کد خبر: ۹۲۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
تعداد بازدید: ۱۴۳
یک روزنامه صهونیستی نوشت: «نیروی هوایی اسرائیل هواپیما‌های اف ۳۵ را توسعه داده است تا بتوانند بدون نیاز به سوخت گیری در هوا به اهداف ایرانی حمله کنند».

اسرائیل برای مقابله با ایران جنگنده‌های اف ۳۵ را توسعه دادهروزنامه جروزالم پست شامگاه چهارشنبه مدعی شد: «در مواجهه با توسعه مستمر توانمندی‌های هسته‌ای ایران، نیروی هوایی اسرائیل توانایی جدیدی را توسعه داده است که به جنگنده‌های اف۳۵ خود امکان پرواز از اسرائییل به ایران را بدون نیاز به سوخت گیری در هوا می‌دهد».

به گزارش خبرداغ به نقل از آرتی، این روزنامه افزود: «این اقدام در چارچوب تقویت پتانسیل‌های نیروی هوایی اسرائیل و در زمانی صورت می‌گیرد که ارتش اسرائیل آمادگی‌های خود را برای هرگونه حمله آتی علیه توانمندی‌های هسته‌ای ایران افزایش داده است».

روزنامه مذکور با اشاره به اینکه یک بمب جدید یک تنی در زرادخانه تسلیحات مورد استفاده جنگنده‌های اف۳۵ (معروف به آدیر) گنجانده شده است که می‌تواند در داخل محفظه تسلیحات داخلی و بدون به خطر انداختن رادار مخفی این جنگنده، سوار شود، در ادامه نوشت: «گفته می‌شود این بمب که توسط شرکت رافائل ساخته شده، مستقل ومحافظ دربرابر پارازیت‌ها و سامانه‌های جنگ الکترونیک است. این بمب اخیرا در تمرین‌های نیروی هوایی اسرائیل مورد استفاده قرار گرفت و نتایج آن به بنی گانتز وزیر جنگ ارائه شد».

جروزالم پست در پایان آورده است: «نیروی هوایی اسرائیل در یک ماه اخیر چهار رزمایش بزرگ برای شبیه سازی حملاتی علیه ایران برگزار کرده است که تمرین اول شامل مقابله با رادار و سامانه‌های شناسایی ایران بود. تمرین دوم، شبیه سازی پرواز‌های طولانی مدت جنگنده‌ها و تمرین‌های دیگر نیز شامل تدابیر دفاعی ضد سلاح‌های سایبری و سیستم‌های جنگ الکترونیک بوده است».

شفقنا

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: