کد خبر: ۹۲۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۴۷۶
محمدرضا ستاره استاد فیزیک دانشگاه کردستان و از دانشمندان برتر جهان اسلام، اول خرداد امسال در سانحه رانندگی جاده دیواندره – بیجار مصدوم و به تهران منتقل شد که بعد از یک ماه درمان ناموفق، یازدهم خرداد به دیدار حق شتافت.

محمدرضا ستاره، فیزیکدان برجسته کشور بر اثر سانحه رانندگی درگذشتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: پیکر مرحوم «محمدرضا ستاره» استاد فقید دانشگاه کردستان که روز شنبه به دلیل جراحات ناشی از تصادف جان باخت امروز دوشنبه در میان حزن و اندوه دانشگاهیان استان کردستان در سنندج تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش بیجار منتقل شد.

استاندار کردستان در این مراسم اظهار داشت: فقدان دکتر محمدرضا ستاره، دانشمند برجسته فیزیک برای همه ما سخت و برای جامعه علمی کشور و خانواده وی بسیار سخت‌ است.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: تسلیت برای از دست دادن چنین شخصیت بزرگ و نام آوری که مایه مباهات جامعه علمی کشور بود، کار سختی است.

وی با بیان اینکه امروز جامعه علمی کشور و جهان اسلام داغدار از دست دادن یکی از ستاره های علمی خود است، افزود: تنها چیزی که تسلی بخش همه ما در تحمل فقدان این شخصیت برجسته خواهد بود، بیان گهربار پیامبر رحمت است که به انحاء مختلف جایگاه علم و عالم را بسی رفیع معرفی فرموده اند.

استاندار کردستان تاکید کرد: بسیار متاسف هستم از اینکه شاهدیم شخصیتهای علمی و سرمایه های بزرگ ما به این راحتی در جاده های مرگ استان از دست می روند.

وی یاد آور شد: از دست دادن این شخصیتها، هزینه سنگینی است که آن را با هیچ هزینه مادی نمی توان قیاس کرد و امیدواریم در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

رییس دانشگاه کردستان هم در این آیین با بیان اینکه درگذشت این دانشمند برجسته، مصیبتی بزرگ، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر، غم و اندوهی جانکاه و ماتمی جانسوز است، افزود: امروز غم و اندوه، دانشگاه کردستان و کل جامعه علمی کشور را فرا گرفته است و دانشمند تراز اول علمی جهانی در کمال ناباوری و در عنفوان بهار علمی خود جان به جان آفرین تسلیم کرد.

رحمت صادقی افزود: جاده‌های بی رحم کردستان دوباره و چندباره ما را دغدار کرد و شخصیت برجسته دیگری را از ما گرفت.

وی اضافه کرد: سرمایه‌های انسانی ارزشمندترین دارایی‌های هر ملتی هستند و از دست دادن آنها خسارت سنگین و جبران ناپذیری برای آن ملت است.

صادقی، درخشش علمی دکتر ستاره در یکی از پیچیده‌ترین مباحث علمی فیزیک نظری ذرات بنیادین در سطح ملی و بین‌المللی را بی‌نظیر دانست و افزود: با حضور شاگردان این استاد فرزانه آثار و تئوری‌های علمی او جاودانه خواهد ماند.

وی خدمات ارزنده علمی دکتر ستاره از باب تربیت شاگردان و نیروی انسانی کارآمد و نیز تولیدات علمی را تاثیرگذار اعلام کرد و گفت: نام و یاد این استاد برجسته در همه مجامع بین‌المللی برای همیشه زنده و جاوید خواهد ماند.

دکتر محمدرضا ستاره استاد فیزیک دانشگاه کردستان و از دانشمندان برتر جهان اسلام، اول خرداد امسال در سانحه رانندگی جاده دیواندره – بیجار مصدوم و به تهران منتقل شد که بعد از یک ماه درمان ناموفق، یازدهم خرداد به دیدار حق شتافت و ستاره ای از سپهر علم و دانش کردستان افول کرد.

جلسه کمیته علمی جشنواره فجر تا فجر

امروز دوشنبه همچنین نخستین جلسه کمیته علمی جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان فجر تا فجر در دانشگاه کردستان برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان در این نشست اظهار داشت: این جشنواره سراسری بوده و ابتدا آثار در استان‌ها داوری می‌شود و پس از داوری، آثار به تهران ارسال خواهد شد.

روشن خوشنوازی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش استانی و ملی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برگزیدگان استانی به مرحله ملی راه خواهند یافت.

وی افزود: زمان‌بندی این جشنواره از دهه فجر ۱۴۰۰ شروع شده و تا دهه فجر ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و دانشگاه کردستان نیز به عنوان دبیر کمیته علمی این جشنواره و اعضای آن دانشگاه‌های استان کردستان و حوزه علمیه هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان ادامه داد: دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهشگران، عالمان و هنرمندان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان فجر تا فجر با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های فعال و خودجوش فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در ترویج فرهنگ اقامه نماز، نشان دادن کارکردهای اجتماعی، در دو مرحله استانی و کشوری از بهمن ۱۴۰۰ آغاز و تا بهمن ۱۴۰۱ ادامه دارد و اقشار مختلف جامعه می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: