حقوق بشردرجهان هستند.
آمریکا و کشورهای اروپایی بعنوان بزرگترین ناقض حقوق بشردرسراسرجهان هستند وحق صلاحیت دفاع ازحقوق بشر را ندارند وهم حق ندارند درباره حقوق بشرحرف بزنند.
وقتی داعش مورد حمایت آمریکا ومتحدانش سوری ها، عراقی ها، لبنانی ها و... را می کشت شما کجا بودید؟
شکست داعش درموصل و دیگرشهرهای عراق، شکست آمریکا ومتحدانش درمنطقه وعراق است.
غربی ها جنایتکار حق دفاع ازحقوق بشر را ندارند.
غرب بزرگترین ناقض حقوق بشردردنیاست.
غرب بعنوان بزرگترین ناقض حقوق بشرحق ندارد درباره حقوق بشرحرف بزند.
وسازمان های بین المللی هم سکوت کرده اند.
ومجامع حقوق بشری حفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند.
آمریکا ومتحدان غربی غیرقابل اعتماد هستند.
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین، اردن، ترکیه واسرائیل حامی تروریست ها درمنطقه و سوریه ومسئول جنایت های آنان هستند.
آمریکا، عامل آوارگی مردم دنیاست.
بسیاری ازآوارگان درجهان، قربانی مداخله جویی های آمریکا هستند.
آمریکا و اسرائیل می خواهند یک اسرائیل دیگردرمنطقه درست کنند.
آل سعود، عربستان را به اسرائیل دوم تبدیل کرده است.
که سعودی ها جنایتکارهمراه با چند کشورجنایتکاردیگر بیش از999 میلیارد دلار به سرکردگی آمریکا جنایتکاردرسوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه هزینه کردند اما درقبال این هزینه ها چه چیزی به دست آوردند؟ عربستان جنایتکارعامل ناامنی درمنطقه و یمن است. حمایت ازیمنی ها واجب شرعی است. عربستان درمنطقه و یمن حامی حامی القاعده و داعش است. آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات به شکل مستقیم درمنطقه، سوریه، عراق، لبنان و یمن مداخله می کنند.


دیکتاتورها کشورهای غربی جنایتکارشریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آل سعود و سعودی ها جنایتکتاردریمن هستند.
دولت های دیکتاتوری عامل اصلی قتل عام، بمباران ونسل کشی درجنگ یمن هستند.
دلارآل سعود دهان سازمان های بین المللی را دوخته است.
دلارآل سعود دهان سازمان مجامع حقوق بشری را دوخته است.
حمله عربستان همراه با چند کشور دیگر به یمن تحت حمایت آمریکا انجام شده است.
حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بود.
آمریکا ازحملات رژیم سعودی دریمن حمایت حمایت کرد.
رزمنده ایرانی آمریکا را به دخالت درامور یمن متهم کرد.
که این یک اقدام خطرناک و دخالت درامور داخلی یمن است.

که سعودی ها جنایتکارهمراه با چند کشورجنایتکاردیگر بیش از999 میلیارد دلار به سرکردگی آمریکا جنایتکاردرسوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه هزینه کردند اما درقبال این هزینه ها چه چیزی به دست آوردند؟ عربستان جنایتکارعامل ناامنی درمنطقه و یمن است. حمایت ازیمنی ها واجب شرعی است. عربستان درمنطقه و یمن حامی حامی القاعده و داعش است. آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات به شکل مستقیم درمنطقه، سوریه، عراق، لبنان و یمن مداخله می کنند.

آمریکا جنایتکارهمراه با کشورجنایتکاردیگردرسایه سکوت سازمان های بین المللی ازسال 2001 تاکنون ازتروریسم برای تغییرحکومت ها استفاده می کند.
آمریکا جنایتکارهمراه با کشورجنایتکاردیگردرسایه سکوت سازمان های بین المللی ازسال 2011 تاکنون ازداعش برای تغییرحکومت ها استفاده می کند.
آمریکا بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد.
آمریکا بیشترین حمایت را ازداعش کرد.
آمریکا به دنبال جنگ با تروریسم نیست وفقط به دنبال منافع خودش است.
آمریکا به دنبال جنگ با داعش نیست وفقط به دنبال منافع خودش است.
آمریکا داعش را نابود نمی کند، پرورش می دهد.
حضور آمریکا در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، و منطقه ناامنی ایجاد می کند.
دولتمردان آمریکایی درسال 2003 با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند.
آمریکایی ها جنایتکاردرسوریه و یمن مرتکب جنایات جنگی شده اند.
آمریکا مقصراصلی طولانی شدن جنگ درسوریه، عراق، افغانستان، لیبی، یمن ومنطقه است.
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون مدعی مبارزه با تروریسم است ولی درحقیقت ازتروریسم حمایت می کند.
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون مدعی مبارزه با القاعده است ولی درحقیقت ازالقاعده حمایت می کند.
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون مدعی مبارزه با طالبان است ولی درحقیقت ازطالبان حمایت می کند.
آمریکا جنایتکار ازسال 2011 تاکنون مدعی مبارزه با داعش است ولی درحقیقت ازداعش حمایت می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
عاملان جنایت های جنگی در عراق باید رسوا شوند.

عاملان جنایت های جنگی در افغانستان باید رسوا شوند.

عاملان جنایت های جنگی در پاکستان باید رسوا شوند.

عاملان جنایت های جنگی در لیبی باید رسوا شوند.

عاملان جنایت های جنگی در فلسطین باید رسوا شوند.

عاملان جنایت های جنگی در لبنان باید رسوا شوند.

عاملان جنایت های جنگی در سوریه باید رسوا شوند.

عاملان جنایت های جنگی در یمن باید رسوا شوند.

عاملان جنایت های جنگی در منطقه باید رسوا شوند.

عاملان جنایت های جنگی در جهان باید رسوا شوند.

آمریکاجنایتکار، عامل اصلی آوارگی مردم دنیاست.
بسیاری ازآوارگان درجهان، قربانی جنایت های، خیانت های، دخالت های، تجاوزهای و مداخله جویی های آمریکا هستند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارات، بحرین، اردن، ترکیه و رژیم جعلی صهیونیستی حامی تروریست ها درسوریه، لبنان، عراق، یمن، منطقه و جهان و مسئول جنایت های آنان هستند.
ومجامع حقوق بشری ازسال 2011 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند.
و این درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار، سازمان های مدعی دفاع ازحقوق بشر و سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه آمریکا وهمپیمانانش نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟


آمریکا، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی عاملان جنگ، بی ثباتی وناامنی درسوریه، لبنان، نوارغزه، فلسطین، عراق، یمن، منطقه وجهان هستند.
آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی عاملان اصلی جنگ درمنطقه وجهان هستند.
آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی عاملان اصلی پیدایش و رشد تروریسم، القاعد، داعش،‌ تکفیری ها و دیگرگروهای تروریستی درمنطقه وجهان هستند.
دبیرکل سازمان ملل درجنایت های آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی شریک جرم است.
رئیس شورای امنیت سازمان ملل درجنایت های آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی شریک جرم است.
رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل درجنایت های آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی شریک جرم است.
حرف دل همه مردم دنیا
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
آمریکا دیگران را متهم به نقض حقوق بشرمی کند درحالی که هرساله شهروندش درخشونت های مسلحانه کشته می شوند.
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشردردنیاست.
آمریکا حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
شهروندان آمریکایی درتیراندازی های داخل این کشوربیشترازنظامیان آمریکایی کشته می شوند.



آمریکا دیگران را متهم به نقض حقوق بشرمی کند درحالی که هرساله شهروندش درخشونت های مسلحانه کشته می شوند.
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشردردنیاست.
آمریکا حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
شهروندان آمریکایی درتیراندازی های داخل این کشوربیشترازنظامیان آمریکایی کشته می شوند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
اروپا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا سکوت نمی‌کرد.
اروپا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ناتو سکوت نمی‌کرد.
اروپا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات عربستان سعودی سکوت نمی‌کرد.
اروپا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات امارات سکوت نمی‌کرد.
اروپا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش سکوت نمی‌کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
عربستان جنایتکاراز روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی جنایتکار و با کمک و چراغ سبز آمریکا جنایتکار، درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان جنایتکاربه یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 300 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
ومجامع حقوق بشری از روز ششم فروردین سال 94 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند وسکوت اختیارکرده اند.
واین درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر وسازمان های بین المللی از روز ششم فروردین سال 94 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی نمی کنند، خفه خون گرفتند وسکوت اختیارکرده اند؟

واین درحالی که مدعیان دروغین حقوق بشر، کشورهای عربی جنایتکار وسازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وحشی گری و غیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند وسکوت اختیارکرده اند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
آمریکا جنایتکار ازسال 1357 تاکنون به همراه اروپا ازگروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
رزمنده ایرانی: خسارات ائتلاف آمریکایی کمترازداعش نیست
بیش از 6 هزارنفرغیرنظامی درحمله ائتلاف آمریکا جنایتکار به سوریه وعراق کشته شدند وهمچنان نیزادامه دارد.
ایران حمایت تروریسم نیست/ باید با آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات، بحرین واسرائیل مقابله کنیم
آمریکا ومتحدانش بزرگترین حامی تروریسم درجهان هستند.
داعش ازسال 2003 تاکنون پیاده نظام واشنگتن است.
آمریکا داعش جهانی است.
منطقه خاورمیانه وجهان ازسال 2001 تاکنون از تروریسم مورد حمایت آمریکا جنایتکار در امان نیست!
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون به همراه اروپا درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار ازتروریسم درافغانستان، پاکستان، لیبی، منطقه خاورمیانه وجهان همه جانبه کمک، حمایت وپشتیبانی می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
آمریکا جنایتکارازسال 2001 تاکنون ثابت کرد که حامی اصلی تروریسم دردنیا است.
آمریکا جنایتکاربزرگترین تروریست پرور درجهان است!
ائتلاف آمریکایی ازداعش حمایت می کند.
تسلیحات داعش چگونه تامین می شود؟ با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات، بحرین واسرائیل به سرکردگی آمریکا جنایتکار!
تسلیحات مخالفان سوری چگونه تامین می شود؟ با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات، بحرین واسرائیل به سرکردگی آمریکا جنایتکار!
تسلیحات ارتش آزاد سوریه چگونه تامین می شود؟ با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات، بحرین واسرائیل به سرکردگی آمریکا جنایتکار!
تسلیحات جبهه النصره چگونه تامین می شود؟ با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات، بحرین واسرائیل به سرکردگی آمریکا جنایتکار!
تسلیحات القاعده چگونه تامین می شود؟ با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات، بحرین واسرائیل به سرکردگی آمریکا جنایتکار!
رژیم جنایتکارآل سعود ازسال 2001 تاکنون به همراه آمریکا جنایتکاراصلی ترین حامیان اصلی مالی تروریسم، القاعده و دیگرگروه های تروریستی درمنطقه وجهان است.
رژیم جنایتکارآل خلیفه ازسال 2001 تاکنون به همراه آمریکا جنایتکاراصلی ترین حامیان اصلی مالی تروریسم، القاعده و دیگرگروه های تروریستی درمنطقه وجهان است.
حقوق بشرقانون جنگل آمریکایی ازسال 1357 تاکنون به معنای حمایت ازگروهک تروریستی منافقین است.
اجازه نمی دهیم منطقه پایگاه تروریست ها مورد حمایت آمریکا جنایتکارشود.
مداخله آمریکا درمنطقه را پاسخ می دهیم.
تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا جنایتکارهیچ راهی جز تسلیم شدن ندارند.
هشدار رزمنده ایرانی به متجاوزان/ پاسخ ایران کوبنده خواهد بود.
به هرگونه حمله آمریکا به ایران، به شدت پاسخ خواهیم داد.
داعش مورد حمایت آمریکا هنوز درخاک عراق حضوردارد.
آمریکا جنایتکارحق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
آمریکا جنایتکاراز2001 تاکنون سرخط تروریسم درجهان است.
ازمداخله نظامی آمریکا ومتحدانش ترسی نداریم.
زیربار زورگویی آمریکا جنایتکارنخواهیم رفت.
آمریکا جنایتکاربزرگترین ناقض حقوق بشردردنیاست.
آمریکا جنایتکارقابل اعتماد نیست باید درمقابلش قاطعانه عمل کرد.
جنایت های رژیم جنایتکارآل سعود دریمن ومنطقه با حمایت آمریکا جنایتکارانجام می شود.
جنایت های رژیم جنایتکارآل خلیفه دریمن ومنطقه با حمایت آمریکا جنایتکارانجام می شود.
جنایت های امارات جنایتکار دریمن ومنطقه با حمایت آمریکا جنایتکارانجام می شود.
جنایت های نتانیاهو وحشی درنوارغزه، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن ومنظقه با حمایت آمریکا جنایتکارانجام می شود.
آمریکا جنایتکارتوان ژاندارمی خاورمیانه را ندارد.
بیشترین غیرنظامیان سوری وعراقی درحملات هوایی ائتلاف آمریکایی کشته شدند.
حقوق بشرقانون جنگل آمریکایی با طعم وترور!
دموکراسی وحقوق بشرقانون جنگل امریکایی با طعم وتروراست!
ائتلاف آمریکایی بازهم درسوریه وعراق مرتکب جنایت شد.
رزمنده ایرانی: آمریکا جنایتکاردرانفجارهای اخیر درسوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و... دست دارد.
رزمنده ایرانی: آمریکا ومزدوان تروریستی درانفجارهای اخیردست دارند.
واشنگتن ازسال 2001 تاکنون به همراه چند کشوردیکرعربی جنایتکار به تروریست ها پول وسلاح ارسال می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
مردم ایران بیش از 40 سال است جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکار را فراموش نمی کنند.
آمریکا واروپا ازسال 1357 تاکنون همچنان حامی گروهک تروریستی منافقین هستند.
دربرابراشغالگری آمریکا جنایتکارسکوت نمی کنیم.
واشنگتن ازحمایت گروه های تروریستی درمنطقه وجهان دست نخواهد کشید.
آمریکا جنایتکارگروهک تروریستی منافقین را مدیریت می کند.
آمریکا جنایتکارتروریسم را مدیریت می کند.
آمریکا جنایتکارالقاعده را مدیریت می کند.
آمریکا جنایتکارطالبان را مدیریت می کند.
آمریکا جنایتکارداعش را مدیریت می کند.
آمریکا جنایتکارگروه های تروریستی را مدیریت می کند.
آمریکا جنایتکارتکفیری ها را مدیریت می کند.
آمریکا جنایتکارتروریست ها درسوریه ومنطقه را مدیریت می کند.
واشنگتن منبع اصلی تروریسم بین المللی است.
چرا غرب، ازسال 2011 تاکنون نفت داعش را تحریم نمی کند؟
داعش ازسال 2011 تاکنون چگونه با نفت قاچاق، سلاح وارد می کند؟ توسط آمریکا به همراه اروپا واسرائیل!
آمریکا جنایتکارازسال 2011 تاکنون داعش را نابود نمی کند، پرورش می دهد.
دولتمردان آمریکایی با دستورحمله به عراق ولیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند/ درسال 2003
واشنگتن مسئول کشتارمردم عراق ولیبی و پیدایش داعش درمنطقه وجهان است.
آنچه امروز درمنطقه وجهان دیده می شود منعکس کننده جنایات وحشیانه آمریکا جنایتکاراست.
آمریکا جنایتکارجنگی است وباید محاکمه شود.
ارتباط آمریکا جنایتکاربا تروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تروریستی منافقین، داعش، تکفیری ها ودیگرگروه های تروریستی آشکاراست.
فیلم همراهی القاعده با آمریکا درتجاوز به یمن
سیا القاعده دریمن را اداره می کند.
آمریکا برای القاعده دریمن سلاح می فرستاد.
قطع حمایت مالی عربستان، امارات وبحرین تنها راه نابودی آمریکا وداعش!
آمریکا جنایتکار پدرواقعی تروریسم درجهان است.
آمریکا جنایتکار با عاملان بمباران بیمارستانی درافغانستان چه کرد؟
چرا آمریکا جنایتکارکاری به القاعده، طالبان وداعش ندارد؟
حمله جنگنده های آمریکایی نشان دهنده حمایت ازتروریست های داعش است.
اعتراف سران سعودی درباره حمایت ریاض ازداعش.
بمب ساخت امریکا برسرمردم یمن!
آمریکا ازتجاوزآل سعود حمایت می کند.

از سازمانهای خیانتکار مدعی حقوق بشری سوال میکنم، آیا مردم سوریه وعراق که 4 سال است زیر بمباران وحشیانه ائتلاف بین المللی جنایتکار به سرکردگی آمریکا جنایتکار، قتلعام میشوند انسان نیستند؟! چرا سازمانهای خیانتکار مدعی مدافع حقوق بشر خفقان گرفتهاند؟

درپاسخ به فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا جنایتکار در غرب آسیا
هم ووتل غلط می کند هم نتانیاهو
هیچ کس نمی تواند بدون موافقت دمشق درسوریه پایگاه نظامی ایجاد کند.
حضورآمریکا جنایتکار دراراضی سوریه هیچ گونه مشروعیتی ندارد.
حضورنظامی آمریکا جنایتکاردرسوریه کاملآ غیرقانونی است.
بدون اجازه دمشق نیروهای آمریکایی درسوریه نقض قوانین بین المللی است.
نیروهای آمریکایی بدون مجوزسازمان ملل درسوریه حضوردارند.
نگران ما ازجنایات وحشیانه بی حساب وکتاب آمریکا جنایتکار درسوریه، لبنان، نوارغزه، فلسطین، یمن، عراق، افغانستان، لیبی ومنطقه است.
حضور آمریکا جنایتکاردر سوریه، درگیری را طولانی می کند.
حضور آمریکا جنایتکاردر سوریه بحران این کشور را طولانیتر می کند.
حضور ایران در سوریه قانونی است.
حضور ایران در عراق قانونی است.
حضور مخرب آمریکا جنایتکار در سوریه، نه فقط سوریه، بلکه همسایگان سوریه را نیز در معرض خطر قرار می دهد و این بحران را طولانیتر می کند.
حضورآمریکا جنایتکاردرسوریه، عراق، افغانستان، لیبی، یمن، خلیج فارس ومنطقه غیرقانونی است.
آمریکا جنایتکارعامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ درمنطقه است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
این درحالی که مردم سوریه، عراق، لبنان، یمن ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط آمریکایی ها، سعودی ها وصهیونیست ها قتل عام می شوند وهمچنان نیزادامه دارد.
منبع تامین تسلیحات داعش کجاست؟ توسط آمریکا وهم پیمانانش!
منابع مالی داعش ازکجاست؟ توسط آمریکا وهم پیمانانش!
داعش پول وسلاح خود را چگونه تامین می کند؟ توسط آمریکا وهم پیمانانش!
تسلیحات جبهه النصره چگونه تامین می شود؟ توسط آمریکا وهم پیمانانش!
چه کسی، چگونه واز چه راهی به سوریه سلاح می فرستد؟ ازطریق مرزهای ترکیه، اردن واسرائیل توسط آمریکا وهم پیمانانش!
آمریکا جنایتکارازسال 2001 تاکنون به اسم دفاع ازحقوق بشر بدترین جنایات وحشیانه را انجام می دهد وهمچنان نیزادامه دارد.
آمریکا جنایتکارازسال 2001 تاکنون به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان ودیگرگروه های تروریستی بدترین جنایات را انجام می دهد.

نتانیاهو ازسال 2011 تاکنون مانند یک سگ هار پارس می کند
حمله هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه جنایت جنگی است.
جنایت جنگی رژیم صهیونیستی درسوریه شرم آوراست.
حملات اسرائیل درسوریه جنایات جنگی است.
حملات هوایی رژیم صهیونیستی درسوریه جنایات جنگی است.
آمریکا جنایتکارشریک جرم جنایات صهیونیست ها درجنگ سوریه است.
رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون به سرکردگی آمریکا جنایتکارهمچنان به تروریست ها درجنگ سوریه سلاح می دهد.
اقدام اسرائیل جنایتکارعلیه سوری ها جنایت جنگی است.
جنایات رژیم صهیونیستی درسوریه برای جامعه جهانی شرم آوراست.
حمله هوایی اسرائیل به سوریه، اجرای قانون جنگل حقوق بشرآمریکایی و قانون جنگل قوانین بین المللی بود.
حمله اسرائیل به فرودگاه نظامی تیفور در سوریه به خاطر ناتوانی ارتش سوریه دولت سوریه بوده است.
حمله جنگنده های اسرائیل به فرودگاهی در سوریه با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفته است.
عامل حمله هوایی به فرودگاه «تی4» سوریه رژیم صهیونیستی است.
این درحالی است که مردم سوریه، عراق، یمن ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط صهیونیست ها جنایتکاربا کمک، پشتیبانی وحمایت همه جانبه آمریکا جنایتکاردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارقتل عام می شوند وهمچنان نیز ادامه دارد.
رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون عامل جنگ، بی ثبانی وناامنی درسوریه، لبنان، عراق ومنطقه خاورمیانه است.
رژیم صهیونیستی عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
رژیم صهیونیستی عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه خاورمیانه وجهان است.
جنگنده های رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون با حمایت مستقیم آمریکا جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی درحمایت ازداعش و دیگرگروه های تروریستی بیش از999 هزاربار سوریه را بمباران کردند وهمچنان نیزادامه دارد.
رژیم صهیونیستی بیش از999 هزار بار مرتکب جنایت جنگی درسوریه شده است.
رژیم صهیونیستی با بمباران ونسل کشی درسوریه بزرگ ترین جنایات وحشیانه را انجام می دهد.
رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون بیش از100 میلیارد دلار به سوریه خسارت زد.
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون جنایت های خود را به بهانه مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان و دیگرگروه های تروریستی انجام می دهد.
تروریسم وناامنی درمنطقه محصول دخالت ها وسیاست های نادرست وغلط آمریکاست.
درسازمان ملل قانون وعدالت وجود ندارد.
درشورای امنیت سازمان ملل قانون وعدالت وجود ندارد.
درسازمان های بین المللی، قانون جنگل حقوق بشرآمریکایی اجرای می شود.
آمریکا جنایتکارازسال 2001 تاکنون به همراهی متحدان عربی وغربی درمنطقه ازتروریسم همه جانبه کمک، حمایت وپشتیبانی می کند.
کاخ سفید ازسال 2001 تاکنون به تروریست ها پول وسلاح ارسال می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
کشورهایی که ازسال 2011 تاکنون به سرکردگی آمریکا جنایتکارپل نابودی دولت سوریه هستند، سلاح وافراد تروریست ازکجا وارد سوریه می شوند؟ ازطریق مرزهای ترکیه، اردن واسرائیل به سرکردگی آمریکا جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار!
اعتماد به آمریکا جنایتکارتروریسم را تقویت می کند.
برخی کشورها جنایتکار با اعتماد به آمریکا جنایتکار، تروریسم را تقویت می کنند.
داعش چگونه متولد شد وچگونه به سوریه، عراق ومنطقه آمدند؟ توسط آمریکا وهم پیمانانش درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار!
حضور رژیم صهیونیستی در جولان را تحمل نمی کنیم
جولان بخشی از استان القنیطره سوریه است که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
عربستان جنایتکارهمراه با چند کشورجنایتکار دیگر با حمایت مستقیم آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار وآلمان جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکاراز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 300 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
توافق هسته ای در سال 1394 برای همه مردم دنیا مشخص و روشن شده است پایان رسیده است ولی متاسفانه آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار عمل و اجرا کردند پس آمریکا و اروپا هر دو مقصر اصلی مشکل توافق هسته ای و برجام هستند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
آمریکا جنایتکار خودش به همراه اروپا جنایتکار 100 درصد عامل اصلی مشکل برنامه‌ی هسته‌ای ایران بوده است چون به خاطر توافق هسته ای و برجام را عمل و اجرا نکرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
تاریخ نشان داده است که آمریکا جنایتکار قابل اعتماد نیست و تاکنون هم نبوده است.
مذاکره و همکاری با آمریکا غلط و اشتباه است.
مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در باره صلح آمیز هسته ای به خاطر سیاست های نادرست غلط و اشتباه و اهانت و خیانت دولت حسن روحانی بوده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
نه تنها رژیم صهیونیستی جنایتکار، بلکه آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود
کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد
توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

اروپا جنایتکار حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند اروپایی که به همراه آمریکا جنایتکار در جنگ تحمیلی 8 ساله به رژیم صدام دیکتاتور انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و سلاح شیمیایی می داد حق ندارد در باره تسلیحات ما حرف بزند.
کشورهای جنایتکار به اصطلاح اسلامی متاسفانه جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل را رها کردند دنبال محکوم و متهم کردن ایران هستند شرم آور و تاسف بار است.

آمریکا جنایتکار با غنی سازی ایران مشکل دارد، اما با زیر دریایی اتمی استرالیا نه آمریکا جنایتکار غنی سازی ایران را نمی خواهد، اما زیر دریایی اتمی به کشورهای اروپایی جنایتکار می شروشد شرم آور است. اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی همچنان هیچ غلطی نمی تواند بکند. اگر سلاح هسته ای بد است، اسرائیل جنایتکار هم آن را کنار بگذارد. زمان خلع سلاح اتمی اسرائیل جنایتکار فرا رسیده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
نه تنها رژیم صهیونیستی جنایتکار، بلکه آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود
کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد
توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

اروپا جنایتکار حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند اروپایی که به همراه آمریکا جنایتکار در جنگ تحمیلی 8 ساله به رژیم صدام دیکتاتور انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و سلاح شیمیایی می داد حق ندارد در باره تسلیحات ما حرف بزند.
کشورهای جنایتکار به اصطلاح اسلامی متاسفانه جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل را رها کردند دنبال محکوم و متهم کردن ایران هستند شرم آور و تاسف بار است.

آمریکا جنایتکار با غنی سازی ایران مشکل دارد، اما با زیر دریایی اتمی استرالیا نه آمریکا جنایتکار غنی سازی ایران را نمی خواهد، اما زیر دریایی اتمی به کشورهای اروپایی جنایتکار می شروشد شرم آور است. اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی همچنان هیچ غلطی نمی تواند بکند. اگر سلاح هسته ای بد است، اسرائیل جنایتکار هم آن را کنار بگذارد. زمان خلع سلاح اتمی اسرائیل جنایتکار فرا رسیده است.



توافق هسته ای در سال 1394 برای همه مردم دنیا مشخص و روشن شده است به پایان رسیده است ولی متاسفانه آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار عمل و اجرا کردند پس آمریکا و اروپا هر دو مقصر اصلی مشکل توافق هسته ای و برجام هستند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
آمریکا جنایتکار خودش به همراه اروپا جنایتکار 100 درصد عامل اصلی مشکل برنامه‌ی هسته‌ای ایران بوده است چون به خاطر توافق هسته ای و برجام را عمل و اجرا نکرده است.

تاریخ نشان داده است که آمریکا جنایتکار قابل اعتماد نیست و تاکنون هم نبوده است.
مذاکره و همکاری با آمریکا غلط و اشتباه است.
مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در باره صلح آمیز هسته ای به خاطر سیاست های نادرست غلط و اشتباه و اهانت و خیانت دولت حسن روحانی بوده است.

به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتماد نکنید
رافائل گروسی برای اسرائیل جاسوسی کرده است.
اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، انگلیس جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، فرانسه جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، آلمان جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، اسرائیل جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.
اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را کنار گذارید.
زمان خلع سلاح اتمی آمریکا، اروپا و اسرائیل هم فرا رسیده است.
حضور اسرائیل جنایتکار هم در فلسطین اشغالی خطرناک است
حمله و تجاوز اسرائیل جنایتکار هم به نوارغزه خطرناک است.
حمله و تجاوز اسرائیل جنایتکار هم به لبنان خطرناک است.
حمله و تجاوز اسرائیل جنایتکار هم به سوریه خطرناک است.
دنیا باید به تهدیدهای رژیم صهیونیستی جنایتکار پاسخ بدهد.

اروپا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا سکوت نمی‌کرد.
اروپا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ناتو سکوت نمی‌کرد.
اروپا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات عربستان سعودی سکوت نمی‌کرد.
اروپا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات امارات سکوت نمی‌کرد.
اروپا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش سکوت نمی‌کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
ایران درخواست‌هایی روی میز گذاشت که به برجام ربطی دارد ولی متاسفانه دخالت، مداخله، عملکرد و رفتار آمریکا جنایتکار به همراه سه کشور اروپایی جنایتکار تاکنون به برجام ارتباطی و ربطی ندارد و تاکنون هم نداشته است..
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
اعتماد دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس به آمریکا، کشورهای اروپایی، حمایت از این جنایتکاران بوده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
عملکرد، رفتار، دخالت و مداخله آمریکا به همراه سه کشور اروپایی از ابتدا در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و قطر، اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به ایران بوده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
بهترین گزینه و پاسخ در مورد دخالت و مداخله آمریکا و متحدانش در توافق هسته ای، برجام و غیره 100 درصد فقط لغو برجام و مذاکرات است و هم واجب است.

مشکل ایران با آمریکا و متحدانش 100 سال دیگر هم از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و مذاکرات قطر حل نخواهد شد و حل نمی شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
آمریکا اول باید از ایران بابت خروج غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام عذرخواهی کند
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
آمریکا منشور سازمان ملل را رعایت نکرد
آمریکا با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
آمریکا بداد عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است.
آمریکا دیگر عضو برجام نیست.
دوران زور گویی آمریکا جنایتکار دیگر گذشته است.
فرانسه جنایتکار اگر قادر به انجام تعهداتش نیست بهتراست مانند آمریکا جنایتکار از برجام خارج شود.
فرانسه به همراه انگلیس و آلمان از سال 2015 تاکنون تعهدات خود را برجام انجام نداده است.
دوران زور گویی فرانسه جنایتکار دیگر گذشته است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
دشمنی آمریکا با ایران در مسائل هسته ای خلاصه نمی شود
دشمن در مذاکرات از حمایت ایران از سوریه وعراق و همچنین سیستم دفاعی کشور ناراحت است و این نشان می دهد که استکبار با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارد و دشمنی آمریکا با ایران در مسائل هسته ای خلاصه نمی شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
دشمني آمريكا مربوط به مسائل هسته اي ايران نمي شود
دشمني آمريكا پس از شكل گيري انقلاب اسلامي ايران به وجود آمده و داراي سابقه 44 ساله است و مربوط به مسائل هسته اي نمي شود.
پشتيبان ايران خداوند متعال است و دشمني آمريكا نسبت به ايران 44 سال است كه وجود دارد و همچنان ادامه خواهد داشت.
براي رفع اين دشمني آمريكا فقط 2 راه حل وجود دارد كه يا از اهداف و دستاوردهاي انقلاب دست برداريم و يا آمريكا در مقابل ايران كوتاه بيايد، در حاليكه ايرانيان هميشه پشتيبان انقلاب بوده و هستند، آمريكا بايد در برابر اين ايران اسلامي كوتاه بيايد.
در اين روز آمريكا كودتايي را عليه ايران در پادگان نوژه برنامه ريزي كرد كه خوشبختانه نقشه آن خنثي شد.
اين كودتا با عنايت خداوند متعال همچون حادثه طبس توسط خلباني آمريكايي برملا و خنثي شد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
بازگشت آمریکا به برجام دیگرهیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم و کشور ندارد چون به خاطر که باز هم هر روز در امور داخلی ایران دخالت و مداخله خواهد کرد.

بازگشت آمریکا به برجام دیگرهیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم و کشور ندارد چون به خاطر که باز هم هر روز در برجام و غیره دخالت و مداخله خواهد کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۷:۰۵
رسانه شورای عالی امنیت ملی:
دستیابی به توافق نیازمند اقدام است نه لفاظی‌های غیرسازنده!
آمریکا که تمام قواعد برجام و قطعنامه 2231 را نقض و با خروج از برجام میلیاردها دلار به ایران خسارت وارد نموده، اکنون به‌جای جبران خطاهای گذشته مدعی است که همه باید با اعتماد به اظهار شفاهی این کشور مبنی بر اینکه قصد دارد به برجام برگردد و در آن باقی بماند، عمل کنند.

نورنیوز، رسانه شورای عالی امنیت ملی نوشت:

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌و‌گو با رادیو N.P.R گفته؛ اتحادیه اروپا بعنوان هماهنگ کننده مذاکرات خواهان یک تلاش دیگر (برای ازسرگیری مذاکرات) بود و از هر دو هیأت (ایران و آمریکا) برای برگزاری نشست در دوحه دعوت کرد به این امید که طرف ایرانی تمایل داشته باشد چیزی را به ما عرضه کند و اراده خود را نشان دهد اما متأسفانه در این دور نتوانست پاسخی به ما بدهد و به نوعی این دور از مذاکرات اتلاف وقت بود.

او با این ادعا که؛ درخواست‌هاى ایران در مذاکرات دوحه ربطى به برجام نداشت، افزوده است: ایران در نشست دوحه تقاضاهای جدیدی داشت که هیچ ارتباطی به توافق هسته‌ای نداشت و بخشی از آن قبلاً با ما و اتحادیه اروپا مطرح شده بود و اعلام کرده بودیم که این موضوعات بخشی از مذاکرات هسته‌ای نیست.

مالی در پایان گفته؛ ایران باید به این نتیجه برسد که آیا برای بازگشت به پایبندی و توافق هسته‌ای آمادگی دارد یا خیر. ما آمادگی داریم و آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم. ایران هنوز تصمیم نگرفته که قصد بازگشت به برجام را دارد یا خیر اما دیر یا زود باید تصمیم‌گیری کند.

اظهارات رابرت مالی و تاکید او بر اینکه ایران در مذاکرات دوحه به ما پاسخ نداد در حالی است که احتمالا او فراموش کرده که طرفی که باید پاسخ‌گوی رفتار غیرقانونی و زورگویانه خود باشد واشینگتن است نه تهران!


ایالات متحده که به‌صورت یک‌جانبه از برجام خارج شد و رئیس جمهور سابقش صراحتا گفت که مسیر بازگشت دولت آمریکا به برجام را مین‌گذاری کرده است اکنون در جایگاه مدعی نشسته و وقیحانه از موضع طلبکار سخن می‌گوید، حال آنکه ایران هیچ‌گاه از برجام خارج نشده که لازم باشد اراده‌اش را برای بازگشت به این توافق‌نامه به دیگران اثبات کند.

آمریکا که یک بار تمام قواعد توافق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض و با خروج از آن و اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی، میلیاردها دلار به ایران خسارت وارد نموده، اکنون به‌جای جبران خطاهای گذشته مدعی است که همه باید با اعتماد به اظهار شفاهی این کشور مبنی بر اینکه قصد دارد به برجام برگردد و در آن باقی بماند، عمل کنند.

به بیان دقیق‌تر؛ باتوجه به بدعهدی آمریکا و بی‌عملی اروپا که خسارت‌های سنگین مالی و اقتصادی به ایران وارد کرده، عقل حکم می‌کند که منافع کشور مجددا به اظهارات شفاهی آمریکا و اروپا گره زده نشود و برای بازگشت مجدد آمریکا به توافق در حوزه‌های تحریم، راستی‌آزمایی، تضامین و بهانه‌جویی‌های پادمانی تعهدات محکم گرفته شود.

رفتار آمریکا و اروپا هنوز نشانه‌ای از اثبات ادعاهای طرح شده در خصوص قصد این کشورها برای حل مسئله و دستیابی به توافقی قوی، قابل اتکاء و پایدار ندارد.

این‌گونه اظهارات و تداوم رفتارهای زیاده‌خواهانه، این شبهه را ایجاد می‌کند که گویا آمریکا با تکرار تجربیات گذشته که باعث وارد شدن میلیاردها دلار خسارت به ایران شد، قصد دارد توافقی را به کشورمان تحمیل کند که نتیجه آن به گروگان گرفته شدن اقتصاد ایران برای افزایش فشارهای سیاسی است.

اگر آمریکا هنوز در این پندار غلط است که می‌تواند توافق را به ابزاری برای مدیریت و به‌اصطلاح مهار ایران تبدیل کند و با وارد کردن فشارهای اقتصادی، مطالبات سیاسی و امنیتی خود را محقق کند، دچار اشتباه محاسباتی جدی شده است.

جمهوری اسلامی ایران با عبور از سختی‌های ناشی از اعمال سیاست فشار حداکثری ترامپ، راهبرد واشینگتن برای ایجاد فروپاشی اقتصاد ایران را با شکست روبرو نمود و نشان داد که توانایی مقاومت در برابر زورگویی و هم‌زمان حفظ ساختارهای اقتصادی و اجتماعی خود را حتی در سخت‌ترین شرایط دارد.

مسئولین کشور بارها اعلام کرده‌اند که تنها توافقی را می‌پذیرند که با رفع کامل و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها و از میان برداشتن بهانه‌جویی‌های پادمانی، نفع اقتصادی پایدار و شفاف برای ایران به‌دنبال داشته باشد و هرگز اقتصاد کشور را به توافقی متزلزل، مبهم و قابل تفسیر و تاویل بر اساس منویات اروپا و آمریکا گره نخواهند زد.

واشینگتن به خوبی می‌داند که مقامات اتحادیه اروپایی به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات با پیام آمادگی آمریکا برای بازگشت واقعی به برجام که طبیعتا لازمه آن عبور از مین‌های کاشته شده از سوی دولت ترامپ است به ایران آمدند و تیم مذاکره‌کننده ایران نیز با همین دستور کار عازم دوحه شد.

آمریکا اگر به‌دنبال دستیابی به توافق است باید با این واقعیت کنار بیاید که صرفا اعلام آمادگی برای دستیابی به توافق و بازگشت به برجام کافی نیست.

واشینگتن به عنوان طرف بدعهد در توافق برجام باید برای پذیرفته شدن ادعاهای خود مبنی بر آمادگی برای پذیرش تعهدات، در عمل نیز در این مسیر گام برداشته و اعتمادسازی کند،چه، پذیرش الزامات بازگشت به توافق، نیازمند اراده سیاسی و برداشتن گام‌های عملی است نه لفاظی‌های غیر سازنده.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: