کد خبر: ۹۲۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۲۴۵
رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در دیپلماسی محیط زیستی و مقابله با ریزگرد‌ها در سفر به کشورهای منطقه از فضای تفاهم‌نامه نویسی وارد فاز عملیاتی شده‌ایم، گفت: اخیرا در همین راستا کارگروه مشترک وزرای جهاد کشاورزی و نیرو تشکیل شده است.

تشکیل کارگروه مشترک وزرای جهاد کشاورزی و نیرو برای مقابله با ریزگرد‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشستی که با سفرای پانزده گانه داشتیم موضوعاتی در خصوص گرد و خاک مطرح شد. هفته آینده در این خصوص سفری به کشور امارات، ترکیه و کویت خواهم داشت تا پیش در آمدی باشد برنشست وزرای محیط زیست. 

رئیس سازمان محیط زیست عنوان کرد: در حال حاضر کشور ترکیه که مشکلی با میزگردها نداشت در روزهای گذشته دچار مشکل گرد و خاک شد. همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و خاک تشکیل شود، جمهوری اسلامی ایران این کار را شروع کرده است. امیدوارم که در نشست وزرای  محیط زیست همگی بر سر میثاق منطقه‌ای به تفاهم برسیم. 

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در شورای عالی محیط زیست تاکید کردند که باید همکاری منطقه‌ای شکل بگیرد، در این راستا بنده سفرهایی به عراق و سوریه داشتم. همه کشورها معتقد هستند باید اقدامی میدانی و عملیاتی برای حل این مشکلات انجام شود.
 
سلاجقه در رابطه با دستاوردهای سفرش به عراق و سوریه گفت: برای شناسایی کانون های گرد و غبار این سفر انجام شد. اولین دستاوردهای این سفر این بود که از فضای تفاهم نامه نویسی برای حل مشکلات خارج و وارد فضای عملیاتی شدیم. 

وی ادامه داد: این رویکرد مثبتی است که کشورها پذیرفتند که باید کار میدانی انجام شود و تفاهم‌نامه‌ها کارگشا نیست. مقرر شد کارگروه های مشترکی در تراز وزرای جهاد کشاورزی و نیرو تشکیل شود با ادامه این جلسات نقشه عملیاتی پیچیده می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: