کد خبر: ۹۲۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۲۴۵
معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارایه لوایح ایجاد 3 منطقه آزاد تجاری-صنعتی «دوغارون»، «سرخس» و «مازندران» به مجلس خبر داد.

لوایح ایجاد 3 منطقه آزاد «دوغارون»، «سرخس» و «مازندران» به مجلس ارائه شدبه گزارش خبرداغ ، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به ارائه 3 لایحه تاسیس منطقه آزاد تجاری- صنعتی «دوغارون»، «سرخس» و «مازندران» به مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در کشور کاهش موانع قانونی است که این امر از طریق تاسیس مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی میسر است لذا به منظور رفع موانع رشد و توسعه و ایجاد رونق اقتصادی در استان های خراسان رضوی و مازندران این لوایح تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید.

  حسینی درباره ضرورت ارائه این لوایح، اظهارداشت: موضوع تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون به منطقه آزاد تجاری- صنعتی به لحاظ نقش موثر مناطق آزاد در توسعه سرمایه گذاری و صادرات به کشورهای همجوار و آثار و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن در سطح محلی و ملی با رفع محدودیت از مناطق مرزی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق مطرح شده است.

وی افزود: همچنین ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی مازندران نیز درسه محدوده بندر امیرآباد، چیکرود و بندر نوشهر مصوب شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان‌کرد: شمال شرق کشور فاقد منطقه آزاد است و خراسان رضوی به دلیل پتانسیل های بالقوه و بالفعل در خصوص سرمایه گذاری های عظیم زیربنایی، مرزهای طولانی مشترک با کشورهای افغانستان و ترکمنستان و قرابت های موجود در تولیدات صنعتی، تجاری و فرهنگی و قرارگرفتن استان در مسیر ترانزیت ریلی و زمینی کالا به افغانستان و ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه می تواند آثار اقتصادی فراوانی به همراه داشته باشد.

حسینی تاکید کرد: لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس - دوغارون که به صورت تجمیعی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود در جلسه علنی و مورخ 15 اردیبهشت سال 99 مصوب و به شورای محترم نگهبان اجرا گردید اما به دلیل ضرورت بازنگری در مفاد لایحه و جلسه مورخ8 اسفند سال گذشته هیات وزیران مقرر گردید، لوایح به صورت مجزا به مجلس ارائه شود لذا 3 لایحه یاد شده به مجلس ارایه شد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: