کد خبر: ۹۲۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
تعداد بازدید: ۵۴۵
وزیر خارجه ایران گفت: مردم و دولت و رهبری سوریه در دفاع از تمامیت ارضی کشورشان با قدرت عمل می‌کنند. ما نگرانی‌های کشور همسایه خود ترکیه را درک می‌کنیم. قویا مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم و برای حل سوءتفاهمات موجود بین سوریه و ترکیه از مسیر دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم.

امیرعبداللهیان: ما نگرانی‌های ترکیه درمورد سوریه را درک می‌کنیم ولی قویا با هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی مخالفیمبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به فرودگاه دمشق برای دیدار و گفت‌‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در سوریه گفت: خیلی خوشحالم امروز فرصت حضور در کشور دوست و برادر سوریه برای من و هیأت همراهم فراهم شد.

وی افزود: سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور به شمار می‌رود. در طی این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های همه جانبه دو کشور از جمله در حوزه‌های متنوع اقتصادی و تجاری شدیم.

وزیر خارجه ادامه داد: امروز فرصت خیلی خوبی است که با همکارم آقای فیصل المقداد آخرین وضعیت مناسبات دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم. اقدام روز جاری رژیم صهیونیستی و تجاوز آن به تمامیت ارضی سوریه را قویا محکوم می‌کنیم. در کنار تحریم‌هایی که علیه مردم مقاوم سوریه اعمال می‌شود، صهیونیست‌ها به دنبال بی ثبات سازی و افزایش مشکلات مردم در سوریه هستند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: اکنون که مردم سوریه در حال بازگشت به شهرها و منازل مسکونی خود هستند، می‌خواهند با این اقدامات خودشان دمشق را به صورت نادرست، ناامن جلوه دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: مردم و دولت و رهبری سوریه در دفاع از تمامیت ارضی کشورشان با قدرت عمل می‌کنند. ما نگرانی‌های کشور همسایه خود ترکیه را درک می‌کنیم. قویا مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم و برای حل سوءتفاهمات موجود بین سوریه و ترکیه از مسیر دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم.

 این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به دمشق پس از تصدی این سمت است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمعه شب از سفر حسین امیرعبداللهیان به دمشق خبر داد و افزود: در ادامه سفر منطقه‌ای به ترکیه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه ۱۱ تیر ماه به دمشق می‌رود. کنعانی هدف از این سفر را بررسی مناسبات دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مباحث منطقه‌ای و بین‌المللی برشمرد.

این سفر به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه در خصوص گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی انجام شده است.

امیرعبداللهیان در هفته‌ای که گذشت نیز سفری چند ساعته به ترکیه داشت و با وزیر خارجه و رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات سوریه نیز گفت‌وگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، مصر جنایتکار و بحرین جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 2015 تاکنون و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی نظامی آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در یمن جنایت می کنند، آدم می کشند، مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه یمن را بمباران و قتل عام می کنند و دست به اقدامات تروریستی می زنند، مصر و بحرین جنایتکار دنبال محکوم و متهم کردن ایران در منطقه هستند شرم آور و تاسف بار است.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
حملات ترکیه جنایتکار به سوریه 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ارتش سوریه و هم دولت سوریه بوده است.
سازمان ملل متحد خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های ترکیه جنایتکار در سوریه و عراق بوده است.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه و عراق مبارزه با داعش نیست و تاکنون هم نبوده است حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه و عراق غارت نفت و حمایت از داعش و سایر گروه های تروریستی بوده است و از سال 2011 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
اسرائيل مسلح به بمب اتمی تهديدی برای منطقه است
به دليل اين که اسرائيل به سلاح اتمی مسلح است «تهديدی» برای منطقه خاورميانه محسوب می شود.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه و جهان شکست خورده است.
تروریست‌ها مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه به جان هم افتاده‌اند
حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه غارت نفت و حمایت از داعش بوده است.
حضور نظامی ترکیه در شمال عراق غارت نفت و حمایت از داعش بوده است.
ترکیه حاکمیت سوریه را نقض کرده است.
ترکیه حاکمیت عراق را نقض کرده است.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
زنده باد ترکیه شرم آور و تاسف بار است که ترکیه از سال 2011 از تروریست ها در سوریه، عراق و منطقه حمایت می کند و هم تروریست ها را وارد سوریه، عراق و منطقه می کند.

احسنت بر اردوغان بسیار کار سنجیده و درستی انجام داد شرم آور و تاسف بار است که ترکیه از سال 2011 از تروریست ها در سوریه، عراق و منطقه حمایت می کند و هم تروریست ها را وارد سوریه، عراق و منطقه می کند.

تجاوز ترکیه به سوریه با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت.
تجاوز اسرائیل به سوریه با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت.

حملات ترکیه جنایتکار به سوریه 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ارتش سوریه و هم دولت سوریه بوده است.
سازمان ملل متحد از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های ترکیه جنایتکار بوده است.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
و قتی که کشور ترکیه جنایتکار به اصطلاح اسلامی خیانتکار همه جانبه با رژیم کودک کش، آدم کش و مسلمان کش صهیونیستی همکاری می کند دیگر از آمریکا و کشورهای اروپایی چه انتظار داریم
اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های ترکیه در سوریه و عراق بوده است.

آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های ترکیه در سوریه و عراق بوده است.
اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های ترکیه در سوریه و عراق بوده است.
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های ترکیه در سوریه و عراق بوده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های ترکیه در سوریه و عراق بوده است.
تجاوز ترکیه جنایتکار به سوریه و عراق حمایت از آمریکا، اروپا، عربستان سعودی، امارات، تروریسم، القاعده، داعش و اسرائیل بوده است.
حمله کشور ترکیه جنایتکار به سوریه و عراق حمایت از آمریکا، اروپا، عربستان سعودی، امارات، تروریسم، القاعده، داعش و اسرائیل بوده است.
ابشار اسد ناتوان و عاجز از سال 2011 تاکنون در برابر مقابله دخالت، مداخله، حمله، تجاوز و جنایت آمریکا، ترکیه و اسرائیل کوتاهی کرده است.
تروریست های خارجی از سال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه و عراق شدند؟ 100 درصد فقط از طریق کشور ترکیه!
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
عملکرد و رفتار ایران هم در سوریه و عراق دوگانه بوده است
متاسفانه ایران هم جنایت های ترکیه در سوریه و عراق دفاع، حمایت و استقبال کرده است و هنوز هم دفاع، حمایت و استقبال می کند شرم آور است.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۱۶:۰۱
عملکرد و رفتار ایران هم در سوریه و عراق دوگانه بوده است
متاسفانه ایران هم جنایت های ترکیه در سوریه و عراق دفاع، حمایت و استقبال کرده است و هنوز هم دفاع، حمایت و استقبال می کند شرم آور است.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
ترکیه کشوری است که از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
آمریکا جنایتکار دیگر نمی‌تواند ادعایی در مورد حقوق بشر داشته باشد.
حقوق‌بشر جایگاهی در سیاست داخلی و خارجی آمریکا ندارد/ ایالات متحده بزرگترین آمار کشتار مردم جهان را در جهان دارد/ واشنگتن دست از حمایت از گروهک‌های تروریستی بردارد.
روزانه 100 نفر در آمریکا در نتیجه تیراندازی کشته می‌شوند.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
۲۷میلیون نفر از صاحبان اصلی آمریکا را قتل عام کرده اند.
سالانه چند هزار نفر در زندان ها و در آمریکا کشته می شوند. کشتن یک نفر بی گناه را کشتن تمام عالم می دانیم.
داعش مولد طرز تفکر آمریکا است، اما بر پرچم داعش لا اله الا الله نوشته شده بود. ادعای حقوق بشر توسط آمریکا همانند شعار نوشته شده روی پرچم آمریکا است.
با این دیدگاه چگونه می‌توانیم به مردم ظلم کنیم؟
وحدت و انسجام در جهان اسلامی به علت وجود آن انسجام در ریشه ما است.، چه آمریکا و اسرائیل باشند و یا نباشند ما متحد هستیم و خواهیم ماند.
عدل و عدالت ایجاد نمی‌شود مگر با رعایت حق و حقوق دیگران، گفت: بر اساس آیین ما نه تنها مسلمین، نه تنها انسان‌ها بلکه غیرمسلمان و غیرانسان ها نیز دارای حق است.
مقابله آمریکا تنها با ما نیست، بلکه با تمامی افرادی است که می‌خواهند روی پا خود بایستد. آمریکا شیطان بزرگ است و باید از بین برود. باید توجه ما به داخل باشد و نگاه ما نباید به خارج از کشور باشد.

آمریکا حقوق بشر را از یک فرصت به یک چالش تبدیل کرده است
تحریم‌های آمریکا بزرگترین ضربه زننده به حقوق بشر است.
آمریکایی‌ها نه تنها حقوق بشر را رعایت نمی کنند بلکه با اقدامات‌شان این مفهوم را به مفهوم لوث تبدیل کرده اند.
آمریکا حقوق بشر را از یک فرصت به یک چالش تبدیل کرده است. کشوری که یک چهارم زندانی‌ها جهان را دارد نشان می‌دهد حقوق خود مردم آمریکا را جدی نمی‌گیرد.
آمریکایی‌ها نشان دادند که ظرفیت این را ندارند که مدعی حقوق بشر باشند.
آمریکا خشن‌ترین پلیس دنیا را دارد پلیسی که حتی به معلولین هم رحم نمی‌کند.
کشوری که تجربه گوانتانامو و ابوغریب را پشت سر گذاشته صلاحیت ندارد که بخواهد درباره کشورهای دیگر نظر بدهد. کشوری که حامی بزرگترین ناقض حقوق بشر یعنی رژیم صهیونیستی است نمی‌تواند داعیه دار حقوق بشر باشد. کشوری که از بمب‌باران روزانه مردم یمن حمایت می‌کند نمی‌تواند داعیه‌دار حقوق بشر در دنیا باشد
تحریم‌های آمریکا بزرگترین ضربه زننده به حقوق بشر است.

آمریکایی‌ها برای نسل‌کشی بهانه حقوق بشری می‌تراشند
آمریکایی ها برای همه جنایت ها و نسل کشی های خود یک بهانه حقوق بشری می سازند.
مهاجران و اولین مردان قدرت در آمریکا برای تصرف این قاره دست به قتل‌عام بومیان آمریکایی و به‌اصطلاح سرخپوستان ساکن در آمریکا زدند و در یک بازه زمانی به‌منظور پاک‌سازی نژادی در این قاره بیش از ۱۰ میلیون ساکن بومی آمریکا را از دم تیغ گذراندند.
آمریکایی‌ها برای پیشبرد اهدافشان در یک حرکت غیرانسانی با وضعی که نظیر آن هرگز در تاریخ تکرار نشده بردگان آفریقایی را وارد خاک آمریکا کردند و خیلی از این افراد در کشتی‌ها کشته شده‌اند تا جایی که آمارها نشان می‌دهد بین ۲ تا ۳ میلیون نفر در این مسیر از بین رفته‌اند.
آمریکایی‌ها در ماجرای ویتنام تنها با احتمال این موضوع که ممکن است ویتنام در دامن کمونیست بیفتد جنگ را در این کشور آغاز کردند و سال‌ها به نسل‌کشی مردم بی‌دفاع و با دست‌خالی این کشور پرداختند.
وضعیت جنگ کاملاً مشخص بود و در حالی که ژاپن آماده اعلام پذیرش شکست بود، بمب‌های اتمی آمریکایی بر سر دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ریخته شد.
با تجزیه کشورهایی نظیر صربستان و یوگوسلاوی، بوسنی و هرزگوین جنگ‌های داخلی در این بخش‌ها اتفاق افتاد و به‌خصوص در بوسنی و هرزگوین این درگیری‌ها به جنگ‌های اعتقادی و قتل‌عام مسلمانان انجامید که در این مسئله هم حمایت‌های آمریکا کاملاً مشهود بوده است.
منفعت‌طلبی، قدرت‌طلبی، وحشیگری و دور بودن بشر از مبدأ وحی باعث می‌شود آمریکا حتی برای نسل‌کشی هم بهانه‌ای داشته باشد و نیز ضعف کشورهای سلطه‌پذیر همواره در قدرت‌طلب‌ها این توهم را ایجاد می‌کند که می‌توانند برای اهداف خود از سایر ملت‌ها سوءاستفاده کنند و به همین علت هم رهبر انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که باید قوی شویم چرا که در صورت ضعیف بودن کسی به ما رحم نخواهد کرد.
در خلال جنگ اول و دوم جهانی آمریکا در میان وضع خاص کشورها در اروپا و آسیا شکل جدیدی از قدرت را تجربه می‌کردند و کم‌کم به این باور می‌رسیدند که همه جهان باید در خدمت رؤیای آمریکایی در بیاید.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
0
0
انگلیس و آمریکا حق ندارند درباره تسلیحات ما در مذاکرات وین وغیره چیزی بگویند
آمریکایی‌ها گروه‌هایی مانند القاعده و داعش تربیت کردند تا با سلاح و تربیت آن‌ها اهدافشان را در غرب آسیا دنبال کنند.
آن‌ها از ائتلاف سعودی که روزانه یمن را بمباران می‌کرد، دفاع کردند لذا نمی‌توانند داعیه دار حقوق بشر باشند.
جواب ملت ایران در مقابل زورگویی نه خواهد بود
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
0
0
دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۷:۰۰:۱۸
مذاکره ایران با آمریکا و هم اروپا از ابتدا غلط بود چون به خاطر که آمریکا و هم اروپا قابل اعتماد نیستند.
آمریکا، اروپا، هر دو دشمن درجه یک ملت ایران هستند و از مرداد ماه سال 1332 تاکنون برای مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است.
آمریکا جنایتکار از سال 1332 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس مذاکره ایران با آمریکا و غرب از ابتدا غلط بود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: