کد خبر: ۹۲۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
تعداد بازدید: ۴۳۹
نماینده قم با بیان اینکه می‌خواهند القا کند نظام در حل مشکلات مردم ناکارآمد است، گفت: اگر ناکارآمدی وجود داشته و یا دارد، مقصر آن انقلاب نیست، بلکه مقصر دولت‌هایی هستند که ارزش‌ها و اولویت‌ها را نادیده می‌گیرند.

دشمنان می‌خواهند القا کنند نظام در حل مشکلات مردم ناکار‌آمد استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه (24 خرداد ماه) در نطق میان دستور خود با بیان اینکه حضرت علی(ع) برای اضمحلال و فروپاشی دولت‌ها 4 دلیل بیان می‌کنند، گفت: ایشان می‌فرمایند زیر پا گذاشتن اصول و ضایع کردن، فروع و مسائل غیراولویت‌دار را مورد اهتمام و توجه قرار دادن و اولویت‌ها و اصول را نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن شایسته سالاری باعث فروپاشی دولت‌ها می شود لذا نیاز امروز کشور و برون‌رفت از وضعیت فعلی، توجه به فرمایشات نورانی حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی موج نامیمونی آغاز شده تا القا کند که نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات مردم ناکارآمد است، تصریح کرد: اگر ناکارآمدی وجود داشته و یا دارد، مقصر آن انقلاب و نظام اسلامی نیست، بلکه مقصر  دولت‌هایی هستند که ارزش‌ها و اولویت‌ها را نادیده می‌گیرند.

 ذوالنوری مسائل کشور را به 3 حوزه تقسیم کرد و افزود: یک حوزه اموری که تحریم ها متوجه آنها نبوده، یک حوزه که تحریم‌ها به آنها توجه داشته و حوزه سوم مسائلی که تمرکز ثقل تحریم ها بر آنها بوده است؛ شاهد هستیم در اموری که تحریم ها دخالتی در آن نداشته، پسرفت و عقب افتادگی داریم که به عنوان مثال می‌توان به زرشک، زعفران، پسته، فرش و بسیاری دیگر اشاره کرد. مواردی که در آنها تحریمی به ما تحمیل نشده ولی اگر در مورد آنها سوال کنیم که در این حوزه‌ها پیشرفت داشتیم یا پسرفت باید اقرار کنیم پسرفت داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به حوزه دوم که تحریم‌ها در آن اثر داشته است، گفت: هرجا به اولویت‌ها توجه کردیم، به توان داخلی اهتمام ورزیدیم و هرکجا با تکیه بر توانمندی های خود اقدام کردیم توانستیم یا تحریم‌ها را خنثی یا بی‌خاصیت کرده و یا آنها را دور بزنیم.

نماینده مردم  قم با اشاره به حوزه سوم که حوزه ثقل تحریم ها است، افزود: جمهوری اسلامی در مسائل تجهیزات دفاعی و نظامی با یاری خدا به چند کشور دنیا تسلیحات و تجهیزات صادر می‌کند و با ساخت و تولید سلاح های سبک، سنگین، نیمه سنگین و انواع آتشبار، ساخت تانک و نفربر، خودروهای زرهی شنی‌دار و چرخدار، زیردریایی، ناو و ناوچه، هواپیما و بالگرد و موشک‌های قاره پیما دنیا را متحیر کرده ایم.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که در زمینه هسته ای، تنها 7 کشور دنیا قادر به تولید سوخت هسته‌ای هستند، تشریح کرد: جوانان ایران توانستند کشور ما را در ردیف  7 کشور اول دنیا قرار دهند.  11 کشور دنیا توان غنی سازی اورانیوم را دارند که جمهوری اسلامی ایران یکی از این کشورها است.

ذوالنوری با بیان اینکه هر جا روحیه انقلابی کنار زده شد، آن حوزه آلوده، ناکارآمد و حوزه پسرفت و عقب ماندگی  شده است، تصریح کرد: در زمینه نانو و همه مسائل رادیوداروها، دنیا را متحیر کرده‌ایم چرا که در این عرصه‌ها با ایمان، اعتقاد، تمسک به اصول، پایبندی به ارزش ها، ولایتمداری و روحیه انقلابی وارد شده‌ایم.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نباید تقصیرها را به گردن انقلاب، آرمان ها و ارزش ها بیندازیم. تقصیرها آن جایی است که از اصول انقلاب عدول کرده‌ایم،  به سران سه قوه می‌گویم که باید به داد مملکت و مردم برسند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: